Daisyree schreef:Inderdaad wat lifeofmarit zegt.
Zo rond de 20 foto's per paard op webformaat met een copyright erop. Voor de modellen is het misschien wel zo aardig om je copyright in een hoek te zetten en niet dwars door het paard heen.
Wil je grotere bestanden? Dan kun je tegen het tarief van de fotograaf kopen, dus niet gratis weggeven.
Als vraag je een laag bedrag het gaat om het principe dat we met meetings niet de markt voor de echte fotograaf verpesten.
De meeste fotografen bieden ook wel afdrukken aan om na te bestellen.
Dus de modellen krijgen webbestanden die met een ©teken mogen gebruiken op hun website/faceboek/hyves/twitter/profiel. Als ze wat aan de muur willen dan word het bestellen.
De fotografen krijgen materiaal in hun portfolio.
Dus ieder iets.
© doe ik gewoon in paint. Ik werk niet eens met photoshop alleen Paint en Picasa.
Fijne uitleg, bedankt.
Ik denk dat we toch zeker ten allen tijde wel concurrentie zijn voor professionele fotografen. We zullen natuurlijk nooit dergelijke prijzen hanteren.
Dat is helemaal niet eerlijk, zij schaffen veel duurder materiaal aan (legale photoshop, goede pc met IPS beeldkwaliteit etc).
Maar gezien ik geen paarden meer om mij heen heb maar de interesse er nog wel is lijkt het me leuk om te doen. En ik heb de drang om alles wat me interesseert mooi te kunnen fotograferen. Ik zal ook nog bij een bokker fotograferen, maar die woont toch een uur van me vandaan en dan blijft het er sneller bij.