[FM] STAD [plaats] Mensen / Honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: [FM] STAD Nijmegen Mensen / Honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:24

chels kan in principe prima stilzitten/liggen/staan ja

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:22

Gok dat dat met Habibi ook wel wil lukken.
Hoe stil moet dat zijn? Ook oren stil, niet knipperen met ogen etc? En hoe lang heb je voor zo'n foto nodig? Halve seconde, hele, twee?
Ben best benieuwd hoe dat gaat eigenlijk.

Wordt een leuk uitprobeerdagje, geloof ik! Leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:56

Stilliggen is dus echt niet bewegen, oren iets bewegen zal dan geen ramp zijn, maar haar hoofdje hoeft maar iets te bewegen en dan is de foto alweer onscherp. Vandaar dat het mij lastig lijkt met een hond, maar het is natuurlijk altijd te proberen. :D En anders wat photoshoppen. :')

Minimaal een halve seconde, misschien wel één of twee inderdaad. Klinkt weinig, maar ze moet dan wel echt perfect stil liggen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:09

Dat is best lastig ja... :-) en 2 seconden 100% stil is lang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:10

Femke_Tweety schreef:
Dat is best lastig ja... :-) en 2 seconden 100% stil is lang!

Daarom! Persoonlijk zal ik om maximaal een halve seconde vragen, maar zelfs dat lijkt me al best lastig? :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:01

in principe moet dat lukken, ik zet e hond neer, ga achter de fotograaf staan (of waar ze naar moet kijken) en ik zeg een keer "kijken!" hond kijkt dan bijna altijd met oren erop en mond dicht

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:39

Ik moet mij helaas afmelden voor de fotomeeting van volgende week. Sorry! Maar nu is er iig wel weer plek voor Minikatje of wellicht een ander reservemodel? Tenzij ik ergens overheen heb gelezen haha.

Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:40

Aangezien ik niet denk dat onze hond een toevoeging zal zijn omdat ik niet weet of ze braaf stil kan blijven liggen, staan, zitten als er allemaal mensen aanwezig zijn meld ik ons toch maar af.
Ik had immers begrepen dat er enu genoeg reaerve zijn.

Heel veel plezier allemaal gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:42

Helaas voor mij bij nader inzien onmogelijk om de hele dag te komen, wanneer het mogelijk is om alleen de ochtend te komen zou ik graag meegaan, maar de middag ga ik helaas niet redden vrees ik. :) (Het is niet 100% zeker dat ik niet kan, maar ik meld me liever op tijd af!)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:52

SmidjeJollie schreef:
Aangezien ik niet denk dat onze hond een toevoeging zal zijn omdat ik niet weet of ze braaf stil kan blijven liggen, staan, zitten als er allemaal mensen aanwezig zijn meld ik ons toch maar af.

dat maakt toch niks uit? is meteen een hele andere uitdaging voor de fotograven.

mijn hond is indd erg makkelijk en heel fijn voor experimenten, maar juist een hond die niet stil kan zitten zorgt weer voor andere ideeën en oplossingen. daar zou ik me niet om terugtrekken. ik heb 2 jackies die ook écht niet stil kunnen zitten, ook die zijn eens op een shoot geweest en zijn hele gave foto's uitgekomen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 15:53

SmidjeJollie schreef:

Dit vind ik een beetje raar eigenlijk, als je geen zin hebt om te komen mag je het ook gewoon zeggen.... Je wist toch van te voren dat het een stadsfotomeeting is en er zijn genoeg ideeën om uit te voeren, net wat bij je hond past en wat jij en de fotograaf zou willen. Dat foto idee met bevriezen is slechts één idee en er zijn meer honden en als dat niet lukt zijn er nog menselijke modellen...
Laat maar even weten wat je doet...

Jammer van de afmeldingen ik ga m'n best doen.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 03-01-15 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 15:55

Deetjeeuh schreef:
Helaas voor mij bij nader inzien onmogelijk om de hele dag te komen, wanneer het mogelijk is om alleen de ochtend te komen zou ik graag meegaan, maar de middag ga ik helaas niet redden vrees ik. :) (Het is niet 100% zeker dat ik niet kan, maar ik meld me liever op tijd af!)

Dit begrijp ik niet helemaal? Ik zet je er sowieso voor de ochtend in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:59

saskiakefie schreef:
Deetjeeuh schreef:

Dit begrijp ik niet helemaal? Ik zet je er sowieso voor de ochtend in.

Super!

Het komt dat ik verwacht ontzettend druk te zijn met school (maar dit dus niet zeker weet), waardoor ik het dan niet red om zo veel foto's op tijd na te bewerken. Het scheelt voor mij dus qua tijd om aanwezig te zijn (minder lang) en de rest van die tijd kan ik gebruiken om (minder) foto's na te bewerken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 16:14

Citaat:
Fotografen:

1. saskiakefie/Saskia
2. Deetjeeuh / Desiree (ochtend)
3. Lizaa01
4. Miracle_
5.
6.
7.
8.

Honden:
(Je boktnaam, naam hond, ras, verdere informatie, foto.)

1. Emptywords/Chelsea/Mechelse herder klikklik
2. Roosyes/Sam juni 2012 of Moos pup van februari (of allebei)/Oud Hollandse smoushond (zeldzaam)
klik
3. Femke_Tweety / Habibi / shelti x border collie / nationaal niveau gehoorzaamheid; luistert erg goed, vrij makkelijk in positie te zetten, Ook een commando been, waarbij ze met twee pootjes ergens tegenop gaat staan kan geinige fotos opleveren. (paaltje, muur)
Op, over, hoog etc kent ze ook, apporteren van allerlei voorwerpen ook.klik klik klik
4. SmidjeJollie/ Leila/ Engelse stafford met een hoog 'blij ei' gehalte klik klik ???

Reserve:
Beertje, 7 jaar, tzi tzu langharig
Blue merle border collie
Twix, kruising Canadees, Duits, Mechelse herder

Menselijke modellen: (Je boktnaam, je eigen naam, je leeftijd, verdere informatie, foto)

1. JenW / 19 jaar/ klik
2. 0152141488 / Fu Qi / 17 / Afbeelding & Afbeelding
3. Minikatje??
4

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:09

Ik ben best benieuwd wat de fotografen na afloop 'aanbieden' aan de modellen, hebben jullie daar een idee van wat gebruikelijk is? Iedere fotograaf bepaalt dat zelf natuurlijk, maar er zijn wel eens gave foto's gemaakt en gebruikt die een beetje te duur verkocht werden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:11

Wat ík over het algemeen doe is tussen de 5 á 10 foto's afleveren. Af en toe krijgt een model er eentje extra, maar niet gebruikelijk omdat je met een meeting meestal maar weinig tijd hebt. Vervolgens vraag ik of mensen een nabestelpagina willen (misschien vinden ze mijn stijl wel helemaal niets haha) en maak ik die aan wanneer ze dat willen. :P Van daaruit kan je dan nabestellen. Foto's krijg je op webformaat, als mensen ze groter willen betalen ze ervoor. :j

Zo zie ik het vaak gaan op meetings, al weet ik natuurlijk niet hoe de rest erover denkt. :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:14

Deetjeeuh schreef:
Wat ík over het algemeen doe is tussen de 5 á 10 foto's afleveren. Af en toe krijgt een model er eentje extra, maar niet gebruikelijk omdat je met een meeting meestal maar weinig tijd hebt. Vervolgens vraag ik of mensen een nabestelpagina willen (misschien vinden ze mijn stijl wel helemaal niets haha) en maak ik die aan wanneer ze dat willen. :P Van daaruit kan je dan nabestellen. Foto's krijg je op webformaat, als mensen ze groter willen betalen ze ervoor. :j

Zo zie ik het vaak gaan op meetings, al weet ik natuurlijk niet hoe de rest erover denkt. :P

Ja hoor dit is heel gebruikelijk. Ik zelf zit meestal wel rond de 10 foto's per model, maar dat wisselt ook wel wel eens. (en ik maak geen nabestelpagina aan) Nabestellen is bij elke fotograaf verschillend wat dat kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:19

Ik maak over het algemeen geen nabestelpagina aan, maar wanneer mensen graag meer foto's zien van hun hond in die stijl (dus in dit geval in de stad) dan doe ik dat graag voor ze. :j
Prijzen zijn inderdaad vaak verschillend, maar bij mij prima te doen in ieder geval. :P

Foto's ligt bij mij aan het weer, de locatie, de tijden en de mogelijkheden. Ik lever geen 5 dezelfde portretten af haha. Dus wanneer we de ruimte hebben om te bewegen, en daar ook de tijd voor hebben, dan inderdaad ook wel rond de 10. :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:32

Dit is voor een portofolio?

Wat hebben de fotografen graag voor hun camera?
Ik kan van grunge tot folk :P

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:04

Dus ik krijg 5-10 foto's op webformaat en als ik een foto moet nabestellen moet ik daarvoor betalen?

Dan ben ik toch blij dat ik erover begonnen ben, ik sta dus op mijn zeldzame vrije zondag vroeg op. Daarna ga ik met de honden flink wandelen in het bos. Vervolgens rijd ik een half uur naar Nijmegen, bied ik diverse fotografen de kans om een zeldzaam honden ras te fotograferen op unieke (en moeilijke) locatie, ben ik een aantal uren bezig met ze te laten poseren, en dat allemaal zodat er een aantal fotografen mooie modellen hebben op hun portfolio?!

Voor een aantal foto's per fotograaf heb ik dat er allemaal voor over. Zo helpen we elkaar, dat is het doel van een foto meeting. Ik doe heel veel moeite voor jullie en in ruil krijg ik er iets voor terug. Sorry, maar ik vind mijn voorstel niet meer als redelijk.

Wanneer een fotograaf mij dus geen enkele foto gunt en vind dat ik er ook nog eens voor moet betalen, haak ik af.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 18:10

Roosyes schreef:
Dus ik krijg 5-10 foto's op webformaat en als ik een foto moet nabestellen moet ik daarvoor betalen?

Dan ben ik toch blij dat ik erover begonnen ben, ik sta dus op mijn zeldzame vrije zondag vroeg op. Daarna ga ik met de honden flink wandelen in het bos. Vervolgens rijd ik een half uur naar Nijmegen, bied ik diverse fotografen de kans om een zeldzaam honden ras te fotograferen op unieke (en moeilijke) locatie, ben ik een aantal uren bezig met ze te laten poseren, en dat allemaal zodat er een aantal fotografen mooie modellen hebben op hun portfolio?!

Voor een aantal foto's per fotograaf heb ik dat er allemaal voor over. Zo helpen we elkaar, dat is het doel van een foto meeting. Ik doe heel veel moeite voor jullie en in ruil krijg ik er iets voor terug. Sorry, maar ik vind mijn voorstel niet meer als redelijk.

Wanneer een fotograaf mij dus geen enkele foto gunt en vind dat ik er ook nog eens voor moet betalen, haak ik af.

Goed, mijn fout, ik dacht dat mensen wel redelijk van op de hoogte waren hoe het op fotomeetings gaat, maar dat was slechts een aanname. Ik had het meteen duidelijk in de OP moeten zetten.

Nee er worden geen gratis foto's op origineel formaat weggegeven. Dat wordt nooit gedaan op fotomeetings. Ga je hier niet mee akkoord, dan ben ik genoodzaakt je inderdaad van de lijst te halen...

Ik zal sowieso de OP laten aanpassen.. Ter voorkoming van nog meer verwarring.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:14

Meestal krijg ik een foto op origineel formaat voor de moeite en de kosten die ik maak :)
Dus dat het nooit gedaan wordt is een beetje questionable.

TFP is trouwens een heel normale term. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 18:19

Het is niet gebruikelijk. Als een fotograaf dat wilt doen, is hij/zij daar vrij in, maar het wordt niet verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:22

Geen enkele foto gunt? Je krijgt ruim 30 foto's om te gebruiken. Jammer dat je zo'n aanname doet, het moet van beiden kanten komen. :) Naast dat wij óók op tijd klaar staan om onze apparatuur gereed te maken en in te pakken, liggen wij zeker 6 uur lang in de stad. Vervolgens reizen we allemaal ook een half uur heen en terug. Eenmaal thuis zullen wij onwijs veel foto's moeten nabewerken (niet alleen van jou hond). Daar zit ruim 2 á 3 uur per model in. Totaal is dat dus zeker een boel tijd.

Verder weet ik niet wat je ervaring is qua kosten, maar bij mij zijn de prijzen niet meer dan redelijk. ;)

Helaas wordt er vaak vergeten hoeveel tijd en moeite er in een foto wordt gestoken. Ook wij reizen een lange tijd, verder zullen wij (ik dan toevallig eens niet) de hele dag in de stad zijn. Volgens mij zijn wij als fotografen meer tijd kwijt totaal, dus waarom is dit niet redelijk?

En Minikatje, waarom zou jij wel betaald worden voor de kosten die jij maakt, en wij niet voor de onze? Niet aanvallend bedoeld overings, gewoon uit interesse. ;)

Verder houd op TPF basis dit in: "In plaats van een geldelijke betaling voor elkaars diensten gaat de fotograaf ermee akkoord een aantal afdrukken van de beste foto's van de sessie te verstrekken aan het model."
Afdrukken zijn geen originele formaten, maar webformaten die een model kan gebruiken in zijn/haar portfolio. Verder zit er nog een verschil tussen op TPF basis werken en meedoen aan een fotomeeting. ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:29

Ho, ik zeg niet dat ik betaald moet worden :)
Van beide kanten wordt er moeite in gestoken.
Jullie maken foto's, model zorgt ervoor dat ze er voordelig uitziet. Iedereen heeft reistijd, iedereen staat in de kou.
Ik neem aan dat jullie zelf ook je portofolio's willen vullen en dit niet doen om een extra zakcentje bij te verdienen?

Dat andere mensen mij dat gunnen wil niet zeggen dat jullie dat moeten doen, alleen dat dat nooit gedaan wordt klopte niet. Dat is alles wat ik ermee wilde zeggen :)