[P] Fotomeeting Oenkerk voorjaar (maart-april-mei?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Re: [P] Fotomeeting Oenkerk voorjaar (maart-april-mei?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:25

Hee, wat hangt er ineens een negatieve sfeer over dit topic...

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:48

Ik ben niet negatief hoor, alleen verbaasd over een aantal modellen :D wat ik merk is dat er naast de geselecteerde modellen een aantal modellen zijn die graag gebruik maken van deze mogelijkheid. xLillith ik woon in Oenkerk en heb een tweepaardstrailer, dus wellicht biedt dat mogelijkheden. Is het trouwens niet mogelijk om twee dagen te plannen? Dan krijgt iedereen die zich had aangemeld een kans :D Wellicht met andere fotograven, zoals Patries90...

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:11

Ocorde schreef:
Ik ben niet negatief hoor, alleen verbaasd over een aantal modellen :D wat ik merk is dat er naast de geselecteerde modellen een aantal modellen zijn die graag gebruik maken van deze mogelijkheid. xLillith ik woon in Oenkerk en heb een tweepaardstrailer, dus wellicht biedt dat mogelijkheden. Is het trouwens niet mogelijk om twee dagen te plannen? Dan krijgt iedereen die zich had aangemeld een kans :D Wellicht met andere fotograven, zoals Patries90...

Ik wil ook wel mee doen als fotograaf...
maar niet een dag later of eerder... dan even een paar week verder als het kan :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:44

Jeetje, wat zonde dat de modellen die niet zijn gekozen zo onsportief reageren. De gunfactor is blijkbaar niet erg hoog. Als je zeker wilt zijn van een plekje moet je gewoon een eigen meeting organiseren en jezelf als vast model neerzetten. Erg jammer dit..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:31

Ik ben ook niet gekozen helaas, maar ik vind het helemaal geen rare selectie van gekozen modellen. Zitten erg leuke paarden bij! Ik heb al veel Friezen op foto en zou daar ook niet voor stemmen ook al zitten er wel mooie Friezen bij dus je weet nooit welke modellen gekozen worden..

En soms melden er nog heel veel af hoor dus je weet maar nooit ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 10:34

Ja kan en mag altijd zelf een meeting plannen natuurlijk :) Om die reden heb ik vorig jaar mijn eerste meeting georganiseerd omdat wij zelf ook geen vervoer hebben.
En je kan en mag altijd zelf een fotograaf in huren. Ik heb een paard dat niet geschikt is voor meetings maar twee keer een fotograaf ingehuurd en nu geweldige foto's. Ik begrijp dat een meeting een kortste klap is, maar die meeting is er ook voor de fotografen.

Daarnaast is het bijzonder intensief. De modellen zijn er maar een halve dag, maar de fotografen zijn er de hele dag, hebben voorbereiding en nabewerkingstijd nodig.
Ik zelf ben er de hele dag en heb een hoop voorbereidingstijd nodig. Daarnaast was is de vorige keer helemaal kapot omdat ik van hot naar her rende om te zorgen dat het overal goed en leuk ging en iedereen op tijd wisselde. Daarom heb ik het aantal terug gebracht naar 6 en zie het dus niet zitten de volgende dag weer te organiseren ;) Maar dat mag een ander gerust doen :)

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:57

Nouuuu ik ben wel blij :D

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:39

Sorry dat ik zo negatief over kwam ,maar het was niet helemaal zo bedoeld. Misschien een beetje een botte reactie. Inderdaad leuk om een 2e te organiseren. Ik wil best deze meeting fotograferen,maar zag dat er al reserves waren..

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:05

Ik durf bijna niet eens blij te reageren dat ik er bij zit....

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:16

Hahaha is het zo erg Linda :p Had ook zeker verwacht dat jij er bij zou zitten, zo jammer dat het niet meer met je jonkie kan...ik vond haar altijd erg fotogeniek!

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:30

vind de reacties op de model keuze soms erg bot overkomen, ik vind dat de modellen die gekozen zijn stuk voor stuk mooie/leuke paarden.

Maar goed ik ben blij dat ik er bij zit, had me wel eens eerder opgegeven maar was toen ook niet gekozen om die reden heb ik toen zelf foto's laten maken ;)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:56

Voor de mensen in de buurt ik wil best komen shooten hoor kijk even op www.amdfotografie.weebly.com dan kan je alsnog foto's krijgen van je paardje.

vorige keer was ik er ook bij geen idee of het weer de zelfde fotografen zijn, maar dan snap ik dat ze nu liever een ander voor de lens hebben.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 15:06

Er zitten inderdaad een paar dezelfde fotografen bij als vorige keer ;)

Ik hoop dat iedereen blij is die wel mee gaan :) Ik heb een nieuwe lens dus zelf er zeker zin in :D Nog even twee maanden wachten, helaas..

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:15

Van mij zijn de opmerkingen over de modelkeuze niet bot bedoeld hoor! Vind het persoonlijk jammer dat een aantal modellen nu ontbreken. Daarmee bedoel ik overigens niet zozeer mijzelf. Ik meld me tenslotte pas voor de eerste keer aan als model, dus was er ook niet vanuit gegaan dat ik er meteen bij zou zitten. Omdat ik erg weinig foto's heb van Silke (en mij) ben ik natuurlijk wel benieuwd naar fotograven en hun foto's!

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:37

Ik bedoel het zeker niet negatief naar de mensen die wel zijn uitgekozen, maar ik wou wel laten weten dat ik er van baal dat mensen zoals ik met een 'saai' paard nooit een kans krijgen. Misschien dat iemand eens zoiets wil organiseren, speciaal voor mensen die nog nooit een fotomeeting hebben gedaan. Ik wil dat trouwens ook wel doen, als iemand me wil helpen aangezien ik dus geen ervaring heb.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:13

Ook hier niks tegen de gekozen modellen, enkel teleurgesteld voor mn eigen omdat ik erg naar uit had gekeken. (En dan ist wel even extra slikken dat er uiteindelijk toch modellen gaan waarvan ik al veel vaker fotos voorbij heb zien komen, terwijl dat in eerste instantie de opzet niet leek ;) ) no hard feelings, ik ga voor mn eigen wat regelen :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:25

Het zijn trouwens wel allemaal fantastische fotografen als ik zo de websites even bekijk! Één ken ik natuurlijk al, dus dat was geen verrassing dat ze fantastisch was :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:45

Mocht er nog iets georganiseerd worden omtrent de paarden die niet gekozen zijn, wil ik me wel opgeven als fotograaf :)

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:10

Mariett schreef:
Het zijn trouwens wel allemaal fantastische fotografen als ik zo de websites even bekijk! Één ken ik natuurlijk al, dus dat was geen verrassing dat ze fantastisch was :)

Bedankt voor het compliment aan de fotografen! :)

@Rianne H: benieuwd naar je nieuwe lens! Wat is het geworden?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 18:36

Een 17-85 IS Canon :) Is eigenlijk voor op vakantie, maar de 70-200 heb ik dan denk ik nog geen budget voor... :P

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:33

Lijkt me een mooie lens Rianne! Helaas inderdaad erg duur een lichtsterk objectief met knap zoombereik (70-200mm). Maar met 85mm kun je ook redelijk goed uit de voeten voor paardenfoto's en het is zeker een mooie lens voor vakantiefoto's!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:09

De modelkeuze kan vaak erg verschillen! Zoals ik al eerder zei ben ik nooit op deze plek geweest, sowieso niet in Friesland dus ken geen van de fotografen of modellen. Ben wel vaker tegen gekomen dat bv een IJslander op een meeting gelijk werd gekozen en met ee volgende meeting die daar werd gehouden weer laatste reserve was, kan zo erg verschillen! :)
Zelf zou ik nooit 2 keer op hetzelfde paard stemmen, maar ik denk dat dit een mooi lijstje is, vond het zelf lastig kiezen, zoveel leuke modellen! :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 20:28

christina75 schreef:
Lijkt me een mooie lens Rianne! Helaas inderdaad erg duur een lichtsterk objectief met knap zoombereik (70-200mm). Maar met 85mm kun je ook redelijk goed uit de voeten voor paardenfoto's en het is zeker een mooie lens voor vakantiefoto's!

Ja, ik denk dat ik er al wat meer mee kan dan de 50mm waar ik de laatste jaren de foto's mee maak. Ik ben ooit mn 50-250mm verloren en de 18-55 is al zo'n oudje, die is met pensioen. De 70-200mm staat wel hoog op het lijstje hoor, maar is weer zo'n investering en voor mij alleen bruikbaar bij de paarden, dus ik zocht nog even een tussenstap. Erg blij met deze aankoop dus :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:44

Mooie modellen! Met zoveel opgaven blijven er toch altijd modellen en fotografen achter helaas, dat is helaas niet anders. -O-

Rianne, had jij Canon of Nikon?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 20:55

Canon :)