Animo fotomeeting kop NH? Strand, bos, gras?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:23

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:01

Je mag je melden hoor Bliksempie :)

Hoe gaan we het doen met de modellen?
Fotografen laten stemmen of 'wie het eerst komt het eerst maalt'?
Ik denk dat het eerste geval voor de fotografen het meest aantrekkelijk is, al kan ik mij voorstellen dat Myca bijvoorbeeld sowieso graag mee wilt omdat zij ook veel meehelpt met de organisatie (ik wil zelf ook wel graag mee, al weet ik niet zo goed wat ik aan het doen ben wat betreft de organisatie := )

Maar dan kunnen we even beslissen of de nieuwe modellen op een reservelijst komen of dat we eerst allemaal op één lijst komen tot dat er gestemd wordt.

Met bliksempie en cloris erbij zitten we dan in totaal op 10 modellen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:09

Tamara1991 schreef:
Je mag je melden hoor Bliksempie :)

Hoe gaan we het doen met de modellen?
Fotografen laten stemmen of 'wie het eerst komt het eerst maalt'?
Ik denk dat het eerste geval voor de fotografen het meest aantrekkelijk is, al kan ik mij voorstellen dat Myca bijvoorbeeld sowieso graag mee wilt omdat zij ook veel meehelpt met de organisatie (ik wil zelf ook wel graag mee, al weet ik niet zo goed wat ik aan het doen ben wat betreft de organisatie := )

Maar dan kunnen we even beslissen of de nieuwe modellen op een reservelijst komen of dat we eerst allemaal op één lijst komen tot dat er gestemd wordt.

Met bliksempie en cloris erbij zitten we dan in totaal op 10 modellen

Ik heb daarvoor al een vraag gesteld over het eventueel nog aanmelden maar was nog niet op geantwoord. zou iemand dat misschien kunnen doen die
daar iets over mag/kan zeggen.?

EquiPhoto

Re: Animo fotomeeting kop NH? Strand, bos, gras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:24

Ik kan eventueel (waarschijnlijk) nog wel 2 fotografen regelen? Ik moet dan wel zeker weten dat de datum blijft staan...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:29

Ik kan met allebei goed leven hoor, stemmen of wie het eerst komt die het eerst maalt.
Ik zou alleen wel stoppen met mijn support als ik weet dat ik toch niet mee zou kunnen. Maar dat zal voor anderen ook op gaan.
Uiteindelijk vallen er meestal wel een paar af, dus als je 11 a 12 modellen en 11 a 12 fotografen zou hebben komen er misschien 2x 10.

We moeten alleen wel wat gaan beslissen, anders blijft het in de schemerzone hangen en komt het niet van de grond. Is het een idee om iedereen een paar dagen de tijd te geven om hierover zijn/haar mening te geven en bijv. donderdag spijkers met koppen slaan?

Heeft iedereen al de datumprikker voor 4 mei ingevuld? Hoeveel fotografen kunnen die dag? Equifoto heef in ieder geval (waarschijnlijk) vast goed nieuws.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:30

Nouja dat hangt dus wel af van de datum. Het zou fijn zijn als deze snel bekend werd :) Hoe later whet wordt hoe groter de kans dat het niet meer lukt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:32

EquiPhoto schreef:
Nouja dat hangt dus wel af van de datum. Het zou fijn zijn als deze snel bekend werd :) Hoe later whet wordt hoe groter de kans dat het niet meer lukt.

@Tamara1991, Zullen we dan gewoon die 4 mei proberen aan te houden? Dan is er in ieder geval vast 1 vast punt.
Van onzekerheid haken mensen ook weer af en dat zou jammer zijn.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:13

Ja precies.
Maar ik wil eerst weten welke modellen er dan komen de 4e, want niet iedereen zal kunnen en ik kwam voor een aantal paarden die nu (nog) op de lijst stonden voor de 27ste.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:39

Ik kan 4 mei helaas niet. Wel 5 mei. Als ik met een van me
Paarden mag komen dan kan ik wel proberen te ruilen met iemand op me werk.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:03

hebben jullie nog bepaalde kleuren liever voor de foto's? Ik heb een zwarte merrie

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:06

Citaat:
Lokatie: Nog onbekend, maar in iedergeval tussen de tulpen is het plan, lukt dat niet, dan uitwijken naar Hargen.
Datum: 27 april

Fotografen:
Naam Bokker - Evt website
1. HeidiLOVER ovb - https://www.facebook.com/pages/r-photog ... 9637244801
2. Fantabulouss - http://www.rainbowphoto.nl/
3. Joey - geen website
4. EquiPhoto ovb - https://www.facebook.com/EquiPhotography
5. Chanice92 - geen webstie
6. Aniek1985 ovb
7.
8.
9.
10.

Modellen:
Naam Bokker - Paard + wat informatie over paard
1. Tamara1991 - Binkie, Welsh pony, evt mennen
2. JessicaChico - Uvita, Fjord en eventueel een bonte B pony met maanogen
3. Jolijneniris - Jolijn, beheerst vrijheidsdressuur kunsten
4. wennie19 - Ehnlay, kwpn merrie
5. lisetteexx - Anouska welsh pony
6. Paardjes123 - Peru´s Con-ce-quent, Appaloosa paard, L dressuur
7. Myca - Twister, KWPN
8. kionana - Trigger, zwarte 8-jarige KWPN en Funky, 2 jarige Appaloosa Shetlander
9 Bliksempie - Joplin, 20 jarige zwarte sport merrie. http://tinypic.com/r/ifszg5/6

Algemene regels:
- Mee doen aan de meeting is op eigen risico.
- Neem zelf eten en drinken mee.
- Er zal daar waarschijnlijk geen wc zijn, dus houd daar rekening mee.

Regels modellen:
- Beide netjes en verzorg eruit zien, niet enorme vieze plekken op de kont van het paard bijvoorbeeld.
- Neem evt voor de zekerheid extra kleding mee, je weet maar nooit, misschien word je onder gekwijld door je paard en sta je gelijk een stuk minder mooi op de foto.
- Zorg ervoor dat je iets hebt voor je paard waar hij/zij de oortjes naar voren doet, ziet er een stuk mooier uit voor op de foto.
- Als je je paard los doet in de longeer ring, vertrouw je paard er dan ook van uit dat je paard er niet uitrent, anders lopen we na een lange tijd nog steeds te zoeken. Als je dit niet durft, mag je paard uiteraard aan de longeerlijn. Kleur van longeerlijn is handig om een effen kleur te zijn, makkelijker wegwerken voor de fotograaf.
- Het kan eventueel handig zijn als je iemand extra meehebt voor afleiden voor oortjes of het opruimen van je spullen/switchen van halster etc. Houd je spullen die je wilt omruilen wel dicht bij je, anders duurt het alleen maar langer voordat je kan beginnen met je foto's en is er minder tijd voor jou over.
- Door me te doen aan de fotomeeting geef je toestemming om de gemaakte foto's te laten gebruiken voor het portfolio van de fotograaf.
- Al wil je foto's nabestellen, moet je contact opnemen met de fotograaf en vragen naar de tarieven voor de bepaalde grootte, of op de site kijken van de fotograaf.

Regels fotografen:
- Gratis bestanden worden niet weggegeven.
- Per model rond de 5 foto's - 10 foto's, meer mag uiteraard ook, dat ligt aan hoeveel goede foto's je hebt gemaakt.
- De foto's die maakt moeten voorzien zijn van een watermerk (klein logo van de fotograaf) en worden in klein formaat (600x800pix) gestuurd.
De foto's worden op een online webalbum van de fotograaf gezet.
- Foto's moeten binnen 4 weken online staan.
- De fotografen mogen uiteraard dingen vragen aan elkaar als ze bepaalde dingen niet weten tijdens de meeting zelf.

Misschien een indeling? Dit houd wel in dat er 8 modellen zijn en niet 10! Evt kan het schema natuurlijk aangepast worden, dit is alleen maar een voorstel :)
Ochtendgroep:
10.00u Aanwezig
10.30u Start
10.30u - 12.00u 4 x 20 minuten Stand- en portretfoto’s
12.00u - 13.00u Losgooi-, longeer- en rijfoto’s
Middaggroep:
13.00u Aanwezig
13.30u Start
13.30u - 15.00u 4 x 20 minuten Stand- en portretfoto’s
15.00u - 16.00u Losgooi-, longeer- en rijfoto’s

Als ik iets vergeet / mis, zeg dat dan even, ik pas het dan even aan :)

Als er niet veel fotografen zijn is het misschien ook nog een idee er een wat kleiner opgezette meeting van te maken. 2 x 3 paarden bijvoorbeeld.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:20

simongek schreef:
Ik heb daarvoor al een vraag gesteld over het eventueel nog aanmelden maar was nog niet op geantwoord. zou iemand dat misschien kunnen doen diedaar iets over mag/kan zeggen.?

Als je het topic gelezen had, dan zou je gelezen hebben dat de TS erop mee gehouden is en dat ik het toen soort van over genomen had ;) . Echter heb ik gevraagd om hulp omdat ik hier geen ervaring mee heb, vandaar dat bijvoorbeeld Joey heel mooi de lijstjes met oa de foto's bijhoud en myca en fanta ook meehelpen. Vandaar dat ik ook vraag wat de rest wil.

wel vervelend dat de boel steeds verzet moet worden etc dan krijgen we natuurlijk niet zoveel duidelijk.
Maar niets is zo lastig als een fotmeeting zonder fotografen

als iedereen kan proberen zo snel mogenlijk een reactie te geven op de datumprikker, weten we of de 4e van mei een optie is
Hebben jullie altijd zo'n moeite met de organisatie of ligt dat aan mij? :o

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:36

Als jullie nog plek hebben wil ik me graag aanmelden als fotograaf. :)

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:40

Dapnik schreef:
Als jullie nog plek hebben wil ik me graag aanmelden als fotograaf. :)

meer dan welkom *\o/*

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:40

bliksempie schreef:
Citaat:
Lokatie: Nog onbekend, maar in iedergeval tussen de tulpen is het plan, lukt dat niet, dan uitwijken naar Hargen.
Datum: 27 april

Fotografen:
3. Joey - geen website
6. Aniek1985 ovb
7. Dapnik
8.
9.
10.

Modellen:
3. Jolijneniris - Jolijn, beheerst vrijheidsdressuur kunsten
4. wennie19 - Ehnlay, kwpn merrie
5. lisetteexx - Anouska welsh pony
6. Paardjes123 - Peru´s Con-ce-quent, Appaloosa paard, L dressuur
7. Myca - Twister, KWPN
8. kionana - Trigger, zwarte 8-jarige KWPN en Funky, 2 jarige Appaloosa Shetlander
9 Bliksempie - Joplin, 20 jarige zwarte sport merrie. http://tinypic.com/r/ifszg5/6

Algemene regels:

Regels modellen:
- Beide netjes en verzorg eruit zien, niet enorme vieze plekken op de kont van het paard bijvoorbeeld.
- Neem evt voor de zekerheid extra kleding mee, je weet maar nooit, misschien word je onder gekwijld door je paard en sta je gelijk een stuk minder mooi op de foto.
- Zorg ervoor dat je iets hebt voor je paard waar hij/zij de oortjes naar voren doet, ziet er een stuk mooier uit voor op de foto.
- Als je je paard los doet in de longeer ring, vertrouw je paard er dan ook van uit dat je paard er niet uitrent, anders lopen we na een lange tijd nog steeds te zoeken. Als je dit niet durft, mag je paard uiteraard aan de longeerlijn. Kleur van longeerlijn is handig om een effen kleur te zijn, makkelijker wegwerken voor de fotograaf.
- Het kan eventueel handig zijn als je iemand extra meehebt voor afleiden voor oortjes of het opruimen van je spullen/switchen van halster etc. Houd je spullen die je wilt omruilen wel dicht bij je, anders duurt het alleen maar langer voordat je kan beginnen met je foto's en is er minder tijd voor jou over.
- Door me te doen aan de fotomeeting geef je toestemming om de gemaakte foto's te laten gebruiken voor het portfolio van de fotograaf.
- Al wil je foto's nabestellen, moet je contact opnemen met de fotograaf en vragen naar de tarieven voor de bepaalde grootte, of op de site kijken van de fotograaf.

Regels fotografen:
- Per model rond de 5 foto's - 10 foto's, meer mag uiteraard ook, dat ligt aan hoeveel goede foto's je hebt gemaakt.
- De foto's die maakt moeten voorzien zijn van een watermerk (klein logo van de fotograaf) en worden in klein formaat (600x800pix) gestuurd.
- De fotografen mogen uiteraard dingen vragen aan elkaar als ze bepaalde dingen niet weten tijdens de meeting zelf.

Misschien een indeling? Dit houd wel in dat er 8 modellen zijn en niet 10! Evt kan het schema natuurlijk aangepast worden, dit is alleen maar een voorstel :)
Ochtendgroep:
10.00u Aanwezig
10.30u Start
Middaggroep:
13.00u Aanwezig
13.30u Start

Als er niet veel fotografen zijn is het misschien ook nog een idee er een wat kleiner opgezette meeting van te maken. 2 x 3 paarden bijvoorbeeld.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:59

Waar wordt de meeting gehouden? En zijn er nog fotografen nodig?

Ik wil me misschien ook aanmelden als fotograaf, ik wil graag meer ervaring opdoen! Voorbeeldje van mijn foto's:

Afbeelding

Meer voorbeelden te vinden op: http://www.chantaldegoede.fotoport.nl
Laatst bijgewerkt door Channiiiej op 05-03-13 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kionana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:20

Heb achteraf wel een tip, nav de shoot op het strand en kijkend naar het gedrag van mijn paard, bij aankomst.
Ik denk dat het voor sommige fijner is om te beginnen met rij of longeer foto's.
Dit om de opwinding eruit te krijgen, staan ze mogelijk ook beter stil ;)
Ook is het mogelijk praktischer, ik ga bv rijdend heen, mocht het allemaal doorgaan..

Voor de andere optie, is natuurlijk ook wat te zeggen, ivm zadelafdruk.
Wordt mogelijk nog on overzichtelijker wanneer de modellen kiezen voor hetgeen hen het beste past?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:48

Channiiiej schreef:
Waar wordt de meeting gehouden? En zijn er nog fotografen nodig?

Ik wil me misschien ook aanmelden als fotograaf, ik wil graag meer ervaring opdoen!

Wat leuk :) als jij ook komt zie ik jou ook weer is!
Is alweer lang terug op dat we tegelijk de minor kinderen deden ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:06

Volgen mij ben je meer dan welkom Channiiiej, Tamara1991 heeft de regie.
De planning is 4 mei langs de kanoroute bij de (bloeiende) tulpenvelden.
Jan Verfailleweg 620 (bij Donkere Duinen) Den Helder.

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:20

als het 4 mei is meld ik me af.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:35

Zeker meer dan welkom!
Ik ben een klein beetje twijfelachtig met de meeting definitief overzetten naar 4 mei omdat nog bijna niemand gereageerd heeft op de datumprikker. Van de fotografen weten we het voor het grootste gedeelte wel, maar voor de modellen niet.
Echter denk ik dat, hoe jammer het ook is voor de modellen die de 4e niet kunnen, het makkelijker is gebleken nieuwe modellen te vinden dan fotografen...

Zullen we het dan maar definitief over zetten naar 4 mei?
Zijn ook misschien wel modellen die dan wel weer mee kunnen, die de 27e niet kunnen

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:39

Ai, 4 mei heb ik een fotografie workshop.. dat gaat hem dus niet worden voor mij, jammer! Mocht het een andere datum worden hoor ik het nog heel graag natuurlijk! :)

@Iris: jaaa zou super leuk zijn! Als het bij deze niet wordt, misschien nog wel bij een andere meeting dan :)

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:40

Lokatie: langs de kanoroute bij de (bloeiende) tulpenvelden. verzamelpunt: Jan Verfailleweg 620 (bij Donkere Duinen) Den Helder
Datum: 4 mei

Fotografen:
3. Joey - geen website
6. Aniek1985 ovb
7. Dapnik
8.
9.
10.

Modellen:
3. wennie19 - Ehnlay, kwpn merrie
4. lisetteexx - Anouska welsh pony
5. Paardjes123 - Peru´s Con-ce-quent, Appaloosa paard, L dressuur
6. Myca - Twister, KWPN
7. kionana - Trigger, zwarte 8-jarige KWPN en Funky, 2 jarige Appaloosa Shetlander
8. Bliksempie - Joplin, 20 jarige zwarte sport merrie

Algemene regels:

Regels modellen:

Regels fotografen:

Ochtendgroep:
10.00u Aanwezig
10.30u Start
Middaggroep:
13.00u Aanwezig
13.30u Start

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:41

Channiiiej schreef:
Ai, 4 mei heb ik een fotografie workshop.. dat gaat hem dus niet worden voor mij, jammer! Mocht het een andere datum worden hoor ik het nog heel graag natuurlijk! :)

@Iris: jaaa zou super leuk zijn! Als het bij deze niet wordt, misschien nog wel bij een andere meeting dan :)

Jammer hoor!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:41

De modellen die nu op het rooster staan, zijn die bevestigd? Die kunnen dus zeker weten op 4 mei?
Misschien is het handig om even aan iedereen een PBtje te sturen om bevestiging te vragen.