Unieke Fotomeeting in NH, thema: Barok Harnachement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:13

SSDesign schreef:
Marja schreef:
De fotoshoot gaat gewoon door, bij de kust waait de lucht vaak schoon en is er altijd een prima kans op mooie luchten en prachtige foto's. De voorspellingen zitten er de laatste dagen zo vaak naast en de buien zijn zo plaatselijk, dat ik het zeker niet bij kans op regen wil/ga aflassen!

Hmm, fotograferen in de regen? No thanks. Dat vind ik iets te risicovol met alle fotoapparatuur. Dat is het mij niet waard. De voorspellingen moeten dan ook écht nog wel wat bijtrekken, want wat ik op http://www.weeronline.nl zie is niet heel positief.

Maar goed, ik ben zeker weten niet de enige fotograaf die zo denkt.

Sluit me aan.. := Plus dat het nog eens ver rijden is, ga ik niet zonder zeker te weten dat het goed weer wordt.. in de duinen kan je ook nog eens zo moeilijk schuilen.

Marja

Re: Unieke Fotomeeting in NH, thema: Barok Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 19:10

Natuurlijk gaan we niet in de regen de shoot houden. Maar vandaag is het bijv. prima weer in Noord Holland: blauwe lucht, en morgen wordt het ook prima.
Terwijl een paar dagen geleden wisselende voorspellingen hierover waren.

Ik ga dus niet aflassen op voorspellingen die uiteindelijk veel te negatief zouden kunnen zijn.
Maar natuurlijk gaan we niet in de regen staan zaterdag, of het risico lopen dat apparatuur nat wordt...

Laten we in ieder geval de komende dagen gewoon even afwachten voordat er nu al vanuit gegaan wordt dat het slecht weer wordt.

Pal naast de parkeerplaats is het meteen al prachtig; we hoeven dus niet ver te lopen de duinen in!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:54

Het kan hier in Noord-Holland aardig afwijkend weer zijn. Dus ik zou ook afwachten.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:34

Ik wacht het af tot vrijdag. :) Als het dan voor zaterdag nog te slecht is dan haak ik af.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:46

Trouwens is dit het definitieve schema? 10 uur beginnen dus half 10 verzamelen?

Bellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:55

Hoi Marja, Wellicht is het handig om een tijdstip te stellen waarop definitief wordt besloten dat het doorgaat (of niet doorgaat) i.v.m. het weer. Vorige week een meeting georganiseerd en toen hebben we de dag van te voren om 12u besloten dat het doorging. Iedereen wist dat dan de beslissing ging vallen. Dan weten de modellen ook of ze moeten voorbereiden. Vaak is dit niet nodig, maar het weer is nu wisselvallig en ze geven tot nu toe voor zaterdag nog geen goede berichten af. Maar dat kan nog veranderen. Morgen is het al weer concreter...

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:40

Prima idee, morgen om 12 uur valt de definitieve beslissing, dan weet iedereen waar hij aan toe is!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 09:20

Kijk, de plaatselijke voorspellingen voor morgen in Hargen vallen goed mee: http://www.buienradar.nl/weer/hargen/nl ... 3#14daagse

De neerslagkans is klein en qua hoeveelheid regen slechts 0,2 mm. Bovendien een windje, dus dat vergroot de kans dat de zon zich mooi zal laten zien.

Een definitief schema is nog even een illusie vanwege lastminute afmeldingen. Er komt ook een fotograaf minder die helaas verhindert is, dus we hoeven geen team van 2 fotografen in te zetten.

Als alles rond is en vast staat plaats ik een schema, in ieder geval print ik alles uit voor iedereen morgen, zodat iedereen weet wanneer hij voor wiens lens moet staan in welk setje :-).

Alle modellen krijgen een eigen doos met hun setjes en accecoires (zoals beugels en dekjes en schapenbontje voor over dressuurzadel etc.) met alles op volgorde.
Ik wil aan iedereen nogmaals vragen om minimaal 1 of liever nog 2 personen mee te nemen om te helpen met harnachement wisselen en te assisteren bij het maken van de foto's.

Ik zorg voor broodjes, koeken en frisdrank, en een leuk aandenken voor de eigenaren van de paardenmodellen.
Jullie krijgen ook een mooie korting als je iets aan wilt schaffen, maar daar vertel ik morgen meer over tijdens de meeting.

Ik ga er vanuit dat iedereen in ieder geval om half 10 aanwezig is, ik ben er vanaf 9 uur.
Neem iig voldoende hooi (extra hooinet voor de terugweg bijv) en water (jerrican bijv) voor je paard mee. Als je twijfelt tussen hengstenvlecht of los kun je de dag altijd beginnen met een mooie strakke vlecht en de manen later los doen, dan heb je foto's van beide.

Als je nog vragen hebt, aarzel ze niet hier of per pb te stellen en mijn nummer is 0034 620203948.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:41

Leuk leuk leuk!! Ik heb er zin in!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:05

Super, ik heb er ook heel veel zin in!

Duim wel écht nog even voor goed weer, volgens Buienradar wordt het namelijk niet zo goed en ook Weeronline is niet echt positief. Ik hou het zelf dus even goed in de gaten :) Verder vertrek ik morgen om 7.00/7.30, dus als er last minute toch nog iets verandert, graag bericht voor die tijd :)

Ik hoop er morgen om 9.30 te zijn, maar het is een flinke rit dus het zou kunnen dat ik onverhoopt toch iets later ben. Al ga ik er natuurlijk niet vanuit :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:08

Wellicht een idee om vanavond om 20:00 uur nogmaals een melding van wel of niet?

Edit: Buienradar geeft helaas wel regen aan, 85% grrr

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 10:23

De link die ik hierboven plaatste is van buienradar en specifiek voor Hargen. De definitieve no or go geef ik straks om 12 uur. Natuurlijk houd ik de rest van de dag buienrader ed in de gaten, en als er iets drastisch verandert qua voorspelling en dus qua shoot, zal ik het hier laten weten.
SSDesign, ik zet je in ieder geval in de tweede groep fotografen, dat geeft je iets meer speling mocht je er langer over doen dan gepland.

Last minute inval-fotografen die in het topic meelezen kunnen zich per pb bij mij aanmelden, want als er nu nog een fotograaf afmeldt dan kom ik met mijn schema in de knoei.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:56

Ik ga even kijken of ik nog een inval fotograaf kan mee krijgen.. :)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 11:10

Cynn schreef:
Ik ga even kijken of ik nog een inval fotograaf kan mee krijgen.. :)

Graag, en wanneer deze extra is kan ze samen met jou fotograferen zodat het schema gelijk blijft. Dankjewel!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:18

Ik zal kijken of t mij lukt!
Mijn vader kan trouwens wel sowieso mrt mijn oude camera achter de schermen foto's maken, als jullie dat leuk vinden? Doet ie wel vaker bij meetings.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:16

Ben je nog op zoek naar een fotograaf? Ik kan AZN lady meevragen als je wilt?

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:20

Ik vertrek trouwens om 8 uur. Het is voor mij ook een mega lange rit, en ik moet ook nog 60 paarden voeren en opstrooien. Komt goed!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:22

Ik heb waarschijnlijk iemand gevonden die met mij mee wilt fotograferen!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:32

Fijn Cynn!

Jongens het is 12 uur geweest, warm en zonnig in Noord Holland. Ik heb de boodschappen gedaan, het gaat door!

(en als het weer vreselijk omslaat moet ik iets nieuws verzinnen om van een stuk of 100 witte, bruine en krentenbolletjes af te komen haha!)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:35

Marja schreef:
Fijn Cynn!

Jongens het is 12 uur geweest, warm en zonnig in Noord Holland. Ik heb de boodschappen gedaan, het gaat door!

(en als het weer vreselijk omslaat moet ik iets nieuws verzinnen om van een stuk of 100 witte, bruine en krentenbolletjes af te komen haha!)

Leuk leuk!
Ga écht duimen, heb er super veel zin in! Het is hier ook echt heerlijk weer, laten we hopen dat het morgen ook goed is.

Zo meteen alvast alles opladen en geheugenkaarten leegmaken.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:40

Geen fotograaf nodig dus? Want dan vraag ik het niet. Hier ook mooi weer! Duimen dus!! En die bolletjes komen wel op morgen, het gaat gewoon door! Eros word vanmiddag lekker gewassen en getoiletteerd! Ik twijfel over de hengsten vlecht. Ik vind hem in zn vlechten altijd mooier maar denk dat de fotograven zijn bos manen aantrekkelijker vinden? En ik denk dat zn vlecht niet netjes blijft zitten in de vrachtwagen. Qua hengstenketting, ik heb enkel een goudkleurige ketting. Kan iemans eventueel een zilveren meenemen? Want we hebben wel kans dat Eros een ketting om moet.. tja.. hengsten.. haha

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:41

Ik denk als er nog iemand is die samen wilt fotograferen dat je het best kan vragen?
Mijne is ook nog niet 100% zeker, ik ben er mee bezig. :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:45

Ik zal wel vragen of ze überhaupt kan!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:45

Ik stuur je even een pb over de fotograaf Charissiej!
En ja, met de prachtige manen van Eros, dan is een hengstenvlecht ook wel weer zonde...

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:03

Ik hou de manen wel los, zeker met een windje waait het mooi op. Iemand de zilverkleurige hengstenketting?