Zomer fotomeeting paarden Friesland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:00

Jorinda: vergeet niet dat de modellen ook veel werk hebben aan voorbereiding, zoals wassen (en ik wou daarom ook vooral GEEN schimmel!), reistijd enz. en reiskosten. De fotografen krijgen foto's voor hun portfolio en eventuele nabestellingen, en de modellen krijgen foto's, dus iedereen vaart er wel bij. Daar komt ook nog bij, dat de minder spectaculaire modellen eerder foto's zullen nabestellen, mits ze geslaagd zijn (denk ik, tenminste). En wat is nou 1 of 2 paarden op een totaal van 8 of 10? Er blijven er nog genoeg over.
Maar goed, het is maar een voorstel en ik ben absoluut niet degene die er over beslist, maar de TS denk ik. We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn, ik kan me best voorstellen dat iemand er totaal anders over denkt.
Ik vind het alleen zo sneu als mensen telkens weer teleurgesteld worden omdat ze telkens weer onderaan de lijst eindigen en dan ook nooit kans maken op een invalplek.

Jorinda

Re: Zomer fotomeeting paarden Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:02

Oh dat vergeet ik zeker niet, maar ik blijf erbij dat ik het geen goed idee vind. Dat mag, net zoals dat ieder ander het wel een goed idee mag vinden. De beslissing ligt uiteindelijk bij de organisatie en niet bij mij :P

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:19

Ik ben het inderdaad wel met de loting eens. Maarja het is inderdaad aan TS.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:36

Sita_ schreef:
Ik ga met Jorinda mee, het is heel lief dat jullie aan de minder 'spectaculaire' paarden denken. Maar de fotografen doen dit ter uitbreiding van hun portfolio..

Wel wil ik even weten of de locatie al bekend is voor de stemmingsronde? Want ik kan/wil alleen maar als we naar t Franekerbos gaan.
Dus stel dat we daar niet heen gaan vallen er al sws 2 modellen af voor de stemming.

Om het even vanuit een ander punt te bekijken.. Het is ook een uitdaging om van een 'gewoon' paard spectaculaire foto's te maken toch? :D :))

DonCamillo schreef:
Mag ik wat voorstellen?
Ik vind het telkens zo vreselijk l*llig voor die mensen met misschien een wat minder spectaculair paard dat ze telkens niet uitgekozen worden voor een fotomeeting. Hun paard is hen ongetwijfeld even lief als bijvoorbeeld Pepito of Taranto voor mij. Wat zou het leuk zijn als bij deze meeting naast de meest populaire modellen ook (bijv. dmv loting) een paar paarden (2?) uit de niet gekozen modellen mee zouden gaan. Dan maken ze ook een kans. En laten we wel wezen: van elk paard zijn altijd wel een paar mooie plaatjes te schieten en juist daar kun je je kwaliteiten als fotograaf laten zien.
Natuurlijk kunnen ze zelf ook een meeting organiseren, maar niet iedereen heeft de kwaliteiten (of de tijd!) daarvoor.

Amen! Omdat mijn KWPN merrie 'gewoon' een KWPN merrie is en geen VD kan, speciaal kleurtje heeft, of een spectaculaire hengst is, word ik gewoon never nooit uitgekozen voor meetings. Ik zou écht heel graag een keer meedoen dus ik hoop dat ik met deze meet mee kan!
Ik kan nl nu wel zeggen dat de KWPN van Ketly eerder gekozen zal worden dan die van mij, omdat die van Ketly een speciaal kleurtje heeft. Snap ik dat 't leuk is voor de fotografen hoor, maar 't voelt toch een beetje unfair. (no offence tegen jou en je paard Ketly, was alleen een voorbeeld want het gebeurd bij bijna alle meetingen :D )

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:38

Ik zal even met emmy overleggen, eigenlijk zou ik morgen de pB sturen met de modellen dat jullie kunnen stemmen, maar aangezien sommige mensen alleen naar één plek kunnen vraag ik haar wel of we eerst morgen de plaats naar jullie sturen :)

@umaydream

Ik denk dat je paard niet zoveel gekozen wordt om haar kleur, seal brown is echt heel lastig te fotograferen :o maar ik vind haar wel een lief koppie hebben! <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:38

Ik vind daar niks oneerlijks aan, maar dat zal wel komen omdat ik zelf ook fotografeer en het dus vanuit het standpunt van de fotograaf kan bekijken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:39

@UmayDream, Mijne is niet superspeciaal hoor.. :Y)

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:39

Zou ik me ook nog aan kunnen melden als model?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:41

Ketly schreef:
@UmayDream, Mijne is niet superspeciaal hoor.. :Y)

Hoeft ook niet, maar speciale kleurtjes hebben wel voordeel. Maar ach, we zullen zien en ik snap ook wel dat fotografen het leuk vinden om een leuk kleurtje oid voor de lens te hebben :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:42

Fair schreef:
Ik zal even met emmy overleggen, eigenlijk zou ik morgen de pB sturen met de modellen dat jullie kunnen stemmen, maar aangezien sommige mensen alleen naar één plek kunnen vraag ik haar wel of we eerst morgen de plaats naar jullie sturen :)

@umaydream

Ik denk dat je paard niet zoveel gekozen wordt om haar kleur, seal brown is echt heel lastig te fotograferen :o maar ik vind haar wel een lief koppie hebben! <3

Seal brown? Wat is dat? :') Maar, thanks, ik vind haar koppie ook erg lief ^^

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:43

UMayDream schreef:
Fair schreef:

@umaydream

Seal brown? Wat is dat? :') Maar, thanks, ik vind haar koppie ook erg lief ^^

Donkerbruin / zwart, met lichte neus en onder de oksels enzo ook lichtbruin xD

https://www.google.nl/search?q=seal+bro ... 0QXct4HICQ

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:45

Haha heb ook bij mijne chestnut staan :Y) Is normaal meer een westernterm, maar ze is geen vos en ook niet bruin en waar ze beleerd is (westernstal) noemden ze haar altijd chestnut. :D

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:54

een loting zou een idee kunnen zijn ja, maar dat bepaalt ts. het zou wel leuk zijn om eindelijk mijn 40 jaar oude shet op de foto te hebben!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:55

We kunnen ook stemmen wie voor en tegen is?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:58

Of inderdaad 2 in de loting en de rest wordt dan gekozen door de fotografen. Maar complete loting zou ik dan weer oneerlijk vinden tegenover de fotografen :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:18

Complete loting zie ik ook niet zitten. Opvallende paarden kies ik ook eerder voor dan 'normale' paarden.
en 'gewone' paarden kan ik ook mooi op de foto zetten hoor. En niet alleen het paard maakt een portfoliowaardig plaatje, maar ook de omgeving, lichtval, compositie.
Maar een 'wauw'paardje kan die ene foto net dat beetje meer wauw maken waardoor mensen die mijn portfolio bekijken denken: Wauw! ;) :D

En als je je paard zo graag mooi op de foto wil, dan boek je toch gewoon een fotograaf? :o En laat het niet van een meeting afhangen,
en dat is niet banketstaaf bedoeld, voordat ik daar commentaar op krijg haha.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:26

Hoeveel kunnen en gaan er mee trouwens?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:44

MissToseland schreef:
Complete loting zie ik ook niet zitten. Opvallende paarden kies ik ook eerder voor dan 'normale' paarden.
en 'gewone' paarden kan ik ook mooi op de foto zetten hoor. En niet alleen het paard maakt een portfoliowaardig plaatje, maar ook de omgeving, lichtval, compositie.
Maar een 'wauw'paardje kan die ene foto net dat beetje meer wauw maken waardoor mensen die mijn portfolio bekijken denken: Wauw! ;) :D

En als je je paard zo graag mooi op de foto wil, dan boek je toch gewoon een fotograaf? :o En laat het niet van een meeting afhangen,
en dat is niet banketstaaf bedoeld, voordat ik daar commentaar op krijg haha.

Ik ben het wel met jou eens. Ik ben dan geen fotograaf maar een model. Walita heeft een keer de eer gehad om mee te mogen naar een meeting en ik heb daar prachtige foto's van. Deze meetings zijn voornamelijk opgesteld als oefenmoment en het verzamelen van portfoliomateriaal voor de fotografen, als model moet het juist een eer zijn om uitgekozen te worden en gratis foto's te ontvangen.

Door loting schiet de meeting zijn doel voorbij naar mijn mening. :o

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:55

Ik zou het aan de fotograaf overlaten, d.m.v een loting krijg je denk ik juist minder deelname. Ik kan me namelijk voorstellen dat een fotograaf niet de moeite en kosten willen hebben voor modellen waar hij of zij zelf eigenlijk niks in ziet en dus voor zichzelf niks aan heeft. Ik zie het dan zo maar gebeuren dat mensen gaan afzeggen. Loting voor wachtlijst lijkt me dan wel wat, je hebt toch altijd mensen die afzeggen op het laatst vanwege uiteenlopende redenen, dan heb je dus alsnog de 'normalere' modellen er ook nog bij. En je weet soms niet wat iemands voorkeur is, het kan ook een pittige oogopslag van de normale KWPN zijn die de fotograaf doet beslissen boven een weelderige volbemaande haflinger of shet te staan

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 09:20

Wij hebben even overlegt en we laten het zo hoe wij het hebben gedaan :) van elk ras een paard ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:01

Dus ook niet twee dmv loting?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:33

Wanneer mogen we stemmen?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:42

Aanmeldingen zijn dan nu echt gesloten !

EmmyJoycee schreef:
1. EmmyJoycee | Haflinger | Korte manen & beetje VD | Merrie | foto 1Foto 2

2. Ketly | KWPN | Chestnut Sabino, 4 witte sokken en witte vlek op buik | Merrie | foto 1foto 2

3. xSammyJo | onbekend |vrijheidsdressuur, leuk kleurtje,fotogeniek | ruin | foto1foto2

4. Sita_ | Haflinger | kan bereden worden, dressuur/springen. | merrie | foto1foto2

5. Sita_ | HAflinger |M dressuur, B springen tussen de paarden en B SGW | ruin | foto1foto2

6. Fair | Shetlander | Seal Brown Zonder aftekeningen, Snoeksneusje, Bos manen, Luxe shetlander met lange benen, opgenomen in het stamboek, Kan mooi lopen. | Merrie |foto1foto2 foto3

7. pattyellen | fjord | Lange voorpluk | ruin | foto1foto2

8.Jorinda | Fjord | Kan volledig los in de omgeving | Ruin foto1foto2

9. finnens | Fell-pony | korte manen, kan wat VD | ruin | foto

10. finnens | Shetlander | Beetje VD | ruin | foto1

11 Emese_Flower | New Forest | Kan beetje VD, kan mooi lopen, pikzwart met aftekeningen | Ruin | foto1foto2

12. SANEX | Welsh sectie C | Ster, valkkleur, zeer sterke draf | Merrie | foto1foto2

13. SANEX |Welsh sectie B | Zwart Pennymeisjesveulen, gaat helemaal los op grote bal |hengst | foto1foto2

14. SANEX | Shetlander | Beetje VD, zwartroan bont, variabel van kleur, veel haar, super aandoenlijk in combi met mijn zoontje van 4 | ruin | foto1foto2

15. SANEX | Shetlander | Zwartbont, fotogeniek, luxe variant, knap onder het zadel gereden | ruin | foto1foto2

16. ina_1994 | Shetlander | Voetje & kusje | Merrie | foto1foto2

17. ina_1994 | Welsh kruising | Voetje & Kusje, Fotomodel, kan mooi showen en gaat er echt voor staan , Is ook bereden onder het zadel | Merrie | foto1foto2

18. frodo123 | fries x welsh - cob | kan een beetje vrijheidsdressuur ( onder andere flemen op comando ) | foto1

19. frodo123 | Haflinger | foto1foto2

20. palousa88 | shetlander | 40 jaar! | kan los en liggen op commando | foto1 foto2

21. mariadaboy | Appaloosa | Erg mooi in actie | foto

22. DonCamillo | PRE | Helemaal spaans gereden, pas,steigeren,piafferen en passageren. Outfit spaans. | Ruin | foto1foto2

23. UMayDream | KWPN | beweegt erg mooi, groot en elegant, stermerrie | merrie | foto1foto2

24. Elvi_Elisa | Zorro | Haflinger | Dan 3 jaar | Verschillende showtuigen, lange staart kent heel veel vd (waaronder zitten, spaanse pas, flemen etc.) Kan geheel los in de omgeving zowel bij portret als met losgooien (hij kent ook het wachten op commando en kijkt hierbij vrijwel altijd mooi) foto1 foto2 foto3

25.alicelover | KWPN | showbink | foto1foto2

26. alicelover | KWPN | niet bang voor natte voeten | foto1foto2

27. Ketly | Kruising | Bruin-bont | Merrie | foto1foto2

28. pietiedecy | Welsh x arabier x new forest x .. | 3 jaar / nog niet veel foto's | merrie | foto1foto2

29. pietiedecy | Fries | voorlopig kroonmerrie / L2 dressuur | merrie foto1foto2
Laatst bijgewerkt door EmmyJoycee op 15-03-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:42

De pb's naar de fotograven komen zo snel mogelijk ! :)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 21:44

Die laatste die ik er bij heb gezet die aanmelding had ik gister al gekregen !