Fotomeeting Soesterduinen - honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Re: Fotomeeting Soesterduinen - honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:29

Ik ben nog nooit met een foto-meeting meegeweest, hoe lang zal het ongeveer duren als het 's middags is?

Heb een actieve maar lieve Australian Labradoodle in de aanbieding en zit er aan te denken om gezellig mee te gaan :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:01

De modellen worden gekozen dus het is niet zeker of je mee gaat :)

Modellen van dezelfde eigenaar gaan apart hier dien je als eigenaar dus ook iemand mee te nemen die je hond dus kan laten zitten oid.

Ik heb de planning om t van ochtend 10 - 12 uur incl losgooi foto's dan half uurtje pauze voor fotografen en dan van 12.30 - 14.30 de middag groep.

Elk model krijgt 15 min posseer pauze en dan aan t eind een uur losgooi foto's en als je zelf nog wensen hebt als eigenaar.
Er gaan in totaal 8 honden mee 4 ochtend en 4middag.

De honden dienen wel sociaal te zijn en niet zeer dominant, geef dit dan aan dan hou ik er rekening mee in de planning.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:34

Ik ga mijn Teckels opgeven :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:34

kani_ejj schreef:
De modellen worden gekozen dus het is niet zeker of je mee gaat :)

Modellen van dezelfde eigenaar gaan apart hier dien je als eigenaar dus ook iemand mee te nemen die je hond dus kan laten zitten oid.

Ik heb de planning om t van ochtend 10 - 12 uur incl losgooi foto's dan half uurtje pauze voor fotografen en dan van 12.30 - 14.30 de middag groep.

Elk model krijgt 15 min posseer pauze en dan aan t eind een uur losgooi foto's en als je zelf nog wensen hebt als eigenaar.
Er gaan in totaal 8 honden mee 4 ochtend en 4middag.

De honden dienen wel sociaal te zijn en niet zeer dominant, geef dit dan aan dan hou ik er rekening mee in de planning.

Nee dat snap ik, niet zo handig geformuleerd van mij :D

Maar 2 uurtjes zou wel moeten lukken als we uitgekozen worden. Heb me opgegeven met onze Doodle.
Ze is trouwens niet dominant, maar wil erg graag spelen en is daar soms iets te enthousiast in.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:37

Oke dat maakt niet zoveel uit. Heb helaas bij menig meeting met losgooi foto's verkeerd zien gaan ivm 2 dominante honden.
Vandaar dat ik dan wil weten of je hond dominant is

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:25

kani_ejj schreef:
Oke dat maakt niet zoveel uit. Heb helaas bij menig meeting met losgooi foto's verkeerd zien gaan ivm 2 dominante honden.
Vandaar dat ik dan wil weten of je hond dominant is

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Daar zou ik ook bang voor zijn, helaas gaan niet alle honden even goed samen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:17

Het zou fijn zijn als ik enige tijd van te voren weet of ik wel of niet mag komen met Mila

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:43

Ik zal straks even een info berichtje zetten. Heb nu goed ontvangst.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:06

Hierbij zo goed als alle informatie :)

De dagindeling
In het schema wordt een weergave gegeven hoe de dag er uit zal zien.
De tijden zijn ruim genomen zodat iedereen rustig aan kan doen.
Zo kan je naar verschillende plekjes lopen met de modellen of even overleggen met je mede-fotograaf. Voor de wat ongeduldigere of jonge honden zou je eventueel ook tussendoor een korte pauze houden.

De locatie is de Soesterduinen. Het adres komt te staan in het schema.
Iedereen wacht op de afgesproken plek zodat ik weet dat iedereen er is.

voor de middag groep, graag allemaal op tijd aanwezig zijn.
Graag allemaal wachten tot dat ik er ben, we lopen gezamenlijk naar de locatie waar de fotografen op jullie zullen wachten. Gelieve ook jullie blijven staan op de afgesproken plek.

Info Fotografen
Van de fotografen wordt er verwacht dat zij min 5 max 10 foto’s per hond afleveren, op klein formaat met naam/logo. Deze moeten binnen 3 weken na de meeting af zijn.
De eventuele nabestelling en de prijs hiervan bespreek je prive met het desbetreffende model (althans, de eigenaar ervan).
Het is niet de bedoeling dat alle foto's worden gegeven, en ook niet foto's zonder logo op groot/orgineel formaat voor gratis en voor niets.
dit is niet fair tegenover de andere fotografen die dan moeite voor niets doen.

Meenemen:
- Cameragear
lens, body & tas
Genoeg (lege) geheugenkaartjes
Volle Accu (eventueel reserve)
Reflectie scherm
- Paraplu/plastic tas voor als het regent
- Eten en drinken

Tips:
- Maak gebruik van je collega fotograaf. Stel vragen, overleg en bedenk samen hoe jullie het beste foto’s kunnen maken. Daag elkaar uit!
- Leer ook van elkaar! Daar zijn deze meetings voor.
- Hou voldoende afstand van de andere fotografen
- Stel je open voor eventuele opmerkingen (zie dit niet als kritiek) of vragen
- Ga van te voren onderzoek doen naar verschillende honden poses of invalshoeken, probeer deze ook uit!
- Leg eigenaren vriendelijk uit hoe ze het beste hun hond kunnen neer zetten, deze hebben vaak geen benul van mooie composities.
- Kleed je aan in laagjes, zo kan je altijd nog iets uit of aan trekken als het te warm/koud is.
- Kom op tijd ! wie niet op tijd is blijft achter.

Info Modellen
Om mooie foto’s te kunnen maken van de honden willen we ervoor zorgen dat ze er natuurlijk op hun mooist opstaan. Hier een aantal tips voor de meeting:

- Zorg dat je hond mooi schoon gewassen en/of geborsteld is.
- Gebruik een mooi schone halsband. Als je meerdere hebt, kies de kleur die het beste bij jou hond staat of neem er meerdere mee, mocht je hond alleen aan een tuig kunnen, gelieve geen druk of een dek te gebruiken zoals K-9. Je hond mag natuurlijk ook helemaal los zonder tuig oid.
- Gebruik een dun touwtje/lijn als je hond niet los kan met portret
- Ga op onderzoek uit naar mooie honden foto's en kijk of er foto’s bij zitten die jij zou willen van je hond. Zet deze bijv op je telefoon en stel het voor aan de fotografen. (eventuele andere wensen zijn natuurlijk ook welkom)
- Oefen alvast met je hond om “netjes” stil te staan, zitten en liggen en kijk waar je hond leuk op reageert (zijn oortjes naar voren doet). Voor de meeste honden is het allemaal vrij nieuw en sommige zullen wat overweldigend zijn door de drukte, maar het is fijn om je hond zoveel mogelijk proberen voor te bereiden. (dit maakt het makkelijker voor fotografen)
- Voor de eigenaren, geef je hond min een uur voor de meeting te eten, nuchter mag ook. Zorg dat die niet meer nat is van bijv kwijlen in de auto, wassen oid. Zorg dat die alles heeft gedaan, plasje poepje. Laat hem liever niet te lang rennen, hierdoor heb je tong uit de bek wat bij 1 of 2 foto's leuk is maar niet bij alle. Gelieve mocht er water of plassen zijn je hond niet erin doen, dit mag bij het losgooien.
- Trek mooie, schone, kleding aan (eventueel in stijl met je hond). Zorg wel dat je laagjes aan hebt, mocht het te warm of te koud zijn kan je altijd iets aan/uittrekken. Geliieve geen felle kleuren of wit.
- Kom op tijd ! wie niet op tijd is blijft achter.

Meenemen:
- poetsgerei. Denk hierbij aan babydoekjes om even snel de ogen of neus schoon te maken (en borstels).
- dunne riem/touwtje (mocht je hond niet loskunnen, gelieve een 10 meter touw eraan doen, bijv een longeertouw liever geen uitloopriem
- Een helpende hand. Het is handig om iemand mee te nemen. Diegene kan bijvoorbeeld je hond even vasthouden, snel wat wegpoetsen, helpen dragen van je spullen of tijdens het fotograferen je hond attent houden en evt reflectie vasthouden
- poepzakjes, bakje met snoepjes of iets anders waar je hond op reageert.
Vaak als je snoepjes hebt zal de hond ook attenter zijn op de eigenaar.
Onderzoek wat het beste voor jullie werkt.

Na afloop
Als de meeting geweest is hebben de fotografen 3 weken de tijd om de foto's te plaatsen. Deze zijn op klein formaat (niet geschikt voor print) en met logo. Eventuele nabestellingen (Groot formaat, voor print, zonder logo) wordt prive besproken tussen fotograaf en model.
de foto's mogen op je eigen site neergezet worden, geef wel een proefje op bokt, vinden we wel zo leuk :j Nadat alle fotografen hun foto's hebben geleverd (binnen de 3 weken) wordt er nabesteld.

Als de fotografen hun gegevens willen plaatsen en waar/hoe ze het makkelijkste bereikbaar zijn. Dat is handig voor eventuele nabestellingen, hiervoor komt een bericht waar je zelf in kan zetten.

Mochten er vragen, ideeen of suggesties zijn hoor ik dit graag.
Jullie krijgen tegen die tijd ook mijn telefoon nummer mocht je in de file staan niet kunnen vinden oid kan je me altijd bellen of appe.

Afmelden graag optijd, niet last minute wat nu blijkbaar een trend is met meetings.
Helaas vaak genoeg voor niks op een locatie gestaan.

Is je hond dominant of juist erg onderdanig of angstig meld dit van te voren zodat ik daar rekening mee kan houden.

Ik hoor ook graag welke voorkeur jullie hebben
Lange duinen (foekenlaan)
Hier zit bos, zand en wat heide
korte duinen (birkstraat)
Hier zit bos en zand en heel klein beetje heide

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 22:05

Ik ben nog nooit in de soesterduinen geweest, maar de lange duinen klinkt wat aantrekkelijker, omdat daar meer heide is. :)

Dit is als het goed is de up-to-date lijst. We hebben voornamelijk nog fotografen nodig.
De modellen zonder verdere info heb ik een pb gestuurd met de vraag of ze nog kunnen/willen.

Fotografen:
1. Elvira/ kani_ejj / http://www.kaniejj.wix.com/sternphoto
2. Naomi / Naoom_ / http://www.ndebruijnfotografie.weebly.com
3.
4. ? / _Rianna_ / ?
5. Demi / DShots / http://www.demivanreevenfotografie.weebly.com
6. Marlinde / Moonfight / https://www.facebook.com/pages/MPG-Foto ... ts&fref=ts
7. Vivian / Kylalover / http://www.facebook.com/viviantusveldfotografie
8.

Reserve:
1. Elin / LOVESUSHI / http://elindaisyfotografie.tk

Modellen: (nog niet definitief)
1. LOVESUSHI / Layla en Nestor Nelson / Lhaso apso en kruising / Nestor Nelson Layla / middag
2. xx_Irisje / Ridgeback
3. dakota / 2 Duitse herders
4. ApolloPaard / Mila / Border collie / Mila / geen voorkeur
5. xChiva / Mocca / Spaanse waterhond Mocca 1Mocca 2 / Ochtend
6. Nevaya / Joey & Diggle / 2 Chihuahua's (samen)/ Joey Diggle / geen voorkeur
7. _Rianna_ / Lady / shih tzu
8. MadelonSunny / Lieve en Guus / Chocolade Ruwhaar Dwerg Teckel en Black&Tan Langhaar Kaninchen Teckel / Lieve Guus / Geen voorkeur
9. angelaatjuh / Lizzy / Labradoodle / Lizzy 1 Lizzy 2 / Middag

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:34

Naoom_ schreef:
Ik ben nog nooit in de soesterduinen geweest, maar de lange duinen klinkt wat aantrekkelijker, omdat daar meer heide is. :)

De lange duinen is inderdaad een mooie plek :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:15

Nemen we de lange duinen schrijf ik alvast adres op.

Kan de reserve fotograaf kan die niet of ?? Hebben 8 fotografen nodig dus iedereen die zich nog aanmeld wordt reserve :)

Ik kom morgen naar huis dan neem k m wel weer over :)
Ik sluit de aanmeldingen zondag om 22.00 uur maandag tot 18.00 kan je stemmen en om 19 uur is ee lijst

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 11:41

Ja dat zou kunnen, maar omdat ze ook model staat was het meer als extra mocht het nodig zijn. Maar dan kunnen we het zo wel doen :j
Is goed!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:13

Huh ik snap het even niet :#

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:17

Wat leuk, deze meeting :)
Even voordat ik een uitgebreide PB ga sturen, is er nog ruimte voor modellen?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:37

Niekje51 schreef:
Wat leuk, deze meeting :)
Even voordat ik een uitgebreide PB ga sturen, is er nog ruimte voor modellen?

Volgens mij kan je je opgeven tot zondag ;) Dan wordt er daarna gekozen wie er mee kunnen

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:40

Kan je ook alleen zeggen als je smidags kan? Misschien wil ik mij opgeven maar ik kan niet in de ochtend ivm werk (en misschien kan ik er dan 2 meenemen aangezien mijn pup uit spanje waarschijnlijk de 17e komt afhankelijk hoe hij is :P )

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 14:45

Je kunt je nog opgeven tot zondag :j
En ook voorkeur aangeven voor de ochtend of middag, dan houden we daar rekening mee.

Lovesushi, je had je toch opgegeven als fotograaf als reserve als we een tekort hadden? Dan bedoeld kanniej dat we jou gewoon bij de fotografen zetten zodat we nog maar 1 fotograaf nodig hebben.
Als je iemand bij hebt die je honden kan laten poseren?

Anissa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:05

Ik zou in principe wel meewillen als fotograaf.
Echter kan ik niet garanderen dat ik mee kan dit omdat ik aan een nieuwe studie begonnen ben en ik niet precies nog weet hoeveel tijd ik in de weekenden moet spenderen

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:10

Graag alleen aanmelden als je echt mee ka

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:26

Ik wou eigenlijk alleen mee als fotograaf als mijn honden mee mogen en jullie echt iemand nodig hebben, voor alleen fotograferen vind ik het te ver en dit wil ik mijn moeder niet aan doen(niet zeker of ik mijn rijbewijs dan heb).

Over Nestor, hij is een beetje bangig voor grotere/dominatere honden en dan kan hij een hapje geven, bij mij doet hij dit eigenlijk nooit meer, maar bij mijn moeder soms wel. Een UUH of THOR en hij snapt dat dat niet de bedoeling is. Verder gebeurt dat eigenlijk alleen aan de riem, niet als hij los is.. Ik zeg als hij voor het eerst snuffelt ook altijd lief he en dan snapt hij (denk ik) dat hij niet moet happen.. :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:32

oke, nee dat is prima

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:45

Ik meld me af! :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:41

Oke haal je van de lijst.

Naoom ik neem m over thx dat je het begin voor me hebt gedaan :)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:31

Meld me aan als fotograaf

Kim/kimmie19 /http://kimdoggerfotografie.jimdo.com/

Pb is ook verstuurd