[FM]Paarden meeting Tripsbos 19 april

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Re: [FM]Paarden meeting Tripsbos 19 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:53

Ik denk dat ik gewoon voor een leuk kleurtje ga ipv een printje. Is ook makkelijker outfit bij te kiezen :p

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:28

saskiamax schreef:
Leuk allemaal! Ik denk data het op zandpad 1 standfoto's worden tenzij poesjes123 crossfotos wil hihi. We galloperen daar altijd en dan mag hij gaan.

Wordt er met zandpad 1 bedoelt (op het plaatje) richting rechts of naar beneden.

Zandpad 2 ligt er bestwel een stukje lopen vanaf. Dan zou ik bijv zandpad 1 rechts doen en zandpad 2 naar beneden lopend.

Die 2 zandpaden liggen aan elkaar. Zandpad 1 kun je dus stukje naar rechts pakken richting de bult of richting zandpad 2 (voor evt rijfoto's)
Zandpad 2 is richting bult 2, maar je hebt daar ook soort bruggetje naar de overkant en je kan naar de overkant toe & evt fotograaf op zandpad blijven...

Enige wat ff lopen is, is van bult 1 naar bult 2... Ik zal wisseltijd 10 min maken & als je eerder op plaats van bestemming bent, kun je alvast beginnen.

De Bult is erg leuk voor standfoto's, strandje is leuk voor rij foto's door water, portret of alsnog stand.

Zandpad 1 nodigt uit voor een leuk galopje, dus rij foto's.
Zandpad 2 wat ik hierboven noemde is voor portret stand en rij leuk & bult 2 is leuk voor alle 3. Mocht je paard kunnen springen & jij zelf ook kun je de hindernissen meenemen.

Een idee is misschien om ff wat met je model te bespreken via pb, dat jullie duidelijk hebben wat jullie willen.

Betreft tuig etc, maakt mij niet uit, zolang het maar netjes en verzorgd eruit ziet!

Mocht jij zonder zadel kunnen rijden met je paard, is dat ook erg leuk!
Of zoals Carlos, is een shetlander die vrijheidsdressuur kan.

Ik ben qua fotograaf, doe wat jou leuk lijkt, dan heb je meest spontane foto's

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:31

Ohja voor de fotografen:

De tarieven voor nabestellen is erg belangrijk om straks na de meeting direct erbij te zetten.
Zover ik weet, vinden de meesten een digitale nabestelling het fijnst, zo kunnen zij zelf afdrukken op wat zij willen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:46

Mijn paard kan springen, maar wat hij van een crosshindernis vind weet ik niet _O-
Zie hem er nog wel voor aan om dat als gevaarlijk monster te zien :Y)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 23:08

Hahaha ik ken Trips redelijk goed uit mijn hoofd... Zal proberen om aankomend weekend richting trips te gaan en foto's te maken van de exacte locaties & ff uitvinden hoelang het lopen is tussen de locaties.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:08

De tarieven voor nabestellen staan bij mij op mijn website (zie onderschrift).

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:01

hallotjes...

sorry druk druk druk en vergeten bij te lezen enzo..
zal zo even bijlezen.

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:09

1 tip...

de plekken liggen wel erg ver uit elkaar...! met zeer weinig wisseltijd! dit ga je niet halen...

ik zou een aantal plekken bij elkaar houden! want dit word erg grote chaos... je bent elkaar kwijt, en de ene heeft 3 foto's en de andere 30...

ook is een FM een meeting voor fotografen waar ze vanelkaar misschien iets kunnen leren...
dus per 2 fotografen zou veel beter zijn.

dus dan een middag groep maken qua paarden en een ochtend groep.
en dan 2 locaties waar je kan fotograferen.

ik wil wel een tabel maken als je niet weet of je dat kan.
als iedereen het er mee eens is

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:15

Zou het dan handiger zijn om de zandpaden (en dan die met de crosshinderis) samen te voegen en alleen de grote bult te doen?

Grote bult ligt aan het strandje dus daar kan je eventueel wel met zijn 3en staan.

Ik geef de voorkeur aan de middag. Heb die zaterdag een feestje dus als ik enigszins kan uitslapen stel ik dat op prijs _O-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:35

Ik vind persoonlijk met twee fotografen 1 paard tegelijk fotograferen, niet handig. Als je alleen bent ben je vrij in de keuze vanuit welke positie je wilt fotograferen, en kun je je model aanwijzingen geven van hoe hij/zij moet poseren, en waar diegene moet gaan staan. Het lijkt mij als je dat met zijn tweeen moet doen dat er dan onenigheid over die dingen kan komen. Wat ook weer tijd kost en het is niet leuk natuurlijk..

Maar het lijkt mij niet handig om te veel over het schema te discussieren, wat mij betreft ligt de keuze gewoon bij KW.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:47

Ja precies, dat is ook zo. Was ook maar een voorstel ;)

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:54

IsaCalixa schreef:
Ik vind persoonlijk met twee fotografen 1 paard tegelijk fotograferen, niet handig. Als je alleen bent ben je vrij in de keuze vanuit welke positie je wilt fotograferen, en kun je je model aanwijzingen geven van hoe hij/zij moet poseren, en waar diegene moet gaan staan. Het lijkt mij als je dat met zijn tweeen moet doen dat er dan onenigheid over die dingen kan komen. Wat ook weer tijd kost en het is niet leuk natuurlijk..

Maar het lijkt mij niet handig om te veel over het schema te discussieren, wat mij betreft ligt de keuze gewoon bij KW.

het was ook maar een voorstel... en tip

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:56

Poesjes123... als jij ff gaat terug lezen zie je mijn keus voor 5 fotografen en 5 modellen. Daarbij wil ik jou vragen je er buiten te houden... heb achter de schermen genoeg hulp gehad. Als je het er niet mee eens bent, had je je niet op moeten geven.

Daarbij ken ik tripsbos op mijn duimpje en weet ik exact hoe ver deze plekken uit elkaar liggen...

Nontie: ik had toen al via pb gekeken qua voorkeur ochtend/middag en iedereen bijna gaf voorkeur middag & als je schema had gezien had je de tijd gezien :p

Grote bult is te klein voor 5 mensen tegelijk...

Ik loop regelmatig met de honden in trips en heb daar paar weken geleden nog een shoot gehouden...

Nogmaals... deze plekken liggen juist bij elkaar. Alles ligt op de rpute van elkaar. Enkel bult 1 & bult 2 is wat verder.

Daarbij was het schema qua tijd een soort schets. Wisseltijd schroef ik op naar 10 minuten. Ben je eerder op je plek, kun je alvast beginnen of evt zadel af/op etc...

Verder vraag ik nu ook de organisatie verder aan mij over te laten. Heb hulp achter de schermen...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:58

Komt misschien hard over op jullie goed bedoelde tips & adviezen. Enkel raak ik daar alleen maar prikkelbaar door, omdat ik het niet gevraagd heb...

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:00

KarmaWitch schreef:
Poesjes123... als jij ff gaat terug lezen zie je mijn keus voor 5 fotografen en 5 modellen. Daarbij wil ik jou vragen je er buiten te houden... heb achter de schermen genoeg hulp gehad. Als je het er niet mee eens bent, had je je niet op moeten geven.

Daarbij ken ik tripsbos op mijn duimpje en weet ik exact hoe ver deze plekken uit elkaar liggen...

Nontie: ik had toen al via pb gekeken qua voorkeur ochtend/middag en iedereen bijna gaf voorkeur middag & als je schema had gezien had je de tijd gezien :p

Grote bult is te klein voor 5 mensen tegelijk...

Ik loop regelmatig met de honden in trips en heb daar paar weken geleden nog een shoot gehouden...

Nogmaals... deze plekken liggen juist bij elkaar. Alles ligt op de rpute van elkaar. Enkel bult 1 & bult 2 is wat verder.

Daarbij was het schema qua tijd een soort schets. Wisseltijd schroef ik op naar 10 minuten. Ben je eerder op je plek, kun je alvast beginnen of evt zadel af/op etc...

Verder vraag ik nu ook de organisatie verder aan mij over te laten. Heb hulp achter de schermen...

het was gewoon een hint....
als je zo doet tegen me dan doe ik niet mee...
wil een gezelligegoedgeorganiseerde meeting hebben.. als ik het zo lees hoeft het al niet meer...

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:00

KarmaWitch schreef:
Komt misschien hard over op jullie goed bedoelde tips & adviezen. Enkel raak ik daar alleen maar prikkelbaar door, omdat ik het niet gevraagd heb...

ja kwam lekker hard over ja... thankx

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:02

Dat gezellige gebeurd ook wel, maar jou reactie komt niet als tip over, maar alsof ik compleet verkeerd doe en totaal niet weet waar ik het over heb en dat ik niet weet hoever die afstanden is...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:02

poesjes123 schreef:
KarmaWitch schreef:

Snap je ook waarom??

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:05

KarmaWitch schreef:
poesjes123 schreef:

Snap je ook waarom??

nee ik snap niet waarom... er staat duidelijk bovenaan mijn bericht : TIP
dus over komen alsof je niks goed doet,, dat leg je je zelf aan

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:16

poesjes123 schreef:
1 tip...

de plekken liggen wel erg ver uit elkaar...! met zeer weinig wisseltijd! dit ga je niet halen... hier dus, alsof ik de locaties dus niet ken... met het feit dat ik dit niet ga halen

ik zou een aantal plekken bij elkaar houden! want dit word erg grote chaos... je bent elkaar kwijt, en de ene heeft 3 foto's en de andere 30... eigenlijk zelfde als hierboven & het feit dat je nu al kan voorspellen dat het 1 grote chaos wordt. Hoevaak ben jij in trips geweest?

ook is een FM een meeting voor fotografen waar ze vanelkaar misschien iets kunnen leren...

dit heb ik stukje terug al in topic besproken, waar jij volgens mij ook al op gereageerd had...

en dit... je bied aan een tabel te makeb als iedereen het er mee eens is? Nogmaals dat ene schema was eeb prototype. Definitieve wordt dys nog gemaakt... en het komt opdringerig over. Je bied het aan en vraagt eigenlijk direct of iedereen het er mee eens is...

Ik maak de dingen ff dik die dus zo overkomen. Je geeft namelijk geen mening, maar meer als feit.

Ik heb ff toegelicht onder de stukjes... ff objectief lezen. Dus niet canuit jouzelf maar vanuit derde persoon... oja en je gebruik van uitroeptekens...

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:20

In geschrift zal het anders overkomen als persoonlijk face to face.
Het had misschien iets vriendelijker als tip verwoord kunnen worden, maar ik als 3e persoon vind het niet uiterst aanvallend.

Maargoed, laten we het gezellig houden met zijn allen. Ik vind het goed zoals het nu staat hoor :o

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:21

KarmaWitch schreef:
poesjes123 schreef:
1 tip...

de plekken liggen wel erg ver uit elkaar...! met zeer weinig wisseltijd! dit ga je niet halen... hier dus, alsof ik de locaties dus niet ken... met het feit dat ik dit niet ga halen

ik zou een aantal plekken bij elkaar houden! want dit word erg grote chaos... je bent elkaar kwijt, en de ene heeft 3 foto's en de andere 30... eigenlijk zelfde als hierboven & het feit dat je nu al kan voorspellen dat het 1 grote chaos wordt. Hoevaak ben jij in trips geweest?

dit heb ik stukje terug al in topic besproken, waar jij volgens mij ook al op gereageerd had...

en dit... je bied aan een tabel te makeb als iedereen het er mee eens is? Nogmaals dat ene schema was eeb prototype. Definitieve wordt dys nog gemaakt... en het komt opdringerig over. Je bied het aan en vraagt eigenlijk direct of iedereen het er mee eens is...

Ik maak de dingen ff dik die dus zo overkomen. Je geeft namelijk geen mening, maar meer als feit.

Ik heb ff toegelicht onder de stukjes... ff objectief lezen. Dus niet canuit jouzelf maar vanuit derde persoon... oja en je gebruik van uitroeptekens...

oke, naja als je het zo wilt lezen dan moet je dat gaan doen... komt ook heel anders uit dan hoe ik het bedoel...
vat het op hoe je het wilt... :) word je een super gelukkig mens van...

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:23

nontie schreef:
In geschrift zal het anders overkomen als persoonlijk face to face.
Het had misschien iets vriendelijker als tip verwoord kunnen worden, maar ik als 3e persoon vind het niet uiterst aanvallend.

Maargoed, laten we het gezellig houden met zijn allen. Ik vind het goed zoals het nu staat hoor :o

ja ik ook... heb alleen na de meeting een studio-shoot, dus uitlooptijd bij mij zal niet meer dan een half uur kunnen... :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:29

Citaat:
oke, naja als je het zo wilt lezen dan moet je dat gaan doen... komt ook heel anders uit dan hoe ik het bedoel...
vat het op hoe je het wilt... :) word je een super gelukkig mens van...

Kijk jou eerste stukje is normaal en komt gewoon vriendelijk over, dat dik gedrukte stukje is dus niet handig.
Ik vat niet op hoe ik het wil, ik lees het zoals het bij mij binnenkomt. Kan ik helaas niet veel aan doen & dat heeft zo zn redenen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:06

Ik doe niet meer mee... Vind er nu al een nare sfeer hangen.. En wil er graag een gezellige dag van maken heb genoeg andere zorgen op het moment heb hier geen trek in