[FM] STAD [plaats] Mensen / Honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:00

De datum is nog steeds 11 Januari en het schema klopt ook nog steeds ?

saskiakefie

Re: [FM] STAD Nijmegen Mensen / Honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 01:11

Ja klopt! Het is helaas nog niet gelukt om naar Nijmegen te gaan, maar dat gaat maandag, dinsdag of woensdag zeker lukken. Dus dan krijgen jullie ook de exacte locatie. :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:02

Ik ben zelf nog eens aan het denken geweest over "commando's" en trucjes die passen bij de setting "stad".

ik heb er 1 verzonnen die mij zelf een erg leuk effect lijkt te geven, en die ben ik aan het trainen. (Is voor Habibi in feite een combinatie van 2 al bekende commandos)

Ik laat haar iets vastpakken, en daarmee ergens tegenop gaan staan. (Met 2 pootjes ergens tegenaan dus)
Het lijkt me heel grappig om haar bijvoorbeeld een leeg drinkflesje, of een snoepverpakking of zoiets vast te laten houden, en haar dan tegen een prullenbak op te laten staan.
Alsof ze zwerfafval weggooit zeg maar.

Ik zie ook wel een soort mini-foto-serietje voor me.
1 Een straat waar we een en ander van dat soort afval neergooien, en dat Habibi daar naar kijkt
2 Habibi iets van dat afval op laten pakken
3 Foto tegen de prullenbak
4 "Lege" straat, Habibi die daar dan zit of ligt.

Soort ministripverhaalachtig iets.

(ik zorg dan uiteraard zelf voor "geschikt" afval. (veilig, en vast te houden, zeg maar))

Ziet 1 van de fotografen zoiets zitten?

Verder binnen het thema:

Habibi kan ook netjes naast de fiets lopen. Misschien kunnen we daar nog wat leuks mee? In dat geval moet ik het even op tijd weten zodat ik een fiets kan regelen. (Heb een goede vriendin in Nijmegen, dus dat lukt wel)
Eventueel in de AH-klapkrat achterop fiets of ligfiets lukt ook wel. Voordeel ligfiets: dat ding valt niet om, ook niet als Habibi in de bak zit. Dus die fiets geparkeerd voor een muur met Graffiti of zoiets lijkt me ook wel geinig.
Ligfiets met AH-klapkrat is dit: (Alleen voor deze meeting dan zonder mijn vriend erop...)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:03

Dat lijkt mij onwijs leuk, wat een goed idee! :D Dat van dat afval, datgene met een fiets kan inderdaad ook wel, misschien wel wat moeilijker te realiseren!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:38

Gaaf Femke dat je erover aan het nadenken bent en je ideeën zijn zeker erg leuk!! Humoristische foto's is ook iets wat ik nog erg graag wil maar best moeilijk vind :P Ik zie dat zeker zitten die fotoserie met afval. :j Ik ga morgen naar Nijmegen op wat verschillende plekken kijken en dan beslis ik waar de meeting gehouden wordt, ik zal direct kijken naar parkeermogelijkheid. (ik ga zelf nl met OV)
Ik zal ook even een camera mee nemen om wat foto's te maken zodat jullie meteen een idee hebben.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:42

Als het in de binnenstad is, is parkeren voor mij sowieso geen probleem. Dan gooi ik de auto gewoon in de straat waar mijn vriendin woont. (Met bezoekersvergunning)
Naar de stad is dan ongeveer 10 minuutjes lopen, maar dat is geen probleem.

Als je in de stad de fotomeeting doet, dan zou de parkeergarage kelfkensbos wel eens de handigste kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:47

Zelf kom ik waarschijnlijk met de fiets, hangt een beetje af van waar de locatie is. Maar dan kan ik eventueel ook mensen oppikken vanaf een parkeerplaats als ze niet weten hoe ze dan moeten lopen. Weet niet of iedereen bekend is in [plaats]. :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:56

Het plan is morgen naar 5 verschillende plekken te gaan in Nijmegen, sochtends nog in arnhem schoonmaken dus ik hoop dat het allemaal lukt. Als ik op de 3e plek echt denk dit is het dan kijk ik niet verder natuurlijk, maar ben benieuwd! :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:58

Ik ben al wel 2x in Nijmegen geweest, dus een handige parkeerplaats zou ik wel erg op prijs stellen :D!
En zoeken we nog een model extra nu Mini katje niet mee gaat? Ik weet misschien wel iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:02

Ik heb alleen wel liever dieren als model dan nog meer mensen. :o Lijkt me juist leuk om dat in de stad te doen! :P

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:06

Ik weet evt inderdaad dan nog een hond (sorry er staat iemand).

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:16

Ach, dat is toch totaal niet nodig?

Smouzen zijn ook echt serieus leuk, en ja ik ken er een paar.

De ene hond is nu eenmaal de andere niet, maar het is toch niet dat de een daardoor minder waard is dan de ander? Dat zeg ik ook nergens. Echt niet.
Ik snap niet zo goed dat je je aangevallen voelt. Je zegt zelf immers hetzelfde, dat niet iedere hond geschikt is om op zo'n plek los te lopen.

Maar als je je aangevallen voelt: Mijn excuses.
Maar het is never nooit zo bedoeld.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:39

Oeh ik wilde mn bericht aanpassen en nu is die foetsie.
Het kwam zo over, maar dat is meer omdat ik er zelf ook van baal (af en toe) en het is gewoon geen border collie. Zo luisteren ze gewoon niet, het interesseert ze ook nog eens niet.

Vandaar als jij je dan uitlaat over honden die ongepast gedrag vertonen, blaffen trekken en springen, dat ik me dan aangevallen voel. Maar ik snap het nu dat het niet zo bedoelt was :).

Edit ging vooral om dit stukje:
Citaat:
Ik kom helaas vaker honden tegen die zich storend gedragen. (Of eigenlijk de baasjes dus, die dat moeten voorkomen) (ongewenst benaderen, lomp gedrag, springen, blaffen of zelfs gerichte agressie, ik maak het helaas allemaal mee)
En ik denk dat je midden in de stad nog géén half procent van de honden in NL los zou moeten willen laten.
Maar ik denk echt dat Habibi in dit geval bij de uitzonderingen hoort.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 21:43

Sorry dat is mijn fout, ik had meteen een reserve model moeten pb'en, is me ontschoten, ga ik nu doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:46

Ik snap het denk ik, dat je het zo oppakt. Ik had het iets minder scherp neer moeten zetten.

Het is niet zo bedoeld in ieder geval, en was een klein beetje mijn frustratie omdat ik dacht dat ik Habibi niet los zou mogen laten. En dat had ik echt zonde gevonden.

En serieus, ik vind Smouzen leuk. Bij ons op de club loopt er 1 een teefje van 4. En op stal ook 1, een reu van een jaar of 2.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:05

Ik ben weer terug en ik heb het besloten :)

Ik heb ervoor gekozen om 's ochtends naar 1 locatie te gaan en 's middags naar een andere locatie, maar wel op loopafstand. Als modellen voorkeur hebben kunnen we daarop aanpassen waar 's ochtends en waar 's middags. Beide locaties komen niet tot nauwelijks auto's/bussen. Ik heb meteen wat foto's gemaakt.

Plek 1: Korenmarkt. De foto's zijn van rond om de korenmarkt, de korenmarkt zelf is niet echt bijzonder maar een prima verzamelplek. Bij de korenmarkt zijn vooral straten met zeer oude huizen, trappen, wat kleinere steegjes. Het is er vrij rustig, niet zoveel mensen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tweede locatie is Mariënburg. Een vrij groot plein, en daarom heen verschillende dingen. Een soort brug wat een winkelstraat is (zie foto, vrij bijzonder) Maar ook een stukje verder een afgelegen plekje waar graffiti is etc.

Het plein met in het midden een museum/kapel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt het jullie wat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:13

Het lijkt me zeker wat! Vraag me alleen af of 'de brug' wel een geschikte locatie is. Dat lijkt mij namelijk helemaal niets, gezien de hoeveelheid mensen die er standaard loopt. ;)
Beiden locaties ken ik, en de bovenste had ik zelfs al in gedachten. :P

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:51

Locatie 1 vind ik erg leuk!
Heb je ook gekeken naar parkeer mogelijkheden toevallig?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:31

Ik geloof dat ik locatie 2 geiniger vind.

Heb je ook de trappen bij het valkhof gezien? Vlak bij de waalkade? Zou ook nog wel een optie zijn, denk ik. Maar ik ben geen fotograaf, en kan dus slecht inschatten wat wel en wat niet werkt.

Maar je hebt daar dus hoge trappen, muurtje, eventueel de waalkade met de waalbrug (icoon voor nijmegen) op de achtergrond. (en een parkje, maar dat past minder in het thema)

En dit is ook Nijmegen (korenmarkt)
Afbeelding

Overigens vind ik beide gekozen locaties ook goed, volgens mij valt overal wel iets van te maken.

Een kunstwerk en/of een prullenbak valt overal wel te vinden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:34

Waalkade, en dan aan de kant van de fietsbrug (zou mijn voorkeur naar uit gaan) is inderdaad ook een mooi plekkie! :j Wat ik persoonlijk fijn zou vinden is wanneer er niet te veel mensen rondlopen, en dat is -ook op bovenstaande plek- wel het geval. But, that's my opinion.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:37

Ben benieuwd wat het uiteindelijk precies wordt.
Ik heb er zin in!

Overigens is het natuurlijk ook mogelijk om kleine stukken te lopen. Zodat je niet steeds op exact dezelfde plek staat. Ik denk dat dat het grote voordeel van een stad is. 10 meter verderop en een andere kant opkijken, en je hebt een totaal andere achtergrond.

leuk!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:44

Bedankt voor het meedenken en jullie meningen!
Bovenstaande foto: Heet dat ook korenmarkt? Want dat is dan best verwarrend :P
Ik ben vandaag niet naar het valkhof gegaan. Parkje heb ik wel gezien maar vond de andere plekken mooi genoeg om verder te kijken. Ik heb nu voor een rustige en een meer drukke plek gekozen omdat ik het juist ook erg leuk vindt om te experimenteren met mensen op de achtergrond. Ook dat hoort bij een stad.

Aan de fotografen: Het is waarschijnlijk best koud als de meeting is, zien jullie het zitten om tussendoor tijdens de pauze ergens binnen een frietje te eten? Lijkt me wel gezellig, is even warm, en kan nu prima omdat het een stadsfotomeeting is.

Parkeermogelijkheid heb ik wel wat gezien maar ik ga het nog even beter voor jullie uitzoeken.

Wat betreft de waalkade: Die zit vlakbij de eerste locatie, je kunt daar heen als je wilt... Ikzelf heb daar geen behoefte aan maar als je dat wel graag wilt, kan dat.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:38

ik vind alles prima :P

wat ik heel mooi vind, vooral nu het in januari is, is het koude en grimmige wat en stad ook weleens heeft. weet alleen niet hoe zoiets op de foto te zetten is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:42

EmptyWords schreef:
ik vind alles prima :P

wat ik heel mooi vind, vooral nu het in januari is, is het koude en grimmige wat en stad ook weleens heeft. weet alleen niet hoe zoiets op de foto te zetten is....

Heb je misschien iets van een voorbeeldfoto?

Saskia, ik ben het inderdaad met je eens dat het leuk is om te experimenteren met mensen op de achtergrond. Echter denk ik dat, zeker op die brug, het moeilijk is om goed te fotograferen en tegelijkertijd geen mensen in de weg te lopen (of mensen die ons als fotograaf in de weg lopen).

Verder lijkt het me inderdaad erg leuk om een pauze te houden met frietje! Als ik me dan maar niet hoef te haasten. :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:51

hmm.. tis vooral een gevoel..

heb je weleens dat je s'avonds moe bent, het is koud, je moet nog een eind naar huis en als je door de ramen kijtk zie je iedereen gezellig warm bij elkaar? dat idee een beetje. dat je een foto ziet en graag naar huis toe wilt :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat gevoel zal deze man ook wel hebben
Afbeelding