[P] [N-H] Thema Cowboy's vs Indianen, Bergen en Schoorl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: [P] [N-H] Thema Cowboy's vs Indianen, Bergen en Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:29

Ja denk dat het niet alleen rot is voor de modellen als ze voor niets komen :')

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:34

Ja precies, haha, daar hebben wij als fotografen niet zoveel aan :P

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:52

Word lastig fotograferen dan :')

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 20:19

Nee dat snap ik ;), maar omdat iemand op de vorige pagina zei dat er wel eens modellen voor niks waren gekomen. Het is voor iedereen vervelend als ze voor niks komen :+.

Tevens zijn wij nu het filmpje van de route aan het uploaden alleen.... We waren erg idioot bezig tijdens het rijden aangezien we moe waren en nog niet gegeten hadden }:0 .

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:23

De weg naar de Berenkuil is niet zo moeilijk! :D Ik ken het bos op mijn duimpje, ik maak wel een routebeschrijving:

Weten jullie wel de ingang van het bos te vinden? Als je van de parkeerplaats afgaat naar links, langs de paaltjes richting de weg. Bij de weg naar rechts en de eerste afslag links nemen. Je ziet de bosingang voor fietsers/wandelaars en links daarvan zie je een fietspad met aan de rechterkant een berm: die afslag nemen. Je volgt de berm tot je bij de ingang van het ruiterpad komt, er is ook een ingang voor het wandelpad.

Eenmaal op het ruiterpad is het een kwestie van het ruiterpad volgen en je komt bij de Berenkuil. Het ruiterpad loopt bijna paralel aan het fietspad en je kruist ook het wandelpad regelmatig. De enige afslag die je tegenkomt is de afslag naar Groet, die is naar rechts, maar voor de berenkuil moet je rechtdoor. Volgensmij staat er zelfs een bordje. Je steekt het fietspad over, neem de eerste afslag rechts en je volgt het paadje.

Dan kom je uit aan de achterkant van de Berenkuil, hier staan (stonden?) palen waar je je paard aan vast kan zetten (halsters mee!). Er is een picknick bank waar wat mensen kunnen zitten. Als je de trap op gaat kom je bij de Berekuil, ik zou er niet voor kiezen om de paarden onbeheerd achter te laten. Een paar mensen halen eten en de rest blijft bij de paarden.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen helpen!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 21:05

Biscuitje schreef:
De weg naar de Berenkuil is niet zo moeilijk! :D Ik ken het bos op mijn duimpje, ik maak wel een routebeschrijving:

Weten jullie wel de ingang van het bos te vinden? Als je van de parkeerplaats afgaat naar links, langs de paaltjes richting de weg. Bij de weg naar rechts en de eerste afslag links nemen. Je ziet de bosingang voor fietsers/wandelaars en links daarvan zie je een fietspad met aan de rechterkant een berm: die afslag nemen. Je volgt de berm tot je bij de ingang van het ruiterpad komt, er is ook een ingang voor het wandelpad.

Eenmaal op het ruiterpad is het een kwestie van het ruiterpad volgen en je komt bij de Berenkuil. Het ruiterpad loopt bijna paralel aan het fietspad en je kruist ook het wandelpad regelmatig. De enige afslag die je tegenkomt is de afslag naar Groet, die is naar rechts, maar voor de berenkuil moet je rechtdoor. Volgensmij staat er zelfs een bordje. Je steekt het fietspad over, neem de eerste afslag rechts en je volgt het paadje.

Dan kom je uit aan de achterkant van de Berenkuil, hier staan (stonden?) palen waar je je paard aan vast kan zetten (halsters mee!). Er is een picknick bank waar wat mensen kunnen zitten. Als je de trap op gaat kom je bij de Berekuil, ik zou er niet voor kiezen om de paarden onbeheerd achter te laten. Een paar mensen halen eten en de rest blijft bij de paarden.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen helpen!

Super bedankt!!!!!! we konden vanaf de parkeerplaats het bos vinden en het ruiterpad.... Alleen de enige afslag die we verkeerd konden nemen namen we verkeerd.....

Het filmpje is omgezet en we uploaden hem morgen ochtend op youtube (Hij was nu pas net klaar met omzetten vandaar ;) )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:07

De Berekuil is niet het mooiste deel van het bos vind ik eigenlijk.......

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:03

Dieper het bos in heb je inderdaad mooiere plekken maar dat wordt dan wel een flinke wandeling voor de fotograven en voor de paarden (heb je allemaal foto's van bezwete paarden :j ).

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 07:00

Biscuitje schreef:
Dieper het bos in heb je inderdaad mooiere plekken maar dat wordt dan wel een flinke wandeling voor de fotograven en voor de paarden (heb je allemaal foto's van bezwete paarden :j ).

De rest van het bos is inderdaad voor de fotografen niet echt bereikbaar ;).

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:02

teiger150 schreef:
Biscuitje schreef:

De rest van het bos is inderdaad voor de fotografen niet echt bereikbaar ;).

Precies, en het bos is zeker niet lelijk ofzo! :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 07:50

Wij vonden het prachtig :D!

het filmpje van de route is nu op 31%

De gesprekken die wij voeren zijn alleen niet echt diep gaand om het zo maar eventjes te noemen ;).

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:51

Ik zou nu eigeblijk ipv het filmpje liever de definitieve iinformatie over hoe als wat wwillen hebben. Hor laat, waar. En wat nu eigenlijk de bedoeling is, wat wanneer? Aangezien het morgen al is en er eigenlijk nog maat weinig duidelijk is en dat vind ik persoonlijk niet prettig.

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:54

Ik ben het eens met jolliej.
Vind dat er ook nog weinig definitief is, terwijl het morgen al is.

Ik denk dat jullie het weerbericht echt goed in de gaten moeten houden, komt slecht weer aan.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:13

Ik zou het inderdaad ook fijn vinden om alles even op een rijtje te hebben :D

Even voor mijn eigen overzicht/duidelijkheid wat er tot nu toe bekend is:
We verzamelen om kwart voor 2 bij de parkeerplaats tegenover de basisschool op molenweg 11 in Schoorl. Om 2 uur vertrekken we met z'n allen voor de wandeling. We zijn nu met 4 indianen paarden, 2 cowboy paarden en 8 fotografen. Dat klopt toch?

Dan is nu het schema, de route en een tijdstip wanneer er wordt besloten of de meeting wel of niet door gaat i.v.m het weer nog van belang. Ik zou het fijn vinden als we dit een beetje op tijd te horen krijgen, aangezien de meeting morgen al is. :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:26

Zover ik kan zien zeggen ze tussen 8 en 11 uur (dicht)bewolkt en dat er daarna zon komt. Na 2 uur word het iig beter weer, ze geven van 2 tot 5 uur een 7 op en van 5 tot 8 uur een 9. (10 is super weer en 1 is bagger).

Ook weet ik niet precies hoe ik er nog heen ga. Want heb nog geen bevestiging van Jolliej?
Voor het geval ik niet mee ga, waar moet ik heen als ik de bus neem?

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:35

puppy1128 schreef:
Zover ik kan zien zeggen ze tussen 8 en 11 uur (dicht)bewolkt en dat er daarna zon komt. Na 2 uur word het iig beter weer, ze geven van 2 tot 5 uur een 7 op en van 5 tot 8 uur een 9. (10 is super weer en 1 is bagger).

Ook weet ik niet precies hoe ik er nog heen ga. Want heb nog geen bevestiging van Jolliej?

Het weer word als het goed is best oke! Het waait hier zo over! En we kunnen heerlijk beschut staan :j

Priscilla en ik regelen de meeting en de dingen met de boswachter, de bussen zou je zelf even moeten kijken :)

Priscilla is nu weer een groot bericht aan t typen ;) we gaan nu het filmpje in de topic gooien. We komen net weer terug van een rit van 6 uur, en gaan we nu even lekker pizza bestellen :Y)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:39

Kwart voor 2 verzamelen bij de parkeerplaats aan de Molenweg.

Om 2 uur gaan we richting het bos, en dan gaan we de foto route doen we hebben er zelf een half uurtje over gereden stapvoets dus lopend zonder te stoppen doe je er drie kwartier over.

Wij gaan zo meteen eventjes eten en daarna een schema met tijden maken, doordat we de hele route op film hebben kunnen we ongeveer uitrekenen hoe lang we bezig zijn.

Dat gaan wij na het eten uitrekenen, hoe lang willen jullie portret foto's maken???

Ik zelf gok dat we inclusief de portret foto's een uurtje a anderhalf op weg zijn naar de berenkuil :). Terug naar de auto kan je via de weg een kwartiertje lopen en ben je bij de auto :j .

Er is een model uitgevallen maar daar zijn we nu een nieuwe voor aan het regelen, foto volgt nog zsm.

We zijn nu zoiezo met 3 western en 2 indianen paarden, we zijn op onze stal ook erg druk bezig met vragen wie er morgen mee wil. Ik ga na het eten het schema weer up to date maken.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:41

WARNING!!!

- pas op wij lachen om onze eigen grappen :')
- wij kunnen spontaan beginnen te singen :Y)
- wij kunnen andere onverklaarbare geluiden maken }:0
- wij doen dieren na /3
- we reden verkeerd en zijn er vandaag achter gekomen dat we de 1e foute afslag in hadden moeten slaan en dan waren we meteen bij de berenkuil geweest -O-
- wij trekken sprintjes :o

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:42

Ik en Amy gaan om 10 uur vanavond voor het laatst het weerbericht bekijken en gaan dan beslissen of we het aan durven ;).

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:48

puppy1128 schreef:

Dacht dat er sowieso al afgesproken hadden. Maar idd niet zo duidelijk. Je hebt pb :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:24

teiger150 schreef:
Citaat:
1. Priscilla – teiger150 – Jack – Tinker (irish Cob) – Bijz: kan enkele VD kunsjes zoals Liggen, blok enz. heeft veel beharing. hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
2. Kim - quater - [ Afbeelding ]
3. nikki -kymora- appaloosaXArabier - [ Afbeelding ]
reserve
4.
5.
6.

Indianen paarden.
1. Amy – amybaltus – Bloem – Franse rijpony – Bijz: Super life, kan ook enkele truckjes – hele lichaam: [ Afbeelding ]
2. Priscilla – teiger150 – Martje –Fjord – Bijz: kan gereden worden op neckrope, en enkele truckjes Hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
3. Elisa /xElisaSophie / Vally / Quarter Horse/ hoofd paard: [ Afbeelding ] lichaam paard: [ Afbeelding ]
4.
6.

Fotografen
1. Phiep - Philippine - http://creatingmomentsfotografie.jimdo.com (ovb datum)
2. puppy1128 - Naomi - http://n-joyphotography.weebly.com/
3. love__mandy - Mandy - http://mlkfotografie.weebly.com/
4. Poess91 - Kim - http://www.500px.com/KimGudde
5. Jolliej - Jolanda - http://jolliespictures.weebly.com/
6. Larissa96 - LMH Photography - https://www.facebook.com/pages/LMH-Phot ... 031?ref=hl
7. MarijtjevdM - Marijtej -
8. Lauraaxx - Laura
9.
10.

Reserve fotografen

indianen appaloosa heeft zich afgemeld maar een western appeloosa heeft zich aangemeld ;).

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:37

teiger150 schreef:
WARNING!!!

[ Video ]

- wij doen dieren na /3
- we reden verkeerd en zijn er vandaag achter gekomen dat we de 1e foute afslag in hadden moeten slaan en dan waren we meteen bij de berenkuil geweest -O-

Jullie waren bijna goed gereden op de laatste afslag na! Maar dat gaven jullie in het filmpje al aan, +:)+

Heel veel plezier met de meeting meiden! :D

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 20:05

Biscuitje schreef:
teiger150 schreef:
WARNING!!!

[ Video ]

- wij doen dieren na /3

Jullie waren bijna goed gereden op de laatste afslag na! Maar dat gaven jullie in het filmpje al aan, +:)+

Heel veel plezier met de meeting meiden! :D

Bedankt Biscuitje je hebt super geholpen :D!!

Elisa heeft niks meer van zich laten horen ... :(

Maar een palomino quater bij ons op stal wil graag mee :D this echt een plaatje zal zomenteen foto uploaden :D.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 20:41

teiger150 schreef:
Citaat:
1. Priscilla – teiger150 – Jack – Tinker (irish Cob) – Bijz: kan enkele VD kunsjes zoals Liggen, blok enz. heeft veel beharing. hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
2. Kim - quater - [ Afbeelding ]
3. nikki -kymora- appaloosaXArabier - [ Afbeelding ]
4. Palomino quater - Afbeelding
5.
6.

Indianen paarden.
1. Amy – amybaltus – Bloem – Franse rijpony – Bijz: Super life, kan ook enkele truckjes – hele lichaam: [ Afbeelding ]
2. Priscilla – teiger150 – Martje –Fjord – Bijz: kan gereden worden op neckrope, en enkele truckjes Hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
3. Elisa /xElisaSophie / Vally / Quarter Horse/ hoofd paard: [ Afbeelding ] lichaam paard: [ Afbeelding ]
4.
6.

Fotografen
1. Phiep - Philippine - http://creatingmomentsfotografie.jimdo.com (ovb datum)
2. puppy1128 - Naomi - http://n-joyphotography.weebly.com/
3. love__mandy - Mandy - http://mlkfotografie.weebly.com/
4. Poess91 - Kim - http://www.500px.com/KimGudde
5. Jolliej - Jolanda - http://jolliespictures.weebly.com/
6. Larissa96 - LMH Photography - https://www.facebook.com/pages/LMH-Phot ... 031?ref=hl
7. MarijtjevdM - Marijtej -
8. Lauraaxx - Laura
9.
10.

Palomino Qauter horse

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:53

Gaaf! Alles gaat dus gewoon door :)