Animo voor speciale fotomeeting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:13

Bellatrix schreef:
* (ik heb wat jurken van mijn moeder van vroeger. In zwart/wit of sepia met een statig herenhuis als achtergrond kan dat erg mooi worden.)

Lijkt me mooi, maar is misschien wat lastig te combineren met andere thema's als je het bij een kasteel wilt organiseren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:14

saskiakefie schreef:
ja maar 10 verschillende stijlen lijkt me zat toch? Als dat echt doorgevoerd gaat worden 2 fotografen per model mag je mij eraf halen := Ik wil wel wat te fotograferen hebben.....

Wie zegt dat het doorgaat, het is maar brainstormen...

de andere fotografen hebben hier denk ik ook wel een mening over, en de ts ook wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:15

SplashIsLief schreef:
Bellatrix schreef:
* (ik heb wat jurken van mijn moeder van vroeger. In zwart/wit of sepia met een statig herenhuis als achtergrond kan dat erg mooi worden.)

Lijkt me mooi, maar is misschien wat lastig te combineren met andere thema's als je het bij een kasteel wilt organiseren.

Als je voor een kasteel muur fotografeert kan het prima. :j Of gewoon bij een pilaar in de tuin. :j

En 2 fotografen per model? Van mij mag iedereen fotograferen wie of wat die wil hoor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:16

Daarom zeg ik ook als :P
Want ik denk dat er dan een aantal fotografen erbij staan voor noppes, wordt echt te druk dan denk ik..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:23

[qoute]

dankje wel :D

:o als er zoveel reserve fotograven zijn en je inprincipe 10 fotograven 10 modellen heb is t dan niet makkelijk om gewoon 20 fotograven te doen dan kan je werken in groepjes van 2 fotograven 1 model?[/quote]

Dus in 2 groepen werken bijvoorbeeld,
groep 1 : 10 fotografen die zich bezig houden met thema, middeleeuwen en prinsessen
groep 2: 10 fotografen die zich bezig houden met thema fantasy en gothic

en dan na een tijdje omwisselen??[/quote]

ja aangezien er best veel animo is ook onder de fotograven en wat heb je aan zoveel foto's sommige fotograven zouden ook hun portfolio enz willen verbreden/verbeteren
saskia fotograven staan nooit echt uit hun neus te eten met andere meetings zoals hargen fotograveren we ook in groepjes van 2 3 per model
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 01-02-12 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:24

Ik zat net te denken, je kan wel gaan scheiden in de fotografen. Eerst de ene groep bijv. een half uur laten fotograferen en dan de volgende groep, anders wordt het gewoon chaotisch. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:24

Natuurlijk moeten we dan wel de groep even opsplitsen maar dat lijkt mij niet moeilijk te regelen.
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat er een paar fotografen met 1 of 2 modellen aan één kant van het kasteel staan en een aantal aan de andere kant. Vind het erg leuk om veel verschillende achtergronden te hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:25

NathalietjeB schreef:
dankje wel :D

:o als er zoveel reserve fotograven zijn en je inprincipe 10 fotograven 10 modellen heb is t dan niet makkelijk om gewoon 20 fotograven te doen dan kan je werken in groepjes van 2 fotograven 1 model?

Dus in 2 groepen werken bijvoorbeeld,
groep 1 : 10 fotografen die zich bezig houden met thema, middeleeuwen en prinsessen
groep 2: 10 fotografen die zich bezig houden met thema fantasy en gothic

en dan na een tijdje omwisselen??

Dit klinkt als een goed idee. :j Dan kunnen de reserve fotografen tenminste ook mee.
Maar dan moeten we wel genoeg attributen en kleding hebben voor zoveel modellen...

pressent

Re: Animo voor speciale fotomeeting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:27

Zie dit topic nu pas, maar lijkt me wel erg stoer om model te mogen zijn, heb zelf alleen ook geen kleding enzo.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:27

Houden we dan wel 10 modellen of is daar ook geen max in?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:28

Denk qua modellen dat we wel een max moeten houden ivm de kleding.

Ik zal zo es kijken hoeveel en wat voor jurken enzo ik heb en welke maten.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:28

Mocht dit allemaal doorgaan dan moeten er enkel organisatoren komen die het uitzoeken en schema's opstellen. Bij 20 fotografen kan ik ook wel van de lijst want dan vind ik het al een stuk minder interessant en je hebt dan vin dik persoonlijk echt teveel mensen :'). Het is niet 1 2 3 klikken. Niet dat ik er ervaring in heb maar er komt wel wat meer tijd bij kijken, overleggen en uitvoeren om tot prachtige model foto's te komen. Je kan nog beter bijvoorbeeld 5 modellen hebben en dan 2 fotografen per model. Hou je het overzichtelijk. Thema's klein maar je kan het uitbreiden aan het einde dingen samen te voegen desnoods.

Uiteindelijk heb je ook haar en visagie natuurlijk .. Het moet wel leuk en te doen blijven vind ik persoonlijk :o. Slaat dit aan en is er blijvende animo dan kan er zoiets vaker georganiseerd worden maar ik denk dat je het voor een eerste keer niet te groot en moeilijk moet willen maken. :o

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:29

Ja daarom moeten we gewoon goed gaan inventariseren...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:31

Maysie schreef:
Mocht dit allemaal doorgaan dan moeten er enkel organisatoren komen die het uitzoeken en schema's opstellen. Bij 20 fotografen kan ik ook wel van de lijst want dan vind ik het al een stuk minder interessant en je hebt dan vin dik persoonlijk echt teveel mensen :'). Het is niet 1 2 3 klikken. Niet dat ik er ervaring in heb maar er komt wel wat meer tijd bij kijken, overleggen en uitvoeren om tot prachtige model foto's te komen. Je kan nog beter bijvoorbeeld 5 modellen hebben en dan 2 fotografen per model. Hou je het overzichtelijk. Thema's klein maar je kan het uitbreiden aan het einde dingen samen te voegen desnoods.

Uiteindelijk heb je ook haar en visagie natuurlijk .. Het moet wel leuk en te doen blijven vind ik persoonlijk :o. Slaat dit aan en is er blijvende animo dan kan er zoiets vaker georganiseerd worden maar ik denk dat je het voor een eerste keer niet te groot en moeilijk moet willen maken. :o

Hmm, misschien heb je gelijk. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:32

Ik als model zijnde heb ook liever dat fotografen tips kunnen geven, en dan niet dat er 2/3 tegelijk tegen je staan de "schreeuwen".

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:34

Anoli schreef:

:) Inderdaad daarom zou ik persoonlijk echt de max. van 10 fotografen aan houden en de modellen gewoon laten aansluiten.
Inventaris van kleding en dan gaan schiften met de modellen. En rond laten gaan onder de fotografen waar iedereen zijn voorkeur naar uit gaat. Zo houd iedereen zijn inbreng en hou je het toch overzichtelijk en eerlijk.

Heb je minder modellen met meer fotografen dan hou je meer tijd voor het wisselen van achtergronden/ kleding en ideeën verder uitwerken lijkt me :o?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:35

Bellatrix schreef:
Maysie schreef:

Hmm, misschien heb je gelijk. :\

Ik wil me er ook niet teveel mee bemoeien :') want organiseren is niet echt mijn sterkte vak :') _O- Maar het is een keigaaf idee en zou jammer zijn als iedereen er uiteindelijk in verzuipt, qua tijd en modellen en mogelijkheden. Want dat lijd alleen maar tot slechte foto's.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:40

Mays, je hebt gelijk hoor. :j Vind je organisatie skills beter dan de mijne. :')

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:41

Bellatrix schreef:
We zitten al vol met alleen bokkers. :')

En op de reservelijst? :)

Hier bij de kringloopwinkel hebben ze vaak ook erg gave jurken (voor niet zo heel veel), misschien dat dat ook nog een idee is?
Laatst bijgewerkt door FemkeRoosje op 01-02-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:43

Maysie schreef:
Anoli schreef:

:) Inderdaad daarom zou ik persoonlijk echt de max. van 10 fotografen aan houden en de modellen gewoon laten aansluiten.
Inventaris van kleding en dan gaan schiften met de modellen. En rond laten gaan onder de fotografen waar iedereen zijn voorkeur naar uit gaat. Zo houd iedereen zijn inbreng en hou je het toch overzichtelijk en eerlijk.

Heb je minder modellen met meer fotografen dan hou je meer tijd voor het wisselen van achtergronden/ kleding en ideeën verder uitwerken lijkt me :o?

1. Max is dus 10 fotografen.
2. We kiezen 2/3 thema's en ... heel belangrijk de locatie. (niet elk model kan naar elke locatie komen)
3. Modellen moeten eerst alle foto's van binnen zijn inclusief foto's van de kleding die beschikbaar is en welke maat dit is.
Modellen dus ook hun maten vermelden (ja helaas stap maar over die schaamte heen)
4.Dan kun je de modellen en de kleding foto's rondsturen in een document naar alle fotografen. Zij moeten dan hun voorkeur aangeven van 1,2,3 in de thema's die beslist zijn. Aan de hand van die stemmen selecteer je de modellen. Per thema 2-5 modellen (minimaal 6 modellen maximaal 10 in totaal dus)

Aan de hand daarvan stel je een lijst op wie in welke groep zit en hoe lang een sessie duurt en wanneer er gewisseld wordt...

Zoiets zou ik doen...

edit: locatie is nog wel het belangrijkste, aan de hand daarvan kun je modellen gaan selecteren aangezien niet iedereen overal kan komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:47

Anoli, dat klinkt als een goed plan!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:48

maroescha schreef:

Ik heb dan ook management gestudeerd :')

En veel planningen moeten maken in mn vrijwilligers werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:49

Anoli schreef:
maroescha schreef:

Ik heb dan ook management gestudeerd :')

En veel planningen moeten maken in mn vrijwilligers werk...

Aaaah :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:50

Daarnaast vind ik het heel leuk om dingen te organiseren :j

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:50

Jep klinkt goed iloon :D Ik zou eerst in ieder geval een min. 5 modellen aan houden en dan kijken hoeveel kleding er beschikbaar is . Want 10 modellen (vanuit gaande dat ze apart gaan) is al heelveel als je bedenkt dat de fotografen moeten rolleren. Dan heb je heel wat tijd nodig want het is ook niet 15 minuten per model lijkt me :')

Marliess sttttt jij >;) ! jij bent goed :+:!