Fotomeeting zomervakantie bij mij thuis 3 AUG

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Fotomeeting zomervakantie bij mij thuis 3 AUG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 19:06

LEuk!!!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 22:28

Ik ga dan even kijken welke paarden er bijvoorbeeld op de hei gefotografeerd kunnen worden en welke gewoon thuis

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:37

Je mag al heel vroeg beginnen met 20 paarden poetsen. Heb je n wasstraat of zoiets? :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 22:39

hahaha ja een automatische _O-

Dat word gewoon vroeg opstaan xD en ze zijn eigenlijk nooit heel vies :D behalve Amadeus dan omdat hij wit is hahah

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:02

Ik ben heel benieuwd wat TS terug wil voor het zo royaal gratis aanbieden van haar eigen paarden? Verkleinde bestanden met een logo erop, alleen voor webgebruik?

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:03

Dit is echt weer een kwestie van 'ik wil ontzettend veel foto's van al mijn paarden voor niets'
Dat er ook echt nog fotografen zijn die hier op reageren...dat had ik echt niet verwacht.

20 paarden en 1 meisje van 17 die voor alle paarden tegelijk gaat zorgen en er voor zorgt dat alle paarden netjes / gewassen gepoetst zijn?
Dan wens ik je succes want ik geloof niet dat iemand in staat is om zo iets voor elkaar te krijgen. Deze meeting is echt gedoemd om te mislukken.
En al regel je hulp voor het vasthouden voor je paarden, ik neem aan dat je niet 19 mensen kan regelen.

Het idee is leuk als verrassing, maar ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:12

Ik zou wel mee willen als fotograaf :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:17

lieke123 schreef:
Dit is echt weer een kwestie van 'ik wil ontzettend veel foto's van al mijn paarden voor niets'
Dat er ook echt nog fotografen zijn die hier op reageren...dat had ik echt niet verwacht.

20 paarden en 1 meisje van 17 die voor alle paarden tegelijk gaat zorgen en er voor zorgt dat alle paarden netjes / gewassen gepoetst zijn?
Dan wens ik je succes want ik geloof niet dat iemand in staat is om zo iets voor elkaar te krijgen. Deze meeting is echt gedoemd om te mislukken.
En al regel je hulp voor het vasthouden voor je paarden, ik neem aan dat je niet 19 mensen kan regelen.

Ik lees hem anders: ts heeft een hoop aan haar pleegouders en aan haar paarden en zou hen heel graag in het zonnetje zetten. Als zoiets logistiek te regelen valt zou dat heel tof zijn!

Normaal gezien is de deal ook foto's in ruil voor model staan, toch?
Dit is logistiek gezien inderdaad een grotere uitdaging maar het zou wel heel bijzonder zijn als zoiets haalbaar is, en dat dus in de positieve zin van het woord!

En ontopic: ik zou best willen helpen met zoiets, maar ik weet nog niet hoe ik die periode zit wat betreft tijd, dus ik kan nog niets zinvols zeggen. :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:20

lieke123 schreef:

Jeetje wat een negatieve reactie voor zo'n leuk initiatief. -O-

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:23

Zoals ik al zei, het idee is leuk en het is lief dat ze dat wilt doen maar organisatorisch denk ik gewoon dat dit niet gaat werken.

De deal is foto's in ruil voor model staan maar de fotografen moeten dan ook portfoliowaardige foto's kunnen maken.
Ik denk dat niemand vrolijk wordt van paarden die niet netjes gepoetst zijn of als er ineens niemand blijkt te zijn om het paard af te leiden of vast te houden.
De fotografen moeten natuurlijk ook helemaal naar locatie reizen en zijn achteraf veel tijd kwijt aan het nabewerken.

Maar ik ga het topic volgen, als alles goed gaat, heb ik niets gezegd +:)+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:48

Heb je de locatie al eens goed bekeken?
Misschien anders dan anders, maar lijkt mij dat je hier sowieso prachtige foto's kunt maken...

Je tweede reactie is al een stuk minder negatief, misschien handig om die voortaan direct zo te verwoorden? :)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:06

Het is ook een beetje een reactie (en deels frustratie) op al die advertentie's / meetings van mensen die hun paard maar als portfolio model aanbieden zonder echt rekening te houden met waar fotografen nou echt naar opzoek zijn
Voor mijn gevoel blijken de rollen tegenwoordig omgedraaid te zijn en dienen de fotografen zich maar aan te passen aan de modellen.

Hmm ik heb haar profiel wel bekeken, maar wat ik vooral zie is een omgeving met groen maar ook veel storende elementen op de achtergrond. (hekken, huizen etc) Maar dit is natuurlijk moeilijk te beoordelen van slechts een paar foto's.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:02

Ik was trouwens ook niet echt van plan om ze allemaal op de foto te gaan zetten hoor! :=
Als dat de bedoeling is, dan meld ik me bij deze af.. een aantal om ze in het zonnetje te zetten als verrassing voor je pleegouders okè.. maar echt niet alle 20 hoor :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:07

Ik beken eerlijk dat ik enorm verbaasd ben dat hierop reacties krijgt... Plaats advertentie op de bokt markt...

Ik ben vooral verbaasd dat er al best veel reacties zijn, zonder dat er maar een foto hier geplaatst is met wat voor modellen er uberhoudt zijn.

Sorry Maureen, maar dit valt bij mij echt onder de noemer, gratis fotoshoot van zo veel mogelijk fotografen willen hebben

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:21

Ik denk dat er nog even overlegd moet worden welke paarden we gaan fotograferen (dus we moeten even op de site kijken voor foto's) want ik ga er idd geen 20 vastleggen. Er staan een aantal aparte paarden en die zullen de voorkeur hebben. Zijn er genoeg aparte paarden voor een ochtend én middaggroep? Misschien dat onze voorkeur maar naar 5 paarden uitgaat, dan wordt het alleen een ochtend groep. (of middag als dat qua weer beter uitkomt)

Wel moeten er idd even duidelijke afspraken gemaakt worden wat betreft leveren van foto's want eigenlijk gaan alle foto's dus maar naar 1 gezin/persoon. Dat is wel luxe natuurlijk. := Zeker als je 10 fotografen hebt...

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:43

Tjonge jonge...wat n reacties. Maureen, niks van aantrekken, doe je ding.
Schrijf mij maar bij.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 23:23

lieke123 schreef:

Sorry hoor maar er gaan heel veel mensen mij helpen. Vriendinnen en mensen die daar vaker over der vloer komen. Ik snap idd dat ik het in mn eentje niet red aha

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 23:24

Gianti schreef:
Ik beken eerlijk dat ik enorm verbaasd ben dat hierop reacties krijgt... Plaats advertentie op de bokt markt...

Ik ben vooral verbaasd dat er al best veel reacties zijn, zonder dat er maar een foto hier geplaatst is met wat voor modellen er uberhoudt zijn.

Sorry Maureen, maar dit valt bij mij echt onder de noemer, gratis fotoshoot van zo veel mogelijk fotografen willen hebben

snap ik maar ik heb wel onze site erbij gezet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 23:28

En ik wil als het kan alleen foto's van hoofd ofzo. Ik wil ze graag gebruiken voor de site als dat kan en voor binnen het gezinshuis

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 23:33

FF een samenvatting van jullie reacties.

Jullie mogen de foto's ook gewoon voor je portfolio maken.

Ik wilde deze shoot houden omdat ik gewoon wat terug wil doen aan mijn pleegouders

en Kunnen met de paarden naar het bos en hei we wonen practisch midden in het bos.
Ik ga genoeg mensen regelen die helpen. weet er zoiezo al 5 die mee de paarden vast kunnen houden en helpen.

Ik snap je reactie Lieke maar je mag van mij doen met de foto's wat je wilt!

En Kkijk maar wat er mogelijk is TurdesMerula!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:38

Mocht je hulp nodig hebben met de paarden (en mocht ik 3 augustus vrij zijn, je weet maar nooit) laat maar weten, kom ik een handje helpen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 23:40

Is goed ! heel aardig! ik ga morgen even de lijst bijwerken

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:20

Maureen95 schreef:
Jullie mogen de foto's ook gewoon voor je portfolio maken.

Eerst even dit; begrijp me niet verkeerd, maar dieren hebben geen portretrecht. De fotograaf is en blijft dus eigenaar van de foto's en heeft dus áltijd toestemming de foto's te gebruiken voor portfolio, promotiemateriaal enz. Tenzij nadrukkelijk anders is afgesproken.

----------------------------------------------------------

Ik snap je aanbieding, graag zou ik wat meer informatie zien over de precieze locatie, hoe ga je het plannen, heb je voldoende hulp? De bedoeling is (lijkt me) niet om alle paarden op de foto te zetten, waar worden deze op gekozen? Hebben fotografen invloed op dit proces?
Verder ben ik natuurlijk nieuwschierig naar wat voor paarden er staan, wellicht van elk paard een foto plaatsen?
Heb je toestemming van je pleegouders om zoveel mensen om het terrein rond te laten lopen?

Graag zie ik antwoorden op bovengestelde vragen, wellicht heb ik dan interesse om ook mee te gaan :) Wel leuk, weer wat anders en ik zie al wat bekende namen voorbij komen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 21:23

Oke bedankt voor je antwoord!
We hebben een website waar alle paarden opstaan,
http://humanhorsepower.nl/Onze%20Paarden.html
Van 2 paarden staan ze er nog niet op. Dat is een ijslander en een ijslander x welsh

Alle paarden lopen los over het erf dus ik weet niet wat jullie handig vinden om een eigen schema te maken of om lekker random je mee te laten nemen over het erf en het land om foto's te maken. Ik zou het liefst als dat kan wel alle paarden op de foto willen hebben. dat zijn er 15 omdat er 2 pensionpaarden zijn. Ik wil het geheim houden voor mijn pleegouders omdat het juist een verrassing voor ze is.

De hulp kan ik zo regelen. Weet al een paar mensen via bokt en er komen zoiezo 2 vriendinnen helpen.
De locatie gaat als volgt
we hebben een bak, een roundpen, 2 grote weides waar foto's kunnen worden gemaakt met een egale achtergrond, we kunnen naar de heide lopen ( 10 minuutjes aangezien we midden in het bos wonen) en verder gewoon het erf.

Waren dat je vragen? *D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:26

Dit is geen fotomeeting, dit is gewoon om gratis foto's vragen. Ik vind het een leuk idee van je maar met een verkeerd uitgangspunt. Naar mijn mening hoort dit op de bokt markt.