Fotomeeting Heerjansdam 19 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:05

Zoals het nu staat word het zondag extreem slecht weer, buienradar geeft 40,5 mm regen op!
Het weer verandert wel elke dag natuurlijk maar geeft wel continu regen aan, alleen de hoeveelheid past zich aan.

Hieronder de link waar ik altijd kijk en wat 9 van de 10 keer wel klopt:
http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... =Nederland

_Tristan

Re: Fotomeeting Heerjansdam 19 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:07

Ja hier zag ik het ook al en juist daarom.. :(

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:09

Misschien is het handig als we anders donderdag uiterlijk kijken wat het weer doet? Ik weet niet of jij je wei dan nog kan afzeggen? Ik denk dat het geen mooi weer gaat worden als ik eerlijk ben.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:12

Ik zou donderdag nogmaals bellen dus dat is prima :) Maar vrees dat het niet veel beter gaat worden..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:16

Ik snap helemaal dat je buienradar aan wilt houden @ maaike, maar die heeft het ook niet altijd goed. Van het weekend heb ik ook zo goed als alles droog kunnen doen, terwijl buienradar continu regen had opgegeven.
Dus gewoon easy going. Vorige week gaf buienradar namelijk de hele week zonnig weer op, en nu is het toevallig omgeslagen. Maar ook vandaag is het weer zo goed als helemaal droog. Dus positief denken, en niet negatief.

Myrthe haar punt snap ik, maar dat is een ander verhaal :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:18

Vrees voor het zelfde helaas, hier kan je zien van uur tot uur. Wel de zelfde site als hierboven maar met specifiek zondag.
het gaat heel de dag door flink regegen.

http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... d=20130519

@denise hier is het niet zo goed als droog vandaag, al een paar keer flinke regenbui gehad. Buienradar gaf bij mij voor gister droog weer aan.
Laatst bijgewerkt door maaaikkee op 13-05-13 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:21

In Kijfhoek valt er anders maar 16.8mm :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:22

Daarnaast heb ik dit verteld, en zou het fijn vinden als daar gewoon aan gehouden word. Uiteraard voor Myrthe is dat iets anders, zij moet een aantal dagen van te voren bij ons op stal komen ..

Het is geen denderend vooruitzicht, maar het iig niet alleen regen. En in de komende twee weken
kan er nog genoeg veranderen. Zondag 19 mei om 8:30 word definitief bepaald of het door gaat.
Waarschijnlijk word dit gedaan dmv een whatsapp groep. Die alleen voor 'nood' is, en dus geen gesprekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:23

Ik kijk het even tot vrijdag aan; zijn de weersverwachtingen dan niet tof, dan haak ik af, omdat ik niet wil riskeren dat m'n camera er mee kapt, en als het flink bewolkt is dan komt er van mijn kant al helemaal niks fatsoenlijks uit qua foto's en dan ga ik dus ook geen mensen teleurstellen met belabberde foto's :+

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:23

xDenies schreef:
In Kijfhoek valt er anders maar 16.8mm :)

Je weet wel dat dit nog steeds een grote hoeveelheid is?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:24

maaaikkee schreef:
Vrees voor het zelfde helaas, hier kan je zien van uur tot uur. Wel de zelfde site als hierboven maar met specifiek zondag.
het gaat heel de dag door flink regegen.

http://www.buienradar.nl/weersverwachti ... d=20130519

@denise hier is het niet zo goed als droog vandaag, al een paar keer flinke regenbui gehad. Buienradar gaf bij mij voor gister droog weer aan.

Dan heeft ie ook dát gewoon mis gehad, want het heeft gister wel degelijk geregend.
En hier in ridderkerk is het iig ook al de hele dag droog, en bij barendrecht/heerjansdam ook anders
had mn ma niet al naar de paarden gegaan.

Toch wel grappig dat we beide op dezelfde website kijken, en we allebei iets anders zeggen? :P

Nogmaals, we houden het hierop, en als het zondag om 8:30 slecht weer is. Is t gewoon einde.
Dan gaan we hem gewoon verplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:26

Buienradar kan inderdaad op dezelfde site twee verschillende dingen aangeven :+ Zaterdag was dat ook zo mooi namelijk, gebeurde precies 'tzelfde :') Ik wilde rijden 's avonds, ene pagina van buienradar gaf flinke buien aan, de andere gaf aan dat de bui langs ons heen zou trekken, dus dat kan prima hoor dat er op dezelfde site twee weersverwachtingen staan :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:26

Dus dan is het gewoon afwachten en nu niet paniek maken ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:27

Is ook geen sprake van paniek, maar mensen zijn gewoon realistisch en zeggen in ieder geval op voorhand dat de mogelijkheid er is dat ze afhaken :p

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:28

Ik heb het ook niet over die mensen :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:29

Wij bekijken in iedergeval voor ons zelf uiterlijk vrijdag/zaterdag wat het weer gaat doen en maken daaruit de beslissing of we zondag ochtend de app afwachten wat er gaat gebeuren :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:33

Hmm tja, als iedereen op zaterdag toch al af wil haken dan kan je beter op zaterdag afspreken of het door gaat of niet... Zonder modellen of fotografen kom je namelijk ook nergens.
Niemand heeft zin om in de regen e.d. te staan, maar om eerder af te zeggen dan dat er afgesproken is vind ik persoonlijk ook niet zo netjes tegenover te rest...

edit;
bovendien kan je verder niemand anders meer regelen op zaterdag. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:34

Ik vind het allemaal helemaal prima. Ik zie het zelf zaterdag op zondag wel :)
Ik ben nu toch al met de voorbereidingen bezig, dus of t nu wel of niet door gaat .. tijd is er toch al in gestoken.

We kiezen dan gewoon een andere datum, dat is prima - neem ik aan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:36

Nuja ik rijd met iemand mee, dus ik vind het wel zo netjes dat ik ruim van tevoren kan zeggen dat ik niet meega, in plaats van een uur van tevoren. + Dat ik die dag m'n eigen pony laat staan om naar de meeting te komen, en dan ga ik dus niet op zondagochtend zelf nog afwachten of het wel of niet doorgaat :) Lijkt in mijn ogen helemaal niet 'niet netjes', maar juist wijs.

Ik kijk vrijdag even de verschillende weersvoorspellingen aan en op basis daarvan haak ik af of doe ik mee. Vind dat op tijd genoeg en dan kan een ander eventueel nog een plek innemen. Om half 9 's morgens op de dag zelf vind ik geen doen.

Andere datum kan wel als ie verplaatst wordt maar weet dan ook niet zeker of ik kan ivm vakantie en eigen meetings :+ Maar dat is voor latere zorg :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:37

Daar word uiteraard naar gekeken. En goed, wat niet kan - kan uiteindelijk niet :)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:37

Netjes of niet maar ieder zo zijn keuze denk ik. :)
Dat is inderdaad prima denise.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:41

Nouja goed, daarom zeg ik, dan moet je afspreken dat je het op zaterdag dus afzegt.
Niemand kan je inderdaad tegenhouden om eerder af te zeggen wegens de voorspellingen van het weer, maar mij lijkt dan wel dat je ergens aan begint of helemaal niet.
En dan spreken we af dat het op zaterdag beslist wordt, ook prima, dan wordt er op die manier aan de regels gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:44

En ik geef op vrijdag door of ik afhaak of niet, zodat ik ook aan degene met wie ik mee kan rijden op tijd kan doorgeven en kan afspreken. Ik moet gelukkig helemaal niks. Ik wil wel ergens aan beginnen, maar ik wil ook kwaliteit af kunnen leveren. En als het butweer wordt dan is dat jammer maar dan ga ik liever rijden, m'n pony gaat niet stuk van de regen maar m'n camera helaas wel :+

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:47

Het is pas maandag nog 6 dagen te gaan
mijn camera kan wel tegen een beetje regen
En bewolking is geen ramp natuurlijk worden zo dan niet zo mooi als met zon
Maar slecht is een ander verhaal

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:48

Ik heb een meeting in de miezer & mist gehad. Zijn pracht fotos geworden :)

Maargoed, iedereen kiest maar fijn voor zichzelf. Als het goed weer is, zie ik wel wie er op komt draven :)