Zomerse paardenfotomeeting Buinen (Exloërbos) - Drenthe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adawi

Re: Zomerse paardenfotomeeting Buinen (Exloërbos) - Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:19

Leuk! Ik zal straks even mijn aanmelding doen als ik achter de pc zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:54

Is goed! :j

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 09:52

We gaan lekker dames! Hopen dat het nog even zo doorloopt, en dat we een goede lijst hebben om te stemmen straks! Het uitnodigen van vriendinnen met hun paard mag hè! Alleen maar leuk. En hetzelfde geldt natuurlijk voor de fotografen. Wat ik wel belangrijk vind, is dat degene die zich opgeeft een Bokt account moet hebben. Desnoods eentje aanmaken. Zo is de communicatie het beste namelijk.

Zondag 16 augustus is helaas al afgevallen. Wat wel een optie is: de meeting in september houden. Dan zijn de vakanties over en als het goed is, bloeit de heide dan nog. http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Struikheide

Wie kan er zondag 13 september 2015, ipv 16 augustus?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:03

16 augustus kan ik niet, 13 september zou ik wel kunnen :)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:29

Opgave van mijn pony's, kunnen apart of samen

13 september zou voor mij schikken

Boktnaam: Adawi
Voornaam: Kitty

Naam paard: Harry
Ras en leeftijd: mini shetlander (vosbont), 7 jaar
Dit is zijn 3e? meeting
Wat kan jouw paard?: portet/losgooi/rij(mennen) foto's zijn allemaal mogelijk. Op het moment pony's aan het beleren voor tandem aanspanning (voor elkaar)
Opmerkingen: Harry heeft het altijd helemaal naar zijn zin bij een fotoshoot en kan netjes op redelijke afstand stil blijven staan. Weet vaak wat er van hem verwacht word.
Afbeelding
Afbeelding

Naam paard: Dorus
Ras en leeftijd: mini shetlander (vos), 5 jaar
Dit is zijn 1e meeting
Wat kan jouw paard?: portet/losgooi foto's zijn allemaal mogelijk. Op het moment wordt Dorus beleerd voor de wagen en zijn ben ik beide pony's aan het beleren voor tandem aanspanning (voor elkaar)
Opmerkingen: Dorus vind alles leuk en wil overal graag bij zijn. Voor hem zal het zijn eerste meeting zijn, maar heeft ook veel steun aan Harry.
Afbeelding
Afbeelding

Helaas nog niet echt foto's van hun samen

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:09

Citaat:
Modellen

rina - Rina - Eclips of a Moon - AQHA (Quarter Horse) 12 jaar - eerste meeting - Western en Engels - Eclips

maxie - Evelien - No Mercy Me - Quarter Horse - eerste meeting - basis Western - Onder voorbehoud! - No Mercy1No Mercy2

Van - Lynn - Wolf - Konik Polski, 6 jaar - eerste meeting - ohz bitloos/touwhalster - Wolf

f10j - Fabiënne - Zuen - Shetlander, 9 jaar - tweede meeting - mennen - Zuen1 Zuen2

Mcfly - Sharon - Jasper - onbekend, 20 jaar - 1e meeting - bitloos, voet geven, voltigepony geweest - Jasper1 Jasper2

Mcfly - Sharon - Anita - onbekend, 4 jaar - 1e meeting - bitloos, buigen - Anita1 Anita2

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:14

13 september kan ik wel :D

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 20:39

De reden dat ik bij de modellen heb gevraagd naar de hoeveelste meeting, is dat ik dit wil afstemmen op elkaar. (Ik kon het even niet beter verwoorden) Ik wil degene die nog nooit naar een meetng zijn geweest daarom voor laten gaan. Dit zodat zij ook de kans krijgen om mooie plaatjes van hun lieveling

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:50

Citaat:
Opgave fotografen

Boktnaam: Lisanne87
Voornaam: Lisanne
Fotografienaam: -
Camera en lenzen (die je verwacht te gebruiken: Canon 7D, 24-70
Jaren ervaring: 1
Wensen voor portfolio (stijlen): vrijheidsdressuur

Kan door de week (in de week van 10-14 augustus) de volgende dagen:
Kan zondag 16 augustus:

Ik wil mij ook graag opgeven onder voorbehoud van de data. In principe kan ik de data die zijn genoemd :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:56

Als de meeting naar 13 september verplaatst wordt, dan kan ik mijn vader aansporen om voor die tijd de auto gefixt te hebben. Voor augustus gaat niet lukken, i.v.m. hun vakantie :Y) Dus ik geef Caspian onder voorbehoud van de datum op. Zal eerst Sanne even een PB sturen en dan de quote aanvullen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:20

Citaat:
Modellen

rina - Rina - Eclips of a Moon - AQHA (Quarter Horse) 12 jaar - eerste meeting - Western en Engels - Eclips

maxie - Evelien - No Mercy Me - Quarter Horse - eerste meeting - basis Western - Onder voorbehoud! - No Mercy1No Mercy2

Van - Lynn - Wolf - Konik Polski, 6 jaar - eerste meeting - ohz bitloos/touwhalster - Wolf

f10j - Fabiënne - Zuen - Shetlander, 9 jaar - tweede meeting - mennen - Zuen1 Zuen2

Mcfly - Sharon - Jasper - onbekend, 20 jaar - 1e meeting - bitloos, voet geven, voltigepony geweest - Jasper1 Jasper2

Mcfly - Sharon - Anita - onbekend, 4 jaar - 1e meeting - bitloos, buigen - Anita1 Anita2

Jorinda - Jorinda - Caspian - Fjord, 9 jaar - 1e meeting - Recreatief, heeft inmiddels weer lange manen - Caspian1 - Caspian2 - Caspian3 - Caspian4 - Caspian5 - Caspian6

Sorry, ik kon niet kiezen tussen deze foto's :o

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 23:29

Ik denk dat ik de meeting naar 13 september zet dames.

hollyfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:44

13 september is voor mij ook prima

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:16

Dikke prima +:)+

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:43

13 september kan ik ook +:)+

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:53

Boktnaam: Jesicaaaa
Voornaam: Jessica
Fotografienaam:
Camera en lenzen (die je verwacht te gebruiken: Canon 1200D + 18 - 55 mm ( maar kan in de tussen kan ik een andere lens hebben alleen weet ik het nog niet zeker)
Jaren ervaring: 1á 2 jaar met normale camera Sinds kort fotografie ik met een spiegelreflex maar eerder altijd al een poosje met een simpele camera
Wensen voor portfolio (stijlen): maakt mij niet veel uit. Als het paard maar netjes zijn met nette tuig.

Onder voorbehoud van de Datum

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:08

Super! Dan kan ik ook met mijn oude dame!!

Ik zal je vanavond de info sturen!

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 00:32

Citaat:
Fotografen:

SanneRocky - Sanne - SanneWichertjes Fotografie - Nikon D3100 met Nikor 50 mm 1.8 & Sigma 70 - 300m 4-5.6 - 2 jaren ervaring +-

Tigress - Marinda - Perfect Memory Photography - Canon EOS70D + Tamron 70-200 - 5 jaren ervaring - Geen speciale wensen, zou wel bijpassend tuig matchend met het ras ontzettend leuk vinden

Gydja - Marthe - Marthe Fotografie - Canon EOS600D + 75-300 - 4 jaar - Bijpassend tuig zo als Tigeress aangegeven lijkt me leuk!

Hollyfield - Ramona - http://www.hodafi-fotoexpositie.weebly.com - Nikon D3200 + Nikor 55-300 - 1 jaar ervaring - geen speciale wensen

Love_Rosie - rosan - http://Www.rosanstokker.nl - Canon 70D+70-200

Lisanne87 - Lisanne - Canon 7D 24-70 - 1 jaar ervaring - vrijheidsdressuur

Jesicaaaa - Jessica - Canon 1200D 18-55 -1/2 jaren ervaring

Citaat:
Modellen

Jorinda - Jorinda - Caspian - Fjord, 9 jaar - 1e meeting - Recreatief, heeft inmiddels weer lange manen - Caspian1 - Caspian2 - Caspian3 - Caspian4 - Caspian5 - Caspian6

Mariska_28 - Tinker 23 jaar - ...

Adawi - Kitty - Harry - Shetlander 7 jaar - Portret/mennen/losgooi

Adawi - Kitty - Dorus - Shetlander 5 jaar - portret en losgooi

Buurvrouw Sanne, vast model.

Mijn buurvrouw gaat mee als met één van haar pony's als vast model. Ze weet nog niet precies welke ze meeneemt. Ze zijn allemaal leuk en staan graag voor de camera. Daarnaast zijn ze ook nog eens fotogeniek! Dus ik neem aan dat dit geen probleem zal zijn voor de fotografen.

Daarnaast nog even een voorstel: in de openingspost had ik het over 6 modellen, maar vanwege de aanmeldingen ga ik over naar 8 modellen. Mocht er iemand iets op tegen hebben (wat ik me niet kan voorstellen), dan hoor ik het graag.

Ik zie dat een aantal losgooien in de aanmelding hebben gezet. Dit gaat niet gebeuren. Er is hier helaas geen ruimte voor, plus dat ik het geen fijn idee vind en eigenlijk te veel werk.

Er is een groot breed zandpad en een veldje in de buurt van de locatie. Het veldje is echter eigenlijk een kuil en dus niet echt geschikt voor rijden. Het is wel vrij groot. Ik denk dat we ook het rijden niet echt kunnen gaan volbrengen. Wie is er op tegen om ook dit achterwege te laten? Eventueel zonder zadel er op zitten is natuurlijk geen probleem.

Omdat de laatste twee dingen dus zeer waarschijnlijk afvallen, zou er meer tijd kunnen zijn voor portret/knuffel/stand etc foto's. Wie vind het een goed idee om hier 20 minuten van te maken? Het is vrij veel, dat weet ik. Maar aangezien er verder geen foto's komen lijkt het me een goed idee.

Daarnaast (veel hè..? :D) wil ik eigenlijk nog geen maximum stellen aan fotografen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch? Het moet natuurlijk niet té druk worden en hier ga ik ook wel rekening mee houden.

Er komen gewoon, net als bij een normale meeting, een ochtend- en een middaggroep.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 01:34

sannerocky schreef:
Ik zie dat een aantal losgooien in de aanmelding hebben gezet. Dit gaat niet gebeuren. Er is hier helaas geen ruimte voor, plus dat ik het geen fijn idee vind en eigenlijk te veel werk.

Er is een groot breed zandpad en een veldje in de buurt van de locatie. Het veldje is echter eigenlijk een kuil en dus niet echt geschikt voor rijden. Het is wel vrij groot. Ik denk dat we ook het rijden niet echt kunnen gaan volbrengen. Wie is er op tegen om ook dit achterwege te laten? Eventueel zonder zadel er op zitten is natuurlijk geen probleem.

Omdat de laatste twee dingen dus zeer waarschijnlijk afvallen, zou er meer tijd kunnen zijn voor portret/knuffel/stand etc foto's. Wie vind het een goed idee om hier 20 minuten van te maken? Het is vrij veel, dat weet ik. Maar aangezien er verder geen foto's komen lijkt het me een goed idee.

Losgooien denk ik ook zeker niet aan. Miss Draak die Exloo/Buinen onveilig maakt neuhhh.
Maar dat veldje heb ik 2 jaar geleden nog gereden voor een fotoshoot. Ja het is een kuil, maar je kan er wel wat van maken. En met alleen standfoto's/knuffelfoto's sorry maar dan haak ik af. Clips kan goed stilstaan, maar 20 minuten lang begint ze zich echt te vervelen en dan krijg je alleen nog maar gekke bekken foto's. En denk er ook aan dat je in die periode met de dazen zit. Dat is dan wel een opgave voor de paarden (en heel veel vliegenspray) om ze zolang rustig te houden.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:13

20 minuten per paard is echt veel te lang. Een paard heeft maar een concentratie van een paar minuten, dan is het op. Met 4 x 20 minuten krijg je dus allemaal verveelde(en vervelende) paarden.

Je kunt portetfoto's beter zo kort mogelijk houden.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:28

Denk dat felix de 20 minuten ook niet vol gaat houden.. Dan krijg je idd net als clips ook gekke bekken foto's.
Losgooien gaat met felix ook niet, dan gaat houdini andere leuke plekjes van het bos bekijken ben ik bang :D
Denk dat rij en standfoto's onder het zadel dan wel leuk is.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:27

En ik denk dat de laatste fotografen dan ook echt niets meer hebben aan Caspian als het 20 minuten per fotografengroepje duurt. := Dan heeft ie het allemaal wel weer gezien en is alleen de grond nog interessant haha.

Dat we niet losgooien vind ik niet erg (wel zonde voor de fotografen, want hij kan echt lekker showen, maar als de fotografen dat op de foto willen zetten, zijn ze welkom in Glimmen haha ;)). Rijden is leuk, maar dat zou bij mij ook niet meer zijn dan een paar keer heen en weer crossen, want we hebben verder geen dressuurmatige hoogstandjes in onze hoge hoed. :+ Maar desondanks zou ik het persoonlijk wel leuk vinden als ik er even op kan klimmen. Dat brede zandpad verleent zich prima voor wat Caspian en ik "kunnen" namelijk :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:50

Nou ja voor rijfoto's (en als het weer nou echt mee gaat spelen en ik komende week hooien kan) daar heb ik dan wel een hele mooie (en omheinde) plek voor. 2.5 Ha met alleen buitenom omheining met aan 2 kanten bossages erachter en 1 kant open veld :D Op het moment grinnik, je zou er kunnen rijden, maar benen zie je dan niet :+

Ik denk dat alle paarden het na 2x 20 minuten stilstaan wel voor gezien houden :P Met 4 groepen is dat nl een uur staan en mooi wezen *D Het zou wel kunnen, maar dan moet je gewoon alle fotografen op een rij zetten, en dat alle fotografen per model in 1 keer fotograferen. Maar van fotograaf naar fotograaf en dan elke keer 20 minuten staan is denk ik teveel voor elk paard. Alle fotografen op een rij hebben we ook al een keer gedaan in Borgerswold. Omdat het zo verschrikkelijk warm was. De rest stond onder de bomen te wachten en stuk voor stuk zijn de modellen afgewerkt.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 07:59

Jullie hebben gelijk, dat is misschien toch wel wat lang. 15 minuten aanhouden dan? Ik snap dat het paard zich een lange tijd moet concentreren, maar 4x15 (kwartier) = 60 minuten. Zo lang duurt een normale fotoshoot (excl. rijden etc) ook. Ik denk dus dat een kwartier best mogelijk moet zijn.

Waarschijnlijk ga ik twee roosters maken. Eentje met 10 minuten en eentje met 15 minuten. Mocht het dan wel 30 graden worden, dan gaan we er sneller doorheen.

Langs het brede zandpad liggen allemaal van doe stapels omgezaagde bomen, dus dan moeten we even zien. Maar dan houden we het rijden er gewoon in.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 17:38

Iedereen het met de bovenstaande post eens? Dit is ook mijn eerste meeting, als organisatie dan. Dus ik hoor het graag van jullie.