[PM] Fotomeeting Posbank (Arnhem) juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonetteFoto

Re: [PM] Fotomeeting Posbank (Arnhem) juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:51

Yeah!! De weersvoorspelling voor zondag is gelukkig goed. Gisteren werd er nog regen voorspelt, maar nu gelukkig niet meer!!

Evelien1000, rij jij ook mee vanaf station Rheden?

Loulou en Eestheer, hebben jullie definitief geruild? Dan kan ik dit in het tijdsschema aanpassen!

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:29

Ja denk t wel... :P

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:16

M_M_F schreef:
Evelien1000, rij jij ook mee vanaf station Rheden?

Ik heb even wat gemist geloof ik, dus jij gaat met de auto vanaf station Rheden? Als het kan rij ik heel graag mee! :)

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:27

eestheer schreef:

Dan wissel ik jullie om op de lijst! Zal morgen even de aangepaste versie naar iedereen sturen!

[

Ik kom idd praktisch langs station Rheden dus kan jullie daar oppikken en weer afzetten! De tijd dat de trein daar aankomt staat geloof ik op de vorige pagina. Wel vroeg, 13.37 uur uit mijn hoofd, de andere optie is pas een uur later en dat wordt te laat..

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:35

M_M_F schreef:
eestheer schreef:

Dan wissel ik jullie om op de lijst! Zal morgen even de aangepaste versie naar iedereen sturen!

[

Ik kom idd praktisch langs station Rheden dus kan jullie daar oppikken en weer afzetten! De tijd dat de trein daar aankomt staat geloof ik op de vorige pagina. Wel vroeg, 13.37 uur uit mijn hoofd, de andere optie is pas een uur later en dat wordt te laat..

Ja dat klopt. Vanaf Utrecht komt hij in ieder geval om het uur aan op station Rheden.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:13

Kom jij ook uit die richting Evelien? Dan komt de trein dezelfde tijd aan en kan ik jullie beiden mooi tegelijk oppikken!

Ik stuur morgen even het aangepaste tijdsschema (buiten de wisseling eestheer en loulou is er niks veranderd) ik heb heb namelijk op mijn werk op de computer staan en kan er vandaag dus niet bij.

Is er nog iemand in de gelegenheid prikpaaltjes mee te nemen? De locatie is erg geschikt om op een plek ook mooie losgooifoto's te maken dus als iemand prikpaaltjes en lint heeft liggen zou het super zijn als je die mee zou kunnen nemen!

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:25

Uuuh ik heb volgens mij nog wel ergens prikpaaltjes, maar heb geen lint.. en weet ook niet zo goed hoe ik te paard de prikpaaltjes mee moet nemen..
Oh wacht! Ik heb een hulpje op de fiets! Die kan ze wel meenemen :D
Ik heb alleen geen lint.. heeft iemand anders dit nog? Anders kan ik kijken voor stro touwtjes :)

Ik neem ook een longeerlijn mee, ik weet nog niet of ik Co namelijk los durf te gooien.. :')

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:07

M_M_F schreef:
Kom jij ook uit die richting Evelien? Dan komt de trein dezelfde tijd aan en kan ik jullie beiden mooi tegelijk oppikken!

Ik kom vanaf Arnhem dus heb dezelfde trein.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:44

Hoe zit het eigenlijk met vergunningen. Moet je daar niet een dagkaart kopen ofzo meen ik met te herinneren?

De laatste meeting (twee jaar geleden ofzo) dat ik daar was werden we weggestuurd door de boswachter/staatsbosbeheer omdat we in het mulle zand een paddock hadden uitgezet. Dus ik weet niet of dat zo'n goed idee is :o

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:12

Ik heb contact gehad met de beheerders van het park. We hebben vrijstelling gekregen van de benodigde vergunning voor die dag voor het maken van portretfoto's van de paarden. Het kan natuurlijk zijn dat de dienstdoende boswachter hier niet van op de hoogte is, maar ik zorg dat ik de mail waarin dit staat bij me heb dus dan komt dat goed.
Het zal daarbij inderdaad wel niet de bedoeling zijn dat we echt een grote paddock maken. In principe is dat ook niet de opzet van de meeting, maar het is natuurlijk super om zulke foto's te maken dus we kijken ter plekke even of er bv aan het eind tijd is om even een paddock op te zetten en de paarden een keer los te gooien.

Super evelien! Neem ik jullie beide mee!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 22:16

Bedankt voor de updates en duidelijke uitleg Monique! :D

Sorry dat ik afwezig was de laatste dagen, ik was 5 dagen op een festival :o

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:21

Top geregeld +:)+

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:26

Oeh en hebben jullie de weersverwachting gezien?? Volgens mijn app 24 graden en 0% kans op regen *doet een vreugdedansje*

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:48

Moet ik trouwens ook rijspullen mee nemen of doen we alleen portret en los foto's?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:06

Ik heb heel even een 'dingetje'. Mijn fotomodel Geisli staat sinds 4 weken op zijn nieuwe stal in een grote kudde, waar hij het erg naar zijn zin heeft. Het 'nadeel' is dat hij daar veel speelt en dus ook wat plekjes heeft hier en daar op zijn lijf, waar de vacht verdwenen is door andermans tanden.

Ik had er helemaal niet zo aan gedacht dat dit met de foto's wel eens heel onhandig kon zijn... Betekent dit dat we gediskwalificeerd worden? :n

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:45

Sonja, je wordt wat mij betreft zeker niet 'gediskwalificeerd' hoor!

Rijspullen hoeven niet mee loulou, dan zitten we met de vergunning. Als we ook rij foto's zouden gaan maken moest er wel per paard een vergunning worden aangevraagd.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 07:20

Super geregeld allemaal! Heb er super veel zin in :)

Moet ik nou wel of niet prikpaaltjes meenemen? en heeft er iemand lint dan?

Ik heb een vergunning, ik kan eventueel nog 3 extra regelen, maar alleen als er behoefte is aan rij fotos?

Ik heb zondagochtend al helemaal ingepland om de beentjes op te scheren, boog netjes knippen, wassen etc,etc.. Is er eventueel ook tijd om hoofdstel oid te wisselen?
En wat vinden jullie het leukste? Een spijkerbroek met leuke sneakers, rij kleren, jurkje..?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:21

Het is dus de tweede parkeerplaats vanaf het Paviljoen. Maar vanaf daar heb je een weg naar boven (rechts als je met je gezicht naar het paviljoen staat) en een weg naar beneden (naar links). De derde weg ligt in het midden en leidt naar de grote weg (ook naar beneden).

Moeten we de weg omhoog of die naar beneden volgen om bij de parkeerplaats te komen? :D

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:44

Ik heb er ook super veel zin in dames!!

Qua kleding maakt het mij niet veel uit, alleen liever geen spierwitte shirtjes. Ik vind het vooral belangrijk dat je je lekker voelt, zodat je comfortabel op de foto gaat. Wil je dan graag een jurkje aan, of toch liever die spijkerbroek? Zorg dat het niet een te bont geheel wordt en dat het mooi bij elkaar en bij je paard/pony past. Dan vind ik alles prima!!!

Sonja89 schreef:
Het is dus de tweede parkeerplaats vanaf het Paviljoen. Maar vanaf daar heb je een weg naar boven (rechts als je met je gezicht naar het paviljoen staat) en een weg naar beneden (naar links). De derde weg ligt in het midden en leidt naar de grote weg (ook naar beneden).

Moeten we de weg omhoog of die naar beneden volgen om bij de parkeerplaats te komen? :D

Euhm.... tja......... euh..... Je hebt die splitsing bij het paviljoen. Je kijkt dan naar het paviljoen en hebt die paal van de bewegwijzering in je rug. De weg naar rechts gaat dan naar Rheden, de weg voor je uit gaat dan richting De Steeg en de weg links naar Velp. Die laatste, richting Velp moet je hebben!

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:14

Jullie hebben allemaal het aangepaste schema in de mail!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:39

Richting Velp, begrepen :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 09:54

Ik heb zelf geen lint, wanneer iemand dat wel heeft graag even reageren op Esther :) prikpaaltjes zijn handig voor t geval ze los staan bij de portretfotos en als we nog tijd over hebben kunnen we losgooi foto's maken. Er is zeker tijd om te wisselen van hoofdstel hoor! :j

Qua kleding: doe echt wat je zelf t leukste vind en waar jíj je comfortabel bij voelt. De foto's zijn straks voor jou zelf dus je moet er zelf tevreden mee zijn :) dus of je liever in jurkje, broek of rijbroek loopt is helemaal aan jouzelf :j

Let even idd op dat spierwit niet handig is, zeker niet icm zwart voor t dynamisch bereik vd camera :P

Heb er zin in!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:21

Ik zal mijn paard vragen een andere vacht aan te trekken :P

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:26

Hahaha _O- sorry zo bedoelde ik t niet :P
Anders kleur je even de witte gedeeltes in? O:)

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:46

loulou schreef:
Ik zal mijn paard vragen een andere vacht aan te trekken :P

_O- _O- _O-
+:)+