Ja idd al die zorgen zijn gewoon oliebol. Zeker omdat ze eigenlijk nooit wat hebben gehad, altijd ijzersterk. Alleen nu dan artrose en de ander is gewoon langzaamaan "op" aan het gaan...
Even spammen uit een topic uit uitgelicht: ik zag deze foto en áls ik zo'n foto van Megan kan krijgen (zonder hoofdstel)... Koppie erop, galop zweefmoment en het stof onder de voetjes op een uitgestrekte omgeving. Prachtig!
Ene merrie is al bijna door de verharing heen en de andere besloot vandaag alles spontaan los te laten geloof ik... Ik was aan het haren happen tijdens het poetsen
Heb ook gelijk wat rond gereden in beekbergen voor wat locaties. Helaas zijn die er niet zoveel waar ze los kunnen, of waar meerdere trailers kunnen parkeren. Daarom ben ik ook buiten beekbergen gaan kijken. Dit betekent wel dat mijn paarden dan niet mee kunnen doen, maar ergens ga ik er al vanuit dat ze tegen die tijd al ingeslapen zijn.
Zal even de foto's uploaden en hier plaatsen dan kunnen jullie kijken en vergelijken (lijkt wel een verkoop site )
Anoli
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-13 18:54
Locatie 1: Deze locatie is recht tegenover mijn paarden en mochten ze nog leven dan kunnen zij hier ook meedoen. De achtergrond lijkt nu nog heel kaal, maar de bomen hebben nog geen blaadjes en de struiken ook nog niet. Paarden zou ik hier niet los laten lopen in een afgezet stuk aangezien de grote weg er direct naast loopt. Maar ik weet ook niet welke oudjes nog los kunnen rennen. Parkeren kan, maar dat moet aan de weg (niet de grote) in de woonwijk. (nou ja woonwijk, grote vrij staande huizen en een paar seniorenwoningen)
1. 2.
Omdat deze locatie misschien wat klein is voor 5 modellen (ochtend en middag groep) ligt er op 100 meter afstand nog een locatie (stukje) Deze kunnen we dan samenvoegen, want 100 meter lopen is geen ramp voor de fotografen en modellen lijkt mij hier lopen leuke kronkelpaadjes door de bomen waar je leuke foto's kan schieten. Heb ik al eens eerder gedaan met 1 van mijn paarden
3.
4.
Locatie 2: Deze locatie ligt buiten Beekbergen, en meer richting Lieren (een plaatsje naast beekbergen, km of 8) Hier ligt in het bos een zandverstuiving (niet heeeeel groot, maar wel groot genoeg) Hier kunnen mijn paarden niet mee naar toe als we kiezen voor deze locatie. De paarden kunnen hier prima los in een afgezet stuk, want er is alleen maar bos en de dichtsbijzijnde weg is niet druk. Ook parkeren is hier geen probleem, het eerste stuk van het bospad mogen auto's gewoon komen, en vlak na de ingang van deze zandverstuiving mag dat niet meer (maar dat hebben we dan toch niet nodig). Let op!! Het zand is hier wel echt mul! Dus dit kan zwaar zijn voor sommige oudjes
5.
6.
7.
8.
Zowel de modellen als de fotografen mogen van mij hun mening geven. Houdt wel rekening met elkaar natuurlijk. Als fotograaf wil je zo mooi mogelijke achtergrond, maar als model wil je ook niet je paard kapot maken voor een mooie achtergrond. Als model wil je het beste voor je paard, maar als fotograaf wil je niet dat je met een locatie zit waar je geen goede foto's kan maken.
Je snapt wat ik bedoel
Over de keuze van de locatie ben ik nog niet uit hoe we dat gaan kiezen, wil eerst jullie mening horen
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, dit hebben ze omgekapt in de herfst... De bomen worden uiteraard groen, maar dat open stuk durf ik niet te zeggen
zijn er veel mensen die gaan longeren? want dat vind ik eigenlijk niet te doen... een hele lelijke houding (onnatuurlijk stelling naar buiten of getrokken hoofd naar binnen..) maar als het niet anders kan is het wel ok.
Wat mij betreft gaat de voorkeur naar de eerste locatie, gecombineerd met dat stukje 100meter verderop. Eerlijker voor de paarden, mooi zat, + haalbaar voor de oudjes van Anoli / Ilona. Dan wat mij betreft portret op het gras met haag/bomen als achtergrond, en evt. onder het zadel of los of nog anders in het "bos-stukje"
Ik denk bovendien, als ik het zo bekijk, dat de locatie met dat mulle zand ook vrij klein is.
locatie met het mulle zand is groter dan het weiland van de eerste locatie. Maar lijkt klein omdat het een paar stukjes achter elkaar zijn met bomen er tussen.
Ik kan misschien wel vragen aan omwonenden van wie het weiland is wat vlakbij het bosstukje ligt (ander stuk weiland dan de foto) Zit geen omheining omheen maar het is wel van iemand... Misschien dat we daar dan kunnen rijden...
Hmm vind de eerste locatie toch echt te rommelig ogen voor fotos. Ik ga voor de tweede! En mul zand is niet zo erg toch? Neem aan dat we toch weinig actiefotos zullen hebben.
Ik ga voor de 2e! Vind dat echt een heel stuk mooier en dan kwartiertje longeren daar kan voor mijn pony iig geen kwaad. Bij een andere meeting vorig jaar gedaan en ook gereden en dat ging eigenlijk juist heel goed