Ik kan voor het dagdeel waar ik in zit wel een 10 kilo zak wortelen meenemen. Kan er spot goedkoop aan komen
Tigress
Geplaatst: 02-02-15 01:40
Okey, schema is hieronder te vinden.
Ik heb ervoor gekozen de groep in de middag anders te laten zijn dan die van de ochtend. Ochtendgroep is camera bij camera (dus de nikon gebruikers samen, en de canon gebruikers samen). Aangezien je na een ochtendje + middagpauze kletsen waarschijnlijk al genoeg hebt meegekregen over eventuele instellingen, gaan we smiddag's lekker wisselen. Op die manier kun je misschien een stukje inspiratie opdoen/leren van je medefotograaf, en natuurlijk is het gewoon een leuke ervaring Verder zie je in het schema ook steeds twee minuten verschil zitten met de vorige en de volgende shoot. Ik heb twee minuten wisseltijd erbij ingerekend op deze manier De dag zal rond 3 uur afgelopen zijn
Ivm met het grote aantal modellen heb ik die er niet bij inberekend. Er vanuit gaande dat je 10 minuten per model minimaal hebt, zit je al met al bijna aan de twee uur extra totaal (dus ochtend en middag samen) waardoor we dan rond 5 uur pas klaar zijn
Ik vind het ook wel jammer als er geen rijfoto's kunnen worden gemaakt...
Tigress
Geplaatst: 02-02-15 09:44
Ik kan er wel rijden bij in plakken, maar ik ben bang dat 5 minuten rijfoto's niet lang genoeg is (half uur per dagdeel, dan zijn we rond 4 uur klaar). Het is misschien jammer, maar dat is het nadeel van zoveel modellen
En als je om 10 uur begint ipv half 11 dat scheelt ook wel iets.
Homiafortuna
Geplaatst: 02-02-15 10:32
Ik heb mijn paard nog niet zolang, dus ik weet niet hoe ze reageert in de paddock voor losgooifoto's. Ik zou in plaats daarvan het zadel er op kunnen/willen gooien voor rijfoto's.
Zou indd half uur eerder beginnen en half uur later stoppen. En dan op het laatst van de ploegen zadel erop zodat iedereen rijfoto's kan maken. Zo deden we het bij de vorige shoot ook(met 10 modellen). Ga ook niet twee uren achtereen paard opjagen door de paddock. Das wat teveel van het goede.
Tigress
Geplaatst: 02-02-15 11:09
Half uur eerder en half uur later zou inderdaad een hele goede optie zijn Dan zou ik het inderdaad in het schema kunnen zetten zodat we niet te breed uitkomen met de tijd
Dus als iedereen het daar mee eens is (ik stuur ook nog even een pb naar TS toe hierover) dan wordt dit het schema:
10 minuutjes van de pauze gesnoept zodat we ruimer in de tijd zaten met de rijfoto's Mochten we eerder klaar zijn al om aan de pauze te beginnen is dat mooi meegenomen
Edit: TS een pb gedaan met de vraag van goedkeuring om een half uur eerder te beginnen