[P] Fotomeeting Limburg BE

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [P] Fotomeeting Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:38

ik vind van de foto's teut ook het mooist :p

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:39

Citaat:
Uiteraard zal voor iedereen onder voorbehoud van datum en locatie zijn, dus dat hoeft niet per persoon extra vermeld worden. Kwestie van het overzichtelijk te houden

Fotografen (boktnaam | fotografienaam | link naar website | voorkeur locatie)

- chimello | sk | website | regio Limburg
- Leen | Leen Schaessens Fotografie | website | regio Limburg (max 2u van Hasselt)
- Art_Ificious | Marico-Graphy | recente foto's: [ITP] Zon, Herfst en Harley in het bos | Limburg en eventueel ook Vlaams Brabant
- Dejoni | -knip-
- JewEmm | Irene Lantman Fotografie | Flickr | ---
- Leverage | Kim van der Veeke Fotografie | http://www.kimvanderveeke.nl | Lommel

Citaat:
Modellen (naam | naam paard | kan los of niet, extra bijzonderheden... | voorkeur locatie | link naar foto's)

- zoe_97 (Zoë) | Olaf van het biezenhof | kan los binnen omheining, niet zonder omheining | schimmel, kan goed bewegen en kijkt meestal goed in de lens | limburg of max een uur rijden vanaf alken | profiel (foto's gemaakt door leen)
- chimello | Bones | Kan onder het zadel en aan de longe, liefst als laatste als model | Hij is cremello, blauwe maanogen | foto's op ykw-gypsyhorses.com
- Art_Ificious (Marijke) | Harley | Los als er voldoende mensen naast de omheining staan en als omheining best hoog is (kan goed springen) | Limburg | [ITP] Zon, Herfst en Harley in het bos
- xAnthea (Anthea) | Ferdo | Kan los, kan VD waaronder steigeren | Limburg of Antwerpen | Foto 1 Foto2
- xAnthea (Anthea) | Hyrano | Kan hoogstwss wel los, heeft namelijk veel respect voor een draadje, imposant paard van 1m80, zwarte parel | Limburg of Antwerpen | Foto 1 Foto 2
-X_Kaat_X | Don Amigo (KWPN 1m75) of Juliet (NMRPS) | Don Amigo kan los afhangend van omheining en gedrag, Juliet kan los en heeft speciaal kleurtje | Limburg | Amigo1 Amigo2
-X_Kaat_X | Juliet (NMRPS) | Juliet kan los en heeft speciaal kleurtje | Limburg (Antwerpen onder voorbehoud) | Juliet
- Snollygoster | Yutah | Kan los binnen omheining | Speciaal kleurtje (grullo bont), aansprekend hoofd en kijkt vrijwel altijd vrolijk op foto | Limburg | Foto's -> memberlist.php?mode=viewprofile&u=261617
- Amaranth7 | Diiana (fries) | kan los binnen de omheining | kent vd ohz en los | z2 dressuur (kent piaffe en passage)
[/quote]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik krijg de foto's alleen niet in link :)
Laatst bijgewerkt door Muiz op 11-04-20 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:39

Ah dat is al leuk, in kattevennen ben ik wel eens gewoon gaan wandelen (te voet) maar dat vond ik erg verwarrend allemaal. Misschien had ik de verkeerde kant genomen oid.
Maar als er iemand daar een leuke locatie weet: "Roept u maar" :)

Nationaal park is erg groot, dus daar moeten we dan ook wel even kijken waar het het beste is voor trailers parkeren en veilig op een mooie plek geraken. Ik zal eens kijken wat er allemaal zo is aan de kant van Genk.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:39

Wordt de datum dan augustus?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:40

Ik maakte jaren geleden vaak buitenritten in de Kattenvennen, toen mijn toenmalige paard daar in de buurt stond.

Alleen kan ik me niet herinneren of er mooie open plekken waren, veel te lang geleden := ik verdwaalde ook altijd, gelukkig hebben paarden een goede interne GPS :')

Ik weet wel dat je trailers kwijt kunt bij manege Kattevenia dat aan het bos ligt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:41

of paasvakantie? dan is het ook al mooi weer?

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:41

Toevallig precies het lijstje wat ik had doorgegeven, ik vind de locaties prima dus :)
Ben met geen enkele locatie bekend qua parkeergelegenheden etc.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:42

Augustus is zeker wel de mooiste maand voor vlaktes zoals de teut, met paarse bloempjes ed.?
Nu van mij mag het best ook vroeger, enkel liefst niet in de wintermaanden -bevroren vingers enzo...

Misschien eerst locatie kijken en dan wanneer deze het leukste is? Want ik denk dat meer bosachtige plaatsen mooier zijn in de lente (rond pasen), terwijl vlaktes dan weer mooier zijn in de zomer (augustus).

Nu, augustus is wel nog 9 maanden, we kunnen evengoed eentje bij pasen doen en eentje in augustus. Pasen is nog 6 maanden zeker? :o?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:44

Ik vind Genk en Zonhoven prima!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:46

Hou er wel rekening mee dat het er in de zomer wel eens best druk kan zijn. Daar heb ik persoonlijk geen idee van maar het terrein is zo groot dat je er denk ik geen last van hebt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:47

Ik meld me ook weer :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:55

Oh, kattevennen is 1 van de 5 poorten naar nationaal park. Dus kattevennen = nationaal park
Ik zie ook dat dat, en mechelse heide de enige stukjes zijn waar je echt kan komen met paard. De rest zijn blotevoetenpad,...

Nu, mechelse heide is ook erg mooi, maar misschien weer wat meer uit de richting (maasmechelen) ? Kattevennen vind ik enkel wandelroutes door het bos.

Dus hoe ik het bekijk, is het nationaal park eigenlijk enkel de moeite op de mechelse heide.

Dus dan hebben we de mechelse heide en de teut in zonhoven.

Edit:
:list: Teut (zonhoven)
:list: Mechelse heide (maasmechelen)
Beide a la lommelse sahara

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:20

Citaat:
Uiteraard zal voor iedereen onder voorbehoud van datum en locatie zijn, dus dat hoeft niet per persoon extra vermeld worden. Kwestie van het overzichtelijk te houden

- Leen | Leen Schaessens Fotografie | website | regio Limburg (max 2u van Hasselt)
- Art_Ificious | Marico-Graphy | recente foto's: [ITP] Zon, Herfst en Harley in het bos | Limburg en eventueel ook Vlaams Brabant
- Dejoni | -knip-
- Leverage | Kim van der Veeke Fotografie | http://www.kimvanderveeke.nl | Lommel

Citaat:
Modellen (naam | naam paard | kan los of niet, extra bijzonderheden... | voorkeur locatie | link naar foto's)

- zoe_97 (Zoë) | Olaf van het biezenhof | kan los binnen omheining, niet zonder omheining | schimmel, kan goed bewegen en kijkt meestal goed in de lens | limburg of max een uur rijden vanaf alken | profiel (foto's gemaakt door leen)
- chimello | Bones | Kan onder het zadel en aan de longe, liefst als laatste als model | Hij is cremello, blauwe maanogen | foto's op ykw-gypsyhorses.com
- Art_Ificious (Marijke) | Harley | Los als er voldoende mensen naast de omheining staan en als omheining best hoog is (kan goed springen) | Limburg | [ITP] Zon, Herfst en Harley in het bos
- xAnthea (Anthea) | Ferdo | Kan los, kan VD waaronder steigeren | Limburg of Antwerpen | Foto 1 Foto2
- xAnthea (Anthea) | Hyrano | Kan hoogstwss wel los, heeft namelijk veel respect voor een draadje, imposant paard van 1m80, zwarte parel | Limburg of Antwerpen | Foto 1 Foto 2
-X_Kaat_X | Don Amigo (KWPN 1m75) of Juliet (NMRPS) | Don Amigo kan los afhangend van omheining en gedrag, Juliet kan los en heeft speciaal kleurtje | Limburg | Amigo1 Amigo2
-X_Kaat_X | Juliet (NMRPS) | Juliet kan los en heeft speciaal kleurtje | Limburg (Antwerpen onder voorbehoud) | Juliet
- Snollygoster | Yutah | Kan los binnen omheining | Speciaal kleurtje (grullo bont), aansprekend hoofd en kijkt vrijwel altijd vrolijk op foto | Limburg | Foto's -> memberlist.php?mode=viewprofile&u=261617
- Amaranth7 | Diiana (fries) | kan los binnen de omheining | kent vd ohz en los | z2 dressuur (kent piaffe en passage)
- Seltje | Black Beauty | Kan los | Mooi zwart met 4 witte benen, kan natuursprongen en wat dressuurplaatjes | Locatie maakt niet uit, datum wel
[/quote]
Laatst bijgewerkt door Muiz op 11-04-20 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 22:33

Dan moeten we eens kijken voor een datum. Hebben jullie het liefst een feestdag, weekend of vakantie?
Als er iemand zich geroepen voelt om even wat datums uit te pluizen, graag :) Vakanties zijn voor mij moeilijker, maar ik denk dat dat voor de meeste werkende mensjes zo is.
Dan kunnen we aan de hand van zo een doodle-ding stemmen, dat is erg overzichtelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:39

ik kan niet tijdens examen/blokperiode van de unief :) (19 december- eind januari) en half mei tot eind juli.
Voor de rest ben ik super flexibel

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:48

Ik meld me ook hier voor modellen.
Heb geen standaard paarden helaas.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 22:51

Geen standaard? Is niet erg hoor, zeker leuk om een paar speciale te hebben tussen de wat meer gewone.
Zolang er maar wat variatie is, is alles leuk.
Je mag jezelf altijd bij in het lijstje plaatsen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:54

hoe worden de modellen eigenlijk gekozen als er teveel zijn?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:59

Voor mij het liefste tijdens de vakanties, door de week zit ik op kot en in het weekend werk ik.. Paasvakantie zou voor mij ideaal zijn :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:02

Paasvakantie ben ik aan het werken en augustus heb ik mogelijk herexamens dus ik heb liever een weekend.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:03

Ik moet gewoon op tijd weten wanneer ik vrij moet vragen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:06

Seltje schreef:
Citaat:

- Dejoni | -knip-

Citaat:

- Seltje | Black Beauty | Kan los | Mooi zwart met 4 witte benen, kan natuursprongen en wat dressuurplaatjes | Locatie maakt niet uit, datum wel
-spatter| Blue, am paint horse, blauwe ogen, kan los met simpel draadje en western gereden
-spatter| Tika, muildier, roan in voor en najaar, aan de hand
[/quote]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muiz op 11-04-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:09

Hey iedereen, ik weet niet of ik me kan melden voor dit topic en mijn merrie als model kan opgeven?

Als de shoot op de teut gehouden word kan ik er perfect naar toe, mijn paardje staat er namelijk. Ik ken de teut ook vanbinnen en vanbuiten, als er een gids nodig is.

De shoot zou in augustus zijn? Dan is mijn merrie bevallen en kan ze eventueel samen met haar veulen op de foto?

Zou het echt geweldig vinden als ik, mijn merrie en haar veulen erbij konden zijn! <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:20

Nee, voorjaar.

Ik denk dat ik Sansa ook nog als model opgeef, beetje keuze toevoegen :) Maar nu mobiel, doe het morgen wel.

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:26

Ik zou niet te zeer focussen op vakanties, de vakanties in België / Nederland lopen namelijk niet gelijk. Wij hebben geloof ik ook niet echt een 'Paasvakantie', maar gewoon een dag vrij op de Paasdagen.

Misschien wel mogelijk een weekend van een vakantie?
Wat voor België dan misschien het eerste weekend van de vakantie is kan dan voor ons Nederlanders misschien het tweede / laatste weekend van de vakantie zijn :)