Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephzdesign

Re: Themameeting Steampunk Zwijndrecht Aug 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:44

Goed bezig Anne. Mm misschien ook een tip voor de modellen, om bij websites te kijken waar ze carnaval spullen verkopen. Ik weet nog wel een site waar je echt ook mooie carnaval spullen kan kopen. Zal zo dadelijk wel ff eventjes opzoeken :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:02

xDenies schreef:
Nista_RX schreef:
Trouwens! Ik weet niet of er ook jongens / mannen zijn die zich aanmelden, maar mocht daar interesse in zijn.... misschien dat ik m'n vriend kan overhalen hahaha! Hij heeft ook een steampunk outfit! :Y)

Mannen is voor mij geen probleem hoor. Kan juist iets heel leuks toevoegen.
Wel wil ik je er bij vertellen dat er 2 modellen per fotograaf ingedeeld worden.
De modellen met paard gaan alle fotografen af, dus ook alle 2 de modellen.

Is het zo een beetje duidelijk? Haha

Ah, ja, ik snap m! Afhankelijk van de datum kan ik heel misschien wel m'n paard meenemen, zou ik dit tegen die tijd misschien kunnen laten weten?

AnneXxX; oh wat handig! Daar zul je veel mensen een plezier mee kunnen doen! :)

Stephzdesign; Ik kijk daar ook wel eens, bij carnavalswinkels. De tip die ik kan meegeven is om daar dingen op tijd te bestellen, aangezien de kwaliteit meestal erg tegenvalt... dan kun je altijd nog verder zoeken naar iets dat beter is mocht het erg tegenvallen.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:11

Ook een erge aanrader is EBAY! :) Je kunt daar best veel spullen goedkoop krijgen. Ook vooral op het gebied van steampunk kun je er veel vinden, in Nederland is dit minder populair. Op t moment kijk ik daar ook veel rond voor uitbereidingen van m'n kostuum voor de Elf Fantasy Fair :)

Ik heb trouwens nog een tip voor mensen die nog een kostuum willen samenstellen:
Kijk eerst veel op het internet, en sla alle foto's op die jou aanspreken, al is het maar 1 detail die je leuk vind. Kijk op het end van elke foto wat je juist zo leuk vind aan dat kostuum. Probeer hier 1 plaatje van te maken, teken het desnoods uit of kijk bij webshops of je iets kunt vinden wat er op lijkt. Probeer niet 1 kostuum helemaal precies na te maken maar gooi je eigen creativiteit er in los. Ook kun je veel kleine details zelf maken. Ik heb bijvoorbeeld een choker (soort ketting om je nek / hals) zelf gemaakt van vilt en een ijzeren dingetje. Kost maar een paar euro en wat tijd, op internet ben je hier zo 20 a 30 voor kwijt. Kijk vooral bij kringloopwinkels! Hier heb ik zelf bijvoorbeeld een bruine brede riem vandaan. Beetje bewerkt, geknipt en gelijmd, zodat het om m'n schouder kon. Bij de sleutelslijperij heb ik gratis sleutels gekregen en een grote sleutelring gekocht. Resultaat is te zien op de foto op pagina 1 die ik heb geplaatst. Ook kun je vast dingen lenen van mensen in je omgeving om het vrij goedkoop te houden.
Steampunk schoenen zijn bijvoorbeeld ook onwijs duur... gewoon honderden euro's. Ik zelf heb bijvoorbeeld bruine pumps gekocht voor 20, en hier ijzeren dingetjes op gezet, klokjes d'r op, kettingen... ik ben nog geen 30 euro kwijt. Textiellijm doet het hier goed bij, onwijs sterk spul.

Ik zal vanmiddag even een foto sturen van die schoenen :)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:32

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:58

Foto's van de pumps die ik had gepimpt, misschien leuke inspiratie voor mensen? :)

Afbeelding

Afbeelding

Stephzdesign; Echt, carnavalskleding is écht slechte kwaliteit... Maar je kunt het inderdaad bestellen en dan kijken of het iets is!

Ik ga binnenkort met m'n vriend oud ijzer zoeken en naar sloperijen gaan om te kijken of we onderdelen kunnen vinden wat met steampunk te maken heeft. Ook heeft hij juweliers gemailt of ze oude horloge onderdelen hebben, zeer positieve reacties, we mogen gratis die tandwieltjes enzo meenemen. Geweldig! :D Heb ik hier voor nooit goed kunnen vinden!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:15

Als model zou ik niet komen met deze meeting, volgensmij staat het mij helemaal niet. En ik heb niet zulke kleding :P

Maar als fotograaf <<)

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:26

die schoenen zien er vet uit :). Ik zou het wel vet vinden om model te staan :D! geen idee of die kleren mij staan haha maar verkleden vind ik altijd wel leuk ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:54

Ik zou graag mee willen als fotograaf. Heb geen website want daar wil ik eerst een uitgebreider portfolio voor hebben. Wel al ervaring (jaar of 6) en veel paarden gefotografeerd maar nieuw in de modellen fotografie.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:13

Suus___ schreef:
Ik zou graag mee willen als fotograaf. Heb geen website want daar wil ik eerst een uitgebreider portfolio voor hebben. Wel al ervaring (jaar of 6) en veel paarden gefotografeerd maar nieuw in de modellen fotografie.

Als jij je via PB wilt opgeven, zou dat helemaal top zijn!

@ Robin,
Die hakken heb ik ook o_O Alleen dan niet zo gestyled, haha!
Maar ik ga opzoek naar wat hogere laarzen, is ook voor het rijden makkelijker.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:48

xDenies schreef:
Suus___ schreef:

@ Robin,

Haha ja veel mensen hebben ze, populaire pump hoor! :) Had ze een keer aan in een kasteel.... wat n hell.... gladde houten vloeren, en buiten het terrein stenen met veel ruimte er tussen (je zakt snel weg :') ).... Bos zal ook niet geweldig zijn, maar al stukken beter hahaa :D

Ik mocht van m'n moeder niet al te veel geld uitgeven aan dat steampunk kostuum toen... uiteraard vanalles stiekem er bij gehaald haha. Toen ze die schoenen zag..... my god :') Werd als schokkend ervaren hahaha! En dan voorzichtig vragen of alles er nog af kon, en ze nog normaal konden zijn... Nope, kan niet meer. En als ik ze echt een keer aan wil doe ik dat toch gewoon? :) I don't care :D

Laarzen had ik eerst ook naar gekeken. Wilde HOGE laarzen met veters en dingen.... Al snel honderden euro's |(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:58

Haha geweldig :) Schokkend :P

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:08

Waarom zie ik dit NU pas! mijn victoriaanse jurken liggen stof te verzamellen.. lijkt me zeker leuk om van partij te zijn. Jammer dat mijn naaimachine stuk is, anders had ik nog een mooie jurk erbij gemaakt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:13

Benfan schreef:
Waarom zie ik dit NU pas! mijn victoriaanse jurken liggen stof te verzamellen.. lijkt me zeker leuk om van partij te zijn. Jammer dat mijn naaimachine stuk is, anders had ik nog een mooie jurk erbij gemaakt.

Haha, je bent nog ruim op tijd hoor :) 13 januari sluit het inschrijven pas :D
Dus, even t topic doorlezen en pb'en! :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:15

Heb het al zo druk met Sushi eten, Diablo 3 spelen, tussen de middag slapen, hoesten, paard rijden en Psych kijken dat het lezen er gewoon even bij in schoot. Wat je wel niet te doen hebt als je vriend in Chicago zit voor werk.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:36

t'is pas in augustus Benfan, tijd zat om een nieuwe (oude) naaimachine aan te schaffen!

Zal bij deze ook nog even een "lijkt me gaaaaf" berichtje plaatsen, dan kan ik het topic blijven terugvinden , heb uiteráárd allang gepb-t! *\o/*
Ben alweer druk bezig met mijn leer-verzameling uitbreiden, ebay is levensgevaarlijk wat dat betreft.. :Y)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:49

xDenies schreef:
Suus___ schreef:

@ Robin,

Gedaan :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:20

_l_amanda_l_ schreef:
t'is pas in augustus Benfan, tijd zat om een nieuwe (oude) naaimachine aan te schaffen!

Zal bij deze ook nog even een "lijkt me gaaaaf" berichtje plaatsen, dan kan ik het topic blijven terugvinden , heb uiteráárd allang gepb-t! *\o/*
Ben alweer druk bezig met mijn leer-verzameling uitbreiden, ebay is levensgevaarlijk wat dat betreft.. :Y)

Ik ben ook op zoek naar veel leer... Ik dacht misschien tweedehands lederen jassen ofzo, betaal je een stuk minder voor. Hoezo is ebay levensgevaarlijk? Is bij mij altijd goed gegaan :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:28

ik denk dat ze levensgevaarlijk voor je portomonnee bedoeld haha , dat is bij mij in ieder geval wel het geval

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:26

Haha jaa dat bedoelde ze :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:54

ja, levensgevaarlijk voor mijn banksaldo bedoelde ik haha :')
En het leer zelf heb ik al wel, ben meer op jacht naar gereedschap. Heb laatst al via MP een doos met verschillende kleuren leer (stukken van 1 m²) overgenomen van een meubelmaker, dat was echt een mazzeltje :))
"Het probleem" met leren jassen vind ik dat er dan vaak op de meest onmogelijke plekken naden zitten, en dat leer is vaak wat dunner of is wat voorgevormd naar het model van het kledingstuk (heb hier nog twee lange leren jassen liggen in donkergroen en donkergrijs, mocht iemand nog wat zoeken :Y) )

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:59

Hmmm ja dat is waar... Nouja kijken of hier ergens een meubelmaker zit en kijken of ze iets "over" hebben haha!

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:43

Super leuk idee, heb er maar een PB aan gewaagd om als fotograaf mee te gaan :)!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:27

Ik ga vandaag maar weer ff oefenen met fotograferen :D ik wil echt graag mee :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:09

Om even te laten zien hoe het er op dit moment voor staat:

Fotografen:
1. _l_amanda_l_ // Amanda // http://amandamelchior.picturepush.com/a ... folio.html // +/- 7 jaar.
2. Hamsterfan // Sylvana // http://sylvanadingjanfotografie.weebly.com/ // 1,5 jaar.
3. XxJustinexX // Justine // https://www.facebook.com/JvdbPhoto //3jaar paard,1model + flits en kunstlicht.
4. Bagheera_206 // Richard // https://plus.google.com/photos/11003791 ... 949/albums // +/- 4 jaar
5. Stephzdesign // Stephanie // http://www.facebook.com/stephzdesign // +/- 5 jaar.
6. Chelle_dora // Rachelle // https://www.facebook.com/rachellefotografie?ref=hl // Redelijk -> -> o.v.b operatiedatum.
7. Zanakuzies // Marina // zie pb // Redelijk
8. Goof // Suzanne // http://www.fotosuus.nl // meerdere jaren
9. AnneXxX // Anne // avwshots.nl // 3,5 jaar
10. RDLfoto // Rachelle // http://www.rdlfotografie.weebly.com // 2 jaar
11. Nescafe // Monique // http://iquemon.weebly.com/ // ervaren hobbyist.
12. Snikky // Niki // // Niet zo heel lang
13. suus___ // Suzanne // Nog geen // 6 jaar.
14. ValiantS // Astrid // https://www.facebook.com/portret4allfotografie // Ruime ervaring

Modellen:
1. Nista_RX // Robin // http://oi41.tinypic.com/jujzbq.jpg //
2. Daan // https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2443_n.jpg

Paardmodellen:
1. xDenies // Denise met Shine Like A Star // Quarter Horse merrie
2. _Tristan // Myrthe met Tristan // Haflinger ruin
3. Solvy // Lianne met Solvy // Fjord merrie
4. Justonebite // Esme met Shamal // Arabier ruin
5.

Mensen modellen zijn dus heel erg geliefd, dus wie iemand weet, of zelf graag wilt ..
Fotografen zijn ook nog steeds welkom, want vanwege de grote animo zullen we toch gaan kiezen.
En voor Paardmodellen hebben we in principe nog één plekje vrij, als er meer animo komt dan
zal ook hier een keus gemaakt moeten worden.

Uiteraard is alles even afwachten van wie wanneer kan, en wat er voor 13 januari nog meer
aanmeld.
Iedereen die 'afvalt', kan wel gewoon als reserve blijven staan.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:01

Spannend :)! En wat een onwijs leuke modellen :)! Ik ga alvast een btje brainstormen voor ideeën en wat ik precies wil gaan uitvoeren.

Mmm, ik zal eens rond vragen voor modellen :). Zou het zelf ook wel leuk vinden alleen ben ik niet zo goed als model hahaha.