Fotomeetings: als paddenstoelen de grond uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fotomeetings: als paddenstoelen de grond uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:38

Stoere beslissing Cynn!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:53

Cynn_x schreef:
Om weer even ontopic gegaan; ik heb zojuist een meeting van mij afgeblazen. Er worden teveel meetings/portfolio shoots etc op de locatie gehouden. Om ervoor te zorgen dat het gebied niet straks ook wordt verboden, de rust van de mensen die daar met hun gezin/hondje etc willen genieten van de natuur, wordt verstoord.. moet er echt geminderd gaan worden. 7 meetings/grote shoots in 8 weken kan gewoonweg niet. De privéreportages er niet bij geteld..

Persoonlijk hoop ik dat er meer bokkers gaan zijn die rekening willen houden met de natuur en zeggen dat het nu genoeg is geweest.

+:)+

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:55

Wat ontzettend goed! Hopelijk breng je een ommekeer teweeg! Wat een goede beslissing!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:56

Goed van je, Cynn!!

Waar ik me persoonlijk aan erg, is dat er hier mensen zijn die het eens zijn dat meetings moeten minderen, maar toch nog steeds meetings organiseren of eraan meedoen... Dat is jezelf een beetje tegenspreken natuurlijk...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:14

xAnthea schreef:
Goed van je, Cynn!!

Waar ik me persoonlijk aan erg, is dat er hier mensen zijn die het eens zijn dat meetings moeten minderen, maar toch nog steeds meetings organiseren of eraan meedoen... Dat is jezelf een beetje tegenspreken natuurlijk...

Super cyn maar dat wist je al.

Om op bovenstaande even in te gaan, ik heb zelf nog 3 meetings staan en die maak ik af en dan komen er bij mij ook geen meetings meer :n Ik denk dat meerdere mensen er zo over denken :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:21

Anoli schreef:
xAnthea schreef:
Goed van je, Cynn!!

Super cyn maar dat wist je al.

Om op bovenstaande even in te gaan, ik heb zelf nog 3 meetings staan en die maak ik af en dan komen er bij mij ook geen meetings meer :n Ik denk dat meerdere mensen er zo over denken :j

Dat snap ik wel, maar ik heb onlangs een meeting voorbij zien komen en de organisator had de meeting afgeblazen door bepaalde redenen en dan even later lees ik dat iemand anders de organisatie wel op zich neemt. Maar zelf heeft die organisator al wel gezegd dat ze hoopt dat de locatie waar de meeting doorgaat, ook niet te populair gaat worden (of iets in die richting, weet haar woorden niet meer :') ). Waarom neem je dan de organisatie op jezelf als je niet wilt dat er daar ook veel meetings worden georganiseerd? De meeting was toch afgeblazen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:33

Omdat veel mensen gewoon simpelweg niet in willen zien dat ze juist daarmee de boel kapot maken...
Maar ja wat doe je er aan?

Ik heb er nog 1 staan in september, 1 in oktober en 1 in januari... daarna is het klaar :j
En ga ik zelf zonder 7 extra fotografen op een andere manier aan oefen materiaal komen :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:36

Ik heb sws besloten om tijdens meetings die ik organiseer sowieso geen paddock neer te zetten. En daarbij ga ik gewoon selectiever organiseren. Iets extra's doen, of zorgen dat je meeting zich onderscheid van andere.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:40

In het topic wordt er tot nu toe ook goed gereageerd, natuurlijk vinden de modellen het jammer, maar ze snappen de reden wel.. :)

Ja, ik heb dat inmiddels ook een paar keer gezien dat er een aantal zeggen te willen minderen en dan wel massaal weer aanmelden bij andere meetings/zelf wat opzetten. Ik snap dat echt niet.. maar hopelijk is dit een begin..

Heb er nu ook nog enkele staan, begin september, oktober een honden en een paardenmeeting en in januari.. voor de rest ben ik er ook klaar mee. Ik ga volgend jaar wel wat leuke stallen benaderen, beetje mooie accommodatie.. daar kan ik vast ook wel op een leuke manier oefenmateriaal uithalen.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:05

Goed Cynthia! Wel jammer dat jij als "rekening houdende met" dan juist je meeting moet afblazen, maar hopelijk is het voor anderen dan een eye-opener.

Betreft "Ik ga volgend jaar wel wat leuke stallen benaderen, beetje mooie accommodatie.. daar kan ik vast ook wel op een leuke manier oefenmateriaal uithalen."
Als er een schaap over den dam is volgen er meer... gaat iedereen zich dan niet massaal op allemaal stallen storten die vervolgens nooit meer betalen voor een foto?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 09:12

jenne schreef:
Cynn_x schreef:
Om weer even ontopic gegaan; ik heb zojuist een meeting van mij afgeblazen. Er worden teveel meetings/portfolio shoots etc op de locatie gehouden. Om ervoor te zorgen dat het gebied niet straks ook wordt verboden, de rust van de mensen die daar met hun gezin/hondje etc willen genieten van de natuur, wordt verstoord.. moet er echt geminderd gaan worden. 7 meetings/grote shoots in 8 weken kan gewoonweg niet. De privéreportages er niet bij geteld..

Persoonlijk hoop ik dat er meer bokkers gaan zijn die rekening willen houden met de natuur en zeggen dat het nu genoeg is geweest.

+:)+

_/-\o_

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:29

Goed topic susan,

Ook ik heb veel meetings meegedaan met pres.
En soms lijkt het onschuldig wat je doet of waar je staat.
En kan het toch veel schade opleveren.

Er komen er idd steeds meer bij.
Nu moet ik zeggen dat ik ook genoeg betaalde shoots gedaan
Heb en gewoon prive shoots.
En dat ik daar eigenlijk meer plezier aan beleefde omdat er
Meer rust was.

Mijn paard is dit jaar veel voor de lens geweest op meetings.
Maar ik heb haar ook bij een aantal terug getrokken.
Door organisatie, het vele werk of toch mijn plek af te staan
Aan een ander.

Ik denk ook niet dat die van mij qua ras mooier was oid.
Of specialer het is maar net wat het aanbod was denk ik.
En wat fotografen zochten voor hun portfolio.

Als ik weer een nieuw paardje heb,
Denk ik ook eerder aan 1 op 1 shoots als meetings.
Betaald of onbetaald.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:40

LisaDijk schreef:
Goed Cynthia! Wel jammer dat jij als "rekening houdende met" dan juist je meeting moet afblazen, maar hopelijk is het voor anderen dan een eye-opener.

Betreft "Ik ga volgend jaar wel wat leuke stallen benaderen, beetje mooie accommodatie.. daar kan ik vast ook wel op een leuke manier oefenmateriaal uithalen."
Als er een schaap over den dam is volgen er meer... gaat iedereen zich dan niet massaal op allemaal stallen storten die vervolgens nooit meer betalen voor een foto?

Gratis doen we t niet hé! :D En dan doe ik t gewoon voor mezelf.. Kijken op mooie accommodaties, contact opnemen en vragen of er een paar eigenaren het idee leuk vinden. Zet ik dus niet openlijk op bokt of met een hele groep gaan.. Gewoon voor mijzelf weer wat anders om te oefenen. Met wat minder toch een pakkende foto kunnen schieten.. :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:42

Cynn_x schreef:
LisaDijk schreef:

Gratis doen we t niet hé! :D En dan doe ik t gewoon voor mezelf.. Kijken op mooie accommodaties, contact opnemen en vragen of er een paar eigenaren het idee leuk vinden. Zet ik dus niet openlijk op bokt of met een hele groep gaan.. Gewoon voor mijzelf weer wat anders om te oefenen. Met wat minder toch een pakkende foto kunnen schieten.. :)

Dat is idd een goed idee :)
En zal vast ook genoeg structuur bieden
Denk ik zo :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:29

Jammer dat nog niemand van de andere meetings die daar komen gereageerd heeft.. Had gehoopt dat er nog een paar zouden cancellen maar helaas.. Fingers crossed dan maar, hopelijk niet teveel klachten van mensen uit de omgeving.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:40

De mindset is niet zó snel omgetuned hoor. Anders zou je een aantal "spookmeetings" organiseren en die op het laatste moment afblazen als het zo makkelijk zou zijn...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:41

Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht cynthia... :n
Egoïsme heet zoiets :x

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:26

Nee okè, maar had het stiekem wel gehoopt.. Het is zo zonde van de natuur..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:03

Anoli schreef:
Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht cynthia... :n
Egoïsme heet zoiets :x

Hoezo is het egoistisch als je je meeting niet een paar weken van te voren gaat afblazen? Ik ga mijn meeting niet nu afzeggen een paar weken van te voren, maar rekening houden met de natuur/mensen doen we wel. Vorige keren ook trouwens. vorige keer hebben er twee paarden de hele ochtend recht voor de rij fotografen heen en weer gedraafd. Niks van gezegd, volgens mij stoorde de fotografen zich meer aan die mensen dan die mensen zich aan ons :+ En aan het einde van de meeting heeft een fotograaf die nog met ons achter bleef samen de troep mee genomen die andere fotografen gemaakt hadden, dus ik had niet het idee dat we het daar niet netjes achter hebben gelaten .. En ja, we hebben een paar standfoto's in de hei gemaakt. (ik maar bij 1 fotograaf trouwens) Maar de losgooi foto's waren gewoon in het water, waar normaal ook allemaal paarden door heen draven, rij foto's op het zand waar normaal ook paarden lopen. Dus ik heb echt niet het idee dat we de natuur erg beschadigd achter hebben gelaten (losgooien in de heide veroorzaakt vast een hoop schade, geloof ik zo) of de mensen gehinderd hebben. (die liepen namenlijk gewoon voor de fotografen, lieten hun honden in de losgooi paddock zwemmen enzo ;) )
Jullie zeggen nu toch ook niet in een keer al jullie meetings af waar? Jullie gaan toch ook nog fotograferen bij de meetings waar jullie nu staan ingeschreven? Is dat dan niet 'egoistisch'?

Ik denk dat wanneer je alles netjes achter laat, de mensen laat lopen waar ze normaal ook zouden lopen enz. een meeting geen probleem is.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:08

Mijn meetings zijn op plekken waar niet bijster veel tot helemaal geen meetings worden georganiseerd... ;)
Maar als er in 3 weken tijd er 8 meetings op 1 locatie gepland staan vind ik het wel ego dat 1 iemand zn meeting wel afgezegd voor de besparing van de natuur, maar de rest dat niet doet.

Maar he 100 mensen, 100 meningen...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:11

Waar halen jullie die 8 meetingen in 3 weken vandaan, ik kan ze niet vinden namenlijk :')
Er zijn ook een paar afgelast of helemaal stil gevallen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:16

foutje keek verkeerd, :') maar 7 in 8 weken is nog te veel voor een natuurgebied :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:25

ik ben nog nooit meegegaan naar een meeting.
Organiseer er nu 1tje daar blijft het ook bij, in het amsterdamse bos.
Met maar 5 paarden, dus dat valt wel mee.

Had me 2 keer aangemeld als fotograaf bij een meeting wordt ik niet uitgekozen omdat ik niet goed genoeg ben, maar daar zijn juist meetings voor ?? om van elkaar te leren ?
Thuis doe ik gewoon oefenshoots bij mensen, maar als ik niet weet waar ik op moet letten (je vindt niet alles op google en helaas nu geen geld voor een cursus) dan wordt het al snel moeilijk.

Shoot op de heide oid doe ik niet aan mee, zo zonde als die heide kapot gaat.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:25

Anoli, Die 7 zie ik ook niet eerlijk gezegd maargoed, ik snap wat je bedoelt.
Er moet geminderd worden ja maar om mensen nou egoistisch te vinden als ze hun meeting niet afblazen vindt ik nergens op slaan. (en al helemaal niet als je zelf nog wel naar een paar meetings gaat)
Als het weer slechter wordt dan nemen die meetings vanzelf weer af. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:00

Had je een PB gestuurd met de meetings/grote shoots die ik heb geteld voor op die locatie.

Daarnaast zou het niet alleen voor de natuur goed zijn als er met de meetings een heel eind geminderd wordt. Maar ook voor de aanmeldingen. Kijk hoeveel afmeldingen je normaal gesproken hebt... komt omdat er gewoonweg veel te veel zijn. Lekker makkelijk om je dan nog af te melden.. 'er zijn er toch genoeg?!' ;) Voor de organisatie heel erg vervelend.. met minder heb je veel meer kans dat de mensen serieus willen komen.