fotomeeting - menselijk modellen in flevoland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:02

Spritz schreef:
alicelover schreef:
Zijn er mensen die met mij mee willen rijden?
Ik kan mensen oppikken in Leeuwarden, Grou, Heereveen, Wolvega en Emmeloord.
Amanda rijdt mee, dus dat houd in dat er nog 2 á 3 plaatsen vrij zijn in de auto. Benzinekosten worden uiteraard gedeeld door het aantal personen. Ik heb een VW Up, dus 3 personen op de achterbank wordt wel lekker knus.

Emmeloord! :D mocht het Lelystad worden rij ik graag met je mee!

Erg leuk dat ik ook ben uitgekozen! Nu duimen op goed weer :)

Bij deze voor jou ook een plaats gereserveerd.

Voor de comfort zou ik zeggen dat de auto nu vol zit. Mijn achterbank van de up is namelijk niet heel groot. Helemaal dat er ook twee fotografen mee rijden en die hebben natuurlijk ook hun materiaal bij zich.

Cadaz

Re: fotomeeting - menselijk modellen in flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:11

Mocht er toch nog iemand zijn wil ik evt ook wel rijden mijne is iets ruimer maar up is wel makkelijk die is wat zuiniger ook denk ik ;)

Maar mocht het dus echt nodig zijn is het een optie...

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:19

_Daniella schreef:
Mocht er toch nog iemand zijn wil ik evt ook wel rijden mijne is iets ruimer maar up is wel makkelijk die is wat zuiniger ook denk ik ;)

Maar mocht het dus echt nodig zijn is het een optie...

Opzich kun je wel met zijn drieën achterin, maar je merkt dan wel dat het een kleine auto is.
De up is zuinig, als het goed is loopt hij 1 op 20. :j
Het is wel een benzine auto.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:18

Heb er echt onwijs veel zin in! :D Voor mij de eerste foto meeting van mensen! Maar heb er lang op gewacht!

Misschien leuk om alvast een inspiratie pagina te maken? Wat we zouden kunnen realiseren op de meeting?
En wordt er van te voren afgesproken hoe elk model er uit komt te zien Kwa haar en make up?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:01

wat versta je precies onder een inspiratiepagina? gewoon iets met voorbeeldjes van wat iemand een mooie stijl vindt, of in één thema o.i.d.?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:18

Ja precies! Wat jullie als fotografen zouden willen maken of wat de modellen graag willen uitbeelden oid.
Dat ze in een sprookjes achting thema willen met jurk oid. Of lekker puur natuur met bloemen in het haar etc.

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:20

Een dromerige sfeer vind ik altijd wel wat hebben:
Voorbeeldjes [x] [x] [x] [x] [x] [x]

Bloemen en jurkjes en dat soort dingen vind ik ook helemaal geweldig :o
Wat betreft kleding heb ik het volgende (kan ook dingen meenemen voor anderen):
2 witte zomerjurkjes
Een blauw met kwart heel strak jurkje
Een roze jurkje - echt een poppenjurkje vind ik dat :P
Wat ik ook erg mooi vind is een strak truitje, een rok en dat 'bij elkaar gehouden' door een riem
Heb ook een zwart, rood en blauw colbertje, dat vind ik ook altijd wel chique :)

Ik heb best wel een aantal riemen voor om het middel, die kan ik wel mee nemen (dikke in het bruin en zwart, dunne in het wit en bruin).
Ook heb ik nog een cowboyhoed uit Australië als iemand dat leuk vindt?

Ik maak morgen ofzo wel foto's van alles :)

Maar misschien moeten we ook rekening houden met de locatie? Iets in de 'prehistorische sfeer' misschien?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:28

Super leuk! Hou ik ook van, van die stijl :D

Worden de modellen eigenlijk opgemaakt door een visagiste? Of doen de modellen dit zelf mocht er make up nodig zijn?

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:37

Eerlijk gezegd hoop ik dat er iemand is die goed is met make-up, maar volgens mij is er geen visagiste?

Ik heb trouwens ook een dik boek met een best mooie kaft (maak ik morgen ook een foto van), dat vind ik ook wel een mooi element in foto's. En misschien kan ik die ochtend ook nog een bosje rozen oid kopen als jullie het een leuk idee vinden om met bloemen te werken :)?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:41

Is ook een beetje afhankelijk van de locatie.
Ik heb wel wat ideeen wat ik nog wil maar dat is niet toepasselijk bij deze locatie ;)

Zijn er wat sfeer fotos van de locaties?

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:43

Ik ben van plan er morgen of overmorgen langs te gaan om foto's te maken :)

Zover ik me herinner zijn er in het prehistorische dorp verschillende hutten (met rieten daken), heuveltjes, rietveldjes en een meertje. Dus veel variatie.
Maar ik zal proberen morgen langs te gaan, want het is altijd goed om te weten hoe het er op dit moment bij ligt natuurlijk

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:15

Het lijkt mij leuk om 2 sets te doen. Een in prehistorische sfeer, zodat de omgeving echt tot zijn recht komt.
En wellicht een dromerige of eigen kleding?

Ik zal als iedereen het eens is eens opzoek of er iets te huur is als kleding. Want ik heb natuurlijk niets van die sfeer in mijn kast hangen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:57

ik denk met prehistorisch alleen zo erg aan knuppels en berenvellen.. :')
Maar misschien wat "puur natuur"-igs zou wel passen ja :j

[x] <-- die is idd echt gaaf M_ichje! Die stijl(en) zijn wel erg mooi!

'k zal van de week ook wat voorbeeldplaatjes erbij zoeken, zomerjurkjes e.d. vind ik wel gaaf, heb nog niet heel veel modelfotografie-ervaring..
*edit, zoiets vind ik wel erg mooi, ik ben vóór bloemetjes meenemen :D
Ik wil wat oefenen met "minder geposeerde" foto's, heb nu wel genoeg "kijk in de lens" plaatjes voor in m'n verzameling :')
Wil er wat meer verhaal erin verwerken...

_Daniella: op hun site ( www.spnf.net/ ) staan wel een paar foto's, niet hele duidelijke maar het geeft een beetje een beeld.

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:42

M_ichje schreef:
Een dromerige sfeer vind ik altijd wel wat hebben:
Voorbeeldjes [x] [x] [x] [x] [x] [x]

Jaaaa heel gaaf dit!

Dit vind ik ook gave foto's: http://www.behance.net/gallery/Glimpse- ... er/5046215 (bloemen in het haar).
Het lijkt me wel heel lastig om goede aanwijzingen te geven aan de modellen aangezien dit mijn eerste "mensen shoot" wordt.. bij paarden wacht je gewoon tot ze leuk kijken of probeer je met gekke geluiden aandacht te trekken :P maar dat gaat hier niet werken denk ik haha! Maar daarom ook juist wel weer heel leuk :D

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:52

Bloemen in het haar vind ik ook echt prachtig! Maar zijn dat nou kransen? Of worden ze er met een bepaalde vlechttechniek ingezet?

Ben daarnet naar het prehistorisch dorp geweest. Helaas was het dorp gesloten:

Afbeelding

Ik ga nog proberen te bellen (hopelijk morgen), maar ik denk dat we de optie Schokland zeker open moeten houden. Het terrein is wel te huren (zie foto) maar hier zullen vast aanzienlijke kosten aan verbonden zitten.

Nu is de 16e wel het derde weekend van de maand, maar er zomaar van uitgaan dat ze wel open zijn lijkt me niet verstandig.

Hier zijn wel enkele impressiefoto's, die ik van buiten het terrein kon maken:
Afbeelding

Afbeelding

Ik vond het terrein zo van buitenaf wel erg mooi. Er zijn minstens 3 hutten met allemaal leuke elementen (vond het opgestapelde sprokkelhout bijvoorbeeld erg leuk). Dus mocht het terrein geopend zijn, dan is het denk ik zeker de moeite waard om daarheen te gaan :j

Woont er anders iemand in de buurt van Schokland die tijd heeft om daar ook eens te gaan kijken :)?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:28

nobbie91 schreef:
of probeer je met gekke geluiden aandacht te trekken :P maar dat gaat hier niet werken denk ik haha!

:') je kàn het proberen natuurlijk, wie weet reageren de modellen er heel goed op :')
whaha, nee, het is misschien wel handig om voor jezelf zo'n inspiratie-board te maken, dat je wat houvast hebt voor wat je wilt... Als ik ideeën heb, probeer ik ze vaak eerst simpel te tekenen, dan kan je alvast zien of je bedachte composities werken :)

Ben al een poosje inspiratie aan het op doen met mijn grote vriend Google :D Krijg er helemaal zin in!

Ziet er idd wel erg mooi uit zo op je foto's M_ichje!

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:42

Haha ja precies, harde geluiden zodat je allemaal geschrokken gezichten op de foto krijgt ofzo. Misschien krijg je dr wel enorm spontane foto's van :')

inspiratieboard is zeker een goed idee, zal ik ook eens wat meer mee aan de gang gaan :).

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:59

Misschien zijn er hier mensen die van die soort indianenjasjes jurkjes hebben wat tijdje terug toen ook even mode was? Met van die franjes?

Dat zou er op zich ook wel bij passen :j Of beetje middeleeuws, van die jurken.

Iig niet te modern qua kleding denk ik en niet te felle kleuren

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:43

Schokland is altijd gratis toegankelijk gelukkig, dus dat is nog een goeie optie denk ik, wanneer er hoge kosten verbonden zijn aan het prehistorische dorp :-)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 22:46

jeees, ik ben het helemaal vergeten :oo :oo ooh wat erg mijn eigen meeting.. Hij is gewoon ontstipt. ik ga ff bijlezen hoe en wat

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:38

Kreeg net (na bijna 10 dagen := ) een mailtje terug van stichting Swifterkamp:
-O- het prehistorische dorp is helaas al "verhuurd" op onze datum dames (en heer), dus ik denk dat het nu officieel Schokland wordt! Moeten we daar iets voor afspreken of is het er gewoon vrije toegang?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:42

Op Schokland is vrije toegang voor zover ik weet, je mag daar ook gewoon wandelen namelijk.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:07

Heeft iemand foto's van de omgeving van Schokland?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:34

Op pagina 1 van dit topic staan 2 foto's. Het is werelderfgoed.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:22

hmm schokland is echt mooi!!!!
alleen waar gaan we precies heen in schokland ik heb er echt geen evaring mee en ik zou het fijn vinden als elk model even naar mij een pbje struud met welke haar style ze willen dan kan ik dingetjes kopen en nog wat oefenen