Geen fotomeetings meer op de Loonse en Drunense Duinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:48

Femke schreef:
Zo lang ze er niets over openbaar maken of regels ophangen in t gebied zelf, kunnen ze je natuurlijk weinig verbieden als je je netjes aan de regels hebt gehouden die wel openbaar zijn.

Er hangen wel degelijk bordjes aan de rand van de duinen met de spelregels erop. Maar ja, wie leest die? Ik kom er drie keer in de week en kan eigenlijk ook niet precies zeggen wat erop staat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:53

Ibbel schreef:
Femke schreef:
Zo lang ze er niets over openbaar maken of regels ophangen in t gebied zelf, kunnen ze je natuurlijk weinig verbieden als je je netjes aan de regels hebt gehouden die wel openbaar zijn.

Volgens mij geldt voor alle gebieden in Nederland (op Park de Hoge Veluwe na) dat je te paard (of naast je paard, for that matter) je "niet buiten de aangegeven routes" mag begeven. Daarmee is iedere shoot midden op welke zandvlakte/heide/grasland/wherever dan dus ook illegaal... Die regels staan overal openbaar aangegeven.
En bouw je een paddock rond een ruiterpad, blokkeer je daarmee een openbare route, en dat mag ook niet. Net zomin als dat je een openbare weg mag afzetten.

Dit klopt inderdaad. Een vriendin van mij is zelf boswachter in een gebied dat veel voor fotomeetings gebruikt is, en de natuur liep gewoon flinke schade op omdat de paarden overal doorheen liepen. Dan heb je het ook over zeldzame vegetatie en broedgebieden die werden verstoord. Het duurt soms jaren voor dat weer is hersteld. Ik vind het nog best kwalijk dat sommige mensen zo onzorgvuldig met de natuur omgaan. Bovendien mag het gewoon niet. Wat mij betreft mag daar best strenger tegen opgetreden worden.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:55

Blijf het een gek verhaal vinden.. Even stipje, ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:03

murness schreef:
Er hangen wel degelijk bordjes aan de rand van de duinen met de spelregels erop. Maar ja, wie leest die? Ik kom er drie keer in de week en kan eigenlijk ook niet precies zeggen wat erop staat.

Ik heb 't over regels specifiek voor waar we het nu over hebben: paarden los laten lopen in een natuurgebied.
Op de groene bordjes staan inderdaad wat standaard regeltjes. Maar in de gebieden waar ik zelf ben geweest, was er nog niet 1 regel tussen die me door zo'n regel zou verbieden daar met een paard te fotograferen.

Kan natuurlijk niet voor "alle" gebieden spreken, omdat ik niet overal ben geweest.
Maar de plekken waar ik wel was, "bestaan" er gewoon geen regels die het fotograferen van een paard verbieden.

Van wat ik heb begrepen, kon men dergelijke regels ook niet presenteren toen er email wisseling met natuurmonumenten heeft plaatsgevonden vóórdat de meeting van afgelopen zondag zonder argument werd verboden.
Dát ze het verbieden moeten ze zelf weten... Maar zorg dan voor duidelijke regels die voor íedereen gelden en voor iedereen duidelijk te vinden zijn.

Dat is nu niet het geval.

magda_90

Re: Geen fotomeetings meer op de Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:29

Zou het ook niet een fatsoenkwestie zijn geweest? Ik bedoel, we hebben het wel over heide die onder natuurmonumenten valt. Feit is dat het onhandig is dat het niet beschreven is ja, maar hoeveel fatsoenkwesties zijn dat eigenlijk wel?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:37

maar is het verboden vanwege de grote groepen, de 'meeting' zegmaar.

Want ik wil graag nog een keer met mijn narrenpak in het bos op de foto, maar dan ben ik het maar alleen en 1 of misschien twee fotografen, Dàt mag dan nog wel toch?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:44

Fotomeetings liggen in een schaduwgebied. Formeel gezien is het geen evenement en kunnen ze je niets maken. Wél zijn er bij veel voorgaande meetings talloze geschreven en ongeschreven regels overtreden, zoals de heide betreden, paddocks opbouwen, galopperen middenin een druk losloopgebied.
Kort gezegd: als je je aan de regels houdt, mag er op kleine schaal (bijvoorbeeld 4 a 5 modellen) een fotoshoot gehouden worden. De boswachter zal hier niets van zeggen. Ik heb een boswachter uit dit gebied hier nu 3 keer over gesproken en hij vind het geen probleem, mits het op een rustig stuk gebeurd, zonder andere mensen tot last te zijn, zonder de heide te betreden en zonder een paddock op te bouwen.

Het feit dat mensen nu via Staatsbosbeheer (gebied is overigens van Natuurmonumenten) toestemming gaan vragen, werpt vragen op en er worden verkeerde aannames gemaakt. Zo gaan ze er vanuit dat er geen vergunningen worden gehaald voor de paarden, volgens mij is er op elke meeting die wordt gehouden in de duinen, aangegeven dat er een vergunning gehaald dient te worden en volgens mij heeft iedereen zich hier aan gehouden.

Tip: niet melden, gewoon doen en zorgen dat je je aan de regels van het park houdt. De toezichthouders zullen je niets maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:21

_Dune_ schreef:
Fotomeetings liggen in een schaduwgebied.

Zodra je met één paard je buiten het ruiterpad begeeft ben je in overtreding. Niks grijs gebied. Als je 300 ruiters op paarden die allemaal netjes langs komen galopperen over een ruiterpad wilt fotograferen met 20 man fotograaf op een aanpalend wandelpad - geen énkel probleem.
En ook niks ongeschreven regels, de regels zijn heel helder en duidelijk. Met een paard blijf je op het ruiterpad, als wandelaar blijf je op het wandelpad. En dat houdt meteen in dat je dus óók geen paard mag laten loslopen, omdat ze domweg niet op het ruiterpad zullen blijven.

Voor een zandvlakte als de LDD is dat begrip ruiterpad een tikkie rekkelijk, maar er is bij mijn weten daar maar 1 pad wat oversteekt, net als op KWB, en dat mag je best breed zien, een metertje of 20, maar daar houdt het wel bij op. En dat het maar 1 pad is, is om een hele duidelijke reden.
En voor privégebruik afzetten van openbaar gebied (een paddock bouwen) mag niet (nergens, ook de straat niet) zonder vergunning. Dus kiezen voor het ruiterpad, en dat dan afzetten, mag ook niet.

Echt, ik snap niet dat er gezegd wordt dat het grijs gebied is, of dat er geen regels zijn. Die zijn er al jaren, luid en duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:32

ingvdh schreef:
Citaat:
Hierdoor gaat natuurlijk ook de klanditie kapot, ik bedoel mensen kunnen eigenlijk heel simpel gratis fotoreportage's krijgen, waardoor ze er niet meer voor gaan betalen. Tja waarom betalen als het ook gratis kan?!

Ik haak hier even op in, want dit steekt.

Op een of andere manier denken fotografen op bokt dat het de modellen allemaal gaat om de gratis foto's na afloop. Hebben de fotografen (niet allemaal natuurlijk, maar veel wel) ook niet heel veel voordeel aan deze shoots om zo ervaring op te doen?
Later we eerlijk zijn, de gemiddelde foto die ik na de shoots voorbij zie komen is nu niet bepaald super origineel of kwalitatief hoogstaand. Ik kan wel begrijpen dat hier niet al te veel betaalde foto's uit voortkomen. Iedere gek met een spiegelreflex die twee paarden op de foto heeft gezet noemt zich hier fotograaf met alle bijbehorende noten op zijn/haar zang en de eigenaren van de modellen moeten door het stof en zich heel erg vereerd voelen dat hun paard model mag staan omdat men om modellen blijft zeuren terwijl er al ruim genoeg aangemeld staan.

Weet je, het gaat niet dat je een super apart paard voor de camera hebt, als ik een betaalde shoot zou willen hebben van mijn paard zoek ik een fotograaf die in staat is het beste uit mijn paard te halen en creatief is, iemand die speelt met licht en compositie. Dat kan je als betalende klant ook zien aan een shoot met een simpele bruine. Zet die maar eens apart op de foto, dan laat je kwaliteit zien. _/-\o_ Die zijn er wel op bokt, maar die zie je niet week aan week aangemeld staan voor een fotomeeting.

Bij de gemiddelde shoot snijdt het mes aan beide kanten, modellen hebben hopelijk een paar leuke foto's en fotografen doen ervaring op. Zo werkt het ook in de "echte" modellen wereld, fotograaf, visagist en model steken er tijd in en houden er leuke foto's ten behoeve van hun portfolio aan over, er wordt nooit een cent over en weer geschoven (en ja dat is echt zo, mijn broer doet zo heel veel shoots)

En om terug te komen on topic, als ik lekker aan het wandelen ben en ik elke week rekening moet houden met een stel fotografen en paarden zou ik er ook van balen, je moet er toch rekening mee houden. Ik kan dus wel begrijpen waarom hier weerstand tegen is, zeker als het wekelijks is.

Dus jij wil zeggen dat er alleen maar meetings met amateurfotografen worden gehouden? Volgensmij is dit echt niet het geval. Want 9/10 keer worden fotografen uitgeloot op kwaliteit. En daarbij is een meeting voor mij niet meer om te leren, misschien een enkele.. Het gaat er mij meer om dat het gewoon gezellig is om met een kleine club samen te komen en een aantal stoere paarden voor mijn lens te hebben.. Ik heb in ieder geval echt geen fotomeeting meer nodig om te kijken hoe het er aan toe gaat op z'n fotoreportage. Daar heb ik inmiddels wel ervaring mee ;)

_Dune_ schreef:
Fotomeetings liggen in een schaduwgebied. Formeel gezien is het geen evenement en kunnen ze je niets maken. Wél zijn er bij veel voorgaande meetings talloze geschreven en ongeschreven regels overtreden, zoals de heide betreden, paddocks opbouwen, galopperen middenin een druk losloopgebied.
Kort gezegd: als je je aan de regels houdt, mag er op kleine schaal (bijvoorbeeld 4 a 5 modellen) een fotoshoot gehouden worden. De boswachter zal hier niets van zeggen. Ik heb een boswachter uit dit gebied hier nu 3 keer over gesproken en hij vind het geen probleem, mits het op een rustig stuk gebeurd, zonder andere mensen tot last te zijn, zonder de heide te betreden en zonder een paddock op te bouwen.

Het feit dat mensen nu via Staatsbosbeheer (gebied is overigens van Natuurmonumenten) toestemming gaan vragen, werpt vragen op en er worden verkeerde aannames gemaakt. Zo gaan ze er vanuit dat er geen vergunningen worden gehaald voor de paarden, volgens mij is er op elke meeting die wordt gehouden in de duinen, aangegeven dat er een vergunning gehaald dient te worden en volgens mij heeft iedereen zich hier aan gehouden.

Tip: niet melden, gewoon doen en zorgen dat je je aan de regels van het park houdt. De toezichthouders zullen je niets maken.

Zoals al bekend zit er sowieso een miscommunicatie tussen (die) boswachter en natuurmonumenten. Sorry maar ik ga toch echt niet het risico lopen om een boete te krijgen omdat we maar gewoon kunnen gaan.

Ondertussen weet bijna half bokt (althans de fotografen en modellen die in het 'fotowereldje' thuis horen dat het niet meer is toegestaan om hier een fotomeeting te houden.

Uiteraard vragen wij toestemming, ik heb gemaild dat er wel vergunningen aanwezig zijn, dus daar kunnen ze al niet van uit gaan..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:55

Het is inderdaad jammer dat de meetings hier niet meer mogen, maar wel begrijpelijk na aanleiding van diverse contactmomenten met boswachters en ander bezoekers van LDD. Ik ga niets goedpraten, maar de hondeneigenaren kunnen soms ook best eigenwijs doen. Het is nu afwachten tot ze meer gebieden zullen gaan sluiten voor fotomeetings. Naast LDD zijn er nog wel een paar andere gebieden die erg populair zijn voor onze fotomeetings.

Voor mij zijn de meetings, naast dat ze leuke foto's opleveren, ook om Bokkers te leren kennen en om kennis en informatie uitwisselen met de anderen. Het zijn leuke oefenmomentjes en altijd erg gezellig. Ik heb dan ook maar zelden gemerkt dat er tijdens een meeting vijandigheid heerst tussen de modellen/fotografen. Meestal is iedereen gewoon lief en aardig naar elkaar toe.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:52

Ik ga hier vanmiddag ook even op reageren. Ben nu nog op mijn werk :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:05

Overigens zijn ook zonsondergangsmeetings op een strand nog een probleem. Meeste natuurgebieden inclusief het strand (of in ieder geval de duinen ernaartoe) zijn nl. óók niet toegankelijk tussen zonsondergang- en zonsopkomst. Op het moment dat de zon in de zee is gezakt heb je dus ook een probleem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:38

In de verordening van de LDD staat dat bijeenkomsten voor andere doeleinden dan het uiten van meningen niet mogen. Dus eigenlijk staat het gewoon glashard in de regels: er is een vergunning van de gemeente nodig voor fotomeetings.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:23

Ibbel schreef:
Voor een zandvlakte als de LDD is dat begrip ruiterpad een tikkie rekkelijk, maar er is bij mijn weten daar maar 1 pad wat oversteekt, net als op KWB, en dat mag je best breed zien, een metertje of 20, maar daar houdt het wel bij op. En dat het maar 1 pad is, is om een hele duidelijke reden.
En voor privégebruik afzetten van openbaar gebied (een paddock bouwen) mag niet (nergens, ook de straat niet) zonder vergunning. Dus kiezen voor het ruiterpad, en dat dan afzetten, mag ook niet.

Ibbel, de zandvlakte is in zijn geheel toegankelijk voor ruiters. Wel moet je op het zand blijven en dus niet de heide oversteken.

Hanafubuki schreef:
In de verordening van de LDD staat dat bijeenkomsten voor andere doeleinden dan het uiten van meningen niet mogen. Dus eigenlijk staat het gewoon glashard in de regels: er is een vergunning van de gemeente nodig voor fotomeetings.

Jans, dan zou je dus ook niet mogen gaan hardlopen door de duinen met een groepje van 10 vrienden. Dacht je dat die mensen een vergunning hebben? Of een boete? Het is anders als je een hardloopwedstrijd voor 100 man gaat organiseren.
Ook de hobbyfotoclubjes komen regelmatig in de duinen om de natuur te fotograferen, die hebben ook geen vergunning en krijgen ook geen boete. Totdat ze natuurlijk de natuurlijk gaan vernielen om iets te kunnen fotograferen.
Vliegeren mag niet in de duinen, maar als een vader met zijn kind een speelgoedvlieger oplaat, zal niemand daar iets van zeggen, ga je echter met een grote kite aan de gang, dan heb je wel een probleem.
Dat zou betekenen dat we niet met een clubje ruiters bij elkaar mogen komen om een rit te maken door de duinen, niet met een groepje honden uit hetzelfde nest een wandeling mogen maken

Letterlijk staat er: 1. Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester, wedstrijden, evenementen,
bijeenkomsten of andere manifestaties anders dan bedoeld voor het uiten van meningen of
gevoelens, te organiseren of te doen houden

We delen onze gevoelens voor paarden en leggen die gevoelens vast op de gevoelige plaat :D Deze regel is er om ergens op terug te kunnen vallen als de zaken uit de hand lopen. Maar als jij met 4 a 5 ruiters en een paar fotografen bezig bent, is er nauwelijks sprake van een evenement of bijeenkomst. En dan is er geen probleem, totdat de heide wordt betreden, er door het drukke losloopgebied wordt gegaloppeerd en mensen die niets met paarden hebben, er last van hebben. En juist dát is tot nu toe op zo ongeveer elke meeting gebeurd en juist dát is ook de reden dat er nu moeilijk wordt gedaan. Ze zijn bang dat dit altijd zo gebeurd.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:43

Ik denk dat een algemeen topic (sticky?) over waar rekening mee gehouden moet worden met het organiseren van een fotomeeting geen slecht idee is! Dan kunnen we misschien al voor een groot gedeelte voorkomen dat er nog meer gebieden "verdwijnen".

En misschien is het een goed idee om een overzicht topic/lijst te maken met alle fotomeetings in Nederlands/België die elke dag geüpdatet wordt. Zo kun je in makkelijk zien op welke datum waar een fotomeeting plaatsvind en zo kun je ook in de gaten houden of er niet te vaak een fotomeeting plaatsvind in hetzelfde gebied.

Daarnaast, zie ik ook dat er heel veel fotomeetings langskomen waar er altijd nog zoveel modellen en fotografen voor worden gezocht, vaak meetings in hetzelfde gebied etc. Ik zou zeggen voeg deze meetings gezellig samen, dan heb je een leuke dag met genoeg animo! hoe meer ziel hoe meer vreugd en zo zorg je er natuurlijk ook weer een beetje voor dat er niet te vaak een meeting in hetzelfde gebied plaatsvind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:36

_Dune_ schreef:
[***], dan zou je dus ook niet mogen gaan hardlopen door de duinen met een groepje van 10 vrienden. Dacht je dat die mensen een vergunning hebben? Of een boete? Het is anders als je een hardloopwedstrijd voor 100 man gaat organiseren.
Ook de hobbyfotoclubjes komen regelmatig in de duinen om de natuur te fotograferen, die hebben ook geen vergunning en krijgen ook geen boete. Totdat ze natuurlijk de natuurlijk gaan vernielen om iets te kunnen fotograferen.
Vliegeren mag niet in de duinen, maar als een vader met zijn kind een speelgoedvlieger oplaat, zal niemand daar iets van zeggen, ga je echter met een grote kite aan de gang, dan heb je wel een probleem.
Dat zou betekenen dat we niet met een clubje ruiters bij elkaar mogen komen om een rit te maken door de duinen, niet met een groepje honden uit hetzelfde nest een wandeling mogen maken

Letterlijk staat er: 1. Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester, wedstrijden, evenementen,
bijeenkomsten of andere manifestaties anders dan bedoeld voor het uiten van meningen of
gevoelens, te organiseren of te doen houden

We delen onze gevoelens voor paarden en leggen die gevoelens vast op de gevoelige plaat :D Deze regel is er om ergens op terug te kunnen vallen als de zaken uit de hand lopen. Maar als jij met 4 a 5 ruiters en een paar fotografen bezig bent, is er nauwelijks sprake van een evenement of bijeenkomst. En dan is er geen probleem, totdat de heide wordt betreden, er door het drukke losloopgebied wordt gegaloppeerd en mensen die niets met paarden hebben, er last van hebben. En juist dát is tot nu toe op zo ongeveer elke meeting gebeurd en juist dát is ook de reden dat er nu moeilijk wordt gedaan. Ze zijn bang dat dit altijd zo gebeurd.

Hardlopen in groepjes / hondenwandelingen etc mag ook officieel niet. Maar onofficieel gebeurt het natuurlijk wel. Feit is dat er in de verordening staat dat er een vergunning nodig is. En voor de regels is het uiten van meningen iets in de vorm van een "demonstratie" dus niet een fotomeeting helaas.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:45

Als er niets meer in groepjes mag, dan zal er veel rondom de duinen failliet gaan, dan lopen ze een hoop bezoekers mis. Deze regel is er dus om excessen te voorkomen. Een fotomeeting met 10 mensen per keer (5 modellen, 5 fotografen) waarbij men zich aan de regels houdt, is dus weinig anders dan de andere groepen die zich in het gebied ophouden. Vossenjachten, spellen, speurtochten e.d. worden ook georganiseerd en dat wordt ook toegestaan terwijl het volgens de regels niet mag.
Door de vragen die er per mail worden gesteld bij Staatsbosbeheer / Natuurmonumenten is er een storm is een glas water ontstaan. Oftewel, eigenlijk is er niets aan de hand dus, zolang je het gebied maar niet beschadigd en andere mensen niet tot last bent.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:20

en dan komt weer die vraag bij mij naar boven..
Waarom zegt de boswachter dan tegen mij (tijdens een meeting), dat ik een vergunning moet hebben voor het houden van die meeting...

Zo gek is het dan toch niet dat mensen mails gaan sturen naar Natuurmonumenten om zeker te zijn, dat wat ze doen ook is toegestaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:23

Femke_L schreef:
Waarom zegt de boswachter dan tegen mij (tijdens een meeting), dat ik een vergunning moet hebben voor het houden van die meeting...

Zo gek is het dan toch niet dat mensen mails gaan sturen naar Natuurmonumenten om zeker te zijn, dat wat ze doen ook is toegestaan..

Inderdaad, zonder te mailen heb je géén toestemming om een meeting te houden in de duinen en dus strafbaar bezig, en daarbij dus kans op een boete! Daar moet je je dan maar bij neerleggen... En logisch toch, als daar de natuur vernield wordt, door niet na te denken wat je doet.

En wat is er nog aan als je alleen portretfoto's kan schieten?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:32

Ik ga hier ook even een stippie zetten.. Ik word veel gevragen met mijn mini's in de duinen dus ben erg benieuwd erna..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:46

Femke_L schreef:

Misschien omdat jullie je tijdens die meeting niet aan de regels van het park hebben gehouden? Dan gaan zij juist met die regels gooien. Lijkt me vrij logisch. Als jullie netjes uit de heide waren gebleven en niet bezig waren geweest in het drukke losloopgebied (foto's in het meertje, dé drukste plek voor Bosch en Duin) had hij waarschijnlijk met een glimlach staan toekijken.

Waarom zegt de boswachter dan tegen mij dat het echt geen probleem is als er met een klein groepje (dus 5 modellen 's ochtends en 5 's middags) foto's worden gemaakt mits er aan de regels wordt voldaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:49

Die vergunning mag niet door Natuurmonumenten worden uitgegeven, hiervoor moet je dan bij de burgemeester zelf zijn dus de gemeente.

Op meetings zelf heb ik ook geen haat en nijd meegemaakt. De manier waarop iets duidelijk gemaakt wordt in mijn meetingtopic is een ander verhaal. En daardoor regelen we nu alles via facebook :)

Maar het is en blijft uiteraard ontzettend jammer dat er in zo n prachtig gebied geen ruimte meer is voor een fotomeeting..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:51

Omdat er miscomumnicatie is tussen de boswachters en natuurmonumenten ;l maar dat was inmiddels al wel bekend!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:08

_Dune_ schreef:
Misschien omdat jullie je tijdens die meeting niet aan de regels van het park hebben gehouden? Dan gaan zij juist met die regels gooien. Lijkt me vrij logisch. Als jullie netjes uit de heide waren gebleven en niet bezig waren geweest in het drukke losloopgebied (foto's in het meertje, dé drukste plek voor Bosch en Duin) had hij waarschijnlijk met een glimlach staan toekijken.

Waarom zegt de boswachter dan tegen mij dat het echt geen probleem is als er met een klein groepje (dus 5 modellen 's ochtends en 5 's middags) foto's worden gemaakt mits er aan de regels wordt voldaan?

Op het moment dat de boswachter kwam kijken waren wij BUITEN het losloopgebied, niet in het meertje, niet op de heide..
We hadden een paddock opgezet..
Er staat nergens in de regelenmenten van de duinen dat dat niet zou zijn toegestaan.
Dat ik misschien fouten gemaakt heb in mijn meeting geef ik toe, maar de dingen die jij noemt waren niet aan de orde op het moment dat de boswachter kwam kijken..

Hij gaf alleen duidelijk aan dat een evenement (wat hij ons dus noemde) niet mag zonder vergunning..
Geen idee of je die moet aanvragen bij Natuurmonumenten of de burgemeester, daar heeft hij niets over gezegd..
Wel dat je er een moest hebben...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:30

Misschien niet aardig, maar ik heb al zo'n idee welke boswachter dit is.

Maar mag je dan nog wel met de manege een buitenrit met 30 man in de Duinen doen?
Over het kapot maken van de natuur, ja dat is heel erg! Daarom vond ik het vreselijk toen ze met buldozers etc. door heel het duingebied gingen... Hetzelfde mos waar je de week ervoor nog een boete kreeg als je het aanraakte, werd nu verpletterd door tientonners. Na dit hele gebeuren heb ik een beetje respect voor Natuurmonumenten verloren.

Niks is zo erg dat je paard van rengalop naar stilstand komt omdat heel de vertrouwde omgeving weg is. De verbazing op die koppies vergeet ik nooit.