Fotomeeting paarden, Amsterdamse bos [22 juni]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:59

Nikkylove schreef:
brighteyes85 schreef:
Niet om jullie pret te bederven, maar jullie weten dat er dat weekend ook een eko festival is in het bos met podia, markten, muziek, e.d.
Voor info kijk op http://www.ekotown.nl misschien handig om te kijken of je je locaties goed hebt uit gekozen.

Veel plezier iig allemaal!

Ekoplaza bevind zich aan de andere kant van het bos, bij de arena.
Onze locatie is bij de paardenpicknick naast de geitenboerderij.
Daar zullen we dus geen last van hebben..

Wat betreft de parkeerplekken: het parkeerterrein is echt heel groot. Op zondag zal het wel druk zijn inderdaad, maar er moet langs de kant toch wel een plekje te vinden zijn. Desnoods "wisselen" we met de ochtendgroep. (Die gaan immers dan weer weg).
En anders moeten we iets verder terug parkeren, is wel een langer stuk lopen.

Klinkt logisch, maar ik ben nog nooit in het Amsterdamse bos geweest dus aan mij heb je niet zo veel haha :P

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 15:02

We kunnen eventueel ook bij het kleine parkeerplekje in de buurt van de nudistenplek parkeren..

Ik vind alleen geen locatie voor routebeschrijving

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:04

Nouja, ik heb lichamelijk zowieso het een en ander waardoor ik niet al te lang kan lopen (ja ik weet het moet ik me maar niet opgeven. Maar 10 minuten gaat nog prima, maar ik heb een nogal zware vorm van reuma, en zou toch wel graag willen rijden zegmaar... Het is van dag tot dag dus ik kan niet van tevoren voorspellen of iets wel of niet gaat.) . En langs de weg wil ik liever niet parkeren, want vind dat nogal link met die idioten die je tegenwoordig hebt met de auto.

Maar laten we het zo stellen, wat doen we als de parkeerplaats vol blijkt te zijn? Dat is misschien handiger om even te bekijken. Laten we er vanuit gaan dat er plek is, maar wat te doen bij volle parkeerplek?

Ik ben er zowieso een half uur eerder (liever te vroeg dan te laat), dus ik weet niet of wisselen met iemand van plek dan nog gaat. Haal paard er gelijk uit zodra we staan

Erg moeilijk dit :P Want het is inderdaad een grote parkeerplaats, maar heb hem met regelmaat vol zien staan met lekker weer :P

SternPhoto

Re: Fotomeeting paarden, Amsterdamse bos [22 juni]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:00

Ik was er vorige week met m'n zus maar t was echt helemaal vol zelfs langs de bosrand was vol we zijn toen bij de roeibaan gaan staan en gaan lopen, maar was echt heeeeeel druk.

Ik hoop niet dat we dan voor niets komen.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:19

Wij parkeerden altijd op een andere plek, redelijk dichtbij. Als je vanaf de Bosrandweg de Nieuwe Meerlaan oprijdt (dus vanaf de rotonde), dan heb je bij de eerste weg aan je rechterhand een parkeerplaatsje. Ligt vaak in de schaduw. Tevens heb je een stukje verder ook plaatsen. Die kun je zien vanaf hier. Daar staat een soort kiosk/huisje tegenover.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:34

oh bij t water ?? dat je de overkant ziet waar we toen waren ?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:47

Uhm nee, dat niet. Ik kan hier zo gauw geen foto plaatsen mobiel.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 18:47

Marcato schreef:
Wij parkeerden altijd op een andere plek, redelijk dichtbij. Als je vanaf de Bosrandweg de Nieuwe Meerlaan oprijdt (dus vanaf de rotonde), dan heb je bij de eerste weg aan je rechterhand een parkeerplaatsje. Ligt vaak in de schaduw. Tevens heb je een stukje verder ook plaatsen. Die kun je zien vanaf hier. Daar staat een soort kiosk/huisje tegenover.

Bedoel je bij het evenementen terrein?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:50

Nikkylove schreef:
Marcato schreef:

Bedoel je bij het evenementen terrein?

Geen idee of dat het evenementen terrein is. Tot voor kort was het braakliggend terrein. In maart is hier de TREC voor t eerst gehouden. Het is daar aan de kant waar de ruiters van Wennekers het bos ook in gaan.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 19:21

Geen idee of dat het evenementen terrein is. Tot voor kort was het braakliggend terrein. In maart is hier de TREC voor t eerst gehouden. Het is daar aan de kant waar de ruiters van Wennekers het bos ook in gaan.[/quote]

Ja dat is nu het evenementen terrein :p. Dat is in principe goed!

Heb jij een goede locatie voor een route beschrijving?
Nemen we dan de parkeerplek dat het dichts bij dat huisje is? Is wat dichterbij.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:27

Ik kom vanavond niet meer op m'n laptop, dus dat wordt dan morgen. Ik zal kijken of ik met een plaatje kan komen. Ik garandeer natuurlijk niet dat deze parkeerplaats leeg is, maar de bezoekers vd geitenboerderij komen hier in ieder geval niet. De ochtendgroep zou bijv wel gewoon naar de grote parkeerplaats kunnen komen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:41

Van de ochtendgroep zijn er iig 2 modellen die zonder trailer komen (Zoey en Baxter)

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:47

darkadia schreef:
Van de ochtendgroep zijn er iig 2 modellen die zonder trailer komen (Zoey en Baxter)

Dat scheelt! Dan kunnen de andere vast nog wel op de grote parkeerplaats terecht om die tijd! Let er alleen wel op je voldoende ruimte houdt als je terug komt om te laden. Desnoods een briefje op de achterkant vd trailer.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:11

Ja dus je hebt in de ochtend max 2 trailers dan, en wat auto's van fotografen natuurlijk, maar die kunnen wel vaak makkelijker hun auto kwijt. Ik had zelf afgelopen week een meeting in het Oude Hof bij bergen, ook daar was de plek waar we eigenlijk zouden parkeren al erg vol, maar gelukkig had ik ook vooraf alternatieven opgezocht, en daar was nog plek zat gelukkig. Dus ga er vanuit dat t hiervoor ook wel goed komt :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:00

Ja maar ik wil (en kan) eigenlijk als ik eerlijk ben, niet omdat de organisatie hier misschien niet helemaal bij stil heeft gestaan, (de drukte) nóg verder moeten lopen.

Nu kan ik heel erg zeikend overkomen. Maar mijn benen doen al verrekte pijn... 10 min. is eigenlijk al best wat zeg maar.
Was er nog een duidelijke route met kaart en duidelijke beschrijving hoe je vanaf de parkeerplek naar de plek komt? Dan ga ik namelijk als we er zijn lopen... Dan kan ik op mijn eigen gemak lopen... (zeker omdat ik ook zadel enzo mee moet slepen. En zadel is nou niet het lichtste.. En eropleggen is gewoon zonde want dan hoef ik niet te poetsen.. dat zie je hoe dan ook, heb ik al uitgeprobeerd en krijg je ook niet meer weg ) want een groep gaat vaak al veel te hard voor me, kan ik even op adem komen op de plek zelf...

Ik bedoel hier verder niks mee (is ook niet vervelend of aanvallend bedoelt), maar dit is dan voor mij fijner, dan ga ik op mijn eigen gemakje wel lopen.

En ja noem me maar een zeikerd. Je zal niet de eerste zijn.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:37

@XxJustinexX Ik vind je absoluut geen zeikerd, je kunt er niets aan doen dat je lichamelijk wat beperkt bent. Op zich zijn we niet met een hele grote groep, dus zeker als je bijtijds bent moet het volgens mij wel lukken!
En sja deze periode met mooi weer is altijd lastiger qua fotoshoots ivm evenementen. Maar er zijn best veel kleinere parkeerplekken ook. Zie http://www.amsterdamsebos.nl/algemene_o ... attegrond/ voor parkeerplaatsen in t amsterdamse bos. Hier kun je ook de ruiterpaden vinden met zowel geitenboerderij als de picknick aangegeven.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:38

Haha pfieuw. Ja voel me altijd zo bezwaard als ik weer loop te zeuren aangezien ik weet dat het mijn eigen probleem is dat ik niet goed in elkaar steek en niet dat van een ander haha.

Hm. Wordt niet heel wijs uit die kaart :') Ben echt een vreselijke ramp :') Dus als iemand ong. Kan vertellen hoe en wat vanaf de parkeerplaats haha.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:07

ik kan ook je spullen op de fiets komen ophalen justine ;) ben er toch om te helpen en kan best ff heen en weer rijden met je spullen :) fietstassen en rek voorop

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:14

XxJustinexX schreef:
Haha pfieuw. Ja voel me altijd zo bezwaard als ik weer loop te zeuren aangezien ik weet dat het mijn eigen probleem is dat ik niet goed in elkaar steek en niet dat van een ander haha.

Hm. Wordt niet heel wijs uit die kaart :') Ben echt een vreselijke ramp :') Dus als iemand ong. Kan vertellen hoe en wat vanaf de parkeerplaats haha.

Het zijn ook altijd dezelfde :')
Ik loop ook altijd te zeuren van m'n rug.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:34

Nizzie schreef:
ik kan ook je spullen op de fiets komen ophalen justine ;) ben er toch om te helpen en kan best ff heen en weer rijden met je spullen :) fietstassen en rek voorop

Oh echt? Dan zou ik echt mega geholpen zijn *\o/* het enige wat je mee hoeft te nemen is het zadel namelijk, de rest gaat gewoon mee in de rugtas!!
Is nog een ouderwets stüben zadeltje, dus dat zijn niet te fijnste om te tillen en op de fiets kan inderdaad prima! :D

Ssshhhhttt elvira hahaha }:)

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 10:29

Vanaf die parkeerplaats is het inprincipe even ver lopen, als het niet korter is.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:29

Tis nu toch opgelost :)

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:13

Ik ben een beetje de kluts kwijt.
Is er nou duidelijk een parkeerplaats waar we plek hebben, want ik ben geen ster met parkeren etc met trailer.
En kom met een merrie waar ik nog niet eerder alleen mee ben weggeweest en ze is erg alert en vlug.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:41

Maybritt90 schreef:
Ik ben een beetje de kluts kwijt.
Is er nou duidelijk een parkeerplaats waar we plek hebben, want ik ben geen ster met parkeren etc met trailer.
En kom met een merrie waar ik nog niet eerder alleen mee ben weggeweest en ze is erg alert en vlug.

Even uit de PB gevist :) Zit jij in de ochtend of middag groep?

Locatie paarden picknick
De paardenpicknick is ongeveer 10 minuutjes lopen vanaf de parkeerplaats van de geitenboerderij Ridammerhoeve. De locatie van de geitenboerderij is:
Nieuwe Meerlaan 4, 1182 DB Amstelveen.
De parkeerplaats ligt aan de overkant van de weg. Hier parkeren we de trailers, auto’s en fietsen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:42

Degene waar ik mee rijd kan xie mij even een pb geven ?