[P] Fotomeeting Limburg BE

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [P] Fotomeeting Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:23

Net als Harley, camions is die ook bang voor.

Kirrr hoe heb je dat geleerd aan je paard? Los staan zonder draadje

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:43

Citaat:

Datum
Zaterdag 7 mei 2016
Reserve indien slecht weer: zaterdag 21 mei 2016

Citaat:
Uiteraard zal voor iedereen onder voorbehoud van datum en locatie zijn, dus dat hoeft niet per persoon extra vermeld worden. Kwestie van het overzichtelijk te houden

Fotografen (boktnaam | fotografienaam | link naar website)

- chimello | sk | website
- Leen | Leen Schaessens Fotografie | website
- Art_Ificious | Marico-Graphy | recente foto's
- Dejoni | -knip-
- JewEmm | Irene Lantman Fotografie | Flickr
- Leverage | Kim van der Veeke Fotografie | website

Reserve (worden in volgorde gekozen bij eventuele afmeldingen):
- Lynn85 | Lynn | website
- loveskiara | CaVaLa Photography | website
- Skyefate | Odrada Degeest fotografie | website

Citaat:
Modellen (naam | naam paard | kan los (binnen omheining) of niet, extra bijzonderheden... | link naar foto's)

- zoe_97 (Zoë) | Olaf van het biezenhof | kan los | schimmel, kan goed bewegen en kijkt meestal goed in de lens | profiel
- chimello | Sansa | Alleen aan de hand | Buckskin bont met maanoog | foto's
- X_Kaat_X | Don Amigo (KWPN 1m75) | kan los afhangend van omheining en gedrag | Amigo1 Amigo2
- Snollygoster | Yutah | Kan los | Speciaal kleurtje (grullo bont), aansprekend hoofd en kijkt vrijwel altijd vrolijk op foto | Foto's
- Seltje | Black Beauty | Kan los | Mooi zwart met 4 witte benen, kan natuursprongen en wat dressuurplaatjes foto 1 foto 2

- Amaranth7 | Diiana (fries) | kan los | kent vd ohz en los | z2 dressuur (kent piaffe en passage) foto 1 foto 2
- spatter| Blue, am paint horse, blauwe ogen, kan los en western gereden foto
- spatter| Tika, muildier, roan in voor en najaar, niet bereden foto 1 foto 2
- neleehx | Cheyenne | Kan (eventueel helemaal) los, veel VD, barebackpad/bitloos | Collage, Rijfoto

Reserve:
- Art_Ificious (Marijke) | Harley | Los mits hoge omheining en mensen errond, niet bereden | Foto's
- JPTinkers | ITS Bandit | veel behang, kan los - uit de buurt van andere: dekseizoen foto
- Tinniie | Arany | dekseizoen foto
- lieke_ | Whirlpool | L2 - graag rijfoto's | foto1 foto 2
[/quote]
Laatst bijgewerkt door Muiz op 11-04-20 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:52

Even voor mezelf een overzichtje gemaakt van hoe het op dit moment met de modellen zit.

Citaat:

Datum
Zaterdag 7 mei 2016

Citaat:
Uiteraard zal voor iedereen onder voorbehoud van datum en locatie zijn, dus dat hoeft niet per persoon extra vermeld worden. Kwestie van het overzichtelijk te houden

- Dejoni | -knip-

Citaat:
Modellen (naam | naam paard | kan los (binnen omheining) of niet, extra bijzonderheden... | link naar foto's)

- zoe_97 (Zoë) | Olaf van het biezenhof | kan los | schimmel, kan goed bewegen en kijkt meestal goed in de lens | profiel
- X_Kaat_X | Don Amigo (KWPN 1m75) | kan los afhangend van omheining en gedrag | Amigo1 Amigo2
- Snollygoster | Yutah | Kan los | Speciaal kleurtje (grullo bont), aansprekend hoofd en kijkt vrijwel altijd vrolijk op foto | Foto's
- Seltje | Black Beauty | Kan los | Mooi zwart met 4 witte benen, kan natuursprongen en wat dressuurplaatjes foto 1 foto 2

- Amaranth7 | Diiana (fries) | kan los | kent vd ohz en los | z2 dressuur (kent piaffe en passage) foto 1 foto 2 | afhankelijk van werk
- neleehx | Cheyenne | Kan (eventueel helemaal) los, veel VD, barebackpad/bitloos | Collage, Rijfoto | afhankelijk van vervoer

Nog geen bevestiging qua datum:

Reserve:
- Art_Ificious (Marijke) | Harley | Los mits hoge omheining en mensen errond, niet bereden | Foto's
- JPTinkers | ITS Bandit | veel behang, kan los - uit de buurt van andere: dekseizoen foto

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:57

Ik sta niet bij de reserve...

Ze is sowieso geleerd om te blijven staan met bv teugels op de grond. Ondertussen blijft ze ook gewoon op commando staan.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:02

Oeps, sorry! Nog iemand die ik over het hoofd heb gezien?

Citaat:

Datum
Zaterdag 7 mei 2016

Citaat:

- Dejoni | -knip-

Citaat:

- Amaranth7 | Diiana (fries) | kan los | kent vd ohz en los | z2 dressuur (kent piaffe en passage) foto 1 foto 2 | afhankelijk van werk
- neleehx | Cheyenne | Kan (eventueel helemaal) los, veel VD, barebackpad/bitloos | Collage, Rijfoto | afhankelijk van vervoer

Nog geen bevestiging qua datum:

Reserve:
- Kirr | Washaki | kan volledig los, rijden kan zonder zadel en bit | foto1 foto2

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:59

Leen, hoe wil je het nu doen met de fotografen? In 2 tallen of ieder voor zich? :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 14:12

Bedoeling was om groepjes van 2 te doen voor de portretfoto's. Maar als er 2 fotografen zijn die liever alleen werken hebben we 4 fotografengroepen. Waarvan dus 2 met 1 fotograaf.

Dat zou ook wel leuker uitkomen als we met 8 modellen blijven. Dan zijn de modellen ook altijd bezig.
Ik zou de groepjes van fotografen graag zo willen verdelen dat men van elkaar kan leren. Eventueel voor en namiddag een andere combinatie van fotografen maken.

Dus misschien kunnen de fotografen alvast doorgeven of ze het liefst in een groepje met 2 zijn of alleen?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:17

Prima, ik werk ook liever samen dan alleen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:06

Eerste meeting voor mij dus ik vind alles prima, ik zou graag met iemand samenwerken die ook een nikon gebruikt msschien, daar leer ik nog wat van denk ik! Maar alles prima hoor wat mij betreft.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:17

Voor mij maakt het weinig uit. Samen vind ik prima, maar alleen is voor mij ook goed. (Fotografeer met Canon, maar dat zou eigenlijk niets uit moeten maken ;) )

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:25

Ik fotografeer ook met Canon :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:08

Vind ook alles prima. Ben echter wel de enige met een Olympus waar niemand iets van kent haha.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:09

Uiteindelijk maakt de camera niet uit. De basis is diafragma, sluitertijd en iso. Ook al heet dat overal anders. Principes zijn hetzelfde.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:17

Toch heb ik het idee dat ik mn camera nog beter kan benutten dan de basics. Ik heb een keer een canon in handen gehad, was toch wel anders eigenlijk.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 17:57

Kunnen jullie ook aangeven of jullie eerder wat willen leren, of eerder iemand iets willen leren. Dan kan ik dat zo combineren dat 2 mensen die graag willen bijleren niet samen zitten maar bij iemand waar ze ook wat van kunnen leren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:04

haha ik zou vooral willen bijleren ;)
Fotograferen op automatische stand doe ik al niet meer gelukkig.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:11

Ik leer liever wat bij, ik kan leuke plaatjes trekken van mijn eigen paarden en heb wel al wat paarden voor anderen gefotografeerd af en toe maar ik noem me echt geen fotograaf. Dus ik kan denk ik niemand iets leren.

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:43

Ik denk dat voor mij ook vooral van toepassing is om iets bij te leren, denk niet dat ik iemand specifiek wat kan leren ;)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:11

Als reserve fotograaf wil ik ook even laten weten dat het mij niet veel uit maakt met wie ik samen werk. Ik zit vooral af en toe in de knoop met instellingen, dus dat zou niks moeten uitmaken met welke camera de ander werkt. En daarnaast vind ik het ook totaal geen ramp om mijn portfolio uit te breiden met modellen die ik normaal niet snel voor mijn lens te zien krijg :P Ik noem mijzelf ook lang geen prof-fotograaf, maar ben tegelijkertijd wel al 5 jaar bezig met mijn inmiddels bejaarde Nikon-spiegelreflexje :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:42

Voor mij maakt het ook niets uit - Samenwerken in duo's werkt wel erg goed. Ik doe het al een paar jaar, maar ik denk dat ik anderen ook maar weinig kan bijleren, behalve de go-to tips van "Hier kan je iso op zo en zo zetten, diafragma hoort hier wat kleiner", technische problemen. Ik zou ook heel graag bijleren, maar ik denk persoonlijk dat je ook kan bijleren van iemand die op hetzelfde niveau zit als jou. Kleine truukjes, "cheats", als het ware, hoe zij toen hebben gefotografeerd, etc.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:21

Klein vraagje aan de fotografen onder ons die vaker paarden voor de lens hebben gehad in zowel actie als portret.

Ik heb 3 lenzen maar weet nooit welke kiezen.

Olympus zuiko digital ED 70-300mm 1:4.0-5.6
Olympus zuiko digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6
Olympus zuiko digital 14-54mm 1:2.8-3.5

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:26

Ik zou gaan voor de 70-300 :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:40

Die zou ik ook kiezen :j

Voor paarden best altijd kiezen voor een telezoom, de 70-300 dus. Deze kan je op een veilige afstand gebruiken waar je dan ook nog genoeg speling hebt om te zoomen.

Ik neem zelf de 70-200 f/4L mee van canon. De andere objectieven die ik heb (18-55 en 50 f/1.8) gebruik ik enkel voor kleine dingen in/rond huis.
Zelfs voor honden shoots nam ik liever mijn 70-200 mee. Voor hond thuis nam ik dan weer de 50.

Welke lens je neemt hangt vooral af hoe ver je van je voorwerp bent. In ons geval zal je er toch wel een stukje vanaf moeten zitten als je niet in de weg wil zitten voor de andere fotografen, maar ook voor je eigen veiligheid.
Ook vervormd het beeld minder naargelang de grootte van je brandpuntafstand (70-300. Dus met je 70-300 gaan de paarden 'echter' uitzien dan met de 14-54, gewoon omdat ze niet uitgerokken zijn. 14-54 is dan weer ideaal voor landschappen waar je net zoveel mogelijk op beeld wil hebben van wat er te zien is.

Voor portret foto's van mensen of honden kan je dan bijvoorbeeld wel de 40-150 nemen, omdat dan het beeld niet al te zeer vervormd wat de 14-54 wel wat doet. En omdat het daar wel fijner is om wat dichter te zitten.
Met mijn lens moet ik toch een 6-10m afstand nemen, voor een menselijk model voelt dat wel raar om een fotograaf zo ver te hebben.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:27

Heel erg bedankt voor de uitleg. Dan neem ik dus de 70-300mm lens :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:49

Vantevoren wil ik hier best tips geven, maar ik weet dat ik op het moment van de shoot zodanig bezig ben met het fotograferen, dat ik in die korte tijd eigenlijk geen tijd heb om tips te geven. Achteraf wil ik best nog wel feedback geven op de foto's.