[BESLOTEN] Hét bokt fotografen topic-meeting "Dream time"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: [BESLOTEN] Hét bokt fotografen topic-meeting "Dream time"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:17

Jaaaaaaa ik wil mee!!!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 10:20

Ik ga zo een lijstje maken!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:26

*\o/*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:41

Graag!! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:58

Ik heb nog niet veel met zonsondergang gefotografeerd, dat zal echt uitproberen worden voor mij. De twee shoots die ik gedaan hebben, waren leuk maar nog aardig in het veilige gebied zeg maar.

Qua onderwerpen, het is een duidelijke moodboard en vergt van mijn kant weer experimenteren met Photoshop. :j

Qua locatie, ik kom niet echt veel verder dan Drenthe en twee stranden (IJmuiden en Hargen) maar dat zal niet geheel handig zijn.

Willen we de modellen echt binnen Bokt houden? Anders kan ik via Facebook ook wel een balletje opgooien zodra datum en locatie bekend zijn.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:03

Aangezien dit idee samen met Wild dreams was, geef ik je even een inlichting :')

Mochten de modellen moeilijk te vinden zijn via bokt. Is het wel handig dat we opzoek gaan op fb etc.
Qua locatie is het dan toch handig om centraal Utrecht te pakken. En daar in de buurt te doen. Misschien verstandig om op zand te gaan. Strand etc kan wel, maar bedoel op een zandverstuiving.

Zon's ondergang eist niet zoveel ervaring. Maar wel handig als je een beetje weet hoe je moet instellen. Helaas heb ik denk mijn foto's toch niet, anders kon ik de instellingen opzoeken van de foto. Met nabewerken is gewoon spelen met de knopjes in ps en lr.

De stijl voor overdag hoef je natuurlijk helemaal niet na te doen. Dat is een keuze die je zelf maakt :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:07

Dank. :j

Ik bedoelde met locatie meer dat ik geen ervaring heb met andere locaties buiten de net genoemde om, dus dat laat ik aan jullie over. :) Beetje onhandig geformuleerd.

Deze is bijvoorbeeld met namiddaglicht gemaakt: http://makwafotos.nl/blog/wp-content/ga ... en/1-4.png.
En deze met zonsondergang: http://makwafotos.nl/blog/wp-content/ga ... en/1-5.png.
Beiden in het veilige gebied, dus daar ga ik nog flink even huiswerk van maken zodat ze meer gaan spreken. En hopelijk van te voren ook ruimschoots nog oefenen. :j
Ik ben nog niet zo van het echte Photoshoppen dus dat is inderdaad een kwestie van spelen met knopjes en turtorials volgen. Ik ga mijn best doen iig. :D

Voor overdag dito. :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:08

Als je een mooi strand wil is egmond aan zee erg geschikt. Ook mooi duingebied iets verderop waar je ook met je paard in mag dacht ik. Egmond aan zee zelf is een leuk dorpje met genoeg "pauze-mogelijkheden"

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:09

Magda toch complimenten voor je 2de foto, ik vind hem erg mooi. En je ziet duidelijk een zon's ondergang vind ik.
Er zullen ook echt wel fotografen zijn die je willen helpen met de instelling. Dan is het kleine beetje nabewerken niet erg groot natuurlijk :)

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:09

Ik heb TS een pb gestuurd en volg het topic!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:10

Anoli schreef:
Als je een mooi strand wil is egmond aan zee erg geschikt. Ook mooi duingebied iets verderop waar je ook met je paard in mag dacht ik. Egmond aan zee zelf is een leuk dorpje met genoeg "pauze-mogelijkheden"

het moet wel een beetje haalbaar zijn. Zag dat wilddreams dan bijvoorbeeld uit ermelo kwam. Mocht ze dan bijv tussendoor bij iemand instappen is dat natuurlijk voor haar makkelijker :).

REYNIR schreef:

Leuk, heb je je aangemeld met een paard/pony?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:12

Bedankt, hij is ook zeker netjes, maar ik vind hem nog te "veilig". :+ Tegen die tijd vraag ik wel of ik met iemand met veel ervaring ingedeeld kan worden haha.
Voor die tijd ook flink oefenen. :j

Leuk dat je Reynir aangemeld hebt. :):)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:15

Heb een mail gestuurd voor voorkeur locatie, tijd en maximale reistijd :)

Maximale reistijd is voor mij een beetje 'n dingetje als ik straks in het zuidelijkste puntje van NL woon :+ Dan is alles ineens heel ver weg.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:17

Leverage schreef:

Maximale reistijd is voor mij een beetje 'n dingetje als ik straks in het zuidelijkste puntje van NL woon :+ Dan is alles ineens heel ver weg.

Wanneer ga je verhuizen er heen? :')

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:17

Leverage schreef:

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:19

DShots schreef:
Leverage schreef:

Eind april begin mei gaan we naar Schinnen verhuizen, ligt net boven Maastricht & Heerlen :) Maar kan altijd wat regelen, vriend woont in Brabant dus daar kan ik ook naar toe.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:23

Oh wat zou k hier graag aan meedoen met Byoux en zn tante. Boux is bont met 2 maanogen en zn tante is cremello met maanogen. Hier dan evt interesse in ?
Dan kan k t namelijk ook aan t baasje vragen haha

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:24

VivaByoux schreef:
Oh wat zou k hier graag aan meedoen met Byoux en zn tante. Boux is bont met 2 maanogen en zn tante is cremello met maanogen. Hier dan evt interesse in ?
Dan kan k t namelijk ook aan t baasje vragen haha

Oh gaaf, heb je eventueel foto? <3

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:26

Ik heb een hele gave Quarter hengst welke western bereden is. Nu is vanuit mij de vraag, wat wordt er verwacht van de modellen?
Even een foto voor het idee:
Afbeelding

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:26

DShots schreef:
Anoli schreef:

het moet wel een beetje haalbaar zijn. Zag dat wilddreams dan bijvoorbeeld uit ermelo kwam. Mocht ze dan bijv tussendoor bij iemand instappen is dat natuurlijk voor haar makkelijker :).

REYNIR schreef:

Leuk, heb je je aangemeld met een paard/pony?

Paard, een witte IJslander :o

Ermelo is toch ook mooi voor een foto locatie?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:27

Ermelo zou voor mij ook mooi centraal zijn. :o Aangezien ik uit het oostelijke puntje van NL kom. :=

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:29

REYNIR schreef:
Paard, een witte IJslander :o

Ermelo is toch ook mooi voor een foto locatie?

Haha, ik moet meteen denken aan dat filmpje wat een tijd geleden rond ging op Facebook, van IJslanders die geen pony genoemd wilde worden :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:30

Ik heb ook een pb gestuurd!
Eventueel kunnen we twee locaties pakken die dicht bij elkaar liggen? Hier centraal liggende geschikte locaties denk ik.

Soesterduinen en Den Treek. Zijn al een hoop meetings geweest en in de treek heb ik zelf dit jaar een zonsondergang meeting. Ook zit daar dichtbij een pannenkoekenhuis dat niet erg duur is :)

Misschien kunnen we een lijstje maken met mogelijke locaties?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:31

Uitleg meeting

Even een kleine uitleg. Tegenwoordig zie je van die standaard modellen op een meeting. Wij als de fotografen huiskamer. Hadden het ideeen om een beetje een speciale meeting te organiseren. Vandaar ook de rassen die vermeld staan in de op. Dit zijn natuurlijk geen simpele rassen, en misschien ook wel moeilijk te vinden. Maar wie niet waagt, wie niet wint. Als western ruiter met een hengst is dit erg leuk, hengsten kunnen erg leuk staan als ze willen. En aangezien ik nog geen western model heb gehad, vind ik dit ook wel een uitdaging vanuit mijn kant. Maar denk ook wel voor de meeste.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:31