Ik heb ook iig 9 hoge paaltjes (1,57) en ik kan kijken of mijn stroomapparaat nog werkt. Die ligt al een tijdje hier in de schuur, die werkt op zonne energie. Mocht hij het doen en er belang bij is wil ik die wel meenemen.
Want bij het water moet dat lijkt me sowiezo, of worden de prikpaaltjes in het water neer gezet?
Dyonepooh1
Geplaatst: 07-04-13 20:08
En Is het erg Als ik pooh met losgooien dan aan een longeerlijntje doe? Die kleine gaat zelf onder draadje van 70cm onderdoor!
Cynn
Fotograaf
Geplaatst: 07-04-13 20:12
Is een optie, moet ik eerst kijken hoe ze de rest van de dag zich gedraagt. Longeren is met Romana stukken verbeterd inmiddels, maarja. We hebben wel even een vaste longeercirkel nu en doen dit alleen nog maar met bijzet. Toen we nog in de echte bak moesten longeren en dit dan even zonder bijzet deden, brak ze 9 van de 10x er doorheen. Die houdt je dan echt niet. Aan de hand eerst langs het draad stappen, dan ziet ze waar het zit en dan is er niet zoveel aan de hand.
Wij hebben ook nog prikpaaltjes maar denk idd dat met een longeerlijn beter is, Lana zal er niet zo snel doorheen gaan denk ik maar vele andere denk ik wel
Elmars_Floor
Geplaatst: 07-04-13 20:44
Ooh Dan heb ik voor pooh die kleine paaltjes.. of springt ie tussen elk draadje door. Dan zijn die hoge van mij ook 1.50 gebruik ze eigenlijk nooit pak altijd de kleintjes hoog zat voor mijn paarden gaan toch nergens heen.
Cynn anders moet je gewoon even kijken als je nu buiten de longeercirkel longeert dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Het is voor elk model eigen keus. Er word een paddock gemaakt of meerdere betreft omgeving en als je daar geen gebruik van wilt maken is alles zo groot genoeg dat je ook nog kan longeren.
Zo ziet trouwens momenteel azhar eruit. Foto's zijn ergens van vorige week toen het zo grauw was. Ja sorry sta erop met mijn kop maar heb geen andere foto's nog gemaakt haha
Nu we een longeercirkel hebben mogen we niet meer in de bak longeren.. dus dat kan ik niet zomaar bekijken. En sowieso is een vreemd terrein weer helemaal anders voor haar, dus ik ga gewoon kijken hoe ze zich bij de portretfoto's gedraagt. Als het goed voelt gaat ze aan de longe. En anders toch echt in de cirkel.
Ik vaak ook niet, vind het dan ook niet zo'n ramp om de lijntjes weg te werken als fotograaf. Leuk is anders, maar krijg er wel de mooiste actiefoto's van.
En heb zelf ook liever Romana los. Als het gewoon hoge paaltjes zijn en dubbel draad is er niks aan de hand. Maar aan de longe ben ik gewoon bang dat ik haar kwijt ben aan een simpel halster of hoofdstelletje.. Heb ik niks te zeggen zonder bijzet.
jenne
Geplaatst: 07-04-13 21:00
Is er belang bij een stroomapparaat? Want dan duik ik morgen even de schuur in om hem te zoeken en te testen of hij het nog doet.
Titineee
Geplaatst: 07-04-13 21:01
Ik vind ze zo gedraaid op de foto staan van de longeerlijn, je moet dan voor de foto even een stuk meelopen/rennen dat ze zich recht maken denk ik..