[H] Fotomeeting noorden (Dr/Fr/Gr) - Old but gold

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:33

ladyrosa schreef:
Heeft de meetingplek een adres? Dan kan ik mijn route uitstippelen namelijk. Ik ben nogal een held met de weg vinden hahaha :o

Nee zover ik weet niet. het is midden in het bos. Maar neem anders het adres van Le Chevaux. Dat is een manege die daar ook in de buurt zit. Ik rijd zelf ook daarlangs ipv de route die Sanne aangegeven heeft :D Dan weet ik precies dat ik goed zit. Ik kan woensdag wel kijken of mijn domdom een lengte en breedtegraad wil geven, maar dan moet je domdom wel slim genoeg zijn daarvoor een route te vinden, omdat het dus midden in het bos is.
Als je op het kaartje van Sanne kijkt zie je Le Chevaux op de kaart aangegeven. Die weg komt weer uit op de aangegeven weg van Sanne. Dat laatste stuk is bushbush :D

Tigress schreef:
Nee, leuk juist! Wij nemen die drie donders van ons ook mee te wandelen, kunnen ze even goed uitwaaien :D

En die hebben geen probleem met een opdringerige Tante Bep?? :D Ze zal echt niet ophouden met donderjagen of ik moet dr al aan de lijn houden. Laat maar horen hoe laat, zal ik kijken of ik dat red. En dan zelf de camera meenemen :D Kan ik weer eens oefenen :+

Tigress

Re: [H] Fotomeeting noorden (Dr/Fr/Gr) - Old but gold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:43

_O- Nee hoor, ook van harte welkom :D

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:15

Ik ga het zo even uitleggen voor jullie! Het is vrij makkelijk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 23:16

heel graag _O_

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:13

Jammer, ik kan woensdag niet aan het eind van de middag! Maar dan zie ik je/jullie zondag wel :D

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:29

Het adres van manege Les Chevaux is vrij makkelijk te vinden. http://leschevaux.nl/

Les Chevaux
Voorbosweg 10
9528 TA Buinen

Deze meeting heeft verder niets met de manege te maken, en je hoeft er dus ook niet heen. Maar dit is het adres waar je je Tomtom op in kunt stellen of eventueel een routebeschrijving kunt maken/downloaden.

Je rijdt dus langs de manege. Het is 'de bult omhoog' zoals wij het hier noemen. Je zult merken dat wanneer je doorrijdt (dus als je Les Chevaux VOORBIJ rijdt!!!!), de weg omhoog loopt. Dan weet je zeker dat je goed zit :D.

Uitgebreide routebeschrijving, om onduidelijkheden te voorkomen
Eigenlijk rijd je die volledige weg uit. Het is het tweede brede ZANDPAD naar links. Het eerste zandpad naar links begint geloof ik verhard, en gaat daarna over in een zandweg met daarnaast een rij bomen en een fietspad. Het tweede en derde pad wat je aan de linkerkant tegenkomt zijn graspaden (de eerste is geen duidelijke weg, maar loopt langs een bomensingel. Het kan dus zijn dat je deze mist. De tweede heeft een versperring ervoor, zo'n balk zeg maar, wat lijkt op een hindernis :') Als je die dus ziet, weet je dat dat het tweede graspad is.) Het tweede pad ligt naast een heideveld met bedrading er omheen, met shetlanders daarbinnen. Je rijd dit heideveld voorbij, en meteen daarna is het brede zandpad wat je moet hebben! (nog steeds aan de linkerkant) De weg waar je de hele tijd op gereden hebt gaat dan over in een zandpad, en de verharde weg gaat door naar rechts, weer terug de bult op. Je moet dus het zandpad in. Deze volg je helemaal, totdat je aan de linkerkant een kleine parkeerplaats ziet, met een lang en breed zandpad ernaast.

Kortere uitleg, voor de snelle snapperts!
Rijdt manege Les Chevaux voorbij. Je rijd de weg helemaal uit, dus niet afslaan, ook niet het bos in. De weg gaat op het tweede kruispunt over in een zandweg. De verharde weg 'slaat dan af' naar rechts. Je moet de afslag naar links hebben, richting het bos. Dit pad ligt naast een omheind heideveld. Als je eenmaal op het brede zandpad rijd, rijd je dus rechts naast het heideveld en links naast een dennenbos, aangeplant. (hopen dat die dan nog niet gekapt is, daar zijn ze volgens mij mee bezig... Maar dan zie je de stammetjes wel :+) Het zandpad rijd je uit tot je aan de linkerkant een kleine parkeerplaats ziet, en een breed lang zandpad. Dit zandpad gaat dus op een gegeven moment door het bos, even voor de duidelijkheid.

Ik hoop op duidelijkheid van mijn kant:D

Het ligt eraan hoelaat jullie gaan, maar ik kan denk ik ook wel even mee wandelen. Als het niet erg is als ik in paardrijkleren komen :+

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:15

Buinen?!? Ik heb steeds elsloo in mijn hoofd bij Appelscha.

Ai buinen is voor mij een dik uur rijden. Ga ik even overleggen met het thuisfront maar is mij wel wat ver met de ouwe in de auto.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:17

Whahaha ik had ook een heel andere locatie in mijnhoofd :')

Exloo ofzo dacht ik, anyway dit gaat ook lukken :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:24

Ik dacht ook exloo maar exloo is toch in de buurt van buinen? :P

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:39

Geeeen idee, topografie is niet mijn sterkste kant blijkt wel weer ;)

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:43

Dat is het bos van exloo/ buien als ik het goed heb..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:47

Jep, Exloo en Buinen liggen tegen elkaar aan (met het bos er dus tussen :D ) Dit is dus 1 en hetzelfde bos alleen dan gaan we aan de Buiner kant erin.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:55

Klopt helemaal. Het is het Buinerbos. Het ligt tussen Exloo, Borger en Buinen. Je kunt er dus van 3 kanten in als je het zo bekijkt, en wij gaan vanaf Buinen. Exloo is 6 km verderop.

Snapt iedereen de uitleg?

Ik ken de hele buurt daar uit mijn hoofd, aangezien ik 500 meter verder het dorp in woon. Misschien is het handig om mijn 06 in de pb te zetten Marinda? (Ik neem aan dat er nog eentje rond gaat) Anyway, die kun je zo van me krijgen, dan kunnen ze bellen als ze verdwaald zijn. Over het te laat zijn e.d. kunnen ze dan verder bij jou terecht :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:04

ik ben vandaag om half 2 vrij, half uurtje rijden ongeveer dus ik verwacht er rond 2/kwart over 2 te zijn :)

Er gaat idd nog een mailtje rond vandaag :P

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:53

Sorry jongens maar het is mij te ver. Het is 1u17m rijden voor mij. Bij deze zeg ik af

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:10

Geen probleem, begrijpelijk met oude honden dat je niet meer zo ver wilt rijden :(:)

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:40

Ben bang dat ze dat niet gaat redden. De warmte in de auto enzo...Ze heeft het nu al moeilijk qua warmte. Plus zolang stil liggen is funest voor haar arthrose

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:46

Ja, zeer begrijpelijk :j Weet je of schoonzus nog komt of is die afmelding dan samen nu met de jouwe? Zo ja dan spreek ik even een ander reservemodel aan :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 13:43

Wij gaan nu onderweg om te verkennen :P

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:53

Veel plezier :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:11

Tnx, ik heb al happy doggies achterin de auto zitten nu :') aan enthousiasme van die kant ontbreekt het niet vandaag :D ik ga foto's van de omgeving maken die ik de fotografen ook mee kan sturen in de mail vandaag :)
afijn, mocht er nog iemand willen komen, geef maar een gil :D

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:32

Was samen. Zij heeft geen auto.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:13

Isgoed, dan zal ik nog even een model erbij regelen :) bedankt voor het doorgeven!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:54

Voor de mensen met een hond niet niet makkelijk de goede kant op kijkt, ik neem een varkenspeeltje mee die het geluid van een gans maakt, dan lukt het gegarandeerd om de honden de goede kant op te laten kijken!

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:05

Sorry Marinda! Ik had het onverwachts drukker dan gepland vandaag.. Heb je het kunnen vinden?