steefvicky schreef:Is er geen mogelijkheid tot losgooifoto's?
Ik heb zelf geen prikpaaltjes. Het zou evt. wel kunnen als iemand deze heeft. Of aan een longeerlijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
su72 schreef:Ik ben verder nog nooit bij een fotomeeting geweest.
Hebben jullie nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?![]()
Groetjes Kim
Samsie schreef:steefvicky schreef:Is er geen mogelijkheid tot losgooifoto's?
Ik heb zelf geen prikpaaltjes. Het zou evt. wel kunnen als iemand deze heeft. Of aan een longeerlijn.
RF_Pictures schreef:su72 schreef:Ik ben verder nog nooit bij een fotomeeting geweest.
Hebben jullie nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?![]()
Groetjes Kim
Handige tips kunnen zijn:
- Zorgen dat het tuig schoon is.
- Zorgen dat het paard schoon is (als wassen niet kan, zoveel mogelijk proberen de mest vlekken te verwijderen)
- Ik vind zelf persoonlijk een hengsteketting mooier dan een halstertouw maar dat verschilt natuurlijk per fotograaf.
- Soms kan het wel handig zijn dat je oefent om je paard stil te laten staan aan de hand.
- Eventueel iets meenemen om aandacht van je paard te trekken dit is het handigst als iemand anders dat doet dan diegene die het paard vast houdt.
- Assistentie is voor de fotograaf altijd wel fijn voor eventueel een reflectiescherm vast te houden. Of een schuimende mond af te doen.
- En natuurlijk een heleboel gezelligheid!
Citaat:Modellen:
- Neem een extra persoon mee, deze kan rammelen met doosjes, paardengeluidjes laten horen etc.
- Neem een longeerlijn mee, liefst zwart. Niet alleen handig voor het longeren, maar ook om iets verder bij het paard vandaan te staan voor bijvoorbeeld standfoto's.
- Neem een zweep mee, deze kan handig zijn bij het longeren, maar als je er een zakje aan doet en er wat mee rammelt kan het paard er ook nog leuk van gaan kijken.
- Als het paard een sportcoupe heeft doe deze dan in de knotten, dat staat al meteen wat netter.
- Als het paard lange manen heeft doe het dan niet in lange vlechten, dat staat slordig op de foto, maar laat ze lekker los (wel gekamd, zonder klitten). Vlechten zoals de hengstenvlecht, kunnen alleen bij paarden zoals Andalusiërs met grote linten erin. Was je wel van plan om een hengstenvlecht te doen, vraag het even.
- Het tuig wat het paard aan heeft dient goed gepoetst en ingevet te zijn, zodat het niet slordig staat op de foto's.
- Het paard zelf dient ook goed gepoetst te zijn. Er hoeven geen glansspray's in de vacht worden gespoten, kan er soms wat overbelicht uitzien op foto's.
- Als het paard in de paddock gaat en je durft haar niet los te laten, doe dan een touwhalster aan in de kleur van het paard, dat is goed na te bewerken.
- Als je gaat rijden met je paard probeer dan je eigen kleren af te stemmen op het setje van je paard.
- Naast een longeerlijn als touwtje, kan je het beste een hengstenketting gebruiken, om het paard vast te houden.
- Het is het mooist dat het paard een hoofdstel om het hoofd heeft. Een halster wordt eigenlijk niet geaccepteerd, met uitzondering van een schoon touwhalster.
- Spullen zoals longeerlijnen, hoofdstellen zwepen etc. dienen zelf te worden meegenomen. Het delen van spullen tussen modellen gaat op zo'n dag niet altijd goed. En kost erg veel tijd en soms kan je het model die de longeerlijn heeft net niet vinden en houd je dus heel het schema op. Neem dus daarom je eigen spullen mee!
Fotografen:
- zorg dat de accu helemaal is opgeladen.
- Neem wat extra geheugenkaartjes mee, want je gaat héél veel foto's maken.
- Doe warme kleren aan, want 's avonds op het strand kan het best koud zijn.
- Je kan nog wat rammelaartjes, lokkertjes of geluidjes meenemen, kan altijd nog van pas komen.
boeflover schreef:Jammer te laat gezien. Moet met zoveel animo vast een groot een succes worden!
Wil zelf ook weer een meeting organiseren bij mij thuis maar zal even netjes de datum van deze meeting afwachten voordat ik die ga plannen.