Fotomeeting Arnhem-Noord Herfstbos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 15:51

Ik had nog de vraag aan de fotografen. Wat is het beste/leukste voor iedereen om aan te doen en/of welke kleuren. Omdat iedereen natuurlijk een ander kleur paard heeft.

EJuniorJoost

Re: Fotomeeting Arnhem-Noord Herfstbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:15

Ik meld me even als fotograaf, Shauni weet hiervan :).
'sport' paarden het liefst geknot en paarden met mooi 'behang' alles los. Qua kleurtjes maakt het mij niet uit. Ik hou van rood,roze,oranje eigenlijk alles op zwart en wit na :P.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 16:45

We kunnen eventueel nog 2 modellen meenemen! Ik vraag anders bij mij op stal wel even of er nog meer modellen mee willen!

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:48

Ik zie nu pas dit topic, lijkt mij en mijn moeder erg leuk om als modellen mee te kunnen, ik weet niet of dat nog kan?
Ik kan alleen eind vd middag pas zeggen of het zeker is ivm werk

Het gaat dan om een haflinger merrie en een kwpn ruin

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 16:54

xmarijn schreef:
Ik zie nu pas dit topic, lijkt mij en mijn moeder erg leuk om als modellen mee te kunnen, ik weet niet of dat nog kan?
Ik kan alleen eind vd middag pas zeggen of het zeker is ivm werk

Het gaat dan om een haflinger merrie en een kwpn ruin

we hebben toevallig nog 2 plekken vrij, dus als je het snel kan laten weten zou dat heel fijn zijn!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:20

Ik kom er niet aan toe om nu alles te maken, ik ben heel druk op stage.
Wel heb ik een nieuw schema gemaakt. Annemay is dus erbij gezet als nieuwe fotograaf + ik fotografeer ook mee in de middag.
Afbeelding

Ik kwam tot de conclusie dat dit de mooiste locatie is, die we nu hebben in het bos met de breedste en kleurrijkste paden. Er is genoeg plek voor de modellen.
Afbeelding

Foto 1: Je ziet hier een parkeerplaats, handig voor paarden die met de trailer komen, en makkelijk om af te spreken!
Foto 2: Dit is het pad rechtdoor vanaf het hek gezien de andere kant op.
Foto 3: Dat pad is op de helft van foto 2 naar rechts. Een breed pad waar kleine paden op aansluiten.
Foto 4: Dat pad is op de helft van foto 2 naar links. Ook een breed pad wat eerst wat omlaag loopt en vervolgens omhoog.
Foto 5: Dit is het stukje omhoog, dus het vervolg van het pad van foto 4.

Mijn stal ligt aan de schelmseweg zoals aangegeven: Van Westeneng J J. Je kan die volgende weg links, als je daar niet de 1e kleine parkeerplaats maar de 2e (goed zoeken en niet te hard rijden). Dan kom je dus uit bij de plek op de 1e foto!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:32

Volgens mij mis je Rachel in je ochtend schema :o

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:20

EquiPhoto schreef:
Fairytail schreef:
Dat is fijn om te horen, kijk al weken uit naar de meeting namelijk ;)

Leuke vos heb je, doe je haar knotten voor de meeting? :)

Dankje! Ik twijfel nog of ik haar knot of niet. Maar als daar voorkeur voor is laat ik me misschien wel beïnvloeden :p

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:21

Sh*t ladies, het ziet er naar uit dat ik alleen de in de ochtend kan komen fotograferen. Ik heb zojuist een boeking bevestigd gekregen in (schrik niet!) Leeuwarden, Friesland voor de middag.....
Ik hoop dat er wel nog meer modellen in de ochtend kunnen (of dat we 1 groep vormen), anders haak ik af....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:24

EquiPhoto schreef:
Sh*t ladies, het ziet er naar uit dat ik alleen de in de ochtend kan komen fotograferen. Ik heb zojuist een boeking bevestigd gekregen in (schrik niet!) Leeuwarden, Friesland voor de middag.....
Ik hoop dat er wel nog meer modellen in de ochtend kunnen (of dat we 1 groep vormen), anders haak ik af....

Mocht je misschien toch niet kunnen, zou ik me dan als reserve kunnen aanmelden? Kan helaas alleen niet zo 1,2,3 de datum vinden. := :o

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:25

Deetjeeuh schreef:
EquiPhoto schreef:

Mocht je misschien toch niet kunnen, zou ik me dan als reserve kunnen aanmelden? Kan helaas alleen niet zo 1,2,3 de datum vinden. := :o

Aanstaande zaterdag, als je kunt mag je anders wel mijn plek in nemen, de middag gaat me sowieso niet lukken namelijk. Alleen de ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:33

Dan ga ik even naar de modellen en de tijden kijken, hoe ik er kom enzo. :D Heb wel de tijd, maar (bijna) daarna toetsweek... Dus dat is dan wel even iets waar rekening mee gehouden moet kunnen worden :o (Of evt. alleen smiddags komen, als jij niet kan ;) )

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:39

Ik sta inderdaad niet bij het schema.. Plekje hoort te zijn met pony Femme (barock pinto)
Afbeelding

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:43

Qua kleding zou ik voor neutrale kleuren gaan, misschien hebben jullie mooie 'herfstkleuren' in de kast liggen? Mooie zandkleurig kunnen ook. Ik ben zelf niet zo'n fan van hele felle kleuren en zwart of wit ook liever niet.

De foto's zien er goed uit shauni. Ik hoop dat het blad er nog zo mooi aan zit en dat we idd voldoende ruimte hebben.

Ik moet helaas ook iets eerder afhaken door andere verplichtingen. Ik moet er om 3 uur vandoor :/

Het bos is iig prachtig gekleurd, de weersvoorspelling goed, ik heb er zin in!

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:46

Foto's zien er goed uit!! Heb je een postcode en huisnummer van het adres? :)

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:26

Is het aankomende zaterdag of zondag?

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 01:14

zaterdag...

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 09:52

Ik was aan het wachten op 1 iemand. Er zouden misschien nog 2 modellen bij komen.

Maar is iedereen er anders mee eens als we er 1 grote groep van maken? Dan is het even wat langer fotograferen in een keer, maar misschien kunnen er dan toch meerdere blijven

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:59

Wat een knappe modellen! Ik heb er zin in ^^

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 10:04

Oke even centraaaaaaaaaaaal. Zelf raak ik nu ook wat door de war.

- Rachel komt erbij op de ochtendplanning als model (mijn excuses, dat ik je heb gemist)
- Equiphoto is een twijfel of je alleen de ochtend komt? Anders eventueel Deetjeeuh in de plaats?

Ik kwam een paar voorbeelden tegen van een fotograaf die ik ken, misschien kunnen we het net zo maken? Wat vinden jullie van dat idee.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet is de paddock in de lengte gemaakt. Dit is voor ons ook handig aangezien we een niet heel breed bospad hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Laten we gewoon een ochtend- en een middaggroep houden. Nu moet er even concreet worden afgesproken wie er wel en wie er niet komt!
Laatst bijgewerkt door Shauniraquel op 29-10-15 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:10

Jaa mooi!! Zulle foto's zou ik maar al te graag maken! :j

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:13

zie paddock is een gaaf idee! het rijden vind ik wel heel erg leuk eigenlijk (A)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:31

Groepen samenvoegen lijkt mij ook goed hoor, ik moet alleen wel echt om 13:00 gaan, want anders kom ik te laat op mijn werk...

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:39

Ik denk dat één grote groep met 7 modellen geen goed idee is.. Een kwartier voor portret foto's is al vrij krap, als de paarden dan ook nog eens veel langer attent moeten zijn omdat ze met zn allen tegelijk komen wordt wel erg moeilijk om ze op het laatst nog mooi attent op de foto te krijgen.

Ik hoop dat het zo mooi zonnig wordt als op de voorbeeld foto's! Rij foto's kunnen zeker wel heel mooi zijn en misschien loopt het programma daar wel iets in omdat niet iedereen los gaat gooien.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 10:45

M_M_F schreef:
Ik denk dat één grote groep met 7 modellen geen goed idee is.. Een kwartier voor portret foto's is al vrij krap, als de paarden dan ook nog eens veel langer attent moeten zijn omdat ze met zn allen tegelijk komen wordt wel erg moeilijk om ze op het laatst nog mooi attent op de foto te krijgen.

Ik hoop dat het zo mooi zonnig wordt als op de voorbeeld foto's! Rij foto's kunnen zeker wel heel mooi zijn en misschien loopt het programma daar wel iets in omdat niet iedereen los gaat gooien.

Ik had mijn eerdere bericht even gewijzigd. Het leek mij inderdaad ook toch niet handig om de groep samen te gooien.

Dan doen we de ochtend maar met 3 modellen, maar dan hebben we wel meer tijd voor ieder model. Dus een voordeel bij een nadeel!

Iedereen krijgt van mij vandaag een privebericht als herinnering voor zaterdag! Graag wil ik weten qua modellen en fotografen wie er nou wel en wie er niet komen. Dan kan ik een eindschema maken voor iedereen.

ik ben ook even kwijt wie er nou de paaltjes en draad/lint zou meenemen?