Fotomeeting Zeeland. Ook voor de BE buren dichtbij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:18

Ik weet het, heb zelf ook een pesthekel aan late en onduidelijke afzeggingen. Sorry :o Normaal was het geen probleem geweest, maar mijn baas moest onverwacht weg voor een paar dagen en die komt zaterdagmiddag terug. We zitten hier met een klein team, maar ik doe er alles aan om het toch te regelen. Alleen ben ik afhankelijk van ook derde partijen, en als die willen lossen voor het inschuren, dan moet dat.

Weersvoorspellingen zijn voor de meet in elk geval gunstig :j Droog, en hopelijk ook wat zon :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:55

Balou_k schreef:
Maya schreef:
Gossa, anders zoek je even het op Google Maps ofzo op, het is nl aan het einde van de Baanstpoldersedijk, daar zit de manege en dan die rijd je zeg maar voorbij, links de Zeedijk op, en dan zie je de parkeerplaats eigenlijk wel liggen. Die ligt pal tegenover de manege. Tis een enorme parking. Succes! :)

Ik ga niet vlechten (heb een Haflinger) ik hoop vanavond even een laatste check te doen qua tuigage etc., het is hier enorm druk qua werk, werk bij een bedrijf met landbouwproducten, dus oogstomstandigheden zijn belangrijk. In het allerergste geval ga ik ook moeten afzeggen, maar dat is nu nog onduidelijk of dat het geval is. Mochten jullie die onzekerheid te lastig vinden, dan moet je het zeggen. -O- Y;(

Lastig, maar het weer is net zo lastig imo, als dat ook vies en nat is moeten we het alsnog verzetten! Wel erg jammer maar niks aan te doen. Net als dat jij er niks aan kan doen.
De parkeerplaats is erg groot, mijn laptop wilt helaas absoluut niet meewerken, ik kan het niet aan kruisen.

de parkeerplaats die jij bedoeld is niet van de manege dan hoor, want die hebben helemaal niet veel ruimte nl.
Voor de manege wel maar dat is van de gemeente.

Balou_k

Re: Fotomeeting Zeeland. Ook voor de BE buren dichtbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:02

Peetje volgens mij heb je niet goed gelezen? Bij de manege parkeren gaat niet meer door, maar er is een ruime parkeerplaats echt heel erg dicht bij de manege. Althans ik vind dat toch een nette parkeerplaats.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:58

Daaar staan ze ook vaak als het wedstrijd is op Nieuwvliet :j is recht tegenover de manege dus zo gevonden ;)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:18

Ik denk dat we het wel gaan vinden :j

Weersverwachtingen zijn voor overmorgen toch echt wel gunstig zoals ik het hoor op journaal!

Over het vlechten, bij de portret foto's vlecht ik niet, maar bij het rijden denk ik wel :) Kvind dat zo onhandig rijden met lange manen...

Tword helaas wel een doodsimpele hengstenvlecht aangezien meneer z'n manen net te lang zijn voor mooie knotten! Tenzij iemands uit kan leggen hoe je mooie knotten maakt met redelijk lange maar wel dunne manen.. Zelfs met naald en draad lukt mij het niet :')

Kzit alleen nog te dubben in wat voor setje/kleding we gaan

Naja ik heb er iig zin in! :D
Parkeer trein klinkt iig enorm is dat moet goedkomen als ik het zo hoor :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:10

daar ben ik ook nog niet over uit, witte rijbroek is altijd wel netjes maar steekt weer zo af mss.

wat vinden de fotograven???

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:51

gossa4ever schreef:
Tword helaas wel een doodsimpele hengstenvlecht aangezien meneer z'n manen net te lang zijn voor mooie knotten! Tenzij iemands uit kan leggen hoe je mooie knotten maakt met redelijk lange maar wel dunne manen.. Zelfs met naald en draad lukt mij het niet :')

Ik wil het wel proberen, hoe lang zijn de manen ongeveer? Heb je zelf naald en draad?

peetje82 schreef:
daar ben ik ook nog niet over uit, witte rijbroek is altijd wel netjes maar steekt weer zo af mss.

wat vinden de fotograven???

Op een wat donkerder paard vind ik zelf wit niet optimaal. Weet niet welke kleuren je nog meer hebt?

Ik heb erg zin in de meeting! Ben al lang niet meer op een meeting geweest en sowieso nog nooit op het strand. Hoop dat ik er nog wat van bak :+

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:22

@ Jinte, als je daar tijd voor hebt ! maar de manen komen geloof ik wel op zijn schouders.. dus misschien is het ''verloren hoop'' heb een poos terug een keer knotten gemaakt met elastiekjes en dat zag er nog redelijk uit maar kheb in mijn vak een aantal keer geoefend met naald en draad maar het was amper te doen :')

ik zal eens kijken of ik een foto van zn manen kan vinden! dan pb ik die even ;) kan je kijken of je het ziet zitten ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:26

Speciaal voor de meeting nog een andere lens aangeschaft!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 08:34

Kayleigh heeft zich helaas afgemeld voor de meeting, nu komen we in feite een fotograaf te kort..

Of ik moet het schema weer aan passen, wat uiteraard mogelijk is, of weet iemand wellicht nog een fotograaf die mee wil/kan? :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:13

ik zou het niet weten, ik ga trouwens in een blauwe spijkerrijbroek met bruin zitvlak, blauw vestje erop.

in dubio nog: vlechten of niet vlechten?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 10:25

peetje82 schreef:
ik zou het niet weten, ik ga trouwens in een blauwe spijkerrijbroek met bruin zitvlak, blauw vestje erop.

in dubio nog: vlechten of niet vlechten?

Heb je foot's van je poown met en zonder vlechten? Eens zien wat de andere vinden dan?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 10:29

Dit ziet er wel positief uit!

Morgen is het op de meeste plaatsen bewolkt en in de middag en de avond kan er plaatselijk regen vallen. Het zuidoosten heeft de grootste kans op enkele opklaringen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 15 graden in het noorden tot plaatselijk 19 à 20 graden in het uiterste zuiden. De zuid tot zuidoostelijke wind is meest matig. (Bron: KNMI)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:07

ben aan t werk dus moet even kijken :o

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:09

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 11:16

Moet wel zeggen dat ik dat wel erg knap vind, ik heb nog geen niet echt zoiets op de foto gezet en het lijkt mij wel leuk, nu even afwachten wat de andere fotograven vinden!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 11:30

Het schema aangepast, ik ga hem nogmaals naar iedereen mailen!

Tijdstip Model Fotografen
09.15 uur Peetje82 xMathilde
09.15 uur Chivaldi Jinte
09.15 uur Kellyheidi Dais
09.15 uur Gossa4ever paard 1 Michelle
09.15 uur Gossa4ever paard 2 Michelle
09.15 uur Maya Balou_k
09.30 uur Wissel 5 min
09.35 uur Peetje82 Balou_k
09.35 uur Chivaldi xMathilde
09.35 uur Kellyheidi Jinte
09.35 uur Gossa4ever paard 1 Dais
09.35 uur Gossa4ever paard 2 Dais
09.35 uur Maya Michelle
09.50 uur Wissel 5 min
09.55 uur Peetje82 Michelle
09.55 uur Chivaldi Balou_k
09.55 uur Kellyheidi xMathilde
09.55 uur Gossa4ever paard 1 Jinte
09.55 uur Gossa4ever paard 2 Jinte
09.55 uur Maya Dais
10.00 uur Wissel 5 min
10.05 uur Peetje82 Dais
10.05 uur Chivaldi Michelle
10.05 uur Kellyheidi Balou_k
10.05 uur Gossa4ever paard 1 xMathilde
10.05 uur Gossa4ever paard 2 xMathilde
10.05 uur Maya Jinte
10.20 uur Wissel 5 min
10.25 uur Peetje82 Jinte
10.25 uur Chivaldi Dais
10.25 uur Kellyheidi Michelle
10.25 uur Gossa4ever paard 1 Balou_k
10.25 uur Gossa4ever paard 2 Balou_k
10.25 uur Maya xMathilde
10.40 uur Pauze/longeerpaarden klaar maken/tijd om te zadelen
11.00 uur

Na de portret foto’s is er tijd om even te pauzeren, om wat te drinken of te eten. Ook is er nu tijd om de paarden welke gereden zullen worden op te zadelen. De paarden welke niet gereden worden, of welke ook gelongeerd worden zullen eerst op de foto worden gezet. Er staat 20 minuten voor pauze en zadelen, dit zal in de praktijk langer zijn omdat er natuurlijk ook paard gelongeerd worden welke op de foto moeten! Tijdens het longeren kan elke fotograaf foto’s maken, er zal 5 minuut per paard gerekend worden.

11.00 uur Peetje82
11.05 uur Chivladi
11.10 uur Kellyheidi
11.15 uur Gossa4ever paard 1
11.20 uur Gossa4ever paard 2

Tussen het longeren en het rijden zullen wij wederom 5 minuutjes pauze nemen, in deze tijd kunnen er nog paarden gezadeld worden. Neem dit niet al te strikt want in de praktijk zal men zien dat de een sneller gezadeld is dan de ander. De volgorde kan dus afwijken van wat er nu in dit schema staat dit word nog aangepast zodra ik weet welke paarden er worden gelongeerd. Wederom zal bij het rijden elke fotograaf foto’s kunnen maken.

11.30 uur Peetje82
11.40 uur Chivaldi
11.50 uur Kellyheidi
12.00 uur Maya
12.10 uur Gossa4ever Paar 1
12.20 uur Groepsfoto

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:37

Lees ik het nou verkeerd of staan nu allebei mijn paarden op voor de longe?

De merrie wil ik wel proberen maar ik moet m'n ruin ook nog zadelen dus ik weet niet of dat wel kan?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 11:40

gossa4ever schreef:
Lees ik het nou verkeerd of staan nu allebei mijn paarden op voor de longe?

De merrie wil ik wel proberen maar ik moet m'n ruin ook nog zadelen dus ik weet niet of dat wel kan?

Ja ze staan er beide op, puur om de tijd in te vullen, gaat het niet dan gaat het niet zo simpel is dat! :)
En misschien, ik weet niet of jij dat fijn vind kan je iemand je paard laten longeren, of laten zadelen?
Daarbij is het rij lijstje in willekeurige volgorde ook weer om de tijd aan te houden, ik durf er op te wedden dat we gaan uitlopen haha!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:06

Heb heel het huis afgezocht naar thermoskannen (kwam met t goeie idee om koffie en thee mee te nemen!)
Maar wij hebben dus geen thermoskannen :') dag goed plan hahaha..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:20

Ik moet mij helaas afmelden voor de meeting....mijn lijf heeft besloten te staken :( gehele linkerkant doet niks meer en lig plat op bed. Het is gewoon niet verstandig nu met mn merrie op pad te gaan en daarbij kom ik niet verder dan de bank of rolstoel. Vind het ontzettend jammer maar hoop dat ik de volgende keer wel mee kan!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:24

Oke, dan kunnen we dus rustig op dat moment zien of dat gaat!

Mijn ruin durf ik wel te laten longeren maar de Merrie echt niet ;) en ik zadel liever ook zelf op aangezien ik ook ff snel moet omkleden dan.. (Nouja andere jas aan en de broek die over me nette broek heen zit uittrekken maar toch :P )

Ik ben nu op de terug weg van m'n vak :) khoop om 2 uur m'n beestjes weer te zien :) en dan is het tijd voor een flinke tut middag :D (lees wassen, wassen en nog eens wassen :P haha)

@ chivaldi, wat ontzettend jammer! Enorm veel beterschap gewenst :(:)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:35

Jammer Kayleigh & Chivaldi dat jullie niet meer meekunnen.

Heel veel beterschap gewenst Chivaldi, klinkt niet goed :n

Hiermee is wel gelijk het fotografentekort opgelost denk ik? :=

Arme Daphne, klopt je schema weer niet meer :\
Welke lens heb je trouwens aangeschaft?

Petra, ik zou zeker vlechten mits je er de tijd voor hebt. Staat d'r heel chique :j

Deze ochtend was het heel mistig. Ik weet niet hoe dit aan de kust was, maar voor mij als fotograaf is het iig geen reden om morgen af te zeggen. Het is een handicap, maar ik zie zoiets ook als uitdaging.

Wat ik nog even wil vragen aan de deelnemers: Hebben jullie allemaal een groom die de fotograaf kan ondersteunen indien nodig? Het is namelijk verdomd lastig om het paard af te leiden/mooi te laten kijken én foto's te maken :)

Ik neem zelf wat spulletjes mee om af te leiden, maar ik denk dat iedereen indien mogelijk het beste zelf wat mee kan nemen. Al is het een schep met brok of snoepjes, als die oren maar naar voren gaan :D

Ik hoop op goed weer en zie jullie morgen op de parkeerplaats (neem aan dat ik me eerst even meld bij organisator(en)? Hoe herken ik jullie??) Als er toch besloten wordt dat het niet doorgaat gezien de weersvoorspellingen, kan dit dan vóór 10 uur 's avonds? Dit ivm mijn werk :) Ga er vanuit dat het gewoon door gaat hoor :)

Ik heb er heel veel zin in! :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:41

ok ik zal ze vlechten, geen probleem, maar kom niet in wedstrijdtenue hoor!

Jammer dat je niet mee kan Chivaldi.

Dais, je kan ook met mij meerijden evt, je woont niet ver bij mij vandaan.Geen probleem.

Zal kijken of ik iemand mee kan nemen maar ik denk niet dat het gaat lukken.

wel zin in!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:08

Ik vind het wel een goeie opmerking Saintelette, had er totaal niet aangedacht, maar iets warms is wel fijn :j Maar wij hebben wel wat thermosflessen. Zal ik sowieso koffie en heet water meenemen dan. Gooi ik ook wat thee en aanmaakchoco in de tas. Heb daar volgens mij nog wel wat van in huis. Moet ik ook wat bekers meepakken, wel zo handig, en lepels, en suiker, en melkpoeder :+ :D Qua voedsel neem ik niks mee, totaal geen tijd voor, en ik heb nooit koekjes in huis.

Beterschap Chivaldi. Je had al aangeven moeilijk met je gezondheid te zitten, voor jou ook flinke teleurstelling.. :(:)

Jammer Kayleigh.

Ik heb zelf geen groom bij me, sorry. Als ik een bak met brokken voor mijn pony dr neus houd dan blijft ze niet netjes stilstaan, zal wel een rammelaar in m'n jas stoppen. Goeie opmerking Dais :)

Ik denk dat ik in bruin/blauw tinten kom :+ Bruin leren halster, en ik twijfel nog of ik het WN-zadel met sjiek de friemel bling blanket erop gooi, of m'n dressuurzadel.

Ik heb een grijze jeep voor een zwarte trailer, ik ben trouwens slechthorend / half doof, dus op afstand, of als je iets van verder weg naar me toe praat, hoor ik niet alles direct. Mss wel zo handig om dat even van te voren te zeggen :+ :D Dan ben ik niet arrogant, maar gewoon doof :+