[P/M] Romantische fotomeeting in Limburg 23 april!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:15

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:17

Die donkere vind ik gaaf :j

Ik heb hier nog een trouwjurk hangen van mijn zusje, maat 38 dacht ik, dus als ie tegen die tijd nog hier hangt en ik em mag lenen dan kan iemand eventueel die jurk gebruiken voor de shoot :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:18

https://nl.aliexpress.com/item/2015-Eur ... 062c2afe43

deze is ook nog leuk, de babyblauwe

Anniek ik graag als dat kan, wil ik graag van te voren passen aangezien ik 36 heb, welke donkere foto 1 of die mouwloze? ik zou zoiets normaal niet dragen dus ik wil er niet teveel geld aan uitgeven en voorkeur was lichte kleuren maar ik moet qua huiskleur wel goed kijken wat staat aangezien ik vrij bleek ben

karlli

Re: [P/M] Romantische fotomeeting in Limburg 23 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:25

@Lynn_Nikita houd er rekening mee dat de verkoper tot 12 weken heeft via Ali om je pakketje te bezorgen. Al zou je het vandaag bestellen kan het dus al over de datum van de meeting heen gaan ;)

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:18

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 23:40

Modellen:

Bokt naam: lovecuarzo
Naam paard: Cadans
Kleur: bruin
Bijzonderheden: heb een trouwjurk ter beschikking
Foto: KLIK

Bokt naam: Lynn_nikita
Naam paard: Marron
Bijzonderheden: pre, langere manen , portugees hoofdstel (kleding, ik heb nog helemaal niks, misschien iemand te leen? Jurk ( mt 36/38) of ideeen)

Bokt naam: NRJ
Naam paard: Nayeli
Kleur: palomino, wordt schimmel
Bijzonderheden: nog geen jurk, maar kan ik zeker voor zorgen, bloemenkrans, bloemen in de manen-staart vlechten etc. is allemaal mogelijk.
-
-
-

Fotografen:

Bokt naam: borstnoot
Fotografie naam: LNR Fotografie
Ervaring: 2e jaars student fotografische vormgeving en beeldcommunicatie, fotovakschool.
Portfolio website: https://www.facebook.com/LNRFotografie/?fref=ts

Bokt naam: karlli
Fotografie naam: SOL Fotografie
Ervaring: Ervaren
Website/Facebook: http://fotografie-sol.nl/ en https://www.facebook.com/fotografiesol/

Bokt naam: Piekosjj
Fotografie naam: AO-graphy
Ervaring: Gemiddeld, alleen al een periode weinig paarden gefotografeerd
Portfolio website: http://ao-graphy.tumblr.com/

Bokt naam: Leverage
Fotografie naam: Kim van der Veeke
Ervaring: Professioneel
Portfolio website: http://www.kimvanderveeke.nl (wat verouderd, nieuwe website is onderweg)

Bokt naam: LiesBakker
Fotografie naam: Liesbeth Bakker
Ervaring: Gemiddeld
Portfolio website: https://www.facebook.com/LiesbethBakkerFotografie/
-

Omdat 8nnemiek als videograaf mee gaat heb ik een uitzondering gemaakt. 8nnemiek gaat los rond lopen en eventueel met haar drone sfeerbeelden schieten. Aangezien ze misschien met een drone werkt, is het voor haar niet heel gemakkelijk om te werken zoals dat normaal gedaan wordt bij een fotomeeting.
Ieder paard krijgt van 8nnemiek een kort filmpje met allerlei sfeerbeelden.
Dus: 6 fotografen en 1 videograaf, Namelijk:

Bokt naam: 8nnemiek
Fotografie naam: ABCreatief videoproducties
Ervaring: 12 jaar
Portfolio website: nog in de maak

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:04

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:06

Die jurken zijn ook heel gaaf! Wellicht zitten er hier in de buurt wel winkels die ze verkopen of verhuren? Zal eens m'n ogen open houden :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:13

In Sittard zit wel een winkel die galakleding enzo verhuurt, maar volgens mij is dat wel behoorlijk duur.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:01

Modellen:

Bokt naam: lovecuarzo
Naam paard: Cadans
Bijzonderheden: heb een trouwjurk ter beschikking
Bereden/kunstjes?

Bokt naam: Lynn_nikita
Naam paard: Marron
Bijzonderheden: pre, langere manen , portugees hoofdstel (kleding, ik heb nog helemaal niks, misschien iemand te leen? Jurk ( mt 36/38) of ideeen)
Bereden/kunstjes?:

Bokt naam: NRJ
Naam paard: Nayeli
Kleur: palomino, wordt schimmel
Bijzonderheden: nog geen jurk, maar kan ik zeker voor zorgen, bloemenkrans, bloemen in de manen-staart vlechten etc. is allemaal mogelijk.
Bereden/kunstjes?:

Bokt naam: Judarthos
Naam paard: Gigi's Tilia
Kleur: bruinschimmel
Bijzonderheden: aparte kleur, zeer vriendelijk hoofdje en erg enthousiast om alles goed te doen :)
Bereden/kunstjes?:

Bokt naam: MarloesHJ
Naam paard: Tývar
Kleur: zomerzwart
Bijzonderheden: IJslander met een mooie bos manen. Ik heb zelf eventueel een aantal zelf gebreide kantsjaals die ik mee zou kunnen nemen en waar ik een passende outfit bij zou kunnen maken.
Foto: KLIK Het paard wat ook op die foto staat is mijn andere paard, Bablo. Ik kan hem eventueel ook meenemen mocht dat beter passen.
Bereden/kunstjes?: Mijn beiden paarden zijn bereden maar de kans dat ik er op ga is i.v.m. angst zeer klein (lees gebeurd waarschijnlijk gewoon niet). Als ik er al op zou gaan dan is dit sowieso met zadel en cap en dat lijkt mij niet helemaal in het thema passen! Kunstjes hebben wij niet. Iemand meenemen om te helpen is geen probleem.

Bokt naam: PaulineJerry
Naam Pony: Eindershof Jermo Hilleshagen (Aester el Nino x eindershof jamai x marusia el meldit ox
D Pony 9 jaar)
Kleur: Vos
Bijzonderheden: In bezit van gala kleding.
Foto: Komt nog
Bereden/kunstjes?: Ik rij hem onder zadel

Fotografen:

Bokt naam: borstnoot
Fotografie naam: LNR Fotografie
Ervaring: 2e jaars student fotografische vormgeving en beeldcommunicatie, fotovakschool.
Portfolio website: https://www.facebook.com/LNRFotografie/?fref=ts

Bokt naam: karlli
Fotografie naam: SOL Fotografie
Ervaring: Ervaren
Website/Facebook: http://fotografie-sol.nl/ en https://www.facebook.com/fotografiesol/

Bokt naam: Piekosjj
Fotografie naam: AO-graphy
Ervaring: Gemiddeld, alleen al een periode weinig paarden gefotografeerd
Portfolio website: http://ao-graphy.tumblr.com/

Bokt naam: Leverage
Fotografie naam: Kim van der Veeke
Ervaring: Professioneel
Portfolio website: http://www.kimvanderveeke.nl (wat verouderd, nieuwe website is onderweg)

Bokt naam: LiesBakker
Fotografie naam: Liesbeth Bakker
Ervaring: Gemiddeld
Portfolio website: https://www.facebook.com/LiesbethBakkerFotografie/

Bokt naam: RdLFoto
Fotografie naam: RDL Fotografie
Ervaring: Aantal jaar bezig met paardenfotografie
Portfolio website: http://www.rdlfotografie.weebly.com (verouderd)

Omdat 8nnemiek als videograaf mee gaat heb ik een uitzondering gemaakt. 8nnemiek gaat los rond lopen en eventueel met haar drone sfeerbeelden schieten. Aangezien ze misschien met een drone werkt, is het voor haar niet heel gemakkelijk om te werken zoals dat normaal gedaan wordt bij een fotomeeting.
Ieder paard krijgt van 8nnemiek een kort filmpje met allerlei sfeerbeelden.
Dus: 6 fotografen en 1 videograaf, Namelijk:

Bokt naam: 8nnemiek
Fotografie naam: ABCreatief videoproducties
Ervaring: 12 jaar
Portfolio website: nog in de maak

RESERVES
:
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 23-02-17 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:12

BELANGRIJK (ik kan de OP niet meer aanpassen, daar stuur ik nu een modje ook een bericht over)

Vraagje aan alle modellen!

Willen jullie even aangeven of het paard wat je mee neemt bereden is en/of kunstjes kan?

Denk aan: Mijn paard is bereden en durf er alleen met zadel op.
Of: Mijn paard is niet bereden maar kan flemen en spaanse pas.
Of: Mijn paard is bereden, kan geen kunsjes, maar ik durf er zonder zadel op.
Of: Mijn paard is bereden, ik durf er (nog) niet zonder zadel op, maar ben bereid dit te oefenen.
Of, simpel: Mijn paard is niet bereden.

Ik ga er vanuit dat je er iets moois van kunt maken ;)

Is denk ik wel leuk om te weten.

Wat ik ook erg belangrijk vind, is dat er met de modellen zeker 1 persoon mee komt die kan helpen met het paard vast houden. Wil je er zonder zadel op maar vind je het spannend? Neem dan twee personen mee.

Verder: we hebben nog best wat tijd, dus als je nog nooit zonder zadel op je paard hebt gezeten, kun je het eventueel oefenen thuis.

Nog een belangrijk puntje voor de fotografen:

Omdat ik wil dat deze fotomeeting een bepaald ''niveau'' heeft, en we verwachten dat de modellen ook actie ondernemen, stel ik voor dat ook de modellen over de fotografen stemmen.

Misschien niet heel leuk, mijn excuses ook dat ik dit nu pas meld.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:24

Mijn beiden paarden zijn bereden maar de kans dat ik er op ga is i.v.m. angst zeer klein (lees gebeurd waarschijnlijk gewoon niet). Als ik er al op zou gaan dan is dit sowieso met zadel en cap en dat lijkt mij niet helemaal in het thema passen! Kunstjes hebben wij niet. Iemand meenemen om te helpen is geen probleem.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:33

Jurk huren doe ik niet. Ik eil best voor een kleine bijdrage iets bestellen.
Bij Ali express ligt het eraan hoe je het laat verzenden via air mail gaatvaak snelst maar dan nog is het de vraag of het past en zo uitziet als op het plaatje. Maar zolang ik niet weet of ik mee kan bestel ik niks. Is niet iets wat ik dagelijks draag.
Mijn paard is onder het zadel sinds een jaar. Ik kan er wel op. Hij kan liggen op commando maar ik kan niet garanderen dat hij dat op een vreemde drukke plek doet en ik weet ook niet of ik Hulp heb. Mijn man past op de kinderen en ik weet zo meteen niet iemand die kan een wel helpen.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 23-02-17 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:34

Lynn, je kon toch misschien een jurk lenen van 8nnemiek?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:35

borstnoot schreef:
Lynn, je kon toch misschien een jurk lenen van 8nnemiek?

Ja had ik gevraagd maar weet niet of dst kon en of die paste

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:37

Dat kan misschien inderdaad, maar ik kan nog niks beloven omdat hij van mijn zusje is en ze hem al een tijdje te koop heeft staan.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:39

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:41

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:43

Je komt ze idd aan de straatstenen niet kwijt, dus waarschijnlijk hangt ie in April ook nog gewoon op zolder :+

Dit is de jurk:
Afbeelding
Afbeelding
Geen idee of ie goed genoeg bij het thema past.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:44

Erg jammer dat er over fotografen geloot gaat worden (en gaan daarna fotografen over modellen loten?)
Ik ben een beginnend fotograaf die zeker al een anderhalf jaar geen paard voor de lens heeft gehad, dus ik heb niks spannends qua portfolio om te laten zien. Dit zou een mooie kans zijn om wat ervaring op te doen, maar dat wordt me zo erg moeilijk gemaakt. TS zou je mij kunnen uitleggen waarom je voor dit 'systeem' wilt kiezen?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:45

8nnemiek schreef:
Geen idee of ie goed genoeg bij het thema past.

Ik denk dat als je een bloemenkrans hebt, dat het dan al veel anders wordt.
Verder: je kunt zo'n jurk ook heel lichtroze verven als je wit te wit vindt. (niet de trouwjurk van je zus dan, maar een jurk van marktplaats bijvoorbeeld)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:47

Piekosjj schreef:
Erg jammer dat er over fotografen geloot gaat worden (en gaan daarna fotografen over modellen loten?)
Ik ben een beginnend fotograaf die zeker al een anderhalf jaar geen paard voor de lens heeft gehad, dus ik heb niks spannends qua portfolio om te laten zien. Dit zou een mooie kans zijn om wat ervaring op te doen, maar dat wordt me zo erg moeilijk gemaakt. TS zou je mij kunnen uitleggen waarom je voor dit 'systeem' wilt kiezen?

Natuurlijk.
De OP gaat hopelijk ook zo snel mogelijk aan gepast worden.

Zoals ik al eerder beschreven heb, wil ik dat deze meeting van een dergelijk niveau is. Ik verwacht dat de modellen hun best doen om er zo goed mogelijk uit te zien.

Het is geven en nemen: de modellen krijgen foto's van de fotografen die ze het best vinden, en de fotografen krijgen tiptop verzorgde modellen.

Er zijn ontzettend veel meetings waar je als ''onervaren'' fotograaf aan mee mag doen. En als je er geen kunt vinden, kun je er zelf altijd nog een organiseren. En wie zegt dat jij uit geloot gaat worden? Ik vind je foto's gewoon goed hoor!

EDIT: Ik vind het zelf namelijk raar dat er wel over de modellen geloot kan worden, en dat bij de fotografen geldt: wie het eerst komt wie het eerst maalt. Het is net zo eerlijk als de modellen dan ook uit mogen kiezen van wie ze het liefst hun foto's zien.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:55

Tsja dat had dan imo best wel ietsje duidelijker in de OP mogen staan, vind dit wel een beetje jammer om dit zo achteraf te horen. En ja, wat is ervaren? Ik schiet prima goede scherpe portret plaatjes en ik kan goed overweg met het nabewerken van m'n foto's maar ik vind het nog best lastig om beweging of interessante poses er goed op te krijgen, en ook ben ik niet zo ervaren in bijv het 'leiden' van modellen door het hele process. Is dit 'ervaren' genoeg voor deze meeting of ben je op zoek naar een tweede Lisa Dijk/Marit Hilarius/Minh Dan Vu ?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 20:59

Piekosjj schreef:
Tsja dat had dan imo best wel ietsje duidelijker in de OP mogen staan, vind dit wel een beetje jammer om dit zo achteraf te horen. En ja, wat is ervaren? Ik schiet prima goede scherpe portret plaatjes en ik kan goed overweg met het nabewerken van m'n foto's maar ik vind het nog best lastig om bijv beweging er goed op te krijgen, en ook ben ik niet zo ervaren in bijv het 'leiden' van modellen door het hele process. Is dit 'ervaren' genoeg voor deze meeting of ben je op zoek naar een tweede Lisa Dijk/Marit Hilarius/Minh Dan Vu ?

Het maakt niet uit hoe ervaren je bent. De modellen kiezen gewoon wat ze het mooist vinden.
Ik heb mijn excuses al aan geboden dat ik er wat laat mee kwam, en er is al een PB verstuurd naar een mod zodat het hopelijk zo snel mogelijk ook in de OP komt te staan.

Als je meer vragen/opmerkingen hebt wil ik ze best via PB beantwoorden, maar ik heb liever dat het forum gedeelte overzichtelijk blijft wat betreft jurken uitzoeken/opgaves/vragen.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:00

Ik snap dat je verwacht dat er van beide kanten moeite in wordt gestoken, alleen is dit voor mijn idee vrij vanzelfsprekend bij meetings. Je wilt beiden een leuke portfolio uitbreiding en dus zorg je samen voor een zo goed mogelijk resultaat.

Ik vind het persoonlijk erg raar dat je hier nu pas mee komt, en hier dus van te voren niet over hebt nagedacht, of dit duidelijker hebt vermeld in de OP.

Oprechte vraag, hoe wil je dit organisatorisch regelen? Ik zou het niet erg logisch vinden om eerst de modellen de fotografen te laten kiezen wanneer deze daarna weer andersom gekozen worden terwijl elke fotograaf zijn eigen stijl heeft en dat dus weer heel afhankelijk van de persoon is? Waardoor je dan dus de keuze af kunt laten hangen van mensen die uiteindelijk niet deel zullen/kunnen nemen aan de meeting?