Beginnende fotograaf meeting 24 mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:45

korbakimmy8 schreef:
kani_ejj schreef:
Zijn er nu 2 :)

En hoeveel kost het dan pp?

Lisa rijdt mee vanaf Almere dus die geef ik via pb door. Das namelijk een veel verdere stuk dan Hilversum.
Maar dan zou je vanaf Hilversum op 5 / 7,50 zitten

SternPhoto

Re: Beginnende fotograaf meeting 24 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:46

Ohja mocht iemand iets hebben over organisatie etc geef het door hoor :)

Ik doe nu iets van 5 meetings waarvan ik er 2 mede ben maar meer doe dan de organisator zelf.
Dus hoofd is vol geladen :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:48

Dan is het een slim idee als iemand helpt met deze meeting :)

*meldt zich*

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:49

Ja graag :)
Je mag me altijd helpen graag zelf. Wel even vermelden via pb haha anders weet ik niet meer hoe en wat :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:21

Bij deze help ik mee met de organisatie :)

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:08

Liever modellen stemmen! Zo heeft iedereen even veel kans

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:42

Ik ga denk ik juist voor de modellen die zich het eerst even opgegeven eigenlijk. Als dat er minder zijn dan wat er zouden mee kunnen zou ik uit de rest gaan stemmen.
Maar uiteraard is het jullie keuze :)

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:48

Ik zou het eigenlijk wel zo eerlijk vinden als de modellen die zich eerst hebben ingeschreven ook daadwerkelijk eerder mee mogen. Er staat namelijk duidelijk in de openingspost dat dit zo zou zijn en ik had me er dus echt op verheugd. Helemaal omdat met kiezen vaak niemand een jaarling mee wilt dacht ik dat ik nu eindelijk eens kans maakte.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:51

Als er in de openingspost staat dat de eerste modellen voorrang hebben, dan gaan die gewoon mee. Dat is wel zo eerlijk toch?

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:52

Dat is inderdaad zo, denk dat veel modellen er daarom al vanuit gingen dat ze in elk geval voorrang kregen en er dus geen loting zou zijn :p

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:56

Jaaa, nouja als dat is beloofd moet dat ook gewoon zo gebeuren, toch? :D

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:10

Ik lees in de openingspost dat de modellen en fotografen van het vorige topic voorrang hebben. Maar wat hier onder valt, is erg breed. Ik kan me voorstellen dat je als fotograaf ook wel wat keuze wilt hebben. Wat dus ook een tegemoetkoming zou kunnen zijn naar de oude modellen, is het volgende: stel we werken met stemmen die punten opleveren (elke fotograaf levert zijn top 8 lijstje in, nr 1 is ... punten, nr 2 ... etc), dan zouden we kunnen zeggen dat alle oudere modellen een aantal punten voor krijgen. Op deze manier hebben ze dus wel voorrang, maar is het niet zo dat andere modellen helemaal geen kans meer maken.

Dit is maar een voorstel, hoor :) . Ik kan heel goed begrijpen als de oude modellen ziezo mogen.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:28

Of minimaal 6 van de oudere aanmeldingen en dan max. 2 van de nieuwe :)
Dat ligt er natuurlijk wel aan hoeveel mensen zich al eerder hebben gemeld
Maar stel je hebt bijvoorbeeld niet zon heel mooi paard, en dan elke x ben jij weer de gene die niet word uitgeloot omdat hij niet mooi genoeg is, ik vind het idee wel fijn dat die paarden en vooral eigenaren ook een x de kans krijgen :)
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 28-01-14 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:30

Ben ik met je eens SharonZ, bovendien was het een beginnersmeeting. Dus voor beginnende fotografen, dan vind ik ook dat de minder bijzondere paarden een kans moeten krijgen.

En als er te veel modellen zijn kunnen we het altijd nog een keer overdoen :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:35

ATTENTIE MODELLEN & FOTOGRAFEN

De oude modellen hebben tot zondag 2 februari 2014 om zichzelf te bevestigen, daarna worden zij automatisch afgemeld!

Omdat de organisatie is overgenomen door kani_ejj en Knudd zijn er bepaalde dingen wat onduidelijk geworden. Met dit bericht willen we duidelijkheid scheppen over de situatie, lees de informatie dus goed door om eventuele misverstanden te voorkomen! Mocht je het niet eens zijn, gelieve dit via PB aan kani_ejj of Knudd laten weten en niet via het topic.

Allereerst voor de modellen:
- Modellen die zich hadden opgegeven in het vorige topic (en middels PB hebben laten weten mee te willen) hebben voorrang. Dit wil zeggen, deze modellen worden op de lijst geplaatst als degene die meegaan met de meeting. Zijn dit meer dan 8 modellen, dan worden de overige bovenaan op de reservelijst geplaatst (op datum van aanmelding).
- De nieuwe aanmeldingen vanuit het huidige topic komen op de reservelijst op datum van aanmelding en schuiven een plek op wanneer de oude modellen zich afmelden.
- Er mag maar 1 model mee per bokker! Heb je twee paarden opgegeven, dan moet je zelf kiezen welk paard je meeneemt (het andere paard komt niet op de reservelijst te staan).

Voor de fotografen:
- De fotografen die zich hebben opgegeven via het oude topic hebben voorrang. Op datum van aanmelding komen zij op de lijst te staan, de fotografen die in het oude topic op de reservelijst staan komen hier ook op datum van aanmelding te staan.
- Nieuwe fotografen mogen zich aanmelden maar worden op de reservelijst geplaatst.

---

Op dit moment is de dagindeling/planning nog niet bekend, hierover worden jullie later geïnformeerd.

LET OP! Modellen die zich afmelden en weer opnieuw willen aanmelden, komen onderaan de reservelijst te staan! Afgemeld = afgemeld en men moet zich opnieuw aanmelden. Hetzelfde geldt voor de fotografen! Wanneer je je afmeldt wordt je van de lijst gehaald en als je je weer aanmeldt kom je onderaan de reservelijst! We willen het voor iedereen leuk houden en om iemand met een dode mus blij te maken is niet leuk.

---

Dus als er op- enof aanmerkingen zijn, graag een PB versturen zodat de kwestie 1 op 1 behandeld kan worden. Mochten de andere deelnemers er baat bij hebben, wordt het vermeld in het topic :)
Laatst bijgewerkt door Knudd op 28-01-14 16:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:36

Ja, dat vindt ik ook wel een goede.

Dat was overigens ook de reden dat ik voor deze meeting koos, buiten de afstand om. Mijn paard wordt ook nooit voor meetings gekozen, omdat ze niet 'bijzonder' genoeg is.

Is er niet ook een mogelijkheid dat we 's ochtends 8 paarden doen en 's middag 8? Of wordt dat veel te druk? *spreekt niet uit ervaring*

Edit; klinkt goed georganiseerd! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:40

haha denk dat 16 paarden wel erg veel wordt :P
wordt dan een beetje chaotisch ben ik bang

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:41

Zestien modellen wordt op geen enkele meeting gedaan, dat is veel te druk, onoverzichtelijk, kan gevaarlijke situaties opleveren en er is geen tijd voor :)
Het maximum is 8 modellen, de indeling volgt nog zoals staat aangegeven in de post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:42

Knudd schreef:
ATTENTIE MODELLEN & FOTOGRAFEN

De oude modellen hebben tot zondag 2 februari 2014 om zichzelf te bevestigen, daarna worden zij automatisch afgemeld!

Omdat de organisatie is overgenomen door kani_ejj en Knudd zijn er bepaalde dingen wat onduidelijk geworden. Met dit bericht willen we duidelijkheid scheppen over de situatie, lees de informatie dus goed door om eventuele misverstanden te voorkomen! Mocht je het niet eens zijn, gelieve dit via PB aan kani_ejj of Knudd laten weten en niet via het topic.

Allereerst voor de modellen:
[i]- Modellen die zich hadden opgegeven in het vorige topic (en middels PB hebben laten weten mee te willen) hebben voorrang. Dit wil zeggen, deze modellen worden op de lijst geplaatst als degene die meegaan met de meeting. Zijn dit meer dan 8 modellen, dan worden de overige bovenaan op de reservelijst geplaatst (op datum van aanmelding).[/i]
- De nieuwe aanmeldingen vanuit het huidige topic komen op de reservelijst op datum van aanmelding en schuiven een plek op wanneer de oude modellen zich afmelden.
- Er mag maar 1 model mee per bokker! Heb je twee paarden opgegeven, dan moet je zelf kiezen welk paard je meeneemt.

Voor de fotografen:
- De fotografen die zich hebben opgegeven via het oude topic hebben voorrang. Op datum van aanmelding komen zij op de lijst te staan, de fotografen die in het oude topic op de reservelijst staan komen hier ook op datum van aanmelding te staan.
- Nieuwe fotografen mogen zich aanmelden maar worden op de reservelijst geplaatst.

---

Op dit moment is de dagindeling/planning nog niet bekend, hierover worden jullie later geïnformeerd.

LET OP! Modellen die zich afmelden en weer opnieuw willen aanmelden, komen onderaan de reservelijst te staan! Afgemeld = afgemeld en men moet zich opnieuw aanmelden. Hetzelfde geldt voor de fotografen! Wanneer je je afmeldt wordt je van de lijst gehaald en als je je weer aanmeldt kom je onderaan de reservelijst! We willen het voor iedereen leuk houden en om iemand met een dode mus blij te maken is niet leuk.

---

Dus als er op- enof aanmerkingen zijn, graag een PB versturen zodat de kwestie 1 op 1 behandeld kan worden. Mochten de andere deelnemers er baat bij hebben, wordt het vermeld in het topic :)

dit was dan toch de afspraak? geen loting, gewoon op volgorde van aanmelding? of zie ik dat verkeerd?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:44

Ik wilde trouwens nog ff zeggen, wat een prachtmodellen! :D
Eerste fotomeeting word gelijk een mooi portfolio zo te zien! Haha

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:48

Knudd schreef:
Zestien modellen wordt op geen enkele meeting gedaan, dat is veel te druk, onoverzichtelijk, kan gevaarlijke situaties opleveren en er is geen tijd voor :)
Het maximum is 8 modellen, de indeling volgt nog zoals staat aangegeven in de post.

Ja, dat dacht ik al :P , maar ik wist het niet zeker.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:52

Anoniem schreef:
dit was dan toch de afspraak? geen loting, gewoon op volgorde van aanmelding? of zie ik dat verkeerd?

Gelieve niet de tekst quoten :)

Nee, dit was een (te haastig) besluit van kani_ejj en geen afspraak. Ik was zelf in de veronderstelling dat de modellen dmv stemmen al gekozen waren, maar de oude lijst was een lijst van alleen de aanmeldingen :).
Helaas waren dat er zo weinig dat er dus eigenlijk niet gestemd kon worden en is de lijst dus gewoon overgenomen' met het besluit: 'deze lijst heeft voorrang'. Er had wat meer duidelijkheid over moeten zijn voordat er zulke beweringen werden geplaatst, dat is onze fout geweest. :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:53

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:15

Ik zal ook nog een aantal foto's van mijn paard plaatsen voor de geïnteresseerde :) .

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:16

Ik vind jullie conclusie er super uit zien en ben het er ook helemaal mee eens!
Wordt direct een top geregelde meeting :)

Edit: Nog een vraagje, (aangezien dit mijn eerste meeting is) hoe gaat dat met het poseren etc? Doen de modellen gewoon wat, zijn er handige tips. Is het aan de fotograaf om tips te geven? Heb hier zelf geen ervaring is dus ben wel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door eline95enile op 28-01-14 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt