Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Milan_lover schreef:Even onderhandeld via PB
Wat vinden de fotografen ervan, om ieder model EEN wat groter bestand aan te leveren van minimaal 1200 en maximaal 1500 pixels lange zijde, MET niet storend copyright? Zodat ze nog steeds een naamsvermelding, en het model bij grotere afdrukken de foto nog steeds moet bestellen.
Dat vindt ik een mooie middenweg
Jorinda__ schreef:Maar jongens, waarom reageert dan niemand op dit voorstel van de organisatie?Milan_lover schreef:Even onderhandeld via PB
Wat vinden de fotografen ervan, om ieder model EEN wat groter bestand aan te leveren van minimaal 1200 en maximaal 1500 pixels lange zijde, MET niet storend copyright? Zodat ze nog steeds een naamsvermelding, en het model bij grotere afdrukken de foto nog steeds moet bestellen.
Dat vindt ik een mooie middenweg
Fotografen die het niet met deze 'regel' eens zijn, melden zich af (of melden zich niet aan als ze dat nog niet gedaan hadden). Hetzelfde geldt voor modellen.Dan hoeft de sfeer in dit topic er niet onder te lijden. Ik vind het persoonlijk nogal sneu voor de TS. Ze doet hartstikke haar best om een leuke fotomeeting neer te zetten, komt met allerlei oplossingen maar er is bijna niemand die daarop reageert en iedereen blijft maar over hetzelfde doorzeuren.... Eerlijk is eerlijk: daar schiet niemand iets mee op toch?
xliisaa schreef:Ik meld me af vanwege de sfeer die er is
De modellen beginnen gelijk te zeuren dat ze maar een paar kleine foto's krijgen en dat ze dat de moeite niet waard vinden.
En ik vind zulke mensen niet waard om op de foto te zetten
Ik verwacht sowieso geen nabestelling, krijg ik die wel dan is dat leuk mee genomen.
Maar ben er na 2jaar wel een beetje klaar mee om maar altijd alles weg te geven zonder er ooit wat voor terug te krijgen.
En persoonlijk geef ik altijd min 30 tot 60 foto's weg op zo'n meeting (met paarden).
Ik vind het gewoon een prima midden weg, de fotografen krijgen modellen die ze op de foto kunnen zetten en de modellen krijgen gratis heel wat foto's op webformaat, prima toch
Edit; als je dus 25 foto's per model hebt ben je wel even bezig hoor
Amburtjoz schreef:Modellen betalen net zoveel als reiskosten MadelonSunny. En hier verwacht ik als model zijnde iets voor terug, per shoot krijg ik meestal tussen de 5-10 originele bewerkte bestanden terug.
xliisaa schreef:Ik meld me af vanwege de sfeer die er is
De modellen beginnen gelijk te zeuren dat ze maar een paar kleine foto's krijgen en dat ze dat de moeite niet waard vinden.
En ik vind zulke mensen niet waard om op de foto te zetten
Ik verwacht sowieso geen nabestelling, krijg ik die wel dan is dat leuk mee genomen.
Maar ben er na 2jaar wel een beetje klaar mee om maar altijd alles weg te geven zonder er ooit wat voor terug te krijgen.
En persoonlijk geef ik altijd min 30 tot 60 foto's weg op zo'n meeting (met paarden).
Ik vind het gewoon een prima midden weg, de fotografen krijgen modellen die ze op de foto kunnen zetten en de modellen krijgen gratis heel wat foto's op webformaat, prima toch
Edit; als je dus 25 foto's per model hebt ben je wel even bezig hoor
Fiffill schreef:Maar dit zijn inderdaad geen dieren. Ik vind zoiets een wisselwerking en modellen staan wat dat betreft niet onder fotografen.
En dan kan iemand nu wel zeggen "maar veel mensen hebben nog nooit model gestaan en doen het voor de fun (of port)" maar de fotografen dan? Veel hier hebben er ook nog nooit een model gefotografeerd en zijn ook geen profs.
Overigens worden modellen vaker betaald door fotografen dan andersom hoor, dat is toch ook een beetje het idee van een model. Ik verbaas me er gewoon over dat mensen er zo moeilijk over doen!
Verder is een model er vaak thuis voor de shoot veel mee bezig (ken veel schema's van modellen die een paar dagen van te voren speciaal op hun voeding letten/kuurtjes doen voor hun huid ed)
UMayDream schreef:Amburtjoz schreef:Over het voorstel: bestand vind ik te klein
Even de rest van je bericht geskipt, is niet echt voor mij van toepassing, vandaar. Maar, is dit bestand van het voorstel dan geen A4?
Andewi schreef:Jeetje,
zo wordt de sfeer wel een beetje minder...
Ik heb me opgegeven als model omdat ik nog nooit zoiets heb gedaan en het me ontzettend leuk lijkt om te doen.
Als ik een foto krijg waar ik ook nog voordelig op sta ben ik al gelukkig...(hulde aan de fotograaf die dat voor elkaar krijgt)(lees: altijd met mijn ogen dicht op de foto)
gaat er toch om dat het gezellig en leuk is en niet zo zo zeer wat je er aan over houdt..
De fotografen kunnen mooi oefenen en je houdt er als model een leuke foto aan over.
Als je perse 100 foto's van je zelf wilt. Boek je toch een officiële shoot.
MadelonSunny schreef:Er zijn hier duidelijk 2 groepen.
De modellen die geen ervaring hebben en blij zijn met 10 foto's per fotograaf op webformaat voorzien van logo met daarbij de fotografen die het daarmee eens zijn.
En de modellen + fotografen met duidelijk veel ervaring die het wereldje kennen.
Ik denk dat een fotomeeting met deze 2 groepen erg lastig is. Zo is niemand tevreden. Voor de meeste mensen hier is een fotomeeting voor de lol etc. En worden er geen originele formaten weggegeven. Maar er zijn duidelijk een aantal mensen met ervaring die het anders gewend zijn. Ik denk dat TS een beslissing moet nemen over wat de bedoeling is. Amateurs of soort van 'pro's'. En de mensen die het met TS eens zijn gaan mee.
Dit is maar mijn kijk erop en misschien is niemand het met me eens maar op deze manier komen we eigenlijk nergens. Er moet duidelijkheid komen van wat de bedoeling is. @TS Het zou fijn zijn als je zelf aangeeft wat je wil. Jij hebt deze meeting opgezet dus jij hebt het voor het zeggen!