LOMMELSE SAHARA AFGESCHAFT!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:15

Het resultaat van de wildgroei aan fotomeetings, en het onbeschofte asociale gedrag van de mens.

Ik heb afgelopen weekend een meeting georganiseerd, alles was strak geregeld vanuit mijn kant en misschien ben ik dan té streng geweest, maar iedereen was tevreden, de natuur was nergens beschadigd en er is geen troep achter gelaten.

Dus dat dit soort locaties niet meer mogen heeft iedereen te danken aan elkaar :j
En dan krijg je dus ook de dingen als "ik weet nog een mooie locatie maar die ga ik niet delen" en ik kan die mensen geen ongelijk geven :n Eerder groot gelijk :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:16

_Alarm_wlkp schreef:
Zo zie je maar ...
Het had er ooit van moeten komen :)
Het is vooral gekomen door al die losgooifoto's en paarden die ontsnappen.
Maar goed honden mogen officieel ook niet loslopen en doen ze toch allemaal, ze mogen niet in het water en word ook gedaan, zo ook de paarden...
Ik ga altijd braaf op de paden met mijn paarden en mijn Duitse herder loopt altijd aan de lange lijn :)

Had er ook graag foto's gehad maar dat kan nu helaas niet meer door die meetings met altijd de oh zo mooie paarden ... :roll:

Gewone paarden zijn ook nog steeds welkom hoor, ligt er maar helemaal aan welke fotograaf je hebt. Ik had namelijk aardig wat enthousiaste fotografen dit weekend, en we fotografeerden alleen maar "oude knollen" :')

Anoniem

Re: LOMMELSE SAHARA AFGESCHAFT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:45

Het is heel jammer maar niet gek. Er zou gewoon geminderd moeten worden met meetings :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:55

Heeft nu niemand door dat dit verbod er altijd al is geweest, en niet pas vanaf het 'fotomeeting-tijdperk'?

Denk eens aan hoeveel mensen hun hond van het pad al lieten/laten waardoor die in het mooie gebied gaat schijten, nah ziet mooi uit. Evenals gewone ruiters die met hun paard van het pad gaan waar geploegd en gescheten wordt, het is echt niet de schuld van de meetings. :+

Neem bij fotomeetings een mestboy mee, een afval zak en maak geen troep, ruim alles gelijk op, ook al is het niet van jou, zorg dat je bij foto's van het pad af niks omploegt ( blijf op het lage gras, losse zand... ), ga aan de kant voor wandelaars, auto's en wees voor niemand een last, dan is de kans klein dat bij controle een boete uitgedeeld wordt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:18

xSlvna schreef:
Heeft nu niemand door dat dit verbod er altijd al is geweest, en niet pas vanaf het 'fotomeeting-tijdperk'?

Denk eens aan hoeveel mensen hun hond van het pad al lieten/laten waardoor die in het mooie gebied gaat schijten, nah ziet mooi uit. Evenals gewone ruiters die met hun paard van het pad gaan waar geploegd en gescheten wordt, het is echt niet de schuld van de meetings. :+

Neem bij fotomeetings een mestboy mee, een afval zak en maak geen troep, ruim alles gelijk op, ook al is het niet van jou, zorg dat je bij foto's van het pad af niks omploegt ( blijf op het lage gras, losse zand... ), ga aan de kant voor wandelaars, auto's en wees voor niemand een last, dan is de kans klein dat bij controle een boete uitgedeeld wordt.

Maar het is nu wel weer even aangewakkerd denk ik, waardoor er misschien komende tijd wel weer meer controles zullen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:24

En dat is logisch, ieder weekend is er ergens wel een meeting te vinden. Logisch dat daar consequenties aan hangen.
Imo zou minderen zeker niet slecht zijn en dan alles in overleg met sbb met duidelijke regels.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:26

Vind ik ook maar goed ook, als iedereen het hele park bezet met mooi weer. Ga je wandelen voor het uitzicht, zie je paarden als je links kijkt, en paarden als je rechts kijkt, mooi...

Doe zulke meetings gewoon in het weekend of op een doordeweekse dag dat modellen + fotografen toevallig vrij hebben. Het is toch ook wel logisch dat op mooie, drukke dagen graag géén paarden van het pad zijn, vele ogen zullen kopiëren, dan blijf je aan de gang met paarden van het pad, ook wanneer het maar kleine, slecht georganiseerde meetings zijn, of zelfs wanneer het geen meetings zijn.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:29

lifaya schreef:
Jikkeee schreef:
Je geeft een vinger en ze pakken de hele hand.
Nee er zullen altijd fotografen zijn die net dat ene plaatje willen en dan ttochwat vernielem :n. En een boswachter is anders dan staatsbeheer.

Voor de perfecte foto wil ik niet dat er iets vernield word ;) denk dat dit vooral gebeurt door de wat minder goed georganiseerde meetings.

Ik ben zelf nog nooit op de lommelse sahara geweest, maar vond het wel altijd mooi om te zien hoe het daar was. Wel spijtig dat het dus niet toegestaan is

Hoor je me ook niet zeggen :). En het ligt ook echt aan individuen. Maar die verpesten het wel. Ik vind het ook erg jammer. Maar helaas...

Volgens mij is het inderdaad nooit toegestaan geweest. Zonde

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:31

xSlvna schreef:

Natuurlijk liepen er altijd al honden los en gingen er paarden van de paden af, maar niet met 10 tegelijk en dat is wel wat er gebeurt tijdens de meetings. En 10 tegelijk geeft meer schade, dan 1 paard of hond.
Dus ik vind het wel degelijk (deels) de schuld van de meetings.

Afvalzak gaat bij mijn meetings altijd mee, troep gaat daarin en mee terug naar huis. mest opruimen vind ik de verantwoordelijkheid van de modellen zelf. Ik ga niet achter elk model aanrennen om met de mestboy de mest op te ruimen :n Maar het is gewoon een kwestie van fatsoen idd :j

En laat nou veel mensen dat woord niet meer kennen :x

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:25

Dit is toch echt belachelijk ? Er worden zelfs buitenritten georganiseerd daar. Ik ben dr al eens geweest. Ook zijn er al veel fotoshoots gegeven enal.

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 01:34

Dit is mijn 2de meeting die ik organiseer..
1x aan de zee met 3 paarden en 4 fotografen en nu wou ik eens in Lommel omdat ik daar nog nooit ben geweest.
xAnthea schreef:
Kinaa schreef:
weet er iemand van jullie nog een mooie plek zijn met een vijver en zand evt.. Njah, gelijk Lommelse sahara eigenlijk.. :P

Ja, zo ken ik nog wel locaties. Maar leer je hier nu niets uit? Niet gemeen bedoeld ofzo, maar het gaat te ver met de fotomeetings. Als ik nu een locatie zeg, dan zullen er daar weer veel meetings georganiseerd worden en straks is het daar ook verboden, wat erg jammer is...

Eeuwig zonde dat het nu niet meer mag op de Lommelse Sahara. Ben toch erg blij dat ik daar nog een fotoshoot heb gehad :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:26

Djura99 schreef:
Dit is toch echt belachelijk ? Er worden zelfs buitenritten georganiseerd daar. Ik ben dr al eens geweest.

Ja, op het pad. :)*

Djura99 schreef:
Ook zijn er al veel fotoshoots gegeven enal.

Zonder toestemming.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:31

oud meer in son en breugel heb je zandvlakte met water. hebben we pas een fotomeeting gehad met toestemming.

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:43

Dan moet de stad Lommel maar dringend eens alles duidelijk ergens vermelden... ik kon er alvast niets van terugvinden wat mocht en wat niet.

Denk dat ze daar ook duidelijk bewust van zijn, anders zouden ze ons die zondag meteen weggestuurd hebben en we mochten gewoon verder doen... wat ik nu ook maar vreemd vind.

En meetings of niet, je gaat altijd paarden links en rechts zien, er zijn heel veel die gewoon met hun paard van het pad af langs het water gaan wandelen... heb ik al genoeg gezien!

En de buitenrit dit ik er al heb gedaan was los in volle galop door de vlakte heen en langs het water... en dat was een buitenrit die daar al jaren georganiseerd word door die mensen dusja denk niet dat ze allemaal op het pad blijven hoor!

Uiteraard begrijp ik volledig de beslissing van Lommel om het niet meer toe te laten maar dan zullen ze toch dringend wat controles moeten uitvoeren en alles duidelijk gaan vermelden, anders volgend jaar van hetzelfde van mensen die het niet weten... want nu is het hot topic maar over een paar maanden niet meer en er zullen altijd mensen zijn die echt van niets weten... die staan er dan wel met hun boete...

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:46

booster schreef:
oud meer in son en breugel heb je zandvlakte met water. hebben we pas een fotomeeting gehad met toestemming.

Ga er maar vanuit dat dat eenmalig was :)

Was te verwachten dat dit zou gebeuren. Welke locatie is de volgende? :D Resultaat van de hype op meetings..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:10

Leverage schreef:
booster schreef:

Was te verwachten dat dit zou gebeuren. Welke locatie is de volgende? :D Resultaat van de hype op meetings..

Ja die kans is er inderdaad maar wie weet als het met goede resultaten achter gelaten wordt dat er kans op nogmaals groter wordt.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:12

booster schreef:
Leverage schreef:

Ja die kans is er inderdaad maar wie weet als het met goede resultaten achter gelaten wordt dat er kans op nogmaals groter wordt.

Het zal zeker helpen, maar je richt bijna altijd schade aan de natuur aan.. En dat is het grote probleem denk ik, waarom nu een aantal locaties al verboden zijn :)

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:59

xSlvna schreef:
Djura99 schreef:
Dit is toch echt belachelijk ? Er worden zelfs buitenritten georganiseerd daar. Ik ben dr al eens geweest.

Ja, op het pad. :)*

*gaan zwemmen, van het pad*

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:08

Als een ander het doet betekend het nog niet dat dat het juiste is ;)