Fotomeeting Ginkelse Heide: 23 maart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:21

Ik kwam eigelijk vooral voor de losgooifoto's.... Ik weet niet waar jullie precies hadden afgesproken, maar bij vorige meetings hebben we ook afgesproken tegenover juffrouw Tok en gewoon losgegooit in de heide en op het gras....
Als er geen losgooifoto's worden gemaakt weet ik eerlijk gezegd nog niet of ik wel mijn vrije zaterdagochtend/middag daaraan wil besteden. Mijn toetsweek staat voor de deur, ik heb onverwachts morgen een fotoshoot en zondag ben ik ook al aan het fotograferen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:22

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:23

Saskia, misschien is het ook slim om mee te nemen dat in ieder geval 1 model al niet graag gaat rijden? Dus als daarvan geen losgooifoto's kunnen worden gemaakt vanwege de locaties... en geen rijfoto's vanwege dat de eigenaresse dat niet zo goed aandurft... Valt er wel al een deel van het programma in de soep?

Misschien is het ook slim om de mening van de fotografen hierin mee te nemen (ik merk bij mezelf bijvoorbeeld dat er toch een voorkeur is voor losgooifoto's boven rijfoto's...)?
Edit: ik zie dat er al meerdere van deze reacties zijn... :+

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:25

Ik kan heeel slecht beweging fotograferen (trage camera + weinig ervaring), dus losgooi is altijd een goede oefening maar zeker niet het belangrijkste onderdeel voor mij. Dus ik hoor het wel! :D

saskiakefie

Re: Fotomeeting Ginkelse Heide: 23 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 20:27

Bedankt voor de snelle reacties :D Voor portretfoto's is de locatie waar ik vandaag ben geweest wel echt mooier.. Mandy en haar moeder gaven ook erg de voorkeur hiervoor, nog een voordeel is dat bij Amadeus wél een bus stopt trouwens. Ik sluit ook niet uit dat er geen losgooifoto's gemaakt kunnen worden, maar gewoon op de hei waar het hoger is lijkt me niet geschikt.
Voordeel van de schaapskooi is, grotere parkeerplaats+goede verzamelplek.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:29

In t ergste geval wil ik wel een keer heer en weer rijden van daar naar fotografie plek om mensen die met openbaar vervoer komen op te pikken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 21:16

Fotografen:
1. equiphoto
2. AtelierB
3. saskiakefie http://www.dierfotek.nl
4. Vealosz
5. JonneN
6. nobbie91
7. faatxhorse

Modellen:
1. xXLianneXx- Chocolat klik, klik, klik
2. MandylfMarca- Dream: klik klik
3. janneke584 - Sietske klik
4. jameyskatje - Ohio klik
5. Henrieke (geen bokker) - Goliath klik

Reservemodellen:
6. scoobydoo - Tess klik
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 21-03-13 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:22

Sas, je hebt sharon er nog steeds tussen staan bij fotografen terwijl ik haar afgemeld had.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 21:22

Nu niet meer :D
thanks voor je oplettenheid :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:25

Ik kan wel dood moe zijn, en me bril niet op hebben, maar zie nog steeds genoeg ghehehe.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 21:26

haha _O-

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:31

Jemig, boel reacties vandaag...
Ik heb ook geen bezwaar om alleen te fotograferen, net als Jonne heb ik een 100/400 mm lens. Dus zou ev. ook met haar samen kunnen (lopen we elkaar niet zo in de weg).
Losgooifoto's: gaat ook wel mijn voorkeur naar uit.

Wel lief van Vealosz om aan te bieden eventueel heen en weer te rijden om mensen van de bushalte op te pikken.

Ik hou de weersvoorspellingen ook goed in de gaten. Als het maar droog is, op kou kun je je kleden (zat een maandje geleden nog op de Noordkaap, dus ben wel wat kou gewend ;) )

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:41

AtelierB schreef:
Ik heb ook geen bezwaar om alleen te fotograferen, net als Jonne heb ik een 100/400 mm lens. Dus zou ev. ook met haar samen kunnen (lopen we elkaar niet zo in de weg).

Ja Bri, gezellig! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 21:46

Het schema is gemaakt en staat vast. (zolang er geen afmeldingen zijn.)
Helaas zijn er niet genoeg fotografen dat jullie samen kunnen fotografen Jonne en Brigitte.

Afbeelding
Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 21:47

De weersvoorspelling is dat het droog wordt, maar wel erg koud met een gevoelstemperatuur van -17 wordt gezegd :brr:
Dus doe warme kleren aan! Helemaal in een open stuk met wind kan het erg koud zijn.

Jullie krijgen het schema en de foto's op papier zaterdag. :)

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:55

Fijn Saskia, bedankt!
En mocht er zich nog een fotograaf melden, dan wil ik ook wel met Bri, dat was vast al duidelijk ;) Handig dat we dezelfde lens hebben ghehe.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:57

Oh, nog één dingetje: mag het precieze adres er misschien bij? :oo Ik ben nog nooit bij J. Tok of Amadeus geweest en zou niet weten waar het is... mijn TomTom weet het denk ik beter :+

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:03

Maar worden er nou wel of niet actie foto's gemaakt?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 22:09

Oke hierbij besluit ik dat de meeting toch gaat plaatsvinden waar het in eerste instantie al zou zijn, aangezien daar in ieder geval (veilig) losgooifoto's gedaan kunnen worden en daar wel de voorkeur voor is en er meer parkeergelegenheid is. Sorry Mandy :\

Dus:

saskiakefie schreef:
De meeting vindt plaats precies tegenover Restaurant Juffrouw Tok, en de auto's/trailers kunnen bij de schaapskooi geparkeerd worden, daar is veel parkeerruimte.

Het adres van Juffrouw Tok is:
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM Ede

Als je vanuit Arnhem/Wolfhese komt moet je hier naar links gaan dat weggetje in en de rest wijst vanzelf.
[ Afbeelding ]

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:11

Bedankt!
Ik heb net mijn skikleding opgeborgen... *zucht* :+ Die moet ik toch maar weer tevoorschijn gaan halen denk ik, gezien de voorspellingen...

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:15

JonneN schreef:
Ja Bri, gezellig! :D

:j :j

JonneN schreef:
Bedankt!
Ik heb net mijn skikleding opgeborgen... *zucht* :+ Die moet ik toch maar weer tevoorschijn gaan halen denk ik, gezien de voorspellingen...

Ik heb gelukkig net alle thermokleding schoon van de Noordkaap - dus die kan ik nog mooi gebruiken. Want het wordt koud!! :brr:

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:17

Aangezien de meeting toch bij Juffrouw tok gehouden word trek ik dream bij deze terug uit de meeting.
Ik heb dr geen zin in om eerst 10 km te moeten lopen, een drukke weg over te moeten steken en dwars over de heide heen te lopen met die kou die voorspelt word voor aankomende zaterdag, jammer maar helaas.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:28

Kou kan je je opkleden?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:31

Vealosz schreef:
Kou kan je je opkleden?

Ik kom helemaal vanaf Amadeus die weg uit, hebben berekend dat juffrouw tok een kleine 10,8 km verderop is midden over de heide heen. dit ga ik gewoon niet riskeren. sinds vorige zomer is ze niet meer op de heide geweest, en dan nu gelijk zo'n eind eroverheen te moeten lopen in me eentje.. dan door de kou heen, model staan met dr, en nog de weg terug.. nee dit word mij teveel en mijn keuze staat gewoon vast.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 22:34

mandylfmarca schreef:
Aangezien de meeting toch bij Juffrouw tok gehouden word trek ik dream bij deze terug uit de meeting.
Ik heb dr geen zin in om eerst 10 km te moeten lopen, een drukke weg over te moeten steken en dwars over de heide heen te lopen met die kou die voorspelt word voor aankomende zaterdag, jammer maar helaas.

Nogmaals sorry, het was echt geen slechte plek, juist mooi voor portret maar toen ik er nog eens over nadacht toch niet geschikt voor losgooifoto's, helemaal als het ook nog gaat vriezen, als een paard struikelt over van die bulten en iets krijgt.. dat wil ik niet op m'n geweten hebben , misschien wat voorzichtig maar ook omdat het stuk waar we hadden gekeken nog best een stukje van het pad af was en er hoeft maar een boswachter langs te komen.. ik hoop dat je het begrijpt. Heel jammer dat je niet mee gaat, Dream is echt een mooi paard. :j