Jorinda__ schreef:Ok, heb het veranderd.Zet mij nog maar onder jou hoor haha, ik ben er alleen als fotograaf als 't niet anders kan
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daisyree schreef:Geen idee, nieuwe auto
Maar volgens mij mag ik inderdaad wel met een lege rijden mits het gezamelijke gewicht dan niet boven een bepaald maximum komt.
We hebben dat een x berekend, maar goed daar komt bij dat 1x met een aanhanger heb gereden en dus eigenlijk daar geen ervaring mee heb.
Vind het een beetje eng om dan te doen.
Ik heb zelf trouwens ook geen trailer dus die zou ik dan alsnog moeten lenen.
Milan_lover schreef:Ik snap ook jou gedachtegang wel Fiffill, maar ik zie dat meer voorkomen bij enkele shoots van 1 fotograaf, ik vind dat voor een meeting met zoveel fotografen eerlijk gezegd niet zo van toepassing... Ik ken de meeste van de fotografen die mee gaan wel een beetje, en weet ook dat ik nog bij geen een een copyright dwars door de foto heb zien staanIk weet uit ervaring dat bijna iedere fotograaf (bij de dieren dan) +/- 25 foto's per model aanlevert. Dat komt dus met 12 fotografen neer op +/- 300 foto's per model
Lijkt me dat daar genoeg portfoliomateriaal tussen zit?
Dus bij deze:
Er worden geen originele bestanden aangeleverd aan de modellen.
Fotografen leveren hun foto's op 800x600 formaat met copyright aan, aantal foto's is vrij, en ook de grootte van het copyright is vrij.
Wil de model een origineel bestand of afdruk kan deze die bij betreffende fotograaf bestellen, de betreffende fotograaf hanteert zijn eigen prijzen.
Wie nog op of aanmerkingen heeft, kan bij mij via PB terecht
Daisyree schreef:Ja kijk die berekening zocht ik. Ik wist idd dat het gewicht (oke laadgewicht) van de auto niet die van de aanhanger/trailer mocht overstijgen en dat het samen niet boven een bepaald max. uit mocht komen. Hoe en wat precies wist ik niet meer.
De laatste x dat ik daar heel precies antwoord op moest geven was met een theorieles in 2001
Milan_lover schreef:Even onderhandeld via PB
Wat vinden de fotografen ervan, om ieder model EEN wat groter bestand aan te leveren van minimaal 1200 en maximaal 1500 pixels lange zijde, MET niet storend copyright? Zodat ze nog steeds een naamsvermelding, en het model bij grotere afdrukken de foto nog steeds moet bestellen.
Dat vindt ik een mooie middenweg
Daisyree schreef:Ik rijd er liever ook niet mee hoor. Wat ik zeg ik heb geen ervaring met het rijden met een aanhanger.
Die ene keer was echt per ongeluk.
We gingen even spontaan bij Ikea langs. Ik bracht namelijk mijn moeder naar huis. En daar stond de hoekbank die Siemen en ik al een hele poos wilden. Ook nog afgeprijsd!
Maar ja dan moest ik hem meteen meenemen. Aangezien er nog 3 stellen de bank aan het testen waren (ik had er nog niet eens opgezeten) de knoop doorgehakt en afgerekend. Aanhanger gehuurd, bank erin en weer terug naar Friesland. Doodeng, maar gelukkig kon ik hier keren bij de rontonde. Aan de weg geparkeerd, uitgeladen en weer terug.
Moeders was 2 uur later in Stadskanaal![]()
Ik weet niet of ik nog een keer zo dapper ben
Fiffill schreef:Ik snap echt niet dat mensen er zoveel moeite mee hebben om grotere bestanden af te leveren, ik verbaas me daar oprecht over (even als fotograaf zijnde en niet als model). Waarom is dat zo vraag ik me dan af?
Daisyree schreef:Ik denk de angst dat de bestanden gebruikt voor andere commerciële doeleinden zonder dat de fotograaf hier baat bij heeft.
Ik heb er zelf ook minder problemen mee, maar dat is ieder voor zich. Ik verdien mijn brood met kunst. Ik zou het ook niet prettig vinden als een ander prints van mijn werk gaat verkopen.
Met dierenfoto's kan ik me die aarzeling heel goed voorstellen, met modellen is toch anders omdat je met portretrecht zit.
Hiervan zullen de foto's dus niet zo heel snel door anderen worden "gepikt".
Dit is mijn gevoel erbij hoor. Geen idee of het een beetje klopt
Fiffill schreef:Ja maar dat snap ik dus niet helemaal, de modellen verdienen hier immers ook niks aan. Da's toch een beetje krom? Zeker aangezien het gros van de boktfotografen dit doet om te oefenen (dat idee krijg ik iig van meetings). Er zijn zelfs veel fotografen die nog nooit met modellen hebben gewerkt lees ik hier.Daisyree schreef:Ik denk de angst dat de bestanden gebruikt voor andere commerciële doeleinden zonder dat de fotograaf hier baat bij heeft.
Ik heb er zelf ook minder problemen mee, maar dat is ieder voor zich. Ik verdien mijn brood met kunst. Ik zou het ook niet prettig vinden als een ander prints van mijn werk gaat verkopen.
Met dierenfoto's kan ik me die aarzeling heel goed voorstellen, met modellen is toch anders omdat je met portretrecht zit.
Hiervan zullen de foto's dus niet zo heel snel door anderen worden "gepikt".
Dit is mijn gevoel erbij hoor. Geen idee of het een beetje klopt
Daarom teken je als model en fotograaf zijnde dus vaak een contract.
xliisaa schreef:Ik weet dan nog niet of ik mee ga naar deze meeting.
Ik moet ook van ver reizen en betaal daar ook veel geld voor, maar dat is eigen keuze dat vind ik dus niet echt mee tellen.
En ja de modellen werken ook, op de meeting zelf.
Maar de fotografen moeten na de meeting ook nog uren bewerken en dan ben ik niet van plan om alles weg te gaan geven.
Daarnaast hebben wij ook apparatuur die nogal wat heeft gekost
Vind het eigenlijk raar dat mensen er moeilijk over doen dat ze van de meeste fotografen 10 tot 15 foto's krijgen.
Ik zou daar hartstikke blij mee zijn, dat zijn dan al sowieso 100 foto's!
Maar ik hou het topic wel in de gaten en zie wel wat er uit eindelijk besloten word!
xliisaa schreef:En ja de modellen werken ook, op de meeting zelf.
Maar de fotografen moeten na de meeting ook nog uren bewerken en dan ben ik niet van plan om alles weg te gaan geven.
Daarnaast hebben wij ook apparatuur die nogal wat heeft gekost