Fotomeeting Dijkgatsbos mei/juni 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheeltje2

Re: Fotomeeting Dijkgatsbos mei/juni 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:44

oke top dankje:) heb er onwijs veel zin in :) ik zal even iemand mee vragen haha me pa moet al rijden hihi dan is hij de helpende hand:)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:46

Sheeltje2 schreef:
ben ook wel nieuwsgierig heb nog nooit foto shoot gedaan wil bijvoorbeeld foto's samen met mn pony in normale kleding en rijdende in mn paardrijkleding heb je tussendoor genoeg tijd om bijvoorbeeld om te kleden enzo:)

Sowieso zorgen dat je pony echt al helemaal schoon is voordat je aan komt.
Bijvoorbeeld babyolie op de ogen en neus kan je wel het laatste moment doen en nog een borsteltje er over heen.
Maar niet uitgebreid poetsen. Zorg dat je tuig er netjes uitziet, mooi ingevet enzo.

Wat ook mooi is, als er nog een helper mee is, je derde hand, die kan het paard afleiden en/of reflectiescherm vasthouden.

Mocht het paard niet fijn kunnen stilstaan, ga het nu alvast oefenen. Een beetje trainen dat kan geen kwaad. :)

Robin en ik maken een tijdschema en zullen die bekend maken. Ook zal ik hem uitprinten en meenemen zodat we op de dag zelf ook het in de gaten kunnen houden. Er is tijd om je om te kleden en op te zadelen inderdaad.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:38

Cchanny schreef:
Sheeltje2 schreef:
ben ook wel nieuwsgierig heb nog nooit foto shoot gedaan wil bijvoorbeeld foto's samen met mn pony in normale kleding en rijdende in mn paardrijkleding heb je tussendoor genoeg tijd om bijvoorbeeld om te kleden enzo:)

Bijvoorbeeld babyolie op de ogen en neus kan je wel het laatste moment doen en nog een borsteltje er over heen.
Maar niet uitgebreid poetsen. Zorg dat je tuig er netjes uitziet, mooi ingevet enzo.

Wat ook mooi is, als er nog een helper mee is, je derde hand, die kan het paard afleiden en/of reflectiescherm vasthouden.

Mocht het paard niet fijn kunnen stilstaan, ga het nu alvast oefenen. Een beetje trainen dat kan geen kwaad. :)

Robin en ik maken een tijdschema en zullen die bekend maken. Ook zal ik hem uitprinten en meenemen zodat we op de dag zelf ook het in de gaten kunnen houden. Er is tijd om je om te kleden en op te zadelen inderdaad.

dankje komt helemaal goed :) :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:48

Sheeltje2 schreef:
Cchanny schreef:

dankje komt helemaal goed :) :D

Mochten jullie meer vragen hebben gewoon stellen hoor!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:21

Nog even een centraal vraagje!

Ik heb wel prikpaaltjes en Chantal had er ook wel wat, maar wij hebben beiden alleen maar korte prikpaaltjes, geloof dat die 1 meter zijn? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie paarden zijn, maar als er iemand hogere paaltjes heeft die we zouden kunnen gebruiken dan horen we dat graag! :D

Uiteraard als je het sowieso niet aandurft kun je je paard gewoon aan de longeerlijn laten lopen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:26

Ik heb lange palen.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:35

ik kan even kijken op stal :) ik weet niet of ik het durf maar ik zal morgen even kijken op stal:)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:10

Ik wil helemaal niet longeren/losgooien. Wil geen risico's nemen

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:16

Dorine92 schreef:
Ik wil helemaal niet longeren/losgooien. Wil geen risico's nemen

Ga je dan wel rijden, of ook niet?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:36

Ja tuurlijk! :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:58

heidiLOVER schreef:
Nog even een centraal vraagje!

Ik heb wel prikpaaltjes en Chantal had er ook wel wat, maar wij hebben beiden alleen maar korte prikpaaltjes, geloof dat die 1 meter zijn? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie paarden zijn, maar als er iemand hogere paaltjes heeft die we zouden kunnen gebruiken dan horen we dat graag! :D

Uiteraard als je het sowieso niet aandurft kun je je paard gewoon aan de longeerlijn laten lopen.

Volgens mij zijn ze zelfs kleiner dan 1 meter. Moet ze even opmeten.

Dorine92, verstandige keuze als jij het niet aandurft hoor!

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:10

Jullie mogen mij zoiezo van de reserve lijst halen, ik heb een ochtenddienst en dus niet beschikbaar! Succes meiden en wie weet de volgende meeting meer geluk!

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:25

Is er nog een bepaald thema aan de shoot gekoppeld? Of als alles netjes is gevet en schoon is is het goed.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:07

Er is geen thema , maar ik vind het altijd wel leuk als een model in een bepaalde stijl wil komen hoor :o sta er wel voor open :D

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:44

Zijn er ook nog bepaalde kleuren die niet mooi te fotograferen zijn heb een zwarte pony dacht aan roze of blauwe set weet niet wat fotograaf qua foto's beste uit komt wit lijkt me flets worden op de foto's ben zowiezo bitloos aan rijden met touwhalster :) mag ook hoofdstel als fotograaf dat mooier vind neem em voor de zekerheid mee:)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 18:12

Even de 2 reservemodellen die hebben afgemeld uit de lijst gehaald.

Een thema is idd niet opgezet en dus ook niet verplicht, mocht je wel een thema willen kun je dit natuurlijk aangeven hoe en wat :)

heidiLOVER schreef:
Hierbij de top 8 modellen!
Ook de reservemodellen staan op volgorde.

Wij horen het graag op tijd als je toch niet blijkt te kunnen en mocht je nog vervoer moeten regelen, probeer dat dan op tijd te regelen zodat wij niet op het laatste moment een reservemodel moeten inschakelen :)

Modellen:
Boktnaam - Naam - Naam paard - Geslacht - Ras - Bijzonderheden
1. Ambiiee - Amber - Whitney - merrie - paint horse - 2 maanogen - *foto*
2. Boo_laura - Laura - Felix - ruin - drumhorse(shirextinker) - groot en erg braaf (1.64) - *foto*
3. A_man - Amanda - Daydream - ruin - welsh - valk met 2 blauwe ogen - *foto*
4. Dandy200 - Anne - Dandy - - New forest x Quarter - valkkleurig - *foto* *foto*
5. Dorine92 - Dorine - Vera - merrie - Fjord - Z2 startgerechtigd - *foto*
6. cindybijl - Cindy - C.L. Ravanika Aziza - merrie - arabisch volbloed - - *foto* *foto*
7. Lailipri - Mandy - Delano - NRPS - palomino - *foto* *foto*p
8. Sheeltje2 - Sheila - Jasmine - merrie - Merens - mooie uitstraling - *foto*

Reserve modellen:
9. Evy - Evelien - Annelien - KWPN tuigpaard - Z1 dressuur, mooie bewegingen, altijd onder de indruk, kan braaf stil staan. - *foto* *foto* *foto*
10. xxsifra - ? - Sunshine - merrie - NRPSxarabier - Veel uitstraling, chique alert hoofd! Heeft een zeer gave uitgestrekte draf! - *foto* *foto*
11. Anike - Aniek - Di Diamanti Lavorati - merrie - NRPS - 3 jaar oud en fotogeniek - *foto*
12. Darabariton - Noelle - Dara - merrie - fries - uitstraling hengst, m2 dressuur - *foto* *foto* *foto*
13. lisetteexx - Lisette - Anouska - merrie - welsh - *foto* *foto*
14. Christel1 - Christel - Shakira - merrie - onbekend - 3 kleur - *foto* *foto*
15. _Margarita_ - Marianne - Roos - Shetlander - Z dressuur mennen - *foto* *foto* *foto*
16. Babbelbrittx - Britt - Stoetel(born to be wild) - merrie - groninger x kwpn - Pittig, foto geniek, mooi - *foto* *foto*
17. _Margarita_ - Marianne - Farousha - arabier - ? - *foto* *foto*
18. Christel1 - Christel - Yinske - merrie - fries - fotogeniek - *foto* *foto*
19. xloveladyx - Danita - Lady Brienna van de drinkbeker - merrie - NRPS - ? - *foto* *foto*
20. 29. _KellyAV - Kelly - Varro - ? - ruin 11 jar - *foto* *foto*

2. Ambiiee - Amber - Ocho - Ruin - merens - grote charmeur en erg fotogeniek - *foto*
22. cindybijl - Cindy - Angel Elegantka - merrie - arabisch volbloed - - *foto* *foto*

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:44

Ik vind persoonlijk halsters/hoofdstellen in felle kleuren zoals roze en blauw niet echt mooi. Het leidt vaak enorm de aandacht af van het hoofd van het paard.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:52

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:17

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:48

Die is zeker mooi!!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:32

Ik heb alleen een andere pony mee hihi

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:29

lailapri schreef:
Ik heb alleen een andere pony mee hihi

Had je al info of Daydream mee kan rijden :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:36

Even een vraagje aan de ts , hebben alle fotografen die nu op de lijst van mee gaan staan bevestigd? Wil graag weten of ik als 2e reserve misschien nog kans maak :') Anders ga ik wat ander doen die dag namelijk

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:32

Sheeltje2 schreef:
Zijn er ook nog bepaalde kleuren die niet mooi te fotograferen zijn heb een zwarte pony dacht aan roze of blauwe set weet niet wat fotograaf qua foto's beste uit komt wit lijkt me flets worden op de foto's ben zowiezo bitloos aan rijden met touwhalster :) mag ook hoofdstel als fotograaf dat mooier vind neem em voor de zekerheid mee:)
Wit op een zwart paard is inderdaad lastig om goed op de foto te krijgen :o maar roze of blauw is leuk! :)
Leuk dat je met touwhalster rijd! je kunt ook nog tijdens het rijden nog even wisselen dat je ook nog even het hoofdstel om doet , dan heb je foto's met halster en met hoofdstel :D

Marcato schreef:
Ik vind persoonlijk halsters/hoofdstellen in felle kleuren zoals roze en blauw niet echt mooi. Het leidt vaak enorm de aandacht af van het hoofd van het paard.
Ik vind dat het wel kan eigenlijk :o welke kleuren vind jij wel goed kunnen dan?
Een leren halster blijft natuurlijk altijd het mooist... :)

lailapri schreef:

Netjes! :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:53

Fantabulouss schreef:
Sheeltje2 schreef:
Wit op een zwart paard is inderdaad lastig om goed op de foto te krijgen :o maar roze of blauw is leuk! :)
Leuk dat je met touwhalster rijd! je kunt ook nog tijdens het rijden nog even wisselen dat je ook nog even het hoofdstel om doet , dan heb je foto's met halster en met hoofdstel :D

Marcato schreef:
Ik vind dat het wel kan eigenlijk :o welke kleuren vind jij wel goed kunnen dan?
Een leren halster blijft natuurlijk altijd het mooist... :)

lailapri schreef:

Netjes! :)

Top dankje ik zal inderdaad ook m'n hoofdstel mee nemen:):):) heb er onwijs veel zin in:)