FM Paard & Architectuur op gave locatie in Halfweg (NH)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:49

Netje schreef:
Gaaf dat Luca is uitgekozen :D :D . Wel moet ik er van mijn dochter bijzeggen dat hij geschoren is en op dit moment dus meer wit dan palomino en niet op zijn mooist (maar een teddybeer op de foto is ook geen succes). Is dat een probleem?? Hij is trouwens geschoren door Hartje die ook naar de meeting komt: dus wel héél netjes :j :j :D

:o Dank je :o Leuk jullie daar ook te zien !!!

Anoniem

Re: FM Paard & Architectuur op gave locatie in Halfweg (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:00

Ik begrijp Kelly wel :j

Richard heeft Rogan ook al 2 keer voor de lens gehad..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:58

Moet ze alleen wel afwachten of ze dan gekozen wordt door de groep fotografen :D . Want in principe ben je nu gekozen toch en dag twee is voor de afvallers van deze ronde ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:04

Netje schreef:
Moet ze alleen wel afwachten of ze dan gekozen wordt door de groep fotografen :D . Want in principe ben je nu gekozen toch en dag twee is voor de afvallers van deze ronde ???

Bedoel je Kelly? Haar paard is al gekozen voor dag 1...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:05

Van mij mag die wel door naar dag 2 hoor. :D Mijn stem heeft ze toch al. :')

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:10

Kelly_Taco schreef:
Als ik het zo bekijk dan ga ik liever 25 januari met mijn paard...
niet vervelend bedoeld maar ik ben helemaal weg van het werk van Wendy dus zou graag shooten als zij er ook is :o

Mijn eerste ingeving zou zijn: we halen je van de lijst voor dag 1. In jouw plaats mag dan degene komen die na jou de meeste stemmen had. Jij gaat weer terug op de modellenlijst. De fotografen van dag 2 kunnen deze week hun stem uitbrengen. Mocht jij in de top 4 zitten, dan heb je mazzel en zit je er alsnog op dag 2 bij. Maar er is uiteraard ook een kans dat je er niet bij zit.

Ik begrijp dat de fotografen van dag 1 het wel heel jammer zullen vinden als je er niet bij bent. Maar ik kan je natuurlijk niet verplichten om die dag te komen. Aan de andere kant, de fotografen van dag 1 hebben natuurlijk als eerste de kans gehad om te stemmen en konden daardoor uit alle modellen kiezen. Hierdoor zijn natuurlijk een aantal favorieten al uit de lijst verdwenen, voordat de fotografen van dag 2 mogen kiezen.

Best een lastig verhaal. Want ik wil het wel eerlijk houden voor iedereen. Kunnen de meeste van jullie zich vinden in bovenstaande?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:12

Achteraf hadden de fotografen en modellen misschien "moeten doorgeven" op welke dag ze ingedeeld hadden willen worden. Maar dan nog kun je dit niet voorkomen denk ik.

Ik ben er iig gewoon :))

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:18

Blingh schreef:
Achteraf hadden de fotografen en modellen misschien "moeten doorgeven" op welke dag ze ingedeeld hadden willen worden. Maar dan nog kun je dit niet voorkomen denk ik.

Ik ben er iig gewoon :))

Ik heb enigszins rekening gehouden met de voorkeur voor data voor zowel fotografen als modellen. Zo ook tijdens het stemmen. Er was bijv iemand die op dag 1 niet kon. Stond vrij hoog in de stemmen, maar heb ik dus niet meegenomen in de top 4 voor die dag.

En inderdaad, ik denk dat je het nooit helemaal kunt voorkomen. Laten we ook niet vergeten dat er in eerste instantie maar 1 dag zou zijn voor de meeting. Het is al super dat we een 2e dag mogen komen en daardoor meer fotografen en modellen de kans kunnen geven om mee te gaan.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:19

Marcato schreef:
Best een lastig verhaal. Want ik wil het wel eerlijk houden voor iedereen. Kunnen de meeste van jullie zich vinden in bovenstaande?

Waar moeten wij ons in vinden? Ik wil graag Adorno op jouw FM voor mijn lens. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:32

Ik zou modellen 2x laten komen als de fotografen dit graag zou willen :)

Bellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:50

Wie weet is het inderdaad een optie voor Adorno om 2x te komen?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:10

Dat is voor mij beste een optie :j
In dit geval zou het voor mij dan gunstig zijn :+

Maar ik denk sowieso dat het voor de fotografen mogelijk moet zijn om voor de modellen die 2 dagen willen komen te kunnen kiezen.
Dan kunnen zij ook echt de paarden kiezen uit de volledige lijst en niet dat bv de 4 leukste voor hun er al uit zijn omdat die de 1e dag mee gaan.
Maar dat is mijn idee hoor :o

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:06

Maar dat is toch oneerlijk voor de 'gewone' paarden zonder die extreme wouw-factor?
Natuurlijk snap ik de voorkeuren van de fotografen en dat zij het jammer vinden dat ze die spectaculaire paarden niet op de foto kunnen zetten, maar het is ook banketstaaf voor de modellen die met hun 'gewone' paard niet mee mogen, omdat die meer speciale paarden worden voorgetrokkken zegmaar.

Bijde partijen moeten dan dus toch geven en nemen lijkt me?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:27

Ik zou het erg jammer vinden om Adorno dag 1 niet voor mijn lens te krijgen, immers betaal je als fotograaf ook mee en is het fijn om paarden voor de lens te hebben die je uitkiest voor je portfolio. :) als Adorno twee keer zou komen zou dat natuurlijk ook een optie kunnen zijn, maar dat is aan Marcato. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:04

ierusju schreef:
Maar dat is toch oneerlijk voor de 'gewone' paarden zonder die extreme wouw-factor?
Natuurlijk snap ik de voorkeuren van de fotografen en dat zij het jammer vinden dat ze die spectaculaire paarden niet op de foto kunnen zetten, maar het is ook banketstaaf voor de modellen die met hun 'gewone' paard niet mee mogen, omdat die meer speciale paarden worden voorgetrokkken zegmaar.

Als eigenaar met een gewoon paard zou ik t niet oneerlijk vinden hoor. Je wil zo'n meeting toch heel interessant maken, ik snap best dat wij als combinatie dan niet gekozen worden (ondanks dat we zo knap zijn <<) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:09

ierusju schreef:

Ben ik met je eens MAAARRR dat gebeurd met fotografen ook. Iedereen wil het mooiste (mooiste paard/mooiste foto`s)

IJpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:26

Nu kan ik de 25e niet, maar de 14e wel. Weet überhaupt niet of ik mogelijk op de 14e was gekozen, of hoog op de lijst zou staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:26

Jammer IJp, had jou paarde de 25e graag voor mijn lens gehad...

IJpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:30

Had ik al een vermoeden van Bellatrix! Maar ik sta de dag ervoor met mijn shop in Veldhoven, en ben dan pas 's avonds laat thuis. Volgende ochtend wassen vind ik geen optie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:31

Nee snap ik hoor. :j
Ander keertje dan. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:06

Tsja in dit geval zou ik me richten op wat de fotografen willen, aangezien zij ook moeten betalen voor deze meeting. Dus dan is het jammer voor de "gewone" modellen...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:28

TS: Op pagina 6 heb je duidelijk regels opgesteld, ik kan me voorstellen dat dat nu problemen geeft.
Jij hebt zelf de fotografen uitgekozen waarvan de foto's je het meest aanspraken.

Ik denk dat je nu met deze fotografen tot een zo eerlijk mogelijke oplossing moet komen.
Het is niet helemaal eerlijk voor de fotografen van dag 2, als de supermodellen van dag 1 al weggekaapt zijn. Wat dat betreft is twee dagen voor één model een legitieme keus.
Je breekt dan wel je woord van pagina 6...

Aan de andere kant is de keus voor de fotografen ook niet democratisch gegaan, maar dat is blijkbaar voor niemand een probleem. Ik denk dat dat jouw mazzel is, je hebt een ontzettend origineel idee geopperd en dat weegt op tegen de democratie.

Het is jouw topic, ik denk dat je nu snel moet beslissen wat voor jou het best voelt.
Schrap mij maar van de lijst, ik voel me een beetje ongemakkelijk bij de politiek van de regie.

Succes met de meeting, hier gaan vast hele mooie foto's van komen.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:47

Myca schreef:
TS: Op pagina 6 heb je duidelijk regels opgesteld, ik kan me voorstellen dat dat nu problemen geeft.
Jij hebt zelf de fotografen uitgekozen waarvan de foto's je het meest aanspraken.

Ik denk dat je nu met deze fotografen tot een zo eerlijk mogelijke oplossing moet komen.
Het is niet helemaal eerlijk voor de fotografen van dag 2, als de supermodellen van dag 1 al weggekaapt zijn. Wat dat betreft is twee dagen voor één model een legitieme keus.
Je breekt dan wel je woord van pagina 6...

Aan de andere kant is de keus voor de fotografen ook niet democratisch gegaan, maar dat is blijkbaar voor niemand een probleem. Ik denk dat dat jouw mazzel is, je hebt een ontzettend origineel idee geopperd en dat weegt op tegen de democratie.

Het is jouw topic, ik denk dat je nu snel moet beslissen wat voor jou het best voelt.
Schrap mij maar van de lijst, ik voel me een beetje ongemakkelijk bij de politiek van de regie.

Succes met de meeting, hier gaan vast hele mooie foto's van komen.

Ik was er trouwens, net als een aantal anderen waarschijnlijk ook niet helemaal blij zijn met het feit dat er uiteindelijk niet geloot is, maar ja is al gebeurd dus ga dan ook niet zeuren.

Denk alleen wel dat het voor alle anderen modellen eerlijker is om ook nog een kans te krijgen. en bovendien (ook al zijn alle stijlen toch anders) heb je dan wel twee keer foto's op dezelfde locatie terwijl anderen die kans niet krijgen. Er waren dacht ik genoeg ook bijzondere paarden die zich hadden aangemeld.

Maar ik zie wel wat er gebeurt en houd me er verder wel buiten, aangezien ik toch op de reservelijst sta.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:25

Als ik heel eerlijk ben heb ik op pagina 5 aangegeven dat we eigenlijk niet konden op 14 december met Luca. Maar mijn principe is: er is een groep modellen en een groep fotografen en er is een procedure afgestemd. Eerst wordt er gestemd voor de eerste datum en omdat er voor de 'overblijvers' nog een kans moest zijn om toch ook in aanmerking te komen (zowel modellen als fotografen) is er een 2e dag geregeld. Ik vind het eigenlijk dan niet kunnen dat er nu gezegd wordt: ... ik ga liever de tweede dag. Dan zeg ik: je zegt af en dan moet je dus weer in de groep afvallers en dan kijken of je alsnog gekozen wordt. Dat is een democratisch principe toch??

Als er nu iemand 2 keer gaat, dan kun je meteen nog wel een 3e en een 4e dag regelen, want ik ben bijv. erg fan van Lieke (van Oord fotografie) van de 2e dag en zou heel graag Luc eens voor haar lens zien. Maar zou een beetje dubbel zijn als ik nu ga zeggen: ahh, we willen met Luca liever op de 2e dag. En dus heb ik geregeld dat we op de 14e wél aanwezig kunnen zijn. Ben nl. heel trotst dat we door deze fotografen in de top 4 gekozen zijn en als ik graag een keer foto's wil van Lieke, dan moet ik maar een betaalde fotoshoot doen, toch?? Bij de eerste groep zitten ook allemaal geweldige fotografen. Ik denk persoonlijk dat met maar 4 modellen, op de 2e dag 4 ándere modellen een kans moeten krijgen. Anders wordt het wellicht ook wel saai dat 8 fotografen hetzelfde paard op dezelfde locatie fotograferen.

Maar goed, dat is mijn mening :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:29

@Marcato: wil je dat ik zorg dat die oldtimer die ik liet zien er is?