Fotomeeting Strand IJmuiden 5 oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:44

Laatst bijgewerkt door Manou_xxx op 06-10-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:47

aaaaaah suus die is onwijs schattig! <3 <3 <3 <3

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:02

XxJustinexX schreef:
Gave foto's! Je maakt leuke foto's femke! Benieuwd naar mijn preview :D

ik ben benieuwd hoe ze er uit zien in beter kwaliteit :+

denk dat ik maar naar een andere camera moet gaan kijken, jullie foto's zijn zooo scherp dat haalt de mijne gewoon niet (kom niet door de lens want die is nog geen jaar oud) maar pff wil wel weer een sony anders moet ik weer andere lenzen kopen....
maar als ik straks ga studeren is voor mijn opleiding een canon of nikon weer handig.....

Dilemma!!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:38

Ik ben ook begonnen met een 'slechte' camera hoor haha. Canon 10D, wel spiegelreflex maar was echt al super oud. Is wel een wereld van verschil :D

Manou mooie foto!
Ik geloof dat je flickr niet kunt tonen als afbeelding op bokt.. Nadeel van flickr, heb het ook meerdere keren geprobeerd maar het werkt niet :=

Duality

Re: Fotomeeting Strand IJmuiden 5 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:05

Haha je kan een Flickr afbeelding wel.op bokt zetten hoor. Ik zal zo eens laten zien hoe t moet haha had er helemaal een filmpje van gemaakt namelijk :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:15

Echt? Want het werkte bij mij voor geen meter namelijk (en ik heb best veel geprobeerd) := Ben ook echt even boos geworden op flickr omdat het niet mee werkte haha, ben benieuwd :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:18

Hierbij even een filmpje en een voorbeeld :) Je kan dus alles weghalen en alleen wat tussen de [img] staat laten staan. Je hoeft dan verder zelf niks meer te doen en dus ook niet meer t img knopje van bokt te gebruiken. Als je large formaat neemt, dan is de kwaliteit vaak het mooiste

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Filmpje:

Aanschouw haha een foto geplaatst met flickr!
Afbeelding

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:29

Ik heb eigenlijk altijd al met de Nikon D3100(huidige camera) gefotografeerd. Heb hem nu een half jaartje en hij bevalt heel erg goed!

Bedankt Justine! Ik ga het straks even proberen :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:13

Haha top! Niet op mn vreselijke stem letten, erg verkouden haha. Hoe ging je demo?

En hebben alle fotografen gelezen wat ik vroeg mbt tot hoe lang het ging duren ongeveer en de nabestelprijzen? (Ik wil niet als een zeur overkomen, maar wil graag weten of ik het nog kado kan doen of niet zegmaar)

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:15

XxJustinexX schreef:
Haha top! Niet op mn vreselijke stem letten, erg verkouden haha. Hoe ging je demo?

En hebben alle fotografen gelezen wat ik vroeg mbt tot hoe lang het ging duren ongeveer en de nabestelprijzen? (Ik wil niet als een zeur overkomen, maar wil graag weten of ik het nog kado kan doen of niet zegmaar)

Demo ging super! Was heel erg leuk :)

Ik zal een beetje opschieten met de foto's van Blacky. Heb er natuurlijk niet zo veel, maar misschien zit er toch wat leuks bij.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:16

Ik heb je pbtje gelezen Justine, weet niet wat de rest vraagt en wil het wel een beetje gelijk houden dus als we een klein lijstje kunnen maken op de website oid?

Ik ga straks ook even je filmpje bekijken, super :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:21

Ohh jullie hoeven niet te haasten hoor! Is het okay voor alle fotografen als ik uiteindelijk ook een topic maak? :D

Oh, en sylvana. Persoonlijk vind ik dat niet nodig, om een gelijke prijs te maken. Ik vind t zelf altijd fijn als de fotografen hun eigen prijzen geven, dit is vaak ook veel fijner voor de fotografen zelf om hun eigen prijzen aan te houden (dit zijn mijn ervaringen altijd hoor) Mij maakt het ook echt niet uit of de een veel duurder is dan de ander, iedereen moet ervoor vragen waar zei zich okay bij voelen. Voor mij maakt de prijs niet zo veel uit, als ik een foto zie die ik wil bestellen bestel ik hem toch wel, ongeacht de prijs. Ik zou in ieder geval niet bij iemand niet bestellen omdat die duur is en bij de ander wel omdat die goedkoop is haha. Het gaat mij om de foto en niet om de prijs :)

En verschil in prijs is er ook omdat er verschil in kwaliteit is zegmaar. Haha maar ik ben zelf natuurlijk ook fotograaf dus kijk er anders tegenaan. Maar ik vond het nooit zo fijn een gezamelijke prijs omdat je dan als je veel hogere kwaliteit levert, het ineens weg moet doen voor een prijs ver onder je eigen prijs snap je?

Zowieso zit ik er aan te denken zowieso bij iedereen iets te bestellen, toch een beetje ook als bedankje :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:28

Als je dat geen probleem is is dat natuurlijk helemaal super :D
Weet dat veel mensen dat zelf natuurlijk wel een probleem vinden.. Zal even kijken, ik heb nu eigenlijk meer een tarievenlijstje voor shoots. Wat afdrukken inhoudt kan ik dat wel gewoon aanhouden :j Zal er eens even naar kijken.

Een topic is alleen maar leuk natuurlijk :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:35

Eigen prijzen is vaak het fijnste! Ik heb altijd geleerd, als iemand de foto echt wil, dan maakt de prijs ook vrij weinig uit. Maar je hebt natuurlijk altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten , die blijf je houden. Maar bedenk dat jij er ook werk in steekt!

Ik koop zelf vaak t liefste originele bestanden. Die had ik altijd voor meetings altijd rond de 7,50. Ik raad gewoon aan om even te kijken bij anderen wat ze vragen. Of vragen wat je zelf denk dat het waard is :) (Ik heb bijvoorbeeld nu de tarievenlijst van Femke gehad, mooie prijzen! Staan geloof ik ook op der site) Dus je bijvoorbeeld ook vergelijken haha!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:48

Dat is natuurlijk ook zo!
7,50 voor een origineel op meeting vind ik een mooie prijs. Dat is inderdaad waar ik even tegenaan liep te hikken (normaal gesproken vraag ik 15 euro) :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:53

Jaa klopt! Dat is vaak ook een beetje de grens bij veel modellen, als je het veel duurder maakt dan denken ze vaak ik bestel er maar eentje ipv 2 of gewoon helemaal niet haha. En met meetings help je elkaar, model leuke foto's, fotograaf oefening en portfolio materiaal. En dan had ik inderdaad altijd mijn prijs een stuk lager omdat je elkaar een dienst bewijst bij wijze van :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:21

Hehe, ik blijf maar naar die foto kijken suus! Echt complimenten hoe jij steeds vooruit blijft gaan :D
Wordt gewoon weer verliefd op dat eigenwijze koppie van pony haha <3 <3

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:17

XxJustinexX schreef:
Hehe, ik blijf maar naar die foto kijken suus! Echt complimenten hoe jij steeds vooruit blijft gaan :D
Wordt gewoon weer verliefd op dat eigenwijze koppie van pony haha <3 <3

Aaaah wat lief van je! Dank je wel! En Blacky is ook gewoon een mooie pony!

Wat prijzen betreft, ik hanteer altijd een speciaal 'fotomeeting-tarief'. Iets goedkoper dan mijn normale prijzen, omdat ik de modellen ook tegemoet wil komen. Zij hebben er immers ook veel tijd en moeite in gestoken.

Zitten trouwens alle modellen op Bokt? Ik geloof dat ik nog niet iedereen voorbij heb zien komen. Is er een lijstje met een overzicht van alle modellen met hun boktnaam/paardennaam/eigen naam en mailadres?? Ik zet mijn foto's op de site maar stuur ze ook altid per mail apart toe ivm de kwaliteit en de nabestelmogelijkheden.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:18

Oja, als modellen een topic aanmaken zou ik het wel erg leuk vinden als er hier een linkje komt!!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:30

Linkje plaats ik uiteraard in het topic, jij hebt mijn mail al toch?

Haha ben zo benieuwd naar foto's van de rest, heb tot nu toe 2 voorproefjes gehad :D

InMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:41

Hier nog een foto van mij. Heb het deze week helaas erg druk op mijn werk door cursus maar ga proberen in het weekend een aantal foto's te doen.

Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:23

Wat is het stil hier -O-

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:19

XxJustinexX schreef:
Wat is het stil hier -O-

Kon hem niet meer aanpassen sorry! Maar heeft iemand al wat op de weebly gezet?

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 20:34

Volgens mij niet :P

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:00

FR_Foto schreef:
Volgens mij niet :P

Hmm jammer, heeft iemand trouwens het visitekaartje van Niekje4? Met haar email er op? Want ben mijne nog steeds kwijt helaas :(