Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

Re: Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:48

Dit halster heb ik evt. te leen :)

Afbeelding

Alleen de hengstenketting gebruik ik zelf... maar hier staat een zwart halstertouw ook erg mooi bij.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 10:19

voor de mensen die geen hengsten ketting hebben, een slipketting voor honden is ook prima te gebruiken.

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:14

Sanco schreef:
Dit halster heb ik evt. te leen :)

[ Afbeelding ]

Alleen de hengstenketting gebruik ik zelf... maar hier staat een zwart halstertouw ook erg mooi bij.

Mijn halster lijkt daar wel op, zie mijn eerste foto op pagina 4. Ik heb m in het bruin en hij is iets anders, niet glad.

:)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:38

Ik heb liever een hengstenketting dan een zwart touw, hengstenkettingen zijn gemakkelijker weg te werken. ;)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:40

RdLFoto schreef:
Ik heb liever een hengstenketting dan een zwart touw, hengstenkettingen zijn gemakkelijker weg te werken. ;)

Op strand valt dat reuze mee hoor.. daar heb je een redelijk egale achtergrond en is een zwart touwtje zo weg gewerkt. Niet iedereen heeft een hengstenketting dus moet je als fotograaf even wat meer werk verrichten..

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 15:42

DesireeK schreef:
RdLFoto schreef:

Op strand valt dat reuze mee hoor.. daar heb je een redelijk egale achtergrond en is een zwart touwtje zo weg gewerkt. Niet iedereen heeft een hengstenketting dus moet je als fotograaf even wat meer werk verrichten..

Klopt idd, strand en sneeuw zijn makkelijk te bewerken wbt touw

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:51

Tja, dat is wel zo, als het maar zo min mogelijk touw op het paard is zegmaar.. Ik kan wel wat bewerken, maar niet echt expert.. :')

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:53

Veel oefenen.. komt het vanzelf :j

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:19

Ik kan prima halstertouwen wegwerken maar niet voor 12 modellen :)) Hengstenkettingen zijn simpel zat, dat heb ik er nog wel voor over, maar voor een fotomeeting heb ik helaas niet de tijd om halstertouwen weg te werken (tenzij op egale achtergrond uiteraard). Enkel als de foto mijn portfolio ingaat of nabesteld wordt ga ik daar voor zitten, mede omdat ik de week na de fotomeeting examens heb := Dan weten de modellen waar ze aan toe zijn :)

Oja, voor ik het vergeet te melden, daar ik niet in Nederland woon heb ik geen computer met lightroom en photoshop bij de hand. Ik vlieg de 17de terug naar huis dus zal pas daarna de foto's kunnen nabewerken. Ik laat altijd het liefst direct na de meeting wat foto's zien maar dat gaat dit keer helaas niet lukken -O-

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:01

Killyenn schreef:
Ik kan prima halstertouwen wegwerken maar niet voor 12 modellen :)) Hengstenkettingen zijn simpel zat, dat heb ik er nog wel voor over, maar voor een fotomeeting heb ik helaas niet de tijd om halstertouwen weg te werken (tenzij op egale achtergrond uiteraard). Enkel als de foto mijn portfolio ingaat of nabesteld wordt ga ik daar voor zitten

Zoals ik al eerder aangaf doe ik het ook zo. Niks mis mee toch?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:02

Gewoon lekker je tijd nemen Killyenn ;) ook al worden de modellen (in dit geval de baasjes) soms wel ongeduldig :P
Ze weten het nu van te voren dus dat scheelt..

En inderdaad hoe je bij voorbaat niet alles in eerste instantie weg te werken. Wordt erg veel werk.
Af en toe 1 om te laten zien hoe het er dan uit ziet is meer dan voldoende..

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 17:17

Vind ik ook hoor, iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik zie mezelf ook niet 120 foto's bewerken op touwen hahah idd alleen die voor het portfolio en op aanvraag. En uiteraard als het makkelijk weg te werken is wel

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:48

Ik heb geen hengstenketting, maar die van mij kan los staan (die heeft het te druk met alle indrukken geestelijk te "verwerken").
Is het de bedoeling dat er stand foto's en rij foto's gemaakt worden? Of maakt het niet uit?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:05

Nou kijk ik.heb natuurlijk nog geen site en als de meeting dan is geweest geven jullie dan maar een paar foto's aan de modellen en de rest kunnen ze dan na bestellen ? Want ik heb echt geen flauw idee hoe wat ik moet doen .

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:08

Als het mogelijk is inderdaad portret- en rijfoto's. Eventuel ook losgooi- of longeerfoto's geloof ik?

Het is gebruikelijk dat de modellen van elke fotograaf 5-15 foto's per paard ontvangen, op webformaat (max. 600x800) en met logo. Het weggeven van gratis originelen is meestal niet gewenst. Nabestellen kan dan bij de fotografen, die hanteren elk hun eigen prijzen :)

TS, hoe zit het met cap op tijdens het rijden?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:10

Okee ja ik ben nog best wel onzeker over mijn foto's ben bang dat mensen ze niet goed vinden hahah.
En wat is ongeveer de prijs die jullie doen ?
Sorry dat ik het vraag haha

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:12

Prijzen verschillen per fotograaf, afhankelijk van ervaring en fotokwaliteit :) Onzeker over je foto's hoef je zeker niet te zijn, het leuke aan de fotomeetings is juist dat er zo veel verschillende moellen en fotografen zijn! En het is een perfecte kans om te leren :j

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:14

En het nabestellen kiezen de modellen dan de foto's of de fotograven .
Merk wel dat ik nog een groentje ben haha

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:34

Ik heb een zwart touwhalster met leadrope waaraan hij wel gelongeerd kan worden. Verder kwa tuig heb ik twee one-ear hoofdstellen en een browband hoofdstel. Aangezien mijn zadel dark oil is wordt het waarschijnlijk de browband hoofdstel of het one-ear hoofdstel in dark oil.

Hieronder foto's van de hoofdstellen, onder de meeste hoofdstellen heb ik een halster, dat had ik voor de veiligheid tijdens het buitenrijden maar als we het strand op gaan haal ik die natuurlijk weg.

One-ear medium oil (hier heb ik dus geen bijpassend zadel bij)
Afbeelding

Browband dark oil:
Afbeelding

One-ear dark oil:
Afbeelding

Welk hoofdstel zien jullie (fotograven) het liefst? Bij een one ear doe ik er waarschijnlijk een snaffle shank in (met scharen), dan blijft het hoofdstel beter zitten :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:35

Oh ja, het touwhalster dat onder die hoofdstellen zit is dus het enige touwhalster dat ik heb en die zal ik waarschijnlijk meenemen voor het longeren :D als dat oké is van jullie

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:40

Je kiest zelf welke foto's je het leukste vind.
Ik zal tegen die tijd ook een forum maken waar de foto's per paard gepost kunnen worden. Uiteraard mag je ze hier ook al een beetje showen.
Jij kiest 5 a 10 van jou leukste foto's en als de modellen die foto's ook origineel (dus zonder logo en op groot formaat) willen hebben, dan sturen ze je een pb. Dan kun je zelf met het model afspreken welk bedrag je voor de foto wilt hebben.

Voor wat betreft de cap, dat is op eigen risico. Ik ga het in elk geval niet verbieden, een ieder weet ongeveer wel hoe zijn/haar paard reageerd. Zonder is uiteraard mooier, maar we moeten geen risico's gaan lopen.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:41

Ik vind die one-ear dark oil het mooiste

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:49

DesireeK schreef:
RdLFoto schreef:

Het touw zit ook vaak genoeg een stukje over de paardenvacht heen.
Dan gaat mijn voorkeur toch echt uit naar en hengstenketting.
Het is niet verplicht voor de modellen, maar het zou fijn zijn als degene díe hem hebben liggen of kunnen lenen wel meenemen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:52

Een tijd terug heb ik besloten geen ruiters zonder cap te fotograferen, uit principe. Dit ging echter om commerciele shoots en ik heb nog niet geheel besloten hoe ik dit tijdens fotomeetings doorvoer. Het zou dus kunnen dat er van mijn kant geen foto's komen voor ruiters onder cap. Ik vind het overigens ook absoluut niet mooier zonder, een cap hoort er nu eenmaal bij :D

Ik vind ze alledrie erg mooi kaniche, knap paard ook :))

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:00

Oh okee dankje wel dan weet ik even genoeg ga ik nu maar oefenen op touwtjes weg werken enz !