Fotomeeting voor beginners - poging 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:27

Lauwttje schreef:
Ik moet alleen de laatste vraag nog, zal even camera uit de tas vissen :D

70-200mm Is van F/4 tot F/32
18-55mm Is van F/4 tot F/29

Als ik het goed bekeken heb :+

'let je hier op met instellen?'
Ik heb hem altijd op F/4 staat eigenlijk, omdat iemand mij wijs heeft gemaakt dat dat vaak het beste is, het getal zo laag mogelijk?

Als je inderdaad een professionele lens hebt zoals jouw 70-200mm is deze ook goed bruikbaar met diafragma wijd open. Niet alle lenzen presteren even goed wijd open, daarom heb je vaak iets scherpere foto als je klein beetje afstopt. Nadeel hiervan is wel dat je achtergrond minder wazig wordt... :=

_Chip

Re: Fotomeeting voor beginners - poging 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:31

Dan doe ik dat in ieder geval goed :+ Nu de rest afwachten met de meeting

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:39

Bagheera_206 schreef:
Hoe handig zijn jullie eigenlijk in het selecteren en nabewerken van de foto's? Welke pakketten gebruiken jullie ervoor?

CS4 op de computer staan, maar snap er alleen nog maar wat kleine dingen van... heb een groot boek van Zoom.nl in de kast staan en die wil ik ooit nog eens helemaal nalopen _O- met nadruk op ooit...

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:48

Het maakt ons niet zoveel uit of we in de ochtend of de middag moeten komen als model. Wel voorkeur voor de ochtend. Heb je nu modellen genoeg of moet ik nog wat regelen?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:49

Ik had de vraag al eerder gesteld, maar nog geen antwoord. Waar wordt het precies gehouden? Want ik zag Leersum en Valkenheide voorbij komen. Want jullie konden nog wel modellen gebruiken toch? Als het op Valkenheide is, heb ik nog een knappe bonte merrie in de aanbieding die graag op de foto wil.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:51

Volgens mij wordt het bij de Scherpenzeelseweg in Leersum

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:34

@ Xjosee; op de vorige pagina staat een bestand, daar staat het adres in. :)
Inderdaad de Scherpenzeelseweg in Leersum.

@Janneke, we hebben nu 6 modellen, dat is prima . :j We hebben er dus genoeg.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:40

OK. Prima. Kun jij mss ook op Google Maps intekenen waar we dan precies moeten zijn en waar de parkeerplaats is? := Het is voor mij ruim 1 uur rijden en kost mij ongeveer 30 euro aan bezine.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:42

Bagheera_206 schreef:
OK. Prima. Kun jij mss ook op Google Maps intekenen waar we dan precies moeten zijn en waar de parkeerplaats is? := Het is voor mij ruim 1 uur rijden en kost mij ongeveer 30 euro aan bezine.

Daarvoor ga ik Janneke even lief aankijken... :o O:) Die is bekend met de locatie, ik zelf niet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:18

Muurp schreef:
Bagheera_206 schreef:

Daarvoor ga ik Janneke even lief aankijken... :o O:) Die is bekend met de locatie, ik zelf niet.

Volgens mij is Janneke wel lief hoor. ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:20

Afbeelding
http://www.growsunday.com/wp-content/up ... graphy.jpg

Afbeelding

Zijn deze 2 plaatjes al wat duidelijker geworden door uitleg over ISO (oranje) en diafragma (groen)? :) Jullie krijgen vandaag/morgen nog informatie over sluitertijd.

De reden waarom je niet met je kitlens paardjes wilt fotograferen. :+
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:27

Wie wilden er ook al weer meerijden vanaf station Driebergen-Zeist? := Kun jij mij even aan feestboek toevoegen en je mobiele nummer PB'en? Dan stuur ik je mijn mobiele nummer terug. Ik heb helaas geen carkit en kan niet vanuit de auto bellen... -O- Ik denk dat we om 09.30u verzamelen om dan richting de plek te lopen om om 10.00u te kunnen beginnen. De taxi vertrekt om 09.00u vanaf Driebergen-Zeist aan de kant van de parkeerplaats. ;) Moet dan om 08.00u van huis.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 10:18

Zo... Even een post die misschien iets minder vriendelijk is, maar het moet even..

Ik moet zeggen dat ik er steeds minder zin in krijg... :\
Dit omdat ik (en trouwens ook de andere mentoren) het gevoel krijg dat wij dit meer voor onszelf doen dan voor jullie...
Even een paar dingen op een rijtje die ons storen:

1. Wij plaatsen berichten over Iso/diafragma/sluitertijd zodat jullie alvast wat basiskennis hebben, hierbij zit een ini-mini opdrachtje zodat jullie het in de 'praktijk' op kunnen zoeken op jullie camera. Zodat het niet alleen platte stof is.
Maar, pas na énkele keren aandringen gaan mensen hier pas mee aan de slag. En zelfs nu heeft nog niet iedereen het gedaan..
2. Ik heb meerdere keren gevraagd of de mensen die een vraagteken achter hun naam hebben staan even kunnen reageren. Want hier had ik nog niks van gehoord.
Zelfs na MEERDERE pb's (die ze overigens allemaal gelezen hebben) heb ik nog niks mogen ontvangen van geen van de mensen. Dit vind ik echt heel jammer, een ''nee, ik ga niet mee'' was al voldoende geweest.
3. Ik heb gevraagd of de modellen aan wilden geven of ze in de ochtend of in de middag willen, in verband met het schema. Ik heb sinds mijn oproep van 1 persoon(!) gehoord in welke groep zij wil. Van de rest heb ik nog niks gehoord, en van een paar van deze mensen ga ik zelfs twijfelen of deze wel op komen dagen..

Dames, wij doen dit voor JULLIE!
Elke mentor moet minimaal moet minimaal 1 uur rijden, en heeft hoge benzinekosten. Wij krijgen hier als mentoren niks voor terug, en doen dit dus eigenlijk een beetje uit liefdadigheid.
Maar ik krijg het gevoel dat wij degene zijn die meer moeite moeten doen dan jullie... :\ Dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik hoop dat jullie dit bericht even goed in jullie achterhoofd knopen, want als ik geen verbetering zie heb ik echt de neiging om het af te blazen..
Ik heb ook niet zoveel zin meer om veel tijd en moeite te steken in het verzamelen van informatie, het maken van schema's en tientallen pb's te gaan sturen naar mensen die in mijn ogen toch niet echt geïnteresseerd zijn..

Zo, dat was mijn spui-berichtje.

Ik ga verder aan het schema en ga nog een paar pb's versturen. Als ik daar geen reactie op krijg haal ik je zonder pardon van de lijst. :) Laat dat duidelijk zijn.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:33

Allereerst sorry dat ik even niet gereageerd heb (En dit wou ik al plaatsen voordat ik het berichte van Muurp had gelezen)....

Maar Muurp, ik begrijp je volkomen en je hebt groot gelijk...
Ik heb net even de laaste 7 pagina's terug gelezen en ook zeer zeker aandacht gelezen naar de theorie die gegeven werd.

Verder kon ik de indeling niet openen, ik kreeg een error. Zou je die nog een keer willen plaatsen..

Daarnaast wil ik zeggen dat ik ONTZETTEND blij ben, en respect heb voor de mensen die dit voor ons willen organiseren en al hun tijd hierin steken en ik snap ook heel goed dat ze daarvoor wel graag het idee willen hebben dat ze het ook ergens voor doen!!! _/-\o_

Ik heb er in iedergeval nog steeds zin in, en hoop dan ook echt dat het doorgaat deze keer!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:38

_O- ik kijk net nog even alles door, en dus ook het document...

Komt er ineens tekst bij.... :oo volgens mij is muurp aan het typen :')

edit: Ik snap je helemaal Muurp, maar hoop dan ook dat je toch door wilt gaan want ik waardeer het echt echt echt wel wat jullie doen :j
Ik denk alleen dat ik de vraag over sluitertijd over het hoofd heb gezien, want die kan ik mij niet herinneren.

Dat er mensen niet reageren heb je altijd, en ja dat is niet leuk maar ik denk dat je die gewoon simpel gezegd eruit moet knikkeren en dus overblijft met een klein(er) maar gemotiveerd groepje.
Laatst bijgewerkt door Anoli op 22-10-12 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:41

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 10:41

Anoli schreef:

_O- Ja klopt! _O-

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 10:41

Ik zal het schema ook hier gewoon plaatsen, komt goed :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:43

Muurp schreef:
Anoli schreef:

_O- Ja klopt! _O-

Dat was echt héél apart om te zien :')

Dacht heel even dat ik een virus op de computer had die dit soort geintjes doet...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 10:51

Hahaha, wacht dan maar even met kijken want ik ben er nu mee bezig... :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:57

Haha ja zag het net weer idd.

Nou ga eerst wel even naar de stad en kijk straks wel :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:06

OPROEP!
Wie kan er prikpaaltjes meenemen? Anders kunnen we geen losgooifoto's maken!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:08

Ik heb ze helaas niet.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:37

UPDATE

Belangrijke punten:

Er zijn meerdere mensen uit de lijst verwijderd omdat ik tot nu toe niks van ze heb gehoord.
Daarvoor in de plaats gaat in ieder geval Vivan mee! En waarschijnlijk ook Libiris :)

Nogmaals mijn oproep:
Wie heeft er prikplaatjes en lint?

Het adres:
Scherpenzeelse weg, Leersum
Het heeft géén nummer. De locatie is 1km voorbij het bospad (aan de linkerkant van de weg) en 600 meter vanaf camping Ginkelduin (aan de rechterkant van de weg). Bij parkeerplaats de Utrechtse Baan. De parkeerplaats staat slecht aangegeven langs de weg.

Voor de modellen
Ik heb een pb gestuurd naar de mensen waarvan ik de voorkeur qua groep (ochtend/middag) nog wil weten.
Ook zou ik graag willen weten of je wilt rijden/losgooien. Zodat we niet voor verrassingen komen te staan!

Zowel de groepsindeling als de schema's zijn bekend.
Hiervoor verwijs ik jullie graag door naar het bestand.
https://docs.google.com/document/pub?id ... 3OjtQNuqes

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:43

Ik kan hem nog niet zien.. :n

Misschien ligt het aan de computer op het werk. Dat weet ik niet..
Als de rest hem wel kan zien, ligt het waarschijnlijk daar aan.