Fotomeeting Rhoon - De Rhoonse Grienden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

biewie

Re: Fotomeeting Rhoon - De Rhoonse Grienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:06

Oh balen voor je maar het kan beter nu vallen daar dan zaterdag :D

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:09

Ik zou zeggen de parkeerplaats bij het zwembad van albrandswaard achter de Rhoonse ruiters. rechts daarvan is t strandje op 10 min afstand , je zit gelijk aan de maas en je kan,, als we willlen ( wat niet mag ) de grienden inlopen. Het park zelf heeft ook al hele mooie plekken.. hele open ruimte aan de maas.. wij maken daar altijd fotos van de paardjes ( met lisanne )

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 12:10

Daar heb je helemaal gelijk in, al is het gras nu al erg modderig, dus niet fijn op te rijden

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:27

Rijden word inderdaad moeilijk ja met dit weer.. Misschien is er een optie om de Rhoonse ruiters te benaderen en te vragen of we hun rijbak zouden mogen gebruiken voor 1 a 2 uur, ik spring niet op mn shet, maar snap voor de ruiters dat zij ook graag rijfotos zouden willen. Maar of dit nou bij de grienden is of in t park van albrandswaard zelf, dan zul je nergens kunnen rijden, of op fietspaden.. of op t gras.. we moeten t weer maar even afwachten denk ik; Ik zit nu op mn werk in pernis en als ik zo naar buiten kijk klaart het goed op. Daarnaast vind ik standfotos ook prachtig hoor. Ik heb 2 maanden terug een shoot met mijn tinker gedaan ( door lisanne ) ( standfotos ) nou geweldig !,, en gewoon daar tussen de blaadjes.. als ik de fotos had gemaakt leek het vast nergens op, maar jullie fotograven kunnen dat ! ::)

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:01

Ik denk eerlijk gezegd ook dat bij het zwembad de meest centrale plaats is tussen Grienden en Maas. Er is daar wel overal heel veel gras en als het niet meer zoveel bijregent is het misschien wel te doen?

In groep 2 zitten er 3 die niet perse van de bak van de RR gebruik hoeven maken. Wel heb ik daar in het bestuur gezeten, dus ik heb wel ingangen om na te vragen of ze het ok zouden vinden als we de bak gebruiken. Er is wel les tot 11 uur.

Dus al Mallow en Lynn elkaar gesproken hebben dan horen we wel waar het uiteindelijk wordt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:16

Zo, ik ben weer thuis :=

Ik vind bakfoto's niet erg met een 1 op 1 shoot, maar om nou met een meeting foto's in een bak te maken is mij een beetje teveel van het goede.

Opzich is de parkeerplaats bij de schenkeldijk ideaal. Lekker rustig, weinig last van andere auto's en dat zal je op de andere parkeerplaatsen wel hebben. Ook vind ik de Grienden aan die kant wat mooier, je hoeft er niet persé helemaal in, je kan netjes het harde fietspad in het oog houden. Aan die kant heb je ong 4/5 paadjes waar je in kan, dus ideaal voor de shoot.

Het gedeelte bij de jachthaven was mij al bekend, ben er nog heel even langs gereden, maar volgens mij is dat niet heel ver uit elkaar? (maw; de rhoonse grienden zijn niet heel breed?)

Nu ga ik even de foto's van mijn mobiel halen en uploaden, dan hebben ook de fotografen die er niet vaak komen een idee :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:30

Ik moet me helaas afmelden ivm een verschoven training Y;(

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:30

Balen zeg!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:39

Ohh das jammer zeg Attitude!

Ben benieuwd naar de foto's! Jeetje, je hebt er zeker wat voor over zeg hihi!

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:40

oke, parkeerplaats schenkeldijk? is dat die bij het zwembad van albrandswaard ?

Of bij restaurant Abel

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:40

irisvtzant91 schreef:
@ utopia : ik zal om 10 u aanwezig zijn met mn kleine gouden mormel.. Hij is super lief hoor, jullie zulllen geen last van hem hebben!.. misschien wat gehinnik hier en daar haha O:)

Haha ahh, ik vind hengstjes alleen maar leuk <3
Ik heb zelf eerst in de ochtend les, dus ik zou alleen de middaggroep kunnen fotograferen. Als ik heel erg opschiet zou ik er om 12 uur kunnen zijn.. Dus wellicht dat ik dan nog wat foto's van je gouden mormel ( <3 ) kan maken :D

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:46

xXutopiaXx schreef:
irisvtzant91 schreef:
@ utopia : ik zal om 10 u aanwezig zijn met mn kleine gouden mormel.. Hij is super lief hoor, jullie zulllen geen last van hem hebben!.. misschien wat gehinnik hier en daar haha O:)

Haha ahh, ik vind hengstjes alleen maar leuk <3
Ik heb zelf eerst in de ochtend les, dus ik zou alleen de middaggroep kunnen fotograferen. Als ik heel erg opschiet zou ik er om 12 uur kunnen zijn.. Dus wellicht dat ik dan nog wat foto's van je gouden mormel ( <3 ) kan maken :D

We zullen vast nog wel rondhangen, haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:50

:D :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:50

Afbeelding
De ingang van de Grienden
Afbeelding
Als je rechtdoor kijkt...
Afbeelding
Als je linksaf kijkt (achter je is het golfgebeuren)
Afbeelding
De weg naar de Grienden
Afbeelding
Aan je linkerkant
Afbeelding
Vooruit..
Afbeelding
Recherkant
Afbeelding
De Grienden hebben verschillende paadjes met wilgen langs de kant, aan beide kanten is een sloot.
Afbeelding
Sloot + Bouwterrein, van dat bouwterrein heb je weinig last, die liggen net voor de Grienden, wij moeten iets verder zijn.
Afbeelding
Het fietspad
Afbeelding
Een ander paadje.

Ik heb nog een filmpje gemaakt, maar die krijg ik niet van mijn mobiel af :+ In de grienden zijn ook een hoop bruggetjes.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:51

Willen jullie niet zoveel kletsen? Heb hem 4x geprobeerd te versturen :')

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:58

De Schenkeldijk is een afslag van de Essendijk, als je die volgt rij je zo die parkeerplaats op.
Het is dus NIET bij het zwembad/Abel of de jachthaven, maar juist heel afgelegen in de polder van Rhoon, dus bereid je even goed voor via een routeplanner.

Voor diegenen die iets bekender zijn in Rhoon, je passeert vanuit Rhoon over de Essendijk de voetbalvelden en dan de 1e afslag rechts. Op die hoek staat een grote bungalow. Net ervoor staat dat nieuwe, witte futuristische huis, en daar tegenover een huis in aanbouw met een rieten kap tot op de grond.

Lynn, zeg ik dat goed? Jij bedoelt ook die parkeerplaats? Aan de achterkant van het golfterrein?

Misschien is er nog iemand handig met een google kaartje? Ik namelijk niet zo..........

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:59

Klopt helemaal :j

Maar de tomtom pakte de schenkeldijk ook hoor.

Ik ga nu eerst even mallow een pb sturen voordat we plannen gaan maken :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:10

Allereerst : LynnDenise _/-\o_ +:)+ :*
Danku danku voor alle moeite!

Toen ik dit topic opende, een tijdje terug, wilde ik een fotoshoot organiseren in de rhoonse grienden, juist omdat ik deze omgeving zo prachtig mooi vind. Dus niet aan een meertje ergens op 1,5 uur stappen. Sorry maar dat gaat voor mij gewoon echt te ver. Ik zit met een jong paard zonder conditie herstellende van een blessure, ik ga daar echt niet aan beginnen. :n
Daarnaast zijn er 2 opties genoemd. De parkeerplaats bij de Golfbaan dus en de parkeerplaats bij het haventje (einde van de grienden).
Nu is LynnDenise dus zo fantastisch geweest om vanmiddag eens te gaan kijken hoe of wat en richting de grienden is het dus ongeveer 20 minuten lopen. Volgens mij is dat vanaf de parkeerplaats bij het haventje een stuk korter, plus dat we dan nog door een stukje bosachtig lopen wat ook kan zorgen voor leuke foto's.

We kunnen altijd nog een stukje richting de maas lopen voor foto's met water, maar ik zie het gewoon echt niet zitten om 3 uur onderweg te zijn (heen en terug) en om dan pas wat foto's te kunnen schieten.
No offense voor de mensen die dat wel willen, maar dan kunnen jullie beter een eigen topic openen :)

Moeder overste heeft gesproken :P
Overgens echt niet banketstaaf bedoeld, maar ik heb dit idee geopperd in de rhoonse grienden, als ik aan een meertje had gewild had ik een ander topic geopend :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 14:15

Hoef ik je nu niet meer te pben? :))

Ik denk dan toch dat de parkeerplaats aan de schenkeldijk het beste (en rustigste) is om af te spreken, het is dan wel even 8-10 minuutjes lopen, maar dat is wel te doen ( je staat dan bijna aan het begin van de Grienden, moet je alleen het paadje nog even door langs de dijk) Of we moeten echt bij de jachthaven willen afspreken, maar ik vrees dat de trailer daar minder ruimte heeft om te parkeren :)

Ik denk dat we, als de grond te drassig blijkt, we beter kunnen kiezen voor standfoto's onder de man dan echt rijfoto's.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:20

Ik pb jou even hahaha :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:21

Sorry maar ik begin nu echt het beeld kwijt te raken van waar we afspreken enz. Sluit me bij Mallow aan hierboven. Wij komen met de paarden onder het zadel en de omschrijving van Biewie is voor ons echt een stukkie te ver rijden onder de man i.c.m. ook nog een fotoshoot. Als we echt daar afspreken (lijkt mij veel centraler te kunnen in de Grienden) dan moeten Marjan en ik ook afhaken.

Marjan en ik komen namelijk vanaf de Hoogvliet kant en komen dus al door de Grienden die kant op gereden. Voor ons is het dus echt niet handig om dan eerst nog weer de polder in te rijden om vervolgens terug te gaan lopen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 14:24

Komt goed, ik zal het voor iedereen uittypen met een kaart erbij. Als je er bent is het dan heel logisch :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:24

Ik spreek ook het liefst af bij het haventje, omdat de omgeving voor mijn idee mooi zat is en je direct aan de rand van de grienden zit.
Het is een kwestie van dit pad af lopen dan:
http://i1078.photobucket.com/albums/w48 ... 114932.jpg
Dan kom je er op uit. Heb daar nog nooit meer dan 3 auto's zien staan dus voor 1 iemand die met trailer komt moet dat wel te doen zijn lijkt me :P?

Of IS dit de parkeerplaats op de schendeldijk zoals jullie die benoemen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 14:26

Faringo schreef:
Marjan en ik komen namelijk vanaf de Hoogvliet kant en komen dus al door de Grienden die kant op gereden. Voor ons is het dus echt niet handig om dan eerst nog weer de polder in te rijden om vervolgens terug te gaan lopen.

Je zit toch in de middaggroep? Geen punt, Biewie weet waar ze heen moet komen en jij ook? Als jij het fietspad vanaf de jachthaven volgt zie je ons vanzelf staan aan de rechterkant.
Dat zou nog fijn zijn ook, zo hoeven de fotografen niet terug te lopen om de paarden op te halen :D

Maar zoals ik net zei, ik ga morgen even een schema maken voor iedereen. Geen paniek aub!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:27

De parkeerplaats bij de golfbaan is voor mij nog wel te halen. Ik kom vanaf de voordijk in Barendrecht gereden dus alstublieft niet te ver weg want dan word het zo'n enorm eind :P