Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NESCAFE schreef:Heb je een computer beschikbaar om een presentatie te geven of is het alleen mondeling gepland?
nobbie91 schreef:oh dit lijkt me echt heel erg tof! Heb alleen zelf helemaal geen studio ervaring ofzoiets. Zou ik toch op een of andere manier hierbij kunnen zijn?
Aanmeldingen: schreef:Lijstje niet quoten / Boktnaam - Naam - Onderwerp presentatie
Deelnemers worden uitgekozen obv kennis & ervaring en onderwerp van presentatie
Fotografen met een studioset:
- Bagheera_206 - Richard - Lichtmeten | Tetheren met USB/Eye-Fi
- chanelle14 - Chanelle - ???
Strobistfotografen:
- Yvettee - Yvette - ???
- Leverage - Kim - Productfotografie
- JAZZ4ff - Frans - Poses modellen
- Leonyr - Leonie - Omgaan met huisdieren in de studio | behelpen met weinig materiaal
Fotografen (nog) zonder flitsers:
- kani_ejj - Elvira - Composities huisdieren
- EngeltjeS - Devica - ???
- Marcato - Suus - ???
Aanmeldingen: schreef:Lijstje niet quoten / Boktnaam - Naam - Onderwerp presentatie
- Bagheera_206 - Richard - Lichtmeten | Tetheren met USB/Eye-Fi
- chanelle14 - Chanelle - ???
- _Jessie - Jessie - 4 Basisprincipes
Strobistfotografen:
- Yvettee - Yvette - ???
- Leonyr - Leonie - Omgaan met huisdieren in de studio | behelpen met weinig materiaal
- Marcato - Suus - ???
chanelle14 schreef:Nou, ik sta op het punt om een achtergrondset en de statieven te bestellen!
Verder heb ik zo'n paraplu en softbox.
_Jessie schreef:Ik heb me aanmeld om eens te kijken of ik nu wel mee kan
Ik kan kijken of mijn school in Utrecht de lesruimte verhuurt.
Het is een studio maar er kan maar 1 max 2 set tegelijk opgezet worden...Dus tamelijk klein.
Wel ruimte om te zitten en voor laptops.
_Jessie schreef:Oeh Richard ik zou het heel graag willen dat setje haha
Nee ik heb een Jinbei Master kit > http://www.studio22.co.za/images/jinbei/jinbei11.jpg
En nog steeds geen lichtmeter maar ik moet ook zeggen dat ik die niet gebruik ook al heb ik de mogelijkheid er toe. Het is wel fijn werken maar ik werk toch liever op gevoel.
Ik neem uiteraard mijn hele hebben en houden mee dan!
Wat ik bedoel met de 4 principes die ik jullie misschien wel kan leren zijn 4 dingen die je terug moet zien in je foto om diepte en leven te krijgen. 4 principes waar ik echt boos en scheldend aan het zitten werken
Glans, kleur, structuur en vorm. Als je het zo leest denk je ja, maar dat heb ik toch altijd? Maar het zit zo in de details. Ik ben er nu 3 jaar mee bezig geweest (Die 4 principes) en ik zie nu pas dat ik het ook echt toepas en dat je foto er zoveel beter door wordt. Dus dat zal ik proberen uit te leggen
Beetje theorie van mijn opleiding
Ik zal eens vragen of het kan die studio van school, gewoon als reserve
Aanmeldingen: schreef:Lijstje niet quoten / Boktnaam - Naam - Studioset - Onderwerp presentatie
- Bagheera_206 - Richard - 2x500Ws / 2x250Ws / 1x100Ws + Achtergrondset - Lichtmeten | Tetheren met USB/Eye-Fi
- chanelle14 - Chanelle - 2x???Ws + Achtergrondset - ???
- _Jessie - Jessie - 2x300Ws / 2x200Ws + Achtergrondset - 4 Basisprincipes / Glans, kleur, structuur en vorm
Strobistfotografen:
- Yvettee - Yvette - ???
- Marcato - Suus - ???