Centraal portfolio modellen topic?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Re: Centraal portfolio modellen topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:29

is het misschien niet een idee om er ook bij te vermelden of het model in een speciale omgeving gefotografeerd kan worden? Dat er bijvoorbeeld een mooi bos of natuurgebied in de buurt is? :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:35

Dat kan de fotograaf toch nader bespreken met de modellen neem ik aan? Je moet weer niet te veel info erin proppen.

Want een fotograaf gaat af op of het model in de portfolio past en niet op de omgeving, daar kan altijd wel wat op gevonden worden namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:36

omgeving is altijd wel iets op te vinden inderdaad. :-) Als een model je aanspreekt dan kom je er wel uit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:38

Ik persoonlijk vind dat je niet een model als zijnde portfolio model kan opgeven als je geen leuke locatie te bieden hebt :o het gaat immers om een portfolioshoot en niet een oefenshoot (is wat ik uit de OP op kan maken...) Dan moet het model wel iets kunnen toevoegen aan een portfolio :P Ik wil geen paard op een industrieterrein op de foto gaan zetten ofzo :') al zou dat ook wel een leuk effect geven maar hopelijk is mijn punt duidelijk ahha :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:39

maar ik neem aan dat iedere locatie wel z'n plekjes heeft? als je overal stenen en stro als achtergrond hebt neem ik aan dat je je paard niet beschikbaar stelt?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:40

En dat is denk ik precies waarom het handig is om van te voren erbij te zetten wat voor locaties mogelijk zijn :j
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 19-02-14 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:40

lifaya schreef:
Ik persoonlijk vind dat je niet een model als zijnde portfolio model kan opgeven als je geen leuke locatie te bieden hebt :o het gaat immers om een portfolioshoot en niet een oefenshoot (is wat ik uit de OP op kan maken...) Dan moet het model wel iets kunnen toevoegen aan een portfolio :P Ik wil geen paard op een industrieterrein op de foto gaan zetten ofzo :') al zou dat ook wel een leuk effect geven maar hopelijk is mijn punt duidelijk ahha :))

Snap ik wel, alleen kan je dat altijd met het model zelf wel bespreken wat de mogelijkheden zijn qua locatie toch? Want je kan ook beslissen om naar een compleet andere locatie te gaan.

Want als de locatie geweldig is maar het model niet voor mijn portfolio, ga ik er alsnog niet voor , snapje mijn punt ook haha?
Laatst bijgewerkt door Duality op 19-02-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:41

Maar niet alle modellen kunnen met een paard naar een andere locatie :P heb al vaker meegemaakt bij (betaalde) shoots dat de locatie echt bagger was :') dan moet je het doen met 1 boompje midden in een woonwijk bv :')

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:42

lifaya schreef:
Maar niet alle modellen kunnen met een paard naar een andere locatie :P heb al vaker meegemaakt bij (betaalde) shoots dat de locatie echt bagger was :') dan moet je het doen met 1 boompje ofzo midden in een woonwijk ofzo :))

Haha echt, nouja van mij mag het, maar het hoeft niet per se

dus mocht je dat erbij willen zetten ga je gang ik hou je niet tegen haha, ik update de lijst wel :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:43

en als je nou kort erbij zet bijv. strand, heide, bos oid? Dan is het ook niet gelijk propvol :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:44

CoronaLime schreef:
en als je nou kort erbij zet bijv. strand, heide, bos oid? Dan is het ook niet gelijk propvol :D

Prima wat mij betreft hoor :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:44

Qua modellen zelf vind ik het belangrijkste dat ze goed in hun vacht zitten, dus niet half geschoren ofzo, en dat ze goed op conditie zijn. Niet te mager, spierloos of te dik dus :P Verder moet je als fotograaf in principe van elk paard wel mooie foto's kunnen maken, maar een palomino of valk is natuurlijk altijd net iets leuker dan een saaie bruine of schimmel of vos :')

Maar dit zijn dus tips voor mensen die zich hier als portfolio model willen opgeven. Natuurlijk vind iedereen zijn paard prachtig maar denk ook even aan hoe een fotograaf er tegen aan kan kijken :P
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 19-02-14 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:45

lifaya schreef:
Qua modellen zelf vind ik het belangrijkste dat ze goed in hun vacht zitten, dus niet half geschoren ofzo, en dat ze goed op conditie zijn. Niet te mager, spierloos of te dik dus :P Verder moet je als fotograaf in principe van elk paard wel mooie foto's kunnen maken, maar een palomino of valk is natuurlijk altijd net iets leuker dan een saaie bruine of schimmel of vos :')

Tuurlijk, maar dit gaat echt om portfolio modellen en dan zoek ik toch echt dat paard met dat beetje extra haha :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:46

Absoluut, heb daarom ook nog wat aan mijn bericht toegevoegd haha maar je was sneller :')

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:47

Haha mee eens , ik lees het idd en zo is het inderdaad ook

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:49

even een leuk voorbeeldje. Stel er valt heeeeel veel sneeuw.... dan vind ik elk paard leuk om te fotograferen zolang het maar goed in de vacht zit en op conditie is én dat die los mag rennen met een leuke achtergrond :P Dan voldoet alles :j :P

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:50

lifaya schreef:
even een leuk voorbeeldje. Stel er valt heeeeel veel sneeuw.... dan vind ik elk paard leuk om te fotograferen zolang het maar goed in de vacht zit en op conditie is én dat die los mag rennen met een leuke achtergrond :P Dan voldoet alles :j :P

Jaa geld voor mij ook inderdaad, alleen baal ik als een stekker dat er geen sneeuw is gevallen :') :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:52

Ik heb eventueel een zwarte met 4 witte voetjes en een snebje. Loopt Z2/ZZLicht/junioren en zit goed in de spieren. Sjiek hoofd en zowel op trens als op stang en trens gereden. We beschikken over bos, maar ben daar zelf nog niet echt geweest. Zou wel mooi moeten zijn. We staan op een stal met een buitenbaan langs een stukje gras en bomen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:53

Paard, Gelderland (Achterhoek)

Afbeelding

Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:53

mavantos schreef:
Ik heb eventueel een zwarte met 4 witte voetjes en een snebje. Loopt Z2/ZZLicht/junioren en zit goed in de spieren. Sjiek hoofd en zowel op trens als op stang en trens gereden. We beschikken over bos, maar ben daar zelf nog niet echt geweest. Zou wel mooi moeten zijn. We staan op een stal met een buitenbaan langs een stukje gras en bomen.

Topic even lezen graag, geen aanbiedingen op deze manier.

Zo houden we het overzichtelijk

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 23:53

Maartenn schreef:
Paard, Gelderland (Achterhoek)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zou jij je ook op de goede manier aan willen melden?

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:58

O sorry

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:01

@maartenn, je moet even een pb'tje sturen met de info naar Justine. Ze houd de lijst zo bij en blijft het overzichtelijk ;)

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:02

pimaude schreef:
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

acherum, hij bedoelt het goed! Nou maarten, 3e poging je kunt het! *\o/*
Laatst bijgewerkt door LovesSam op 20-02-14 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:03

Zo kan het toch ook gewoon, ik zie niet in waarom zij het moet doen als ik het er zo bij kan zetten.