Fotomeeting voor honden omgeving Utrechtse Heuvelrug.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:00

xPure schreef:
Bagheera_206 schreef:
Ben zelf bij Valkenheide en Utrechtse baan geweest met oa de beginnersmeeting.

Waar bij valkeheide precies?

Hier een plattegrond;
We hebben toen langs de weg bij blauw geparkeerd en zijn daar vandaan naar rood gegaan. Maar ik vond het maar 'gewoon' een grasveld. Maar ik vraag me af of je bij groen met honden mag komen en of ze los mogen. Iemand een idee?

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:01

xPure schreef:
Snackie schreef:
Thanks! ik heb mezelf er bij gezet,mocht ik uitgekozen worden kan ik alle data behalve 26januari.
En tezzy kan evt met mij meerijden :j

Super! De meeste animo is er voor Zondag 6 januari op dit moment. :)

En dat is de enige zondag dat ik absoluut niet kan.. Dus dan moet je even op zoek naar een andere 'hulp' :P

Eunomia

Re: Fotomeeting voor honden omgeving Utrechtse Heuvelrug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 00:03

Oh haha, dan gaat die het waarschijnlijk niet worden. ;p
Ik wacht nog even af tot iedereen het lijstje ingevuld heeft want voor nog 2 zondagen zijn er 9 mensen die kunnen en de 6e 10.

Verder zijn dat geloof ik de Leersumse Plassen en is dat beschermd natuurgebied waar geen honden mogen komen. Een gewoon grasveld lijkt mij ook wat saai.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:12

Leersumse plassen zijn inderdaad beschermd, lopen ook koeien enzo.

Op ongeveer 500 meter bij de zandverstuiving vandaan heb je ook nog een mooie plek met heide zitten, alleen is het omschrijven van een plek in het bos echt lastig zonder straatnamen :') Wellicht ga ik er morgen wel even langsrijden en maak ik wat foto's ;) Is in ieder geval aan het eind van de zandverstuiving linksaf, pad volgen en bij de 'kruising' is een lang breed pad met heide ernaast, ook wel redelijk groot. Maar ik weet niet of dat een mooiere plek is dan de zandverstuiving. Evt makkelijker met lichtval denk ik. Ik kom er vast wel langs deze week tijdens een ritje dan zal ik er even naar kijken voor jullie!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:13

In het doornsebos mogen de honden wel los.
Parkeren kan ver in t bos, of bij de camping, (camping het grote bos) daar heb je mooie paden en een stuk zand.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:18

Dat is inderdaad gunstig. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:23

Zo heb je ook verschillende locaties in zeist. Omstreeks austerlitz piramide.

Tegenover het pannenkoekhuis bergzicht(leusden) stuk heide van de treek.

Soestduinen.

Veel in deze buurt wat mooi kan zijn

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:32

Ik kan elke zondag, als het maar geen zaterdag is :).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:51

@ xPure, was de reden om het in Leersum te houden alleen zodat je anders geen vervoer hebt? Anders wil ik je wel ophalen (mochten we op een andere locatie komen die verderweg is).

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 02:15

Is er misschien nog intresse in een aparte hond??? Deze hond betreft een Schotse Herdershond Korthaar. En mijn hond vind het niet erg om op de foto gezet te worden :D

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:29

Cryssie schreef:
Is er misschien nog intresse in een aparte hond??? Deze hond betreft een Schotse Herdershond Korthaar. En mijn hond vind het niet erg om op de foto gezet te worden :D

[ Afbeelding ]

Angel <3

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:31

ja bij leusden is idd ook een goede optie :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 17:09

xx_Kelly_xx schreef:
@ xPure, was de reden om het in [plaatsnaam] te houden alleen zodat je anders geen vervoer hebt? Anders wil ik je wel ophalen (mochten we op een andere locatie komen die verderweg is).

Het hoeft niet persé in [plaatsnaam] te zijn maar ik wil juist een meeting eens dichtbij zodat ik wel met de fiets kan en niet afhankelijk ben van mijn ouders. Er zijn zat mooie locatie's in/ rond [plaatsnaam] waar ik ook druk mee bezig ben. Soesterduinen vind ik echt te ver en dan ga ik sowieso niet mee.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 17:10

Cryssie schreef:

[ Afbeelding ]

Prachtige hond zeg! Zet haar d'r maar bij hoor. :D

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:11

xPure schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
@ xPure, was de reden om het in Leersum te houden alleen zodat je anders geen vervoer hebt? Anders wil ik je wel ophalen (mochten we op een andere locatie komen die verderweg is).

Het hoeft niet persé in Leersum te zijn maar ik wil juist een meeting eens dichtbij zodat ik wel met de fiets kan en niet afhankelijk ben van mijn ouders. Er zijn zat mooie locatie's in/ rond Leersum waar ik ook druk mee bezig ben. Soesterduinen vind ik echt te ver en dan ga ik sowieso niet mee.

Misschien dat je anders met iemand mee kan rijden als een andere locatie ook wat is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 17:13

FerroSandy schreef:
xPure schreef:

Het hoeft niet persé in [plaatsnaam] te zijn maar ik wil juist een meeting eens dichtbij zodat ik wel met de fiets kan en niet afhankelijk ben van mijn ouders. Er zijn zat mooie locatie's in/ rond [plaatsnaam] waar ik ook druk mee bezig ben. Soesterduinen vind ik echt te ver en dan ga ik sowieso niet mee.

Misschien dat je anders met iemand mee kan rijden als een andere locatie ook wat is.

Dan ben ik alsnof afhankelijk van iemand en dat idee vind ik niet fijn. Een ander model [Tanika] kan ook alleen in de buurt van [plaatsnaam] aangezien haar hond de auto niet in kan, en dus afhankelijk is van haar fiets.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 17:20

fleur_yen schreef:
Leersumse plassen zijn inderdaad beschermd, lopen ook koeien enzo.

Op ongeveer 500 meter bij de zandverstuiving vandaan heb je ook nog een mooie plek met heide zitten, alleen is het omschrijven van een plek in het bos echt lastig zonder straatnamen :') Wellicht ga ik er morgen wel even langsrijden en maak ik wat foto's ;) Is in ieder geval aan het eind van de zandverstuiving linksaf, pad volgen en bij de 'kruising' is een lang breed pad met heide ernaast, ook wel redelijk groot. Maar ik weet niet of dat een mooiere plek is dan de zandverstuiving. Evt makkelijker met lichtval denk ik. Ik kom er vast wel langs deze week tijdens een ritje dan zal ik er even naar kijken voor jullie!

Super als je dat zou willen doen. :)

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:25

Gewoon een plek prikken...
Er zijn zoveel mooie plekken in Nederland/regio Leersum anders komen we nergens

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 17:28

Karina_1979 schreef:
Gewoon een plek prikken...
Er zijn zoveel mooie plekken in Nederland/regio [plaatsnaam] anders komen we nergens

Ja inderdaad. Ik snap dat er nog meer mooie plekken in Nederland zijn maar ik vind het juist fijn een meeting dichtbij! Waar ik dus makkelijk op de fiets heen kan, daarom organiseer ik het ook zelf [met hulp van MadelonSunny] anders was ik wel meegegaan met een meeting waarvoor mijn ouders alsnog moesten rijden. Ik vind het niet fijn om dan afhankelijk te zijn van mijn ouders/ mede-bokkers. Dat is ook echt de reden dat ik het dichtbij wil hebben. Er zijn als zat genoemde plaatsen die 'goedgekeurd' zijn en daar wil ik samen met iedereen een poll van gaan maken en gewoon eerlijk gaan stemmen.

Helaas kon ik vandaag door privéomstandigheden even niet het bos in om foto's te maken, ik ga mijn best doen om morgen alsnog even foto's te gaan maken van de plekken die ik in gedachten had.

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:15

Hoi!

Via de mail kreeg ik ook een uitnodiging mee te fotograferen, lijkt me hartstikke leuk! Ik heb niet erg veel data beschikbaar, maar zal dat bericht even quoten met de dagen die ik kan. :p
Ik zie ook dat er het een en ander was over de locatie, is er al meer bekend hierover? Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer dus hoop ik dat ik er dan nog kan komen, haha. Of zijn er mensen uit Utrecht/Culemborg/Leerdam die over een auto beschikken?

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:18

Sammy_xxs schreef:
Zaterdag 5 januari:
- Madelon (F)
- Karina_1979 (M)
- xPure (M)
- Lauwttje (M)
- Nicole (M)
- Lalee_ (F)
- sammy_xxs (M)

Zondag 6 januari:
- xx_kelly_xx (M)
- Karina_1979 (M)
- Muurp (F)
- xPure (M)
- Lauwttje (M)
- FerroSandy (M)
- janntjuh (F)
- Nicole (M)
- Lalee_ (F)
- sammy_xxs (M)

Zaterdag 12 januari:
- Madelon (F)
- Karina_1979 (M)
- Muurp (F)
- xPure (M)
- Nicole (M)
- Lalee_ (F)
- sammy_xxs (M)

Zondag 13 januari:
- xx_kelly_xx (M)
- Karina_1979 (M)
- Muurp (F)
- xPure (M)
- FerroSandy (M)
- janntjuh (F)
- Nicole (M)
- Lalee_ (F)
- sammy_xxs (M)

Zaterdag 19 januari:
- Madelon (F)
- Karina_1979 (M)
- Muurp (F)
- xPure (M)
- Lauwttje (M)
- sammy_xxs (M)

Zondag 20 januari:
- xx_kelly_xx (M)
- Karina_1979 (M)
- Muurp (F)
- xPure (M)
- Lauwttje (M)
- FerroSandy (M)
- Janntjuh (F)
- Nicole (M)
- sammy_xxs (M)
- xxNiien (F)

Zaterdag 26 januari:
- Karina_1979 (M)
- xPure (M)
- Nicole (M)
-sammy_xxs (M)

Zondag 27 januari:
- xx_kelly_xx (M)
- Karina_1979 (M)
- FerroSandy (M)
- janntjuh (F)
- Nicole (M)
- sammy_xxs (M)
- xxNiien (F)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:10

xxNiien schreef:
Hoi!

Via de mail kreeg ik ook een uitnodiging mee te fotograferen, lijkt me hartstikke leuk! Ik heb niet erg veel data beschikbaar, maar zal dat bericht even quoten met de dagen die ik kan. :p
Ik zie ook dat er het een en ander was over de locatie, is er al meer bekend hierover? Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer dus hoop ik dat ik er dan nog kan komen, haha. Of zijn er mensen uit Utrecht/Culemborg/Leerdam die over een auto beschikken?

Ik kom uit Heukelum ;)
Dat ligt naast leerdam en ik ga waarsch met de auto !

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 23:07

Genoeg mogelijkheden dus zie ik alweer. :) Wat leuk dat er zoveel animo is voor deze meeting.

Ik ga mijn uiterste best doen om morgen het bos in de kunnen en neem dan mijn telefoon mee om foto's te gaan maken. Wél hangt dit af van het weer en of ik iemand zo gek krijg om mee te gaan want ik ben nogal een held in m'n eentje in het bos.

Mochten mensen nog bepaalde eisen hebben voor de locatie dan is dus te denken aan zand/hei/gras/etc. zouden deze mensen mij dan even een PB willen sturen of dit hier in het topic plaatsen dan ga ik op zoek naar een plaats die aan de meeste eisen voldoet!

Verder snap ik dat de Soesterduinen een mooie locatie is en mocht hier veel animo voor zijn dan vind ik het prima dat de meeting daar gehouden wordt, jammer genoeg zou ik zelf dan dus niet mee kunnen en heeft dit alles nog niets opgeleverd. :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:42

Een zandverstuiving is mooi voor de foto's, gewoon een beetje afwisselend landschap, zorgt voor mooie en afwisselende foto's.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 23:56

xx_Kelly_xx schreef:
Een zandverstuiving is mooi voor de foto's, gewoon een beetje afwisselend landschap, zorgt voor mooie en afwisselende foto's.

Daar heb ik zelf ook aan zitten denken! Ik ga mijn best doen. :)