[Besloten] Fotomeeting 25 augustus Kootwijkerzand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:21

Annash schreef:
Duidelijke pb ja maar een aantal dingen staat mij niet zo heel erg aan zoals dat gebracht wordt eigenlijk... op deze manier wordt het voor mij de eerste en de laatste keer. Ik denk nog even na of ik op deze manier wel echt zo veel moeite wil doe en zo'n eind wil rijden.

Welke dingen bevallen je niet dan?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:28

De toon van de pb al helemaal niet... alsof me de les gelezen wordt. Een half uur van te voren verplicht aanwezig... lijkt me iets om te overleggen. Geen merries is over nagedacht maar wordt er ook over nagedacht dat meerdere hengsten bij elkaar misschien nog wel meer herrie kan geven? Daarnaast lopen er volgens mij relatief veel paarden rond. Ik zag iets over merries en afleiding maar dat hebben ze op andere paarden net zo goed afhankelijk van de hengst haha :-P En ik vind het niet netjes dat je wel heel graag hulp en grooms wil hebben maar fotos maken verbiedt. Je mag imo blij zijn met extraa hulp. Het is openbare grond lijkt me dus kan je het niet eens verbieden. Daarnaast als je als fotograaf bang moet zijn voor iemand met een klikklakje gaat er denk ik ook wat mis :') en ik vind het raar dat als er zo veel moeite gedaan wordt je helemaal geen fotos krijgt. Dan moet je mij even uitleggen wat het voordeel voor mij als eigenaar is. Misschien mis ik het nu maar komt op mij vreemd over... en ik ben absoluut niet vreemd in de fotografie.

Cynn
Fotograaf

Re: [Besloten] Fotomeeting 25 augustus Kootwijkerzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:36

Ik denk dat je de toon gewoon verkeerd interpreteert. :)
Ilona heeft gewoon een duidelijke PB opgesteld, alles is gelijk duidelijk. Dit om miscommunicaties onderling te voorkomen en onduidelijkheden gelijk op te helderen. En het heeft de standaard regels als iedere andere meeting..

Het idee om hengsten bij hengsten/ruinen te houden vind ik niet meer dan normaal. Het gebied is groot. Erg groot. Je loopt elkaar niet in de weg en zo ook erg veilig. Heb meerdere meetings gehad met hengsten groepen en dat ging altijd goed.. niks aan de hand zolang je maar bij elkaar uit de buurt blijft.

En foto's maken door grooms verbieden? Tja.. je hebt toch al genoeg fotografen de hele dag? Je krijgt van iedere fotograaf min. 4 foto's, (x 8 fotografen 32 dus) maar meestal zijn dit er wel meer. Hoezo dus 'geen foto's' :? En er zitten daarnaast ook nog eens hele goede fotografen tussen..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 11:22

Annash schreef:
De toon van de pb al helemaal niet... alsof me de les gelezen wordt. Een half uur van te voren verplicht aanwezig... lijkt me iets om te overleggen. Geen merries is over nagedacht maar wordt er ook over nagedacht dat meerdere hengsten bij elkaar misschien nog wel meer herrie kan geven? Daarnaast lopen er volgens mij relatief veel paarden rond. Ik zag iets over merries en afleiding maar dat hebben ze op andere paarden net zo goed afhankelijk van de hengst haha :-P En ik vind het niet netjes dat je wel heel graag hulp en grooms wil hebben maar fotos maken verbiedt. Je mag imo blij zijn met extraa hulp. Het is openbare grond lijkt me dus kan je het niet eens verbieden. Daarnaast als je als fotograaf bang moet zijn voor iemand met een klikklakje gaat er denk ik ook wat mis :') en ik vind het raar dat als er zo veel moeite gedaan wordt je helemaal geen fotos krijgt. Dan moet je mij even uitleggen wat het voordeel voor mij als eigenaar is. Misschien mis ik het nu maar komt op mij vreemd over... en ik ben absoluut niet vreemd in de fotografie.

De toon van de PB is absoluut niet zo bedoelt hoor :n
Er staat ook nergens dat een half uur van te voren aanwezig zijn verplicht is, het verzamelen begint om die tijd en we starten een half uur later. Binnen dat half uur kun je gewoon komen, en de een komt stipt 9.30 en de ander komt 9.55. Dat maakt mij niks uit :n

Natuurlijk ben ik blij me extra hulp, maar ik zeg er alleen maar over dat die van mij gerust mee mogen, maar geen foto's mogen maken. Dit heb ik zelfs nog in de openingspost geplaatst dus als je het daar niet mee eens bent, had je je uberhaupt niet op moeten geven.

Je krijgt daarnaast wel degelijk foto's aangezien elke fotograaf per model minimaal 4 foto's moet aanleveren. En dan kom je dus uit op 32 foto's.

Ik vind het jammer dat je zo negatief bent, aangezien ik er hard mn best voor doe om het voor iedereen leuk te houden. Ik wilde gewoon een duidelijke pb sturen zodat het voor iedereen logisch is over het hoe en wat en er op de dag zelf geen onduidelijkheden zijn. Dat die pb streng en "de les lezend" overkomt is absoluut niet bedoelt.

En over de hengsten/merries: tja mijn ervaring is dat hengsten en merries samen in een dagdeel zorgt voor paarden die alle kanten op gaan behalve de goede. Zoals cynthia ook al zegt, het gebied is enorm groot daar, dus de hengsten hoeven niet 5 meter naast elkaar te staan. Hengsten/ruinen: heb ik nog geen ervaring mee op een fotomeeting. Lukt dat niet dan is dat natuurlijk balen maar dan weet je dat wel gelijk voor een volgende keer. Het is geven en nemen met verschillende geslachten in 1 meeting, en ik heb geprobeerd de beste keus te maken daarin.

Ik zou het jammer vinden als je niet komt, maar dat is je eigen keuze en die zal ik respecteren. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:27

Ik ga met Ilona mee Shanna. De PB is helemaal niet negatief bedoelt en ik vind het jammer dat het zo bij jou overkomt. Je krijgt gewoon een stel foto's. En mijzelf kennende zijn dat er een stuk meer dan 4 per persoon. :') Het wordt een ontzettend gezellige dag en ik hoop echt dat je wel komt. Vind het leuk je weer te zien na zo'n lange tijd en wil graag Dylano es kriebelen. :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:03

Jammer dat Candor niet meteen mee mag, maar leuk dat hij eerste reserve is!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 17:18

Houdt er maar rekening mee dat er een grote kans is dat je mee mag met Candor :j
Mijn eigen 2e model moet nog vervoer regelen en weet niet zeker of dat lukt.
Daarnaast leert de ervaring dat er meestal wel 1 of meerdere modellen uitvallen :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:20

Candor is ook zooo gaaf <3

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:53

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:59

Ik had besloten mee te gaan, maar moet helaas toch afzeggen. Vandaag heb ik een fotoshoot gehad met Dylano en in combinatie met 's ochtends 2,5 uur klaarmaken, 1,5 uur rijden, 2 uur Kootwijkerzand en dan nog 1,5 uur terug is dat nog wat veel voor hem. Moet helaas toch verstek laten gaan. Wellicht een Dylano-meeting organiseren bij mij op stal, aangezien er op 5 minuten ook een mooie hei ligt. :P

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:05

Wat jammer dat je je af moet melden. Had hem graag voor mijn lens gehad.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 20:33

Annash schreef:
Ik had besloten mee te gaan, maar moet helaas toch afzeggen. Vandaag heb ik een fotoshoot gehad met Dylano en in combinatie met 's ochtends 2,5 uur klaarmaken, 1,5 uur rijden, 2 uur Kootwijkerzand en dan nog 1,5 uur terug is dat nog wat veel voor hem. Moet helaas toch verstek laten gaan. Wellicht een Dylano-meeting organiseren bij mij op stal, aangezien er op 5 minuten ook een mooie hei ligt. :P

Jammer dat je niet mee gaat, maar het is belangrijker dat een paard het wel aan kan inderdaad :j

Ik zal de eerst volgende reserve op de hoogte brengen :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:14

Aankunnen wel, maar ik betwijfel of hij 1,5 uur lang netjes stilstaat en mooi kijkt :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 14:32

Angela is op de hoogte gebracht en zij en Candor gaan mee :)

Ik zal de eerst volgende reserve ook gelijk op de hoogte brengen dat ze nu 1e op de lijst staat en daar rekening mee houdt :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:32

Ok top. :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:40

De ochtend is niet heel fijn gezien het wassen (dat moet gedeeltelijk echt in de ochtend) en hoe laat zijn pensionstal eigenlijk open gaat (9 uur en het is meer als een uur rijden...). Als het niet anders kan ga ik kijken wat ik kan regelen, maar als iemand zou willen ruilen naar de ochtend van de modellen en Candor in de middag kan, dan zou dat heel fijn zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 20:47

Ik ga even voor je kijken :j
Laat het je zo snel mogelijk weten :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:21

In ieder geval alvast bedankt voor het proberen!

Bellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:05

Ik sta nu eerste reserve als fotograaf, dus als ik erbij kan zijn, kun je ook met mij meerijden Cynthia. :)

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:01

Ik moet helaas ook afzeggen, vervoer regelen is toch moeilijker als gedacht :(.
Ook mijn chauffeur is afgehaakt.

Vind het erg jammer, had me er al echt op verheugd. Sorry!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:03

Jammer zeg!!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:09

Oh wat jammer, Pokerface is zo gaaf!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 16:11

Arlette1991 schreef:
Ik moet helaas ook afzeggen, vervoer regelen is toch moeilijker als gedacht :(.
Ook mijn chauffeur is afgehaakt.

Vind het erg jammer, had me er al echt op verheugd. Sorry!

Oh dat is balen zeg!
Dan ga ik het reservemodel op de hoogte brengen :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:22

LET OP!!!
Omdat het reservemodel een merrie is, wordt het schema toch weer anders!!!!
De hengsten blijven wel in de ochtend staan maar er moeten 2 ruinen van de middag groep naar de ochtend groep. Want dan kan candor naar de middag en Lorna de merrie kan dan ook in de middag groep.

Mochten er vrijwilligers zijn graag :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:23

Stuur je dit ook aan Kelly van Jacko? Dat is een ruin geloof ik maar zij zit niet op Bokt...