Lommelse Sahara lijkt me erg leuk! Mijn oudste kan los (ze is 7 maanden). De jongste (10 weken) nog niet maar wordt aan gewerkt
BYS
Geplaatst: 31-01-17 23:21
xLaraaj schreef:
Kunnen paarden en honden meeting houden ? Ik ken hallerbos, lommelse sahara, de kust ..
Hallerbos en lommelse sahara zijn inderdaad prachtig alleen zit je met het Hallerbos met het probleemdat het maar gedurende een dikke week ECHT mooi is. En dat is meestal tussen 21/04 en 1 mei.
Wij zitten rond die tijd ook met uitgerekende merries, dus onze voorkeur zou uitgaan naar Lolmelse sahara. Prachtig met dat water
xAnthea
Geplaatst: 31-01-17 23:27
Fotmeetings met paarden is niet meer toegestaan in Lommel aan het strandje. Toen een vriendin bij een fotomeeting was, kwam er zelfs politie aan te pas dus ik raad het niet aan Honden mogen daar volgens mij ook niet los. Ook in het Hallerbos mogen honden niet los en dat is trouwens ook niet aan te raden met zo'n drukte tijdens de bloeiperiode (die overigens 2-3 weken duurt ). En de periode hangt echt af van het weer. Vorig jaar was die zelfs na 1 mei nog prachtig en het jaar daarvoor haalde die zelfs 1 mei helemaal niet (toen waren wij er rond de 15e april).
Eventjes maar ter informatie
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 31-01-17 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt
xLaraaj
Geplaatst: 31-01-17 23:29
Mijn voorkeur is ook lommelse sahara en de kust. Mijn hond kan niet los. Koppige bull Hopelijk dan tijdens mijn vrij weekend van de maand !
_Lina
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 23:29
Ben nog nooit zelf daar geweest in die Lomelse Sahara maar ziet er heel leuk uit!
Zoe_97
Geplaatst: 31-01-17 23:30
Honden mogen in België officieel nergens op open gebieden los volgens mij. Maar klik los, foto, klik vast heb ik nog nooit iemand een probleem horen maken als de hond netjes luisterd
De kust is veel te ver voor even op en neer voor mij helaas
Kaatastrof
Geplaatst: 31-01-17 23:31
Mer Du Sable in Beloeil is er ook nog. Is een zandvlakte omringd door bos. Hier mag je bij mijn weten ook op met de paarden. Vrienden van me zijn er al regelmatig gaan rijden, dus denk dat een (kleinschalige) fotomeeting ook wel moet kunnen.
Is wel meer langs mijn kanten en verder voor die van Antwerpen..
daisyjazz
Geplaatst: 31-01-17 23:32
Kust is voor mij ook te ver, Lomelse Sahara is voor mij prima te doen. Zowel met de honden als met de paarden !
Ik geef het alleen maar als tip mee. In de weekends in Lommel durf ik het echt niet meer aan om daar met paarden een shoot te doen of mijn hond los te laten Het is natuurlijk jullie eigen keuze of jullie dat risico willen lopen. Maar als het Lommel wordt, haak ik af. Heb geen zin in boetes.
Luca03
Geplaatst: 31-01-17 23:39
Hier ook even een stipje, indien ik vervoer kan regelen wil/kan ik eventueel met m'n shetlandertje komen maar heb geen eigen verboer, ben overigens van regio leuven.
De kust is ook voor mij te ver. Lommelse Sahara zou ik persoonlijk geen meeting meer organiseren. Zeker niet met paarden. Helaas ook niet direct een idee waar dan wel met paarden... met honden zou de liereman in oud turnhout nog gaan.
op antwerpen linkeroever is er een open vlakte dat een losloopgebied is voor honden, de middenvijver. Maar dacht dat je eigenlijk een paardenmeeting wou doen?
Ik heb zelf vorig jaar een paardenmeeting georganiseerd in het sint annabos op linker oever ( zie foto)
Het waterwinningsgebied in Stekene is ook wel mooi!
ik dacht inderdaad meerdere dieren gezien de op. misschien een aparte honden en paardenmeeting? ik wil wel helpen met de organisatie voor honden (en de de lommelse sahara mogelijk nemen gezien de prachtige locatie? )
Mijn oorspronkelijk idee is inderdaad ook paarden! Stekene en Antwerpen is voor mij ook goed bereikbaar. Ik sta ook wel open voor enkele honden maar wou er zeker en vast paarden bijhebben, een mengeling is opzich wel mogelijk.
Ik volg even! Ben zelf een fotografe van Noord-Antwerpen (regio Rijkevorsel-Zoersel) Afhankelijk van datum en modellen heb ik zeker interesse! Heb zelf al meerdere fotomeetings georganiseerd, dus wil gerust hier en daar helpen met de organisatie als dat nodig is
Lommelse Sahara is prachtig, maar zou ik persoonlijk niet riskeren. Voor paarden sowieso niet (de laatste paardenmeeting kwam er inderdaad politie bij), voor honden wordt er nu ook strenger gecontroleerd omdat ze vrij recent een losloopgebiedje hebben aangelegd daar, en het dus niet de bedoeling is de hond op de vlakte of aan het water los te laten tenzij je uitdrukkelijk toestemming hebt van de gemeente óf als organisator de verantwoordelijkheid van evt boetes op jou wil nemen.