Lange manen meeting - Duinen Hargen aan Zee (NH)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Re: Lange manen meeting - Duinen Hargen aan Zee (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 12:47

Ook zal ik vanavond of morgen even het rooster maken zodat het voor iedereen duidelijk is. Kan iedereen nog? Roosters deel ik ook uit zondag zodat iedereen ook ter plekke weet hoelaat en welk model

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:53

Ik kan nog steeds, maar als het echt met bakken uit de hemel komt wordt het verplaats neem ik aan?

Oja vraagje aan de fotografen: mijn pony denkt ineens dat het winter is geworden en is als een gek een vacht aan het aanmaken. Hij zit dus niet meer strak in pak (wel schoon en gewassen uiteraard). Is dit heel storend voor de foto's? Dan begrijp ik dat jullie liever een ander model uitkiezen en daar heb ik alle begrip voor.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:34

Aanwezig bij goed weer!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 17:24

Uiteraard wordt het met slecht weer verplaatst, maar dat wacht ik nog even af omdat het weer met de dag veranderd en de meeting pas in de avond is.

Kunnen alle modellen ook nog?

Jellee: neem aan dat dit niet heel storend is :) als hij schoon en netjes is is het wat mij betreft prima hoor haha

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:53

Sorry mijn excuses ik kan helaas niet :(

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:21

Het rooster tot nu toe

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:59

lianne484 schreef:
Sorry mijn excuses ik kan helaas niet :(

Jammer, maar je stond ook als laatst op de lijst

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:11

De trailer is onder voorbehoud van het weer geregeld.

Wat is eigenlijk de bedoeling voor de foto's? Een hoofdstel, haster, een thema? Ik heb geen idee.

Voor mij is dit de eerste meeting die ik mee ga maken.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 22:23

Peelie schreef:
De trailer is onder voorbehoud van het weer geregeld.

Wat is eigenlijk de bedoeling voor de foto's? Een hoofdstel, haster, een thema? Ik heb geen idee.

Voor mij is dit de eerste meeting die ik mee ga maken.

Des te leuker als het je eerste meeting is :)
in principe is er geen thema maar als jij zegt in die mooie lange manen wil ik wat bloemen verwerken ofzo of een lint ben je daar natuurlijk vrij in.
Ik zou voor portrait hoofdstel doen, staat vaak chiquer dan een halster en met actie helemaal niks om (als ze dus los in de paddock kan) anders zou ik kiezen voor een dun halster voor aan de longeerlijn (heb evt een touwhalster te leen voor de modellen die niet los kunnen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:42

Ik heb geen idee of hij wel binnen de lijntjes gaat blijven. Zolang hij gewoon rustig staat is het vaak geen probleem. Maar opjagen, dat wordt een heel ander verhaal en ik weet ook niet of dat wel zo'n slim plan is met Nash. Iets met een springcarriere proberen en anders volstaat semi-proffecioneel tank ook.

Is er ook een mogelijkheid om OHZ te rijden? Nash kan behoorlijk lopen (als ik dat mag zeggen) en kan ondertussen ook al wat Z oefeningen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:35

Er staat voor zondag nogsteeds regen op de planning.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:40

Schijnt inderdaad erg slecht te worden ja :=

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 20:36

ik maak morgen de groepsapp aan, heb van een aantal al een 06 nummer, ik zal zaterdag besluiten of het door gaat ja of te nee, dus een dag van te voren zodat iedereen het optijd weet, er is niks zo veranderlijk als het weer dus we wachten het even af, en anders verplaatsen we het.

Peellie: als je het echt niet aandurft is OHZ ook prima, evt aan een longeerlijn met touwhalster mag ook (wij fotografen zijn goed in wegwerken)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 22:12

als vervanger voor Gienie komt nu Djemo, 2 jarige appaloosa

Afbeelding

Afbeelding

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 01:16

Ik wil niet rottig doen, maar het is een LANGE MANEN meeting!
Die pony/paard Gienie had al niet lange manen en die wordt nu vervangen door een pony/paard met nog kortere manen?
Vind ik niet kunnen!
Ik vind het een leuke pony hoor, maar vind eigenlijk dat die er niet tussen hoort!
Als die pony/paard Gienie om wat voor rede niet mee kan, moet er een andere pony/paard met LANGE MANEN mee en niet één met nog kortere manen!
Dacht ik zo?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 04:10

Het is toch aan de fotograven wie ze uitnodigen? Volgens mij is mijn paard op het moment de enige met echt lange manen. Lekker belangrijk.

Ondanks dat ik je punt ook echt wel snap hoor, don't get me wrong.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:11

Ik geloof dat heel veel lange manen modellen afgezegd hebben.
Ik vind het ook erg jammer, naar mijn idee is het inderdaad een lange manen meeting waarbij de paarden met lange manen steeds minder worden :(

En wij fotografen hebben volgens mij niks meer gekozen aan het model wat er nu bij komt.. @Peelie ;)
Maar dat heb ik eigenlijk ook nog nooit meegemaakt met een meeting dat wanneer er extra modellen nodig waren dat daar nog uit gekozen mocht worden.
(Eigenlijk best gek ;) )

Voor mij hangt het er ook nog om of ik mee ga/kan.
Vandaar dat je mijn nummer nog niet heb ontvangen @keeley

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:34

Jammer inderdaad dat een pony met korte manen meedoet aan een lange manen meeting. Ik ga er tot nu toe van uit dat het niet doorgaat, gezien de weersverwachting. Als het echt vies weer is kom ik niet :)

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:35

Jelleee schreef:
Jammer inderdaad dat een pony met korte manen meedoet aan een lange manen meeting. Ik ga er tot nu toe van uit dat het niet doorgaat, gezien de weersverwachting. Als het echt vies weer is kom ik niet :)

Ik snap jullie allemaal !
Zoveel mensen die afzeggen kwa modellen dna is het erg moeilijk om nog modellen te vinden en als er dan mensen bij komen zonder lange manen is dat niet anders denk ik :o

Anders heb je straks maar 2 modellen en dan komen er ook te veel fotografen dus snap best dat ze deze erbij doet om het nog vol te krijgen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:07

Ja dat is ook weer zo en het absoluut een knappe pony :D

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:28

Lees al een tijdje mee. Stel dat het verplaats word en ik op die datum ook kan, dan heb ik nog wel een model staan.
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 20:50

er zijn veel afmeldingen geweest helaas dus dat er dan modellen met minder lange manen tussen zitten kan ik verder weinig aan doen, op de foto's lijken de manen van de pony inderdaad erg kort maar ik ken de pony persoonlijk en zo kort als op de foto zijn ze niet, ik gok dat ze zo'n 30 cm lang zijn, valt dus eigenlijk wel mee, maar aan de foto's te zien snap ik dat.

Ook op de modellen uit de reserve lijst is gestemd en die heb ik allemaal eerder gemaild ook konden zij helaas niet of staan nu al in de lijst, ik ga dan niet zo kort voor tijd nog een stemronde doen wie jullie mee willen, ben al blij dat er een extra model bij komt.

We hebben een shetlander met lange manen, de knappe haflinger Peelie met inderdaad de langste manen van allen en nog een fries met lange manen

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 20:52

Ik laat zaterdag weten of het doorgaat ja of te nee vanwege het weer omdat het nog kan veranderen.
is het te slecht verplaatsen we het uiteraard

Ik ga nu de groepsapp aanmaken dus van wie ik nog geen nummer heb maar er wel in wilt zend hem even naar me via pb, er zal daar ook veel besproken worden dus het is altijd handig om erin te zitten.

Mochten daarin dingen besproken worden die hier nog niet benoemd zijn zet ik ze ook even in het topic

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 20:58

Citaat:
AANMELDINGEN:

FOTOGRAFEN:

1. Strasshorse / Keeley / Canon eos 350D + Canon 18-55 mm + Canon 55-250 mm f4/5.6 / 4 jaar ervaring / http://www.pw-photographs.nl
2. Caitlynn / Stephanie / Canon 5D III + 70-200mm / http://www.steffotografie.weebly.com
3. Megsfotos / Meghan / Canon EOS 1200D + 75/300mm + 50mm f1.8 / half jaar ervaring / http://www.megsfotografie.weebly.com
4. lora22 / Lora / Canon 5d III / Ongeveer 2 jaar ervaring / http://www.loralooij.nl
5. jvwFoto / Judith / Nikon D3300 + Nikkor 55-200 mm / 3 jaar ervaring / http://www.jvwfotografie.weebly.com
6. Cchanny (OVB) / Chantal / Canon 7D II + 70-200 2.8 / 7 jaar ervaring / http://www.shootingshots.weebly.com
7. _Denise / Denise / Canon 70D en 5d mark III + 70-200 f2.8 / 5 jaar ervaring / http://deniseverkerk.wix.com/ds-pictures
8. lovelyfiefy / Sabrina / Canon D60 / fotovakschool / https://www.facebook.com/sabrinafotografie92
9. TequilaRos (OVB) / Norine / Canon / 11 jaar ervaring / http://www.nhphoto.nl
10. TCFotografie / Tiffany / Nikon D3200 + sigma 70 200 f2.8 / paar jaar / http://www.instagram.com/tcfotografie.nl

Reserve fotografen:
2. Tezzy / Tessa / Nikon D7100 + 70-200mm f2.8 + 55-70mm f2.8 + 60mm f2.8 / 6 jaar ervaring / http://www.tezzy.nl
3. Geen bokt / Inger Schuijt / Samsung NX300 / Beginnend

MODELLEN:

1. Niqui / Sali / Welsh Cob zweetvos / Foto paard / Foto paard
2. Peelie / Nashville's MG Meadows / Edelbloed Haflinger / Foto paard / Foto paard
3. Jelleee / Willem / Shetlander / Foto paard / Foto paard
4. lailapri / Djemo / Appaloosa / Foto paard
5. GwenRomy / Isaac / Fries / Foto paard / Foto paard

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:18

Als het verplaatst wordt kan ik waarschijnlijk ook mee. Natuurlijk kom ik dan wel weer onderaan de lijst :)