Honden-Fotomeeting in Lelystad/Flevoland! Zondag 19 mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ESSIE70

Re: Honden-Fotomeeting in Lelystad/Flevoland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:50

Maar 1 van de meiden hier ook amateur fotograaf zijn die zijn toch niet zo duur?
Ik zie n.l van een heleboel amateur of semi amateur fotografen hele mooie foto's maar
als je op hun website kijkt vragen ze niet de hoofdprijs.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:51

Ligt aan de fotograaf. Ik vraag bijv. 25 euro en als ik niet elke hond apart portret wn bewegingsfoto's moet maken, kan er best over de prijs gesproken worden

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:58

Juist een gemixte groep is erg leuk :J
Maar voor alleen 10 collies tja heb ik weinig zin om op te komen dagen als fotograaf , wil nieuw portfoliomateriaal.. Dan heb ik eerlijk gezegd niet zoveel aan 10 verschillende collies.. :o
Maar snap dat de meeste wel gaan zoals colway zegt voor de blauwe ogen , speciale kleurtje en kunstjes dat is met de paardenmodellen net zo :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:05

Nomanji schreef:
Astor schreef:
Nomanji: ik zeg geef je mooie witte herder op :D De topic starter zal je vast wel uitleggen hoe een meeting in zijn werk gaat!

Na even nadenken denk ik dat ik haar toch maar niet opgeef. Ze is terughoudend naar vreemden dus als ze niet afgeleid is vind ze het wellicht eng als de fotograaf van dichtbij foto's wil maken. Ik kan het niet met zekerheid zeggen. De laatste keer dat ze door iemand op de foto gezet werd is al meer dan een jaar geleden. Ze doet niks, pakt ook gewoon een snoepje van je aan en loopt zo langs je.. Maar als ze geïntimideerd raakt en weg loopt vind de fotograaf dat natuurlijk niet leuk. Bij de enige fotograaf die haar ooit gekiekt heeft had ze het zelf nooit door. Bijv als ze met andere honden was of als ze druk bezig was met iemand anders. Zoals bij deze foto: http://puu.sh/1Pg4e

Hondenmeetings niks aan de hand maar een fotomeeting/shoot hebben we nog nooit gedaan. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat ze niks eng vind. Ze zal afgekeurd worden denk ik. Beter als in haar plaats een hond mee gaat waarvan je zeker weet dat die niks erg vind toch? Dan verloopt alles soepel en snel.

Ik zal elders gaan zoeken naar iemand die mijn hond wil proberen te fotograferen. :) Succes en veel plezier allemaal in elk geval!

Jou hond lijkt mij juist voor de fotografe! :j Maar jij kent je hond natuurlijk het beste dus als je er echt over twijvelt moet je het niet doen.. :n

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:31

Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen! Zal vast er niet bij zitten :') Maar nooit geschoten is altijd mis!! Hoeveel honden zijn er bedoeld om uiteindelijk door te gaan?

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:34

Ik zeg niks :+

Ik heb wel ervaring met zulke honden en ook ben ik de vaste fotograaf van de ZWHVNN
Als et goed is ben ik er dit jaar ook weer

Deze was van van afgelopen jaar
Afbeelding

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:30

ik ben a zeg ik het zelf erg kieskeurig en ik houd van variatie dus ik kies alle maal verschillende honden

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:32

Wanneer mogen we eigenlijk beginnen met stemmen??

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:40

Je krijgt vanzelf een PB Bonny, nu nog niet :)

ik geef zelf mijn fjord ook bijna nooit op omdat ze niet wordt gekozen dus ga ik lekker een fotoshoot doen van de zomer dan maar zo :)
Als je wel wordt uitgekozen bij een meeting krijg je ook alleen webfoto's die je niet kunt laten afdrukken dus kost het evengoed wel geld om iets te laten afdrukken ;)
Niet geschoten is sowieso altijd mis dus ook al denk je dat je hond niet word gekozen, dat kan heel anders uitpakken en opgeven kan altijd :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:41

Melis: Flower word helaas nooit uitgekozen, ze vinden haar altijd saai. Maar omdat ik geen mooie foto's van haar heb, kan ik ook niet goed ' reclame' maken dat ze helemaal niet saai is :P Al die andere komen dan met al vet mooie foto's aanmelden, waarom zou je dan nog mee doen aan foto meeting :P

En wel jammer hoor dat er zo negatief gedaan wordt over collies *-) Alsof dat geen normale honden zijn. Maar goed, het is jullie keus, maar ik weet zeker dat Spirit als model een uitdaging is, hoor ;-) Bedoel, ik heb er weinig goede foto's van.

En toch stom dat ze voor honden dan weer lelijke honden zoeken en voor die paarden foto meetings alleen bijzondere hengsten :( Zo kan ik nooit ergens mee doen :P

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:59

Ik vind die foto's die je neerzette anders wel heel mooi. Dat jij honden die bij sommige meetings worden uitgekozen lelijk vind daar ben ik het namelijk echt niet mee eens. Ik vind jouw hond ook prachtig, er zitten een heleboel mooie honden tussen en ik zou jouw hond als fotograaf wel kiezen. :) alleen dit berichtje vind ik dan weer zo l*llig klinken dat dat me weer minder zin geeft eigenlijk

Ik zou zelf ook 10 verschillende honden kiezen, dus niet 10 collies of 10 herders of 10 golden retrievers of 10 bernen senners maar 1 van die en andere soorten, er zijn zoveel leuke honden waar je uit moet kiezen
Laatst bijgewerkt door heidiLOVER op 18-01-13 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:04

Wat worden er rare aannames gemaakt zeg m.b.t. de basering van de keuze van de fotograaf. Mijn ervaring is juist dat de groep altijd gevarieerd is en niet alleen de knapperts. Ik denk dat geen enkele fotograaf veel.geld betaald voor reiskosten voor maar 1 ras. En dan nog de gierigheid dat men teleurgesteld is dat ze alleen webformaten krijgen. Wilde me opgeven als fotograaf omdat ik leuke gevarieerde honden voorbij zag komen maar ik vind sommige mensen zeer ondankbaar overkomen. Als je niet voor kwaliteit wilt betalen moet je ook niet klagen.. Wees blij dat deze meetings bestaan en je nog een aantal foto's gratis ontvangt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:07

Toydoll schreef:
En toch stom dat ze voor honden dan weer lelijke honden zoeken en voor die paarden foto meetings alleen bijzondere hengsten :( Zo kan ik nooit ergens mee doen :P

lelijke honden?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:03

verography schreef:
Wees blij dat deze meetings bestaan en je nog een aantal foto's gratis ontvangt.

Nou inderdaad!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:06

Vind het sowieso jammer dat het een en al gespeculeer aan het worden is nu. Berichtjes als:
"Kies mij kies mij!"
"Ik wordt toch nooit gekozen!"
"Wat zou het geweldig zijn als ik gekozen wordt!"
"Nou, die krijgt alvast mijn stem!"
Vind ik niet in een topic als dit horen. Smeken om stemmen, wekt de tendens op dat iedereen zo hard mogelijk gaat roepen dat hij wil, in de hoop dat hij gehoord wordt. Tevens beïnvloed het de keuze van fotografen ook, want die lezen dan toch ook welke mensen zo graag heen willen.

Het moet zo wezen dat je mee gaat omdat de fotografen jouw hond hebben uitgekozen. Niet om de verhalen, tierlantijntjes en smeekbeden eromheen.

Dus hoop dat beide partijen zich wat dit betreft is neutraler op kunnen stellen, want zo is niet fair.

En al zou me dit tien stemmen kosten, het zij zo ;)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 22:11

Vind ook niet meer dat er gezegd hoeft te worden, van die krijgt mijn stem. Zo krijgen andere namelijk het idee dat ze niet uitgekozen worden, dus hou het lijstje waar je op wilt stemmenh even voor jezelf. Houd het ook alleen maar spannend:)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 22:12

Sorry, voor mijn afwezigheid vandaag. Was naar Jumping Amsterdam :P

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:22

Wendy_Komen schreef:
Vind het sowieso jammer dat het een en al gespeculeer aan het worden is nu. Berichtjes als:
"Kies mij kies mij!"
"Ik wordt toch nooit gekozen!"
"Wat zou het geweldig zijn als ik gekozen wordt!"
"Nou, die krijgt alvast mijn stem!"
Vind ik niet in een topic als dit horen. Smeken om stemmen, wekt de tendens op dat iedereen zo hard mogelijk gaat roepen dat hij wil, in de hoop dat hij gehoord wordt. Tevens beïnvloed het de keuze van fotografen ook, want die lezen dan toch ook welke mensen zo graag heen willen.

Het moet zo wezen dat je mee gaat omdat de fotografen jouw hond hebben uitgekozen. Niet om de verhalen, tierlantijntjes en smeekbeden eromheen.

Dus hoop dat beide partijen zich wat dit betreft is neutraler op kunnen stellen, want zo is niet fair.

En al zou me dit tien stemmen kosten, het zij zo ;)

Ben ik met je eens. :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:23

Netjes gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:28

daar ben ik het wel mee eens ja, mijn berichtje was ook meer omdat alle fotograven steeds begonnen te juichen bij bepaalde honden, bij veel meetings is dat zo hoor, de ''omkoperij' :')

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:48

ik zou het niet meer doen

ik houd mijn lijstje geheim!

Chantal33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:46

Misschien een stomme vraag even tussen door
Maar is er al een datum bekend...???

Chantal33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:47

en stemmen moet dat ook al want ik lijk wel iets gemist te hebben
Ondanks dat ik aanvind om mail erover te krijgen ?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:08

De datum word of zondag 12 mei of zondag 19 mei :j Ik denk dat we het beste van de laatste uit kunnen gaan zondag 19 mei dus! :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:46

Je krijgt vanzelf PB als je fotograaf bent, we gaan nog niet stemmen, binnenkort zul je dus een PB krijgen :)