FM Paarden @ Surae (Dorst) ZA 02-08-2014 ~ Modellen gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:40

Ik heb me ook aangemeld met mn knapperd :)

Afbeelding
Afbeelding

Booooo

Re: FM Paarden @ Surae (Dorst) ZA 02-08-2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:55

Even stipje..

Meld me zo aan :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:27

oeh ik wil ook meedoen :D !!!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:49

Zo, de lijst is weer up to date! Leuk dat er zoveel animo is.

Citaat:
NIET QUOTEN

Aangemelde fotografen
Deze worden gekozen door mij, welgeteld 5

1. Suuszels • Suzanne • SiteFacebook
2. _Sanne • Sanne • SiteFacebook
3. First_Unique • Ilse • SiteFacebook
4. Jikkeee • Jikke • SiteFacebook
5. Lara • Lara • Facebook
6. Chriske • Chris • SiteFacebook
7. Kani_ejj • Elvira • SiteFacebook

Aangemelde modellen
Deze worden geselecteerd door de gekozen fotografen, in totaal 6

1. Blingh • Cimmy • Rogan, Tinker ruin • Foto, Foto
2. Amber27 • Amber • Victory, KWPN • Voorkeur longeren • Foto, Foto, Foto
3. Amber27 • Amber • Easy-Citango, KWPN • Voorkeur longeren • Foto, Foto, Foto
4. Eefjedekort • Eefje • Flow, Quarter • Niet zeker, longeren kan altijd • Western • Foto, Foto
5. _Caitlinnn • Caitlin • Flynn, NRPSxAV • Paddock+longeren • Cowgirl thema misschien? • Foto, Foto
6. Booooo • Bo • Prio, Appaloosa Fewspot • Longeren met hoofdstel • Foto
7. MadelonSunny • Madelon • Sunny, oude type Haflinger • Paddock • Kan los staan, kleine VD oefeningen, veel behang, makkelijk model • Foto, Foto, Foto

Nummer 4, Eefje met Flow, is nog onzeker omdat ze nog jong is. Afhankelijk van hoe de africhting verloopt kan ze aanwezig zijn.
Op verzoek van Cimmy via FB heb ik Rogan er al bijgezet. Verdere informatie volgt snel.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:20

toch maar aangemeld met ches en sallie. zou sallies 2e keer zijn haha. hij begint nu weer wit te worden.

Afbeelding

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:28

Ik heb mij ook aangemeld via pb

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:31

Eindelijk een FM in de buurt, helaas kan mijn hafling niet iets 'bijzonders', en durf ik niet de zeggen of ze gelongeerd kan worden aan een touwhalster.. sjips..

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 22:36

loeloemoekie schreef:
Eindelijk een FM in de buurt, helaas kan mijn hafling niet iets 'bijzonders', en durf ik niet de zeggen of ze gelongeerd kan worden aan een touwhalster.. sjips..

Meld je gewoon aan! Je weet nooit ;)
Stel dat je gekozen wordt kun je altijd de dag zelf nog kijken.
Ik neem sowieso een touwhalster mee wat vrijwel elk paard past.

Lijst is weer up to date :D
Fijn dat er zoveel animo is zeg. Heb er al zin in.
Vind het helaas wel erg jammer dat er rond deze datum véél fotomeetings georganiseerd worden rondom Surae.
Het is overigens mijn bedoeling om rekening te houden met de natuur. We gaan niks kapotmaken :)

Citaat:
NIET QUOTEN

Aangemelde fotografen

8. Callychanel • Nikita • Site
9. Hanna_94 • Joyce • Facebook

Aangemelde modellen

4. Eefjedekort • Eefje • Flow, Quarter • Touwhalster • Western • Foto, Foto
5. _Caitlinnn • Caitlin • Flynn, NRPSxAV • Paddock+longeren • Cowgirl thema misschien? • Foto, Foto
6. Booooo • Bo • Prio, Appaloosa Fewspot • Hoofdstel • Foto
7. MadelonSunny • Madelon • Sunny, oude type Haflinger • Paddock/Touwhalster • Kan los staan, kleine VD oefeningen, veel behang, makkelijk model • Foto, Foto, Foto
8. sMieke • Maaike • Chester, Tinker x Welsh • Paddock/Touwhalster • Bitloos NH • Foto, Foto
9. sMieke • Maaike • Sallie, PRE • Misschien paddock, altijd touwhalster • Zadelmak, toverbal • Foto, Foto

Nummer 4, Eefje met Flow, is nog onzeker omdat ze nog jong is. Afhankelijk van hoe de africhting verloopt kan ze aanwezig zijn.
Op verzoek van Cimmy via FB heb ik Rogan er al bijgezet. Verdere informatie volgt snel.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:41

er zijn rondom de plas meer mooie plekken, zo maken we niet teveel kapot. zo heb je aan de andere kant ook een hele mooie vlakte en die is niet ver van de plas :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 22:42

chriske schreef:
er zijn rondom de plas meer mooie plekken, zo maken we niet teveel kapot. zo heb je aan de andere kant ook een hele mooie vlakte en die is niet ver van de plas :)

Daarom! Ik ga ook nog even bellen/mailen met het beheer of het uberhaupt wel toegestaan is. Wil geen boete riskeren namelijk!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:45

als het goed is mag het gewoon, prikpaaltjes weet ik alleen niet zeker. zolang de grond er niet onder lijd en de andere mensen er niet mee in de weg worden gelopen, maar een mailtje sturen is altijd handig ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:45

Bellen met het beheer zou ik niet doen.

Er worden daar zoveel shoots georganiseerd, zou niet weten waarom het niet mag. Je mag daar ook gewoon rijden.

Zo maak je misschien slapende honden wakker als je de boswachter gaat inlichten.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:08

ja dit word naar mijn weten al iets van de 15e meeting daar.. de boswachter is niet de moeilijkste maar niet iemand die iets door de vingers wil zien.. :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:23

Vind het inderdaad ook erg jammer dat er zoveel meetings worden georganiseerd, zag rondom deze datums ook al 2 voorbijkomen.
Maar hoop dat ik deze wat kan onderscheiden van de anderen :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:27

Daar van 1 van mij die vanaf dec er al staat ;).

Zolang je de natuur niet schaad of afval rond laat slingeren kan t geen kwaad

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:29

kani_ejj schreef:

Dat weet ik hoor Elvira! Doelde ook niet op jou hoor ;)
Meer in het algemeen.

Drollen ook opruimen denk ik zo. Maar dat komt wel goed.
Wilde er een hier organiseren omdat ik er zelf nog nooit ben geweest.
Dus ga misschien dit weekend de locatie bekijken, afhankelijk van hoe het gaat.
(verstandskies getrokken vandaag, reageer er helaas erg heftig op)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:39

Poep opruimen hoeft niet hoor er lopen wilde koeien die overal poepen haha

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:49

Booooo schreef:
Poep opruimen hoeft niet hoor er lopen wilde koeien die overal poepen haha

Whaha okee :D
Dat wist ik nog niet haha.

Ik ben heel erg benieuwd, het is al veel te lang geleden dat ik een meeting heb bijgewoond.
Helaas gaat school voor en heb ik pas laat vakantie!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:58

kani_ejj schreef:

Natuurlijk kan dat wel kwaad... Door zo'n gedachtegang worden locaties verboden.

Uiteraard is het vanzelfsprekend dat je de natuur niet beschadigd en dat je geen afval laat rondslingeren, maar dat geldt voor iedereen, niet enkel voor organisatoren van meetings. ;)
Het gaat echt nog veel verder, en dat vergeten vele mensen soms!
Je komt daar plots aan met een heleboel paarden en met een heleboel mensen, onaangekondigd. Je hoeft in Dorst geen toestemming te vragen, maar volgens mij gaat het niet lang meer duren aangezien er op deze locaties al 5 meetings worden georganiseerd (en ja, ik organiseer er daar ook eentje, maar dat staat al vast sinds oktober). 1 meeting heeft nog geen datum, maar 26 juli, 2 augustus en 9/10 augustus worden daar al meetings georganiseerd. Net hetzelfde als in de Drunense Duinen, daar had je elke week een meeting.
En ik wil nou niet zeggen dat jullie deze meeting moeten afgelasten, want dan zou ik mijn meeting ook moeten afgelasten, maar je moet gewoon rekening houden met alles...
Als er kinderen een zandkasteel aan het bouwen zijn op de plek waar jij je paddock wilt opzetten, dan ga je niet vragen aan dat kind om ergens anders te gaan spelen, nee, dan zoek je een andere plek voor je paddock, plaats genoeg daar ;).
Ook lopen daar honden los. En het is altijd mogelijk dat er een hond achter de paarden gaat rennen. Je mag dan niet verwachten dat de eigenaar van die hond zn hond aan de leiband gaat houden, aangezien honden daar los mogen rondrennen (ik heb namelijk nog nergens gelezen dat je jouw paard in natuurgebied in een paddock mag laten los rennen :)) ).
Met warm weer, kunnen die koeien verkoeling zoeken in het meer. En als je ongeluk hebt, dan zoeken de koeien verkoeling in het ondiepe meer, waar jullie wss al een hele tijd de paddock hebben staan.
Wij hebben dit ook meegemaakt op een meeting daar vorig jaar. We gingen net aan de rijfoto's beginnen, en er stonden 2 koeien in de weg zeg maar. Ik heb die dan een beetje weggedreven, zeg maar, maar er waren 2 mensen die daar niet mee konden lachen. Oke, verontschuldigingen aangeboden en klaar, maar daarna heb ik die koeien mooi laten staan. :j Er zijn daar in totaal 3 meren geloof ik, en die koeien stonden gelukkig ook vaak in de andere meren, dus daar hadden we dan geen last van. Ook raad ik je aan om je spullen goed in het oog te houden, want die beesten zijn erg nieuwsgierig en stonden vaak bij de zadels ed. :')

Wat ik maar wil zeggen, is dat je gewoon met iedereen rekening houdt. Want als die kinderen naar hun ouders gaan en zeggen dat ze niet op die plek mochten spelen, dan kan het zijn dat die ouders naar de boswachter gaan om dit te melden. Hetzelfde geldt voor die mensen die kwaad waren toen ik die koeien wegdreef. En als er klachten komen van zo'n mensen, dan wordt het even snel verboden dan wanneer je de natuur beschadigd en afval achter laat.

Mest moet je idd niet opkuisen, het ligt daar vol met koeienmest (aan alle fotografen succes gewenst als je moet platliggen in of naast een koeiendrol :+ )

Ik bedoel dit niet slecht, eerder als tip omdat ik er al een paar keer ben geweest. Ik heb nog maar 1x te maken gehad met boze mensen, en oke, ik had die koeien niet moeten wegdrijven, maar ik zal niet de enige geweest zijn die al voor boze mensen heeft gezorgd, en dat zouden we ook moeten vermijden. Gewoon rekening houden met alles en iedereen en dan zal het volgens mij niet verboden worden.

Groetjes! :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:23

ja dat snap ik dt daar veel meer bij komt kijken, ik organiseer regelmatig meetings en niet alleen paarden.

Ik vraag vaak gewoon puur voor mezelf toestemming.
Het raarste is ik opende een topic met meeting in surae deze stond eerst al in okt daarna dec vanwege weer en nu naar t voorjaar.
en binnen no time stonden er 4 andere meetings bij in surae, niet van mij.

Maar hierdoor gaan de natuurgebieden kapot.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:37

Eentje zal van mij zijn, maar het was eerst niet de bedoeling dat we die meeting op Bokt gingen zetten aangezien hij besloten is, maar achteraf bekeken hebben we het toch maar gedaan omdat we anders mss met dubbelboekingen zaten die dag. Maar mijn meeting staat echt al vrij lang vast :j

Dat je zelf vaak meetings organiseert, wil niet zeggen dat je dan alles correct doet. Ik struikelde over jouw reactie, je gaat er veel makkelijker over. Nu zeg je dat er meer bij komt kijken, maar in je vorige post zei je wel iets helemaal anders.

Volgens mij ben je ook niet helemaal eerlijk dat je al eerder een meeting wilde organiseren in Surae, aangezien je in februari vroeg naar het adres van Surae. Als je in oktober daar een meeting wou organiseren, moet je in Februari niet gaan vragen naar een adres lijkt me :))

Maar ik zou niet altijd toestemming gaan vragen, alleen als de boswachter er iets van gezegd heeft. Zo gaan ze je uithoren wat je nu allemaal gaat doen, en als je zegt dat er paarden gaan loslopen in een paddock, dan zeggen ze sowieso nee. :=

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:20

Ik had iemand die adres wist maar m'n te leeft toen alles verwijderd waaronder ook de gegevens.

Maar maakt niet it weer on topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:26

Oh ik was je helemaal vergeten Zoey! Ik ga even eten en dan maak ik mijn aanmelding compleet!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:56

Anthea, dankje voor alle uitleg! Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.
In principe vind ik dat wij daar te gast zijn; we passen ons aan aan alles.
Kinderen zal ik sowieso niet wegsturen en koeien... tsja daar ben ik niet zo'n fan van!

Dus ik zal me iniedergeval echt te gast houden in het gebied zelf. Zoals je ook al zei, is er genoeg ruimte om een ander en de natuur niet in de weg te lopen ;)

@Cimmy: Maakt niet uit hoor ;)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:42

Bijgewerkt!

Citaat:
NIET QUOTEN

Aangemelde fotografen

8. Callychanel • Nikita • Site
9. Hanna_94 • Joyce • Facebook

Aangemelde modellen

4. Eefjedekort • Eefje • Flow, Quarter • Touwhalster • Western • Foto, Foto
6. Booooo • Bo • Prio, Appaloosa Fewspot • Hoofdstel • Foto
7. MadelonSunny • Madelon • Sunny, oude type Haflinger • Paddock/Touwhalster • Kan los staan, kleine VD oefeningen, veel behang, makkelijk model • Foto, Foto, Foto
8. sMieke • Maaike • Chester, Tinker x Welsh • Paddock/Touwhalster • Bitloos NH • Foto, Foto
9. sMieke • Maaike • Sallie, PRE • Misschien paddock, altijd touwhalster • Zadelmak, toverbal • Foto, Foto
10. tandlozemum • Lydia • Tommy, Fjord x Appaloosa • Paddock misschien, touwhalster • Foto, Foto

[/quote]